abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204125297
Fietsers staan boven de wet in het verkeer. Waar autorijders behoorlijk stevig worden aangepakt met stevige boetes en de auto altijd gekeurd en verzekerd moet zijn, krijgen fietsers alle vrijheid om er een potje van te maken.
Een greep uit de ergernissen:

- Ik zie iedere dag nog fietsers staren naar hun mobiel en daardoor niet opletten waar ze rijden;
- De helft van de fietsers rijden in duisternis zonder enige verlichting en als ik ze zo zie fietsen maken ze zich daar ook niet echt druk om;
- Fietsers hebben maling aan borden. Als er een fietsverbod is, fietsen ze vrolijk door winkelcentra heen, waar dat niet mag, en ook hier blijken ze totaal niet mee te zitten;
- Fietsers houden amper rekening met andere fietsers, zij moeten door;
- De meeste fietsers staan stil voor een rood stoplicht, maar regelmatig zie ik er wel één die lekker doorfietst door rood;
- Oversteken? Geen voorrang? Komt er een auto aan? Ah joh, ze durven me toch niet plat te rijden;
- Veel fietsen zijn veruit bedroevend om op te rijden. Met rammelende spatborden, geen licht, verroeste kettingen, troepfietsen;

Ik snap dit echt niet. Een goeie tweedehands fiets heb je al voor 100 euro. En dan dat licht. Ik had op een van mijn fietsen een probleem met verlichting, heb hem gewoon weggebracht naar de fietsreparateur met maar één verzoek: Zorg dat mijn verlichting voor elkaar komt. En perfect! Rekening: 30 euro. Dus om het geld hoef je het niet te laten. Voorlamp en achterlamp gemonteerd. Was zo blij als een kind.
En dat fietsers denken dat ze gewoon kunnen oversteken bij naderend verkeer, ja dat kant, want natuurlijk ga je op de rem staan als automobilist. Niemand wil iemand onder zijn banden. Dat is duidelijk. Maar dit is wel een kwestie van respect en je houden aan de verkeersregels.

Waarom worden dit soort gasten nooit eens een keer op de bon geslingerd en eens een keer streng toegesproken?
pi_204125310
1x niet remmen en je hebt ze goed aangepakt hoor
.
pi_204125341
Er worden regelmatig bonnen uitgedeeld voor smartfoongebruik op de fiets, of fietsen zonder licht. Maar je kan natuurlijk niet alle fietsers controleren, daar is totaal geen capaciteit voor.
pi_204125388
Ik op fiets: waarom worden al die knetteruitlaatpetjesauto's niet aangepakt? :(.
Ik in auto: waarom worden al die kamikazefietsers niet aangepakt? :(.
Ik te voet: waarom pakken ze al die bestuurders niet eens aan? :(.
Ik in boot: waarom pakken ze al die auto's niet eens aan waar ik op moet wachten tot de brug open kan? :(.

Enz.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_204125418
quote:
9s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 12:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik op fiets: waarom worden al die knetteruitlaatpetjesauto's niet aangepakt? :(.
Ik in auto: waarom worden al die kamikazefietsers niet aangepakt? :(.
Ik te voet: waarom pakken ze al die bestuurders niet eens aan? :(.
Ik in boot: waarom pakken ze al die auto's niet eens aan waar ik op moet wachten tot de brug open kan? :(.

Enz.
Daar gaat dit topic niet over, behalve bij 1 dan. Er zijn inderdaad kamikazefietsers en het erge is dat je ze ook tegenkomt als je zelf op de fiets zit. De ergste zijn jongeren die samen terug van school komen en kale vaders met zo'n bootfiets. Die laatsten vinden zichzelf blijkbaar heel wat.
pi_204125678
Ik fiets ook weleens door rood. Maar alleen als ik voor 6 uur smorgens op de fiets zit en er nog weinig verkeer is. Ik vind het dan nutteloos om voor een stoplicht te wachten terwijl er toch niks aan komt :D Maar ik denk dat iedereen dit wel zou doen.

Fietsers worden teveel in de watten gelegd in het verkeer waardoor ze verwend raken en denken dat ze zich alles kunnen permitteren. Met rotondes ook: het gros van de automobilisten stopt bij een rotonde voor een fietser, waar fietsers geen voorrang hebben. Geen idee waar die idioterie vandaan komt, maar ik zie het dagelijks. Vervolgens denken de fietsers dat elke automobilist wel voorrang gaat verlenen en pleuren zo hun fiets op die rotonde wanneer er een auto aan komt. Levensgevaarlijk.
pi_204125711
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 12:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik fiets ook weleens door rood. Maar alleen als ik voor 6 uur smorgens op de fiets zit en er nog weinig verkeer is. Ik vind het dan nutteloos om voor een stoplicht te wachten terwijl er toch niks aan komt :D Maar ik denk dat iedereen dit wel zou doen.

Fietsers worden teveel in de watten gelegd in het verkeer waardoor ze verwend raken en denken dat ze zich alles kunnen permitteren. Met rotondes ook: het gros van de automobilisten stopt bij een rotonde voor een fietser, waar fietsers geen voorrang hebben. Geen idee waar die idioterie vandaan komt, maar ik zie het dagelijks. Vervolgens denken de fietsers dat elke automobilist wel voorrang gaat verlenen en pleuren zo hun fiets op die rotonde wanneer er een auto aan komt. Levensgevaarlijk.
Dat van die rotonde herken ik. Ik stop altijd voor een fietser op een rotonde, omdat ik altijd dacht dat de regel was. Totdat ik zag dat er ook haaientanden staan voor een rotonde op een fietspad. Ik was verbaasd toen ik het zag. En dan heb ik het niet eens over fietsers die niet eens de moeite nemen om het ronde fietspad te volgen, maar gewoon rechtdoor fietsen op een rotonde terwijl er auto's op rijden.
pi_204125742
Ook fietsen in deplorabele staat vind ik een raadsel. Ik zie er mensen op fietsen in nette kleding terwijl ze op een fiets zitten die bijna in elkaar valt van ellende. Met roestige lege koplampen, spatborden die er af gevallen zijn, rammelende kettingkasten, roest. Dan denk ik, je besteedt zoveel tijd aan je uiterlijk en dan ga je met nette kleding zitten op een sloopfiets? Dat is toch geen gezicht, jongen, meisje?
pi_204125765
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 12:42 schreef -Sigaartje het volgende:
Ook fietsen in deplorabele staat vind ik een raadsel. Ik zie er mensen op fietsen in nette kleding terwijl ze op een fiets zitten die bijna in elkaar valt van ellende. Met roestige lege koplampen, spatborden die er af gevallen zijn, rammelende kettingkasten, roest. Dan denk ik, je besteedt zoveel tijd aan je uiterlijk en dan ga je met nette kleding zitten op een sloopfiets? Dat is toch geen gezicht, jongen, meisje?
Fietsen worden nou eenmaal heel veel gejat. Als je geen geld wilt besteden aan een goed slot, dan kun je beter een oude fiets kopen :)
  vrijdag 18 maart 2022 @ 14:02:19 #10
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204126907
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 12:04 schreef -Sigaartje het volgende:
Fietsers staan boven de wet in het verkeer. Waar autorijders behoorlijk stevig worden aangepakt met stevige boetes en de auto altijd gekeurd en verzekerd moet zijn, krijgen fietsers alle vrijheid om er een potje van te maken.

Omdat een fietser die als een idioot, of op een onveilig barrel, door de stad rijdt voornamelijk een gevaar is voor zichzelf, in tegenstelling tot automobilisten die in hun stalen cocons door de stad scheuren.
Huilen dan.
pi_204127337
Bonusklacht: fietsers die tegen de rijrichting inrijden, zowel op een fietspad als op een rotonde.
pi_204127528
Zo herkenbaar dit. Ik ben zelf ook een fietser. Geen rijbewijs dus ook geen auto.
Fietsers zijn inderdaad heel irritant bezig. (Behalve ik natuurlijk O-) ), met zijn 12'en naast elkaar rijden, bellen op de fiets, nooit richting aangeven, ineens naar links uitwijken zodat de automobilist vol op de rem moet gaan, over wandelpaden of door een winkelcentrum scheuren, 's nachts zonder licht rijden, stom- en straalbezopen op de fiets stappen en dan een afstand afleggen van groningen tot maastricht terwijl het nuchter slechts 10 minuten hoeft te zijn enz.
Ik zal maar zwijgen over die bejaarde wielrenners met hun roodaangelopen en verbeten koppen die letterlijk iedereen van de weg willen drukken.

Fietsen en fietsers zijn in Nederland het ondergeschoven circuskindje. Iedereen heeft een fiets, iedereen kan fietsen, maar bijna niemand vindt een fiets de moeite waard wat betreft onderhoud of goed afsluiten.
'Mijn fiets gestolen? Gap ik toch een andere!'
pi_204127610
Sigaartje, ik denk niet dat fietsers boven de wet staan, ik denk eerder dat fietsers een verwaarloosbaar risico zijn.
Want het grootste risico lopen ze zelf. Als ze zelf niet bereid zijn om de gevaren die ze lopen in acht te nemen, dan zijn ze (meestal) zelf de sjaak.
Bekeuring of fiets in beslag nemen zet geen zoden aan de dijk.
Als ik nog verder mag gaan, hoeveel voetgangers krijgen een bekeuring als ze zich niet houden aan de verkeersregels? Uitzonderingen daargelaten. Verwarde man die ergens in zijn onderbroek over een snelweg strompelt midden in de nacht, om maar wat te noemen.
  Moderator vrijdag 18 maart 2022 @ 17:40:27 #14
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_204129095
Mooie klacht-rant over fietsers, maar ff schopje KLB gedaan.
pi_204129182
Ik woon niet in een drukke stad dus heb geen last van de normale fietsers. Ik heb hier alleen last van wielrenners die soms met 20 man de weg in beslag nemen. Maar wielrenners zijn sowieso een volk apart
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  vrijdag 18 maart 2022 @ 17:50:05 #16
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_204129214
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 12:09 schreef Farenji het volgende:
Er worden regelmatig bonnen uitgedeeld voor smartfoongebruik op de fiets, of fietsen zonder licht. Maar je kan natuurlijk niet alle fietsers controleren, daar is totaal geen capaciteit voor.
Ik bel regelmatig zonder licht.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_204129439
Ach ja, zo heeft iedereen wel wat... :) De gemiddelde automobilist jakkert er net zo goed op los in zijn killer koekblik. Omdat 50 mag moeten iedereen ook zo nodig 50 rijden... En dan doet remmen blijkbaar pijn en met richting aangeven zijn er ook zat die vergeten zijn dat dit ook kan.

Zelfs voetgangers snapper er geen reet meer van... Ik fiets regelmatig over een pad waar ook mensen wandelen en fietsen is toegestaan. Dus het is openbare weg voor (brom)fietsers en voetgangers, dan ongemarkeerde weg buiten bebouwde kom. Waar hoor je dan te fietsen? Uiterst rechts, toch!? Waar hoor je dan te lopen? Uiterst links, zodat je tegemoetkomend verkeer aan jou zijde is, toch!?... Waar loopt 90%? Liefst waar ze willen als een zatte aap. En dan fiets je voorbij en hoor je gezeur "Heb je geen bel!!??"... :') In plaats van lopen waar ze horen te lopen... :') Dan hoef ik niet te bellen.

IK ben blij dat ik een fietser en automobilist ben, fiets vaker dan dat ik in de auto zit... Dus kan ik beide partijen redelijk goed inschatten. Zit ik in de auto en heb fietsers voor me dan let ik extra op en doe rustig aan, fietsers zijn net loslopende honden of kleine kinderen, je weet maar nooit. Daar heb je remmen voor gekregen, van op tijd remmen is nog nooit iemand doodgegaan. Zit ik op de fiets let ik vooral extra goed op auto's, want dat zijn potentiële moordwapens van 1000kg met 14 meter p/s en mensen achter het stuur die daar geen reet meer snappen en rijden alsof ze de duivel op de hielen hebben.

Zo kun je overal wel over zeiken... Maar we leven allemaal nog altijd met "Men dient altijd voorrang te verlenen en nooit te nemen..." Een regel die we als eerste geleerd krijgen wanneer het verkeer betreft.

Opmerkelijk wel, hoe drukker het wordt hoe meer de mens zich gedraagt alsof ze alleen op de wereld zijn. Is dat een natuurlijke ingebouwde privacy claim of zo in een te drukke gefrustreerde wereld?
  vrijdag 18 maart 2022 @ 18:16:39 #18
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_204129488
Ik snap sowieso niet dat mensen met hun mobiel lopen te kloten tijdens het fietsen , of oortjes in hebben en muziek luisteren tijdens het fietsen , en waar ik me momenteel heel erg aan stoor is pubers of kinderen met zo'n box ding op de fiets , keiharde kut muziek op staan. Je schrikt je de tyfus van die kutkinderen met hun kut muziek :r
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  vrijdag 18 maart 2022 @ 18:19:37 #19
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_204129521
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 18:11 schreef Watuntrik het volgende:

Zo kun je overal wel over zeiken... Maar we leven allemaal nog altijd met "Men dient altijd voorrang te verlenen en nooit te nemen..." Een regel die we als eerste geleerd krijgen wanneer het verkeer betreft.

Yeah right :') Ook als die ander zegt 'ik zag je aan komen maar ik denk die zal wel remmen' :')
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
pi_204129584
Je bent toch beschermd volgens de wet dus waarom zou ik stoppen met appen.
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_204131906
@-Sigaartje: Van de eerste tot de laatste letter helemaal eens met de klacht!
Vanmiddag nog zo'n tienertrutje de pens volgescholden omdat ze me append zowat voor mijn flikker reed.
Om van die eeuwige vieze vuile wielrenners nog maar te zwijgen.
pi_204131940
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 18:25 schreef gers het volgende:
Je bent toch beschermd volgens de wet dus waarom zou ik stoppen met appen.
Omdat als je mij voor mijn flikker rijd ik schijt heb aan de wet en je hele bek in elkaar ram, je fiets kapot stamp en die als toetje nog even keihard op je pens gooi als je op de grond ligt?
pi_204132314
Ik heb die oude fiets, oftewel je ma, iig wel goed aangepakt.
pi_204133891
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 18:19 schreef EINZ het volgende:

[..]
Yeah right :') Ook als die ander zegt 'ik zag je aan komen maar ik denk die zal wel remmen' :')
Of oversteken/afslaan zonder te kijken want gisteren kwam er toch ook niets... :')
pi_204134587
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 12:40 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Dat van die rotonde herken ik. Ik stop altijd voor een fietser op een rotonde, omdat ik altijd dacht dat de regel was. Totdat ik zag dat er ook haaientanden staan voor een rotonde op een fietspad. Ik was verbaasd toen ik het zag.
Iets met binnen en buiten de bebouwde kom. Als je dit soort regels al niet snapt, weet ik niet of je commentaar moet hebben op fietsers.
Overigens is iedereen in het verkeer irritant. Voetgangers hebben ook overal schijt aan.

Oversteken zonder voorrang, supertraag en dan strak naar voren kijken he. Of bij supermarkten continu in de weg lopen of stil staan met een karretje recht voor je auto.
Zijn niet alleen de oudjes.
Eerst denken, dan typen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')