Daar gaat dit topic niet over, behalve bij 1 dan. Er zijn inderdaad kamikazefietsers en het erge is dat je ze ook tegenkomt als je zelf op de fiets zit. De ergste zijn jongeren die samen terug van school komen en kale vaders met zo'n bootfiets. Die laatsten vinden zichzelf blijkbaar heel wat.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 12:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik op fiets: waarom worden al die knetteruitlaatpetjesauto's niet aangepakt?.
Ik in auto: waarom worden al die kamikazefietsers niet aangepakt?.
Ik te voet: waarom pakken ze al die bestuurders niet eens aan?.
Ik in boot: waarom pakken ze al die auto's niet eens aan waar ik op moet wachten tot de brug open kan?.
Enz.
Dat van die rotonde herken ik. Ik stop altijd voor een fietser op een rotonde, omdat ik altijd dacht dat de regel was. Totdat ik zag dat er ook haaientanden staan voor een rotonde op een fietspad. Ik was verbaasd toen ik het zag. En dan heb ik het niet eens over fietsers die niet eens de moeite nemen om het ronde fietspad te volgen, maar gewoon rechtdoor fietsen op een rotonde terwijl er auto's op rijden.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 12:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik fiets ook weleens door rood. Maar alleen als ik voor 6 uur smorgens op de fiets zit en er nog weinig verkeer is. Ik vind het dan nutteloos om voor een stoplicht te wachten terwijl er toch niks aan komtMaar ik denk dat iedereen dit wel zou doen.
Fietsers worden teveel in de watten gelegd in het verkeer waardoor ze verwend raken en denken dat ze zich alles kunnen permitteren. Met rotondes ook: het gros van de automobilisten stopt bij een rotonde voor een fietser, waar fietsers geen voorrang hebben. Geen idee waar die idioterie vandaan komt, maar ik zie het dagelijks. Vervolgens denken de fietsers dat elke automobilist wel voorrang gaat verlenen en pleuren zo hun fiets op die rotonde wanneer er een auto aan komt. Levensgevaarlijk.
Fietsen worden nou eenmaal heel veel gejat. Als je geen geld wilt besteden aan een goed slot, dan kun je beter een oude fiets kopenquote:Op vrijdag 18 maart 2022 12:42 schreef -Sigaartje het volgende:
Ook fietsen in deplorabele staat vind ik een raadsel. Ik zie er mensen op fietsen in nette kleding terwijl ze op een fiets zitten die bijna in elkaar valt van ellende. Met roestige lege koplampen, spatborden die er af gevallen zijn, rammelende kettingkasten, roest. Dan denk ik, je besteedt zoveel tijd aan je uiterlijk en dan ga je met nette kleding zitten op een sloopfiets? Dat is toch geen gezicht, jongen, meisje?
Omdat een fietser die als een idioot, of op een onveilig barrel, door de stad rijdt voornamelijk een gevaar is voor zichzelf, in tegenstelling tot automobilisten die in hun stalen cocons door de stad scheuren.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 12:04 schreef -Sigaartje het volgende:
Fietsers staan boven de wet in het verkeer. Waar autorijders behoorlijk stevig worden aangepakt met stevige boetes en de auto altijd gekeurd en verzekerd moet zijn, krijgen fietsers alle vrijheid om er een potje van te maken.
Ik bel regelmatig zonder licht.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 12:09 schreef Farenji het volgende:
Er worden regelmatig bonnen uitgedeeld voor smartfoongebruik op de fiets, of fietsen zonder licht. Maar je kan natuurlijk niet alle fietsers controleren, daar is totaal geen capaciteit voor.
Yeah rightquote:Op vrijdag 18 maart 2022 18:11 schreef Watuntrik het volgende:
Zo kun je overal wel over zeiken... Maar we leven allemaal nog altijd met "Men dient altijd voorrang te verlenen en nooit te nemen..." Een regel die we als eerste geleerd krijgen wanneer het verkeer betreft.
Omdat als je mij voor mijn flikker rijd ik schijt heb aan de wet en je hele bek in elkaar ram, je fiets kapot stamp en die als toetje nog even keihard op je pens gooi als je op de grond ligt?quote:Op vrijdag 18 maart 2022 18:25 schreef gers het volgende:
Je bent toch beschermd volgens de wet dus waarom zou ik stoppen met appen.
Of oversteken/afslaan zonder te kijken want gisteren kwam er toch ook niets...quote:Op vrijdag 18 maart 2022 18:19 schreef EINZ het volgende:
[..]
Yeah rightOok als die ander zegt 'ik zag je aan komen maar ik denk die zal wel remmen'
Iets met binnen en buiten de bebouwde kom. Als je dit soort regels al niet snapt, weet ik niet of je commentaar moet hebben op fietsers.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 12:40 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Dat van die rotonde herken ik. Ik stop altijd voor een fietser op een rotonde, omdat ik altijd dacht dat de regel was. Totdat ik zag dat er ook haaientanden staan voor een rotonde op een fietspad. Ik was verbaasd toen ik het zag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |