SPOILER: Transferbeleid 2018/2019Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2019/2020Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gifjes enzulksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Landskampioen 2018/2019Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CL 2018/2019Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CL 2019/2020Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2022 13:43:11 ]![]()
Zoals gezegd: In pers en hier in het topic werd af en toe serieus gezegd dat Ajax weleens een gooi naar de CL-titel zou kunnen doen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 13:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar wie beweert dat er Ajax spelers top zijn in de zin van wereldtop? Denk dat alleen Antony potentie voor de top heeft, Martinez vind ik een goeie verdediger maar die heeft z'n lengte tegen en Timber heeft eigenlijk datzelfde probleem, Mazraoui zal nog wel goed terecht komen, waarschijnlijk Barca maar dat is natuurlijk geen top meer.
Neemt niet weg dat je met een aardige tactiek af en toe nog best wat kan laten zien in Europa.
Mijn kritiek was toen dat ik de selectie daar niet goed genoeg voor vind en dat het met name een enorm compliment naar Ten Hag is dat hij het voor elkaar heeft gekregen om zulk goed voetbal met deze spelers te spelen.![]()
In de euforie van met name de overwinningen op Dortmund en de manier waarop Ajax door de poulefase kwam is er inderdaad heel veel geroepen. Maar niemand heb ik ooit horen roepen dat de selectie wereldtop was.quote:Op woensdag 16 maart 2022 13:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zoals gezegd: In pers en hier in het topic werd af en toe serieus gezegd dat Ajax weleens een gooi naar de CL-titel zou kunnen doen.
Mijn kritiek was toen dat ik de selectie daar niet goed genoeg voor vind en dat het met name een enorm compliment naar Ten Hag is dat hij het voor elkaar heeft gekregen om zulk goed voetbal met deze spelers te spelen.
De kracht van dit Ajax zit hem echt in een zeer uitgekiende selectie van spelers die heel, heel erg goed in balans is. Jong en onbevangen talent met geroutineerde geslepen spelers, jongens die hun taken niet verzaken en goed overnemen van anderen, gecombineerd met frivoliteit. En zo'n groep spelers is dan ook nog eens voor een groot deel al langer bij elkaar en nieuwe jongens komen in een ingespeeld elftal waar gewoon duidelijk is wat er van ze verwacht wordt.
Met name dat laatste maakt dat Ajax in staat is om clubs met meer geld en betere individuele spelers te verslaan. Niet alleen vanwege een goed tactisch plan, maar ook omdat de selectie wordt beheerd met het oog op de lange termijn. Dat is echt wel een beetje een unicum in de (sub)top van Europa en dat zie je terug in de resultaten.
Helaas is voor die manier van spelen die Ajax beoogd (en die nodig is om het optimale uit die selectie te halen) wel nodig dat iedereen scherp is en het team niet te vermoeid of uit focus is. En dat laatste begint te gebeuren en dan kan het best wel eens zo zijn dat we de bodem nog niet gezien hebben.![]()
Niemand bij Ajax is op dit moment wereldtop. Ik denk dat Timber uiteindelijk als rechtsback wel echt grote stappen kan maken. Vrees dat topclubs hem als centrale verdediger te klein vinden.
Antony heeft bizar veel techniek, maar een laag rendement. Als dat verbetert kan hij ook een grote worden.
Martinez en Alvarez zijn nuttige krachten, die zie ik wel in de subtop (vergelijkbaar met Ajax) terechtkomen.
Haller zit hier goed op z'n plek denk ik. Heeft het in het buitenland niet kunnen laten zien, maar is belangrijk voor Ajax.
Voor de rest lopen er natuurlijk al wat oude spelers rond. Berghuis, Blind, Tadic en Klaassen sluiten hier af denk ik, tenzij ze nog ergens kunnen cashen (met name Berghuis).
En dan heb je genoeg spelers die het (nog) niet laten zien of gewoon het niveau niet aankunnen, zoals Schuurs, Rensch, Kudus, Daramy, etc.![]()
Die Wissel van Kudus in de 94ste minuut ook, Ten Hag had van mij echt de tyfus mogen genieten als ik Kudus was geweest.![]()
Ah, je wilde met 10 man verder de laatste minuten?quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:30 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Die Wissel van Kudus in de 94ste minuut ook, Ten Hag had van mij echt de tyfus mogen genieten als ik Kudus was geweest.![]()
Timber kon niet meer.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:30 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Ik ga er vanuit dat hij in minuut 90 niet nog okselfris was. Had je hem ook dan kunnen wisselen voor Kudus.quote:Xbox Live Gamertag : ThaD16![]()
Ja dan wissel je toch iets eerder, denk dat die laatste 2 minuten ook niet veel uit hadden gemaakt of het nou 0-2 wordt of 0-1quote:![]()
![]()
Had dit niet eens meegekregen trouwens. De reactie van de ME om heel het plein met traangas te bespuiten wel.AFCA!![]()
Terecht als honderden tokkies het eigen stadion proberen te bestormen lijkt me.quote:Op woensdag 16 maart 2022 15:01 schreef RensAjacied het volgende:
[ twitter ]
Had dit niet eens meegekregen trouwens. De reactie van de ME om heel het plein met traangas te bespuiten wel.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
heel het plein viel reuze mee, stond er redelijk in de buurt halverwege ingang en febo en hadden van de traangas geen last. Zag vooral (wannabe) hoolies die er last van hadden.quote:Op woensdag 16 maart 2022 15:01 schreef RensAjacied het volgende:
[ twitter ]
Had dit niet eens meegekregen trouwens. De reactie van de ME om heel het plein met traangas te bespuiten wel.
De politie vond ik niet heel opvallend aanwezig tot dat moment. Hadden vrij weinig keuze ook. Hele andere situatie ook met juventus-thuie bijvoorbeeld![]()
quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:30 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Die Wissel van Kudus in de 94ste minuut ook, Ten Hag had van mij echt de tyfus mogen genieten als ik Kudus was geweest.
Hij moest toch wisselen vanwege een blessure![]()
Ik stond tussen het supportershome en ingang Zuid H in en daar behoorlijk last gehad. Overigens was het ook niet heel slim om 40 Benfica supporters langs het supportershome te begeleiden, in een ideale wereld moet dat kunnen maar dat is het niet.quote:Op woensdag 16 maart 2022 15:19 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
heel het plein viel reuze mee, stond er redelijk in de buurt halverwege ingang en febo en hadden van de traangas geen last. Zag vooral (wannabe) hoolies die er last van hadden.
De politie vond ik niet heel opvallend aanwezig tot dat moment. Hadden vrij weinig keuze ook. Hele andere situatie ook met juventus-thuie bijvoorbeeld
Verder vooral heel veel kneuzen die roekeloos vuurwerk aan het rondgooien waren tijdens de entrada. Leeghoofden.AFCA!![]()
jij stond er een stuk dichterbij dan. Zowat erinquote:Op woensdag 16 maart 2022 15:24 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Ik stond tussen het supportershome en ingang Zuid H in en daar behoorlijk last gehad. Overigens was het ook niet heel slim om 40 Benfica supporters langs het supportershome te begeleiden, in een ideale wereld moet dat kunnen maar dat is het niet.
Verder vooral heel veel kneuzen die roekeloos vuurwerk aan het rondgooien waren tijdens de entrada. Leeghoofden.
Voor het grootste gedeelte vh plein was het ff onrustig en wat heen en weer geloop.
Ja die liepen echt langs ons, totale paniek in hun ogen wat ik niet vreemd vond gezien er vlak daarna gemaskerde mannen hun achterna gingen. Geen handige actie idd.
En eens, stelletje kneuzen.![]()
Dat klinkt allemaal niet heel optimistisch.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:28 schreef PicoMMP het volgende:
Niemand bij Ajax is op dit moment wereldtop. Ik denk dat Timber uiteindelijk als rechtsback wel echt grote stappen kan maken. Vrees dat topclubs hem als centrale verdediger te klein vinden.
Antony heeft bizar veel techniek, maar een laag rendement. Als dat verbetert kan hij ook een grote worden.
Martinez en Alvarez zijn nuttige krachten, die zie ik wel in de subtop (vergelijkbaar met Ajax) terechtkomen.
Haller zit hier goed op z'n plek denk ik. Heeft het in het buitenland niet kunnen laten zien, maar is belangrijk voor Ajax.
Voor de rest lopen er natuurlijk al wat oude spelers rond. Berghuis, Blind, Tadic en Klaassen sluiten hier af denk ik, tenzij ze nog ergens kunnen cashen (met name Berghuis).
En dan heb je genoeg spelers die het (nog) niet laten zien of gewoon het niveau niet aankunnen, zoals Schuurs, Rensch, Kudus, Daramy, etc.![]()
Ik denk dat er een aantal spelers wel in de top mee kunnenquote:Op woensdag 16 maart 2022 14:28 schreef PicoMMP het volgende:
En dan heb je genoeg spelers die het (nog) niet laten zien of gewoon het niveau niet aankunnen, zoals Schuurs, Rensch, Kudus, Daramy, etc.
mazeraui, anthony, timber gravenberg
Het probleem is alleen dat deze spelers tegen 90 procent van de clubs in nederland geen weerstand hebben
Op het moment dat ze dan even tegen een sterkere ploeg dan eredivisie niveau spelen kunnen ze het tempo gewoon niet aan omdat ze het niet gewend zijn
het is lachwekkend hoe weinig tegendoelpunten ajax heeft gekregen
zeg dat wat over de sterkte van de verdedigers?
Nee mij harvard analyse zegt dan juist dat de aanvallers in nederland gewoon verschrikkelijk slecht zijn
als je voorhoede uit toornstra rechtsbuiten en linssen in de spits is dan ga je toch spontaan van huilen en dat is de nummer 3
hoe slecht is de rest dan wel niet?
conclusie
je bent net zo goed als de weerstand die je krijgt
is de weerstand hoger dan je gewend bent dan heb je tijd nodig om je zelf in die weerstand door te ontwikkelen
ik hoop dat jullie het snappen"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018![]()
Wat heb ik zojuist gelezen…quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:47 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik denk dat er een aantal spelers wel in de top mee kunnen
Het probleem is alleen dat deze spelers tegen 90 procent van de clubs in nederland geen weerstand hebben
Op het moment dat ze dan even tegen een sterkere ploeg dan eredivisie niveau spelen kunnen ze het tempo gewoon niet aan omdat ze het niet gewend zijn
Nee mij harvard analyse zegt dan juist dat de aanvallers in nederland gewoon verschrikkelijk slecht zijn
als je voorhoede uit toornstra rechtsbuiten en linssen in de spits is dan ga je toch spontaan van huilen en dat is de nummer 3
conclusie
is de weerstand hoger dan je gewend bent dan heb je tijd nodig om je zelf in die weerstand door te ontwikkelen
ik hoop dat jullie het snappen![]()
Kent iemand die spelers?quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:47 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
conclusie
Niets tegen in te brengen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:47 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
conclusie
Het mag geen verrassing zijn dat Ajax op dit moment geen absolute wereldtop in huis heeft. Maar er zijn er wel een paar die flinke potentie hebben.quote:Op woensdag 16 maart 2022 15:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat klinkt allemaal niet heel optimistisch.
Boeit ook eigenlijk niet. Haller en Tadic zullen nooit wereldtop zijn of worden, maar zijn extreem belangrijk geweest in de CL. Net als dat Schøne en Neres dat waren in 2018/2019.![]()
En die spelers waarvan iedereen zei die zijn van wereldtop niveau zijn allemaal niet onomstreden.quote:Op woensdag 16 maart 2022 19:06 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Het mag geen verrassing zijn dat Ajax op dit moment geen absolute wereldtop in huis heeft. Maar er zijn er wel een paar die flinke potentie hebben.
Boeit ook eigenlijk niet. Haller en Tadic zullen nooit wereldtop zijn of worden, maar zijn extreem belangrijk geweest in de CL. Net als dat Schøne en Neres dat waren in 2018/2019.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: