abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Forum Admin dinsdag 15 maart 2022 @ 15:35:23 #1
35723 crew  GGMM
  dinsdag 15 maart 2022 @ 16:13:29 #2
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_204089660
Dit trekt mij totaal niet.
  woensdag 11 mei 2022 @ 16:52:15 #3
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_204706788
Zin in!

Iets meer tiener dan de rest denk ik, maar ergens wel leuk dat er verschillende genres zijn binnen de series.
Zo is Falcon ook heel anders van toon/aard/genre dan bv Wandavision.
Niet iedereen vindt alle genres leuk. Prima. Kijk je niet.

Ik denk dat dit een beetje de toon van The Runaways gaat hebben. Tiener superhelden, met coming of age problematiek. Dat verwacht ik ook van de uiteindelijke Young Avengers eigenlijk.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Forum Admin zaterdag 21 mei 2022 @ 22:41:19 #4
35723 crew  GGMM
  Forum Admin maandag 30 mei 2022 @ 11:54:23 #5
35723 crew  GGMM
pi_204912998



Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Admin maandag 30 mei 2022 @ 12:41:58 #6
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_204913325
Het kleurrijke van de serie komt in deze posters wel goed naar voren. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 30 mei 2022 @ 12:58:49 #7
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_204913483
Dit is idd nogal een kleurexplosie :D
Ben benieuwd.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_204931326
Deze woke rotzooi wordt online al volledig afgebrand.
  Admin woensdag 1 juni 2022 @ 11:56:04 #9
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_204931517
Waarom wordt het "woke rotzooi" genoemd?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 1 juni 2022 @ 13:58:18 #10
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_204932658
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2022 11:56 schreef Breuls het volgende:
Waarom wordt het "woke rotzooi" genoemd?
Meisje in de hoofdrol. Moslima. Dat is niet vaak gedaan. Nu wel. Dus woke.
En woke is meteen slecht en evil en stom en schijn je broke aan te gaan.
Ik probeer de korte gedachtengang te begrijpen. Zoiets zal t wel zijn.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Admin woensdag 1 juni 2022 @ 14:07:03 #11
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_204932739
Mja, als dat het is, is het niet echt nuttige kritiek, natuurlijk. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 1 juni 2022 @ 16:18:46 #12
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_204933656
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2022 14:07 schreef Breuls het volgende:
Mja, als dat het is, is het niet echt nuttige kritiek, natuurlijk. :)
Die hoop heb ik al lang opgegeven :D
Als er iets mis is met een film volgens de mening van een individu, dan is dat schijnbaar woke-gedoe en moet het falen.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Admin woensdag 1 juni 2022 @ 16:36:57 #13
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_204933803
Ja, dat is een beetje jammer. Het overstemt ook wat er juist goed kan zijn aan "al dat woke", namelijk (met het risico op white-mansplaining ;)) dat als je een moslimachtergrond hebt, of een wat jonger meisje bent, of een comic geek (want Kamala Khan is alledrie), je met deze serie iets hebt waarin je je kunt herkennen.

En ik ben slechts een geek, maar ik vind het ook leuk dat Marvel niet allemaal dezelfde helden met hetzelfde verhaal heeft en een beetje verschillende culturen laat zien. Wat ik tot nu toe van de serie gezien heb (2 afleveringen) maakt me juist nieuwsgierig naar de rest.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 2 juni 2022 @ 09:11:11 #14
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_204939970
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2022 16:36 schreef Breuls het volgende:
Ja, dat is een beetje jammer. Het overstemt ook wat er juist goed kan zijn aan "al dat woke", namelijk (met het risico op white-mansplaining ;)) dat als je een moslimachtergrond hebt, of een wat jonger meisje bent, of een comic geek (want Kamala Khan is alledrie), je met deze serie iets hebt waarin je je kunt herkennen.

En ik ben slechts een geek, maar ik vind het ook leuk dat Marvel niet allemaal dezelfde helden met hetzelfde verhaal heeft en een beetje verschillende culturen laat zien. Wat ik tot nu toe van de serie gezien heb (2 afleveringen) maakt me juist nieuwsgierig naar de rest.
Ik vind t ook wat leuk. Ik heb juist weer wat minder met Falcon & Wintersoldier standaard actie series. Sowieso ben ik iets mee van de fantastische krachten, dan van realistischere helden. Heb qua comics ook altijd X-Men gevolgd en de rest wat minder.

Geek: Ja
Minderheid: Ja. Dus ik zit dan weer met smart te wachten op de samenstelling van the Young Avengers (het meest LGBTIA+ team ever). Iedereen wil wel iets herkennen in helden en verhalen, dus t is fijn dat er nu ook steeds meer komt voor "anderen". Ik ben gewend mezelf NIET te kunnen herkennen, en nu dus af en toe wel. Tegenovergestelde van altijd jezelf gerepresenteerd zien, en nu eens af en toe jezelf er niet in kunnen vinden. En zelfs als ik me niet kan herkennen vind ik t nog steeds prima dat de series er zijn, ALS ze maar goed zijn.

Ik vond bv Falcon geen slechte serie, t was gewoon "minder mijn ding", en dat kan. Zoals ik al eerder zei: ze boren hele veel genre, doelgroepen en stijlen aan, en niet elke hoeft je smaak te zijn. Dat Disney in de films teruggrijpt op de series, en dat je daardoor een druk voelt die toch alles te moeten kijken ook al vind je ze blijkbaar onoverkomlijk stom... dat is gewoonweg goede marketing van ze. "Gotta catch 'm all!" Maar.... de films zijn echt niet onkijkbaar als je de serie niet volgt. En anders lees je ff de samenvatting, ben je ook klaar.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 2 juni 2022 @ 09:25:38 #15
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_204940087
Ik ken overigens qua comics vrij weinig van Miss Marvel (deze versie dan). Maar ze was prominent aanwezig in t Avengers spel van Square Enix en daar vond ik 'r wel grappig. Echt een tiener fan-girl van de Avengers en vooral Captain Marvel, die er dan zelf ineens ook in valt. Vind dat wel een leuke invalshoek.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Admin donderdag 2 juni 2022 @ 12:27:40 #16
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_204941432
quote:
Op donderdag 2 juni 2022 @ 09:11 schreef Ang3l het volgende:

Geek: Ja
Minderheid: Ja. Dus ik zit dan weer met smart te wachten op de samenstelling van the Young Avengers (het meest LGBTIA+ team ever). Iedereen wil wel iets herkennen in helden en verhalen, dus t is fijn dat er nu ook steeds meer komt voor "anderen". Ik ben gewend mezelf NIET te kunnen herkennen, en nu dus af en toe wel.
Kijk, en dat is volgens mij een mooie vooruitgang. :)
quote:
Tegenovergestelde van altijd jezelf gerepresenteerd zien, en nu eens af en toe jezelf er niet in kunnen vinden. En zelfs als ik me niet kan herkennen vind ik t nog steeds prima dat de series er zijn, ALS ze maar goed zijn.
Same. Ik ben sowieso opgegroeid met een overvloed aan witte actieheldenmannen in films. I'm good. :P Ik vind het juist leuk om personages te zien die niet zoals mijzelf zijn, want daar leer je misschien nog eens wat van,
quote:
Ik vond bv Falcon geen slechte serie, t was gewoon "minder mijn ding", en dat kan. Zoals ik al eerder zei: ze boren hele veel genre, doelgroepen en stijlen aan, en niet elke hoeft je smaak te zijn. Dat Disney in de films teruggrijpt op de series, en dat je daardoor een druk voelt die toch alles te moeten kijken ook al vind je ze blijkbaar onoverkomlijk stom... dat is gewoonweg goede marketing van ze. "Gotta catch 'm all!" Maar.... de films zijn echt niet onkijkbaar als je de serie niet volgt. En anders lees je ff de samenvatting, ben je ook klaar.
Inderdaad. Het wordt uiteindelijk ondoenlijk om alles te volgen. Stel je eens voor dat je een jong meisje bent en bij deze serie begint. Je weet niets van wat er de afgelopen veertien jaar in de MCU is gebeurd. Is dat erg? Ik mag toch hopen van niet.

Stan Lee zei ooit: elke comic kan iemands eerste comic zijn en moet dus geschikt zijn om mee te beginnen. Ik denk dat je elke film en serie op dezelfde manier moet benaderen. De links met wat ervoor kwam zijn idealiter leuk, maar niet vereist.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin donderdag 2 juni 2022 @ 12:28:54 #17
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_204941442
quote:
Op donderdag 2 juni 2022 @ 09:25 schreef Ang3l het volgende:
Ik ken overigens qua comics vrij weinig van Miss Marvel (deze versie dan). Maar ze was prominent aanwezig in t Avengers spel van Square Enix en daar vond ik 'r wel grappig. Echt een tiener fan-girl van de Avengers en vooral Captain Marvel, die er dan zelf ineens ook in valt. Vind dat wel een leuke invalshoek.
Da's hier ook de invalshoek. Ze cosplayt Captain Marvel op een conventie. Hoe meer fangirl wil je het hebben. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 2 juni 2022 @ 12:54:45 #18
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_204941657
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2022 12:27 schreef Breuls het volgende:

Stan Lee zei ooit: elke comic kan iemands eerste comic zijn en moet dus geschikt zijn om mee te beginnen. Ik denk dat je elke film en serie op dezelfde manier moet benaderen. De links met wat ervoor kwam zijn idealiter leuk, maar niet vereist.
Precies, en dat is nu ook nog wel t geval. Sure, je mist wat verwijzingen (en die maken het voor mij altijd wel extra leuk, als kers op de taart) en voorgaande gebeurtenissen. Maar dat laatste wordt meestal nog wel ergens gerecapped.

Hetzelfde geldt voor alle comics verwijzingen. Die weten de kijkers ook niet, maar je gata ook niet verwachten dat men dan maar alle comics moet gaan lezen. Het is een nice to have (en zeker handig voor Marketing en sales), maar gene must.

Dus: mensen, als je t echt zo enorm erg vind deze serie, sla Miss Marvel gewoon over. Dan is t niks voor jou. Dat kan, da's prima. Life goes on. En ze gaat in de bios in Captain Marvel 2 terugkomen, maar gezien t woke commentaar op deel 1 zou ik die ook zeer zeker overslaan dus. Niks aan de hand!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Forum Admin woensdag 8 juni 2022 @ 09:40:39 #19
35723 crew  GGMM
pi_204991449
Vanaf vandaag :)

Wordt wel waardeloos beoordeeld op IMDB, maar dat kan natuurlijk ook door de 'OMG DIT IS WOKE!!'-mensen komen, die hun frustratie op deze manier kwijt moeten.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Admin woensdag 8 juni 2022 @ 10:19:57 #20
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_204991736
Ik denk dat kijkers die hier gewoon normaal over willen praten een beetje bestand moeten zijn tegen anti-wokers, ja. Helaas. :{

Overigens heeft @daan1601 de regisseurs en producers van deze serie geïnterviewd, dus even een linkje:

Adil en Bilall over Ms. Marvel: 'We herkenden ons gelijk in Kamala'
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 8 juni 2022 @ 11:07:23 #21
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_204992079
Ga 'm morgen kijken. Zin in! *O*
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_204994188
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 09:40 schreef GGMM het volgende:
Wordt wel waardeloos beoordeeld op IMDB, maar dat kan natuurlijk ook door de 'OMG DIT IS WOKE!!'-mensen komen, die hun frustratie op deze manier kwijt moeten.
wat ik nooit begrijp van dit soort ophef is dat je het niet hoeft te kijken? dan kijk je de avengers films toch nog een keer ipv deze serie?
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  Forum Admin woensdag 8 juni 2022 @ 14:18:54 #23
35723 crew  GGMM
pi_204994274
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 14:11 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]
wat ik nooit begrijp van dit soort ophef is dat je het niet hoeft te kijken? dan kijk je de avengers films toch nog een keer ipv deze serie?
Ligt eraan. Als je fan van Transformers bent en ze stoppen er opeens een transgenderrobot in dan kan ik me nog voorstellen dat je pissig bent, maar dit is gewoon iets nieuws en zit niemand in de weg (en zo gek is het niet dat het een moslimmeisje is) dus daar snap ik niks van inderdaad.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_204994733
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 14:18 schreef GGMM het volgende:

[..]
Ligt eraan. Als je fan van Transformers bent en ze stoppen er opeens een transgenderrobot in dan kan ik me nog voorstellen dat je pissig bent, maar dit is gewoon iets nieuws en zit niemand in de weg (en zo gek is het niet dat het een moslimmeisje is) dus daar snap ik niks van inderdaad.
Kijk een geloof gekkie in een film stoppen mag natuurlijk, maar in dit geval ligt het er allemaal te dik bovenop dat het bewuste keuzes zijn. Daarnaast is het niet eens iets wat bijdraagt.

Het punt is ook dat het allemaal te makkelijk is. Gooi er een "diverse" cast in die absoluut geen realiteit is op de high schools en dan zijn we er vanaf. Er wordt een vinkje afgestreept en het lijkt dat tegenwoordig daarmee ook alle creativiteit in karakter ontwikkeling en story telling verdwenen is.

Going woke is nog altijd going broke. :) Kijk naar Top Gun Maverick. Dat is zoals het moet. Een goede film maken zonder maatschappelijke regeltjes van wat Gen Z wappies met te lange tenen. :) _O_
  donderdag 9 juni 2022 @ 10:36:23 #25
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_205002835
Ik vond t oprecht een hele leuke eerste aflevering. Erg geglimlacht. Leuke vlotte stijl. Prima acteerwerk.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 9 juni 2022 @ 10:37:31 #26
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_205002847
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 15:06 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Kijk een geloof gekkie in een film stoppen mag natuurlijk, maar in dit geval ligt het er allemaal te dik bovenop dat het bewuste keuzes zijn. Daarnaast is het niet eens iets wat bijdraagt.

Het punt is ook dat het allemaal te makkelijk is. Gooi er een "diverse" cast in die absoluut geen realiteit is op de high schools en dan zijn we er vanaf. Er wordt een vinkje afgestreept en het lijkt dat tegenwoordig daarmee ook alle creativiteit in karakter ontwikkeling en story telling verdwenen is.

Going woke is nog altijd going broke. :) Kijk naar Top Gun Maverick. Dat is zoals het moet. Een goede film maken zonder maatschappelijke regeltjes van wat Gen Z wappies met te lange tenen. :) _O_
Hoe lang geleden zat jij op een Amerikaanse high school dat jij kan zeggen dat deze vast niet representatief is voor de jeugd anno nu? Of vergelijk je t met je eigen bubbel?

En wat maakt jou de autoriteit op t gebied of dit iets bijdraait? Hoeveel van de doelgroep moslim ken je? En heb je het heb gevraagd of zij vinden dat deze representatie iets bijdraait aan hun gevoel?

Je sabelt zaken af omdat jij nu eens niet de hoofd doelgroep bent. En je beseft je niet dat dat ook niet hoeft! Jij bent niet t middelpunt van r universum en ook niet meer de hoofd doelgroep. DAT is diversiteit. Is de doelgroep van de serie dan de grootste die ze kunnen bereiken? Nee. Konden ze met de standaard doelgroep een hogere winst maken? Vast wel. Maar going woke betekent niet broke. T betekent dat je de gestandaardiseerde norm en massa wellicht tegen de haren instrijkt, maar kleinere doelgroepen blij maakt. En dat is OOK oké.

Leven en laten leven.

[ Bericht 10% gewijzigd door Ang3l op 09-06-2022 10:45:34 ]
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Hardste schreeuwer 2022 donderdag 9 juni 2022 @ 10:46:23 #27
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_205002896
Ik heb het vannacht gezien kijkt lekker weg.
Powers via die armband is een beetje vaag maar verder kreeg ik er geen paarse vlekken van ofzo.

Wel jammer dat het personage zo fan is van Captain Marvel, Thor of Hulk was leuker geweest verder zat die avengers con wel leuk in elkaar.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  donderdag 9 juni 2022 @ 10:52:57 #28
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_205002938
Ja de powers zijn wel echt heel anders. Ben benieuwd of ze de armband nog een achtergrond geven, want “krachten van een object” vind ik wat te simpel.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Admin donderdag 9 juni 2022 @ 10:55:17 #29
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_205002954
quote:
Op donderdag 9 juni 2022 @ 10:52 schreef Ang3l het volgende:
Ja de powers zijn wel echt heel anders. Ben benieuwd of ze de armband nog een achtergrond geven, want “krachten van een object” vind ik wat te simpel.
Ik ben er niet van overtuigd dat het alléén aan die armband ligt. Ik denk dat het misschien in de familie zit, of in sommige leden van de familie, en dat die armband werkt als een middel om het te hanteren.

Anders zou iedereen die armband om kunnen doen en krachten krijgen, en je zou eigenlijk willen dat Kamala zélf iets bijzonders heeft.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 9 juni 2022 @ 11:48:52 #30
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_205003300
Ja daarom. Even afwachten.
Verder heel leuk. Vrolijk, die bewegende graffiti, leuke vormgeving. Fris.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Admin donderdag 9 juni 2022 @ 13:02:59 #31
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_205003948
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2022 11:56 schreef Breuls het volgende:
Waarom wordt het "woke rotzooi" genoemd?
Als het divers is omdat dat hip is is het woke. Dat wordt vaak gekenmerkt door bv gepreek gericht tegen met name blanken (al dan niet onderverdeeld in heteroseksuele mannen) en een nadruk op de diversiteit in plaats van de kwaliteit. Als het divers is omdat dat toevallig zo uitkomt na audities e.d. en de diversiteit is meer een vanzelfsprekendheid dan een marketinggimmick dan is het NIET woke.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Moderator donderdag 9 juni 2022 @ 13:13:54 #32
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205004070
Beetje vermoeiend sommige mensen alles maar woke vinden puur als een hoofdrol speler niet wit is.
  Admin donderdag 9 juni 2022 @ 14:28:25 #33
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_205004803
Overigens staat er sinds gisteren een review op de site:

In Ms. Marvel laat Marvel zien wat het is om een Marvelfan te zijn
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 9 juni 2022 @ 14:35:50 #34
8369 speknek
Another day another slay
pi_205004876
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 13:13 schreef Momo het volgende:
Beetje vermoeiend sommige mensen alles maar woke vinden puur als een hoofdrol speler niet wit is.
Ik zit nu met mijn kinderen Alfred J. Kwak te kijken. Fok zou echt ontploft zijn als dat vandaag uit was gekomen in plaats van 1989 (Alfred groeit op in een niet traditioneel gezin en de hoofdboodschap van de serie is dat dit prima is, zijn love interest en de mooiste van het land is afrikaans, de rivaal is een verkapte nazi die dit alles afkeurt, het grootkapitaal is dom en niets ontziend, etc. En nu maakt men zich druk als er uberhaupt iemand met een kleurtje in de serie zit). Internet heeft bepaalde users volkomen ontleerd wat "samenleving" betekent. Die geloven alleen nog in complottheorieën dat de rest van de wereld is losgezongen van de werkelijkheid, in plaats van zijzelf.

[ Bericht 17% gewijzigd door speknek op 09-06-2022 16:44:41 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Admin donderdag 9 juni 2022 @ 17:50:57 #35
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_205006319
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 13:13 schreef Momo het volgende:
Beetje vermoeiend sommige mensen alles maar woke vinden puur als een hoofdrol speler niet wit is.
Mja, dat is niet de definitie van woke waar men op doelt. Als dat wel zo was dan was The Cosby Show ook Woke. En The Fresh Prince of Bel Air. En nog duizenden series en films. Woke is als de kwaliteit van ondergeschikt belang is of blijkt te zijn aan gedwongen diversiteitsvakjes afvinken en zich daarmee op de borst slaan.
Ik hoor bv maar weinig mensen zeggen dat Sex Education 'woke' is. Of Sense 8. Waarom? Omdat dat kwalitatief goeie series zijn die (tevens) sociale misstanden aankaarten, maar dat doen op een manier die mensen zelf laat nadenken, en die niet op voorhand een hele bevolkingsgroep als slecht/racistisch etc wegzet.

Dat racisme slecht is weten we wel, wat maakt het opeens oké om racistisch te worden tegen blanken? Wat wordt daarmee gewonnen? Wat wordt daarmee bereikt?

Verder heb ik de serie nog niet gezien. Dat komt later wel. Vooralsnog spreekt hij mij niet echt aan op basis van de trailer en dan werk ik gewoon eerst m'n voorkeurenlijstje af :)
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Hardste schreeuwer 2022 donderdag 9 juni 2022 @ 18:33:37 #36
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_205006599
Ik vond het wel meevallen nu allemaal het hele woke gebeuren ja het is een moslim meisje maar dat is het comic personage ook dus ja.

Bij mij prikt het pas wanneer een blanke rol opeens perse een ander kleurtje of geaardheid moet hebben omdat het zo lekker modern is.

Blauwe fee van Pinokkio bijvoorbeeld.
Of de viking prinses in de nieuwe vikings reboot.
Dat soort dingen vind ik onzinnig.

Sam Wilson die opeens het shield krijgt en de nieuwe captain america is met ze gadgets terwijl het tien jaar geleden voor honderdduizend procent Bucky was geweest die het shield had gekregen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Dr.Mikey op 09-06-2022 19:08:43 ]
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  Moderator donderdag 9 juni 2022 @ 19:41:50 #37
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205007266
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 17:50 schreef Danny het volgende:

[..]
Mja, dat is niet de definitie van woke waar men op doelt. Als dat wel zo was dan was The Cosby Show ook Woke. En The Fresh Prince of Bel Air. En nog duizenden series en films. Woke is als de kwaliteit van ondergeschikt belang is of blijkt te zijn aan gedwongen diversiteitsvakjes afvinken en zich daarmee op de borst slaan.
Ik hoor bv maar weinig mensen zeggen dat Sex Education 'woke' is. Of Sense 8. Waarom? Omdat dat kwalitatief goeie series zijn die (tevens) sociale misstanden aankaarten, maar dat doen op een manier die mensen zelf laat nadenken, en die niet op voorhand een hele bevolkingsgroep als slecht/racistisch etc wegzet.

Dat racisme slecht is weten we wel, wat maakt het opeens oké om racistisch te worden tegen blanken? Wat wordt daarmee gewonnen? Wat wordt daarmee bereikt?

Verder heb ik de serie nog niet gezien. Dat komt later wel. Vooralsnog spreekt hij mij niet echt aan op basis van de trailer en dan werk ik gewoon eerst m'n voorkeurenlijstje af :)
Als ik het puur over deze serie heb dan hebben we nu een moslimmeisje als hoofdrolspeelster, gebaseerd op een comic waar Ms.Marvel ook een moslimmeisje is.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Ms._Marvel_(Kamala_Khan)

Veel mensen willen veel te snel ergens een stempel woke op drukken.
  donderdag 9 juni 2022 @ 20:06:27 #38
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_205007538
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 19:41 schreef Momo het volgende:
Veel mensen willen veel te snel ergens een stempel woke op drukken.
Ik vind het vooral raar dat woke wordt gebruikt alsof het een waardeoordeel is in plaats van een vaststelling. Stellen dat iets woke is, is voor mij zoals stellen dat iets in kleur of het in het Engels is. Ja, okay. En dan? Dat wordt bij discussies gebruikt alsof het een argument is. Als je kan "bewijzen" dat het woke is, is dat blijkbaar een soort mic drop moment.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 9 juni 2022 @ 20:12:10 #39
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205007608
Tig posts over woke of niet woke.

Is er ook iemand die hier daadwerkelijk naar kijkt en een mening heeft of het leuk is? :').

Dat is ook een beetje woke he? Dat de meningen over een serie niet over het verhaal, de karakters, de ontwikkeling gaat. Maar welke kleur de acteurs hebben, welk geloof in dit geval en met zie ze naar bed willen. En of dat nou goed is of slecht. ben je een ally of een terf? etc etc Alles is politiek geladen met een boodschap.

Vroegah ging elke "review" over de inhoud, nu gaat het alleen nog maar over inclusief en divers zijn.

Bewijs: de totale afwezigheid van opinies of het nou een leuke afl. was of niet :7.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Admin donderdag 9 juni 2022 @ 20:26:59 #40
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_205007785
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 19:41 schreef Momo het volgende:

[..]
Als ik het puur over deze serie heb dan hebben we nu een moslimmeisje als hoofdrolspeelster, gebaseerd op een comic waar Ms.Marvel ook een moslimmeisje is.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Ms._Marvel_(Kamala_Khan)

Veel mensen willen veel te snel ergens een stempel woke op drukken.
Ik kan pas oordelen als ik de serie zie. Als het vol zit met white-man-bad gelul haak ik doorgaans snel af. Als de kwaliteit qua acteren of scripts slecht is en puur bedoeld is om te deugen ook. Als dat allemaal niet aan de orde is is het prima wmb. Maar suggereren dat mensen die iets woke noemen dat louter doen omdat de hoofdrolspeler een kleurtje heeft is makkelijk, kortzichtig en pertinent onjuist
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Forum Admin donderdag 9 juni 2022 @ 22:14:51 #41
35723 crew  GGMM
pi_205008984
quote:
3s.gif Op donderdag 9 juni 2022 20:12 schreef HeatWave het volgende:
Tig posts over woke of niet woke.

Is er ook iemand die hier daadwerkelijk naar kijkt en een mening heeft of het leuk is? :').
Ik ga pas kijken als alle afleveringen uit zijn. Dat elke week een aflevering is voor supergoede topseries waar je spoilers per se wil ontwijken nog wel te doen, maar voor series als Ms. Marvel vind ik dat niet zo nodig.

Zodra ik de serie gezien heb zal ik met een zeer uitgebreide review komen :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Admin vrijdag 10 juni 2022 @ 07:17:14 #42
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_205010433
quote:
Op donderdag 9 juni 2022 @ 20:12 schreef HeatWave het volgende:

Is er ook iemand die hier daadwerkelijk naar kijkt en een mening heeft of het leuk is? :').
Ja, maar mijn mening staat voornamelijk op de FP. ;)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin vrijdag 10 juni 2022 @ 08:51:55 #43
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_205010745
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 22:14 schreef GGMM het volgende:

[..]
Ik ga pas kijken als alle afleveringen uit zijn. Dat elke week een aflevering is voor supergoede topseries waar je spoilers per se wil ontwijken nog wel te doen, maar voor series als Ms. Marvel vind ik dat niet zo nodig.

Zodra ik de serie gezien heb zal ik met een zeer uitgebreide review komen :)
Ik volg hetzelfde. Kijk pas als er een heel seizoen op staat in de meeste gevallen. Tot nu toe iig met alle D+ marvel series zo gedaan en dat bevalt prima.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  maandag 13 juni 2022 @ 08:57:45 #44
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_205038656
quote:
3s.gif Op donderdag 9 juni 2022 20:12 schreef HeatWave het volgende:
Tig posts over woke of niet woke.

Is er ook iemand die hier daadwerkelijk naar kijkt en een mening heeft of het leuk is? :').

Dat is ook een beetje woke he? Dat de meningen over een serie niet over het verhaal, de karakters, de ontwikkeling gaat. Maar welke kleur de acteurs hebben, welk geloof in dit geval en met zie ze naar bed willen. En of dat nou goed is of slecht. ben je een ally of een terf? etc etc Alles is politiek geladen met een boodschap.

Vroegah ging elke "review" over de inhoud, nu gaat het alleen nog maar over inclusief en divers zijn.

Bewijs: de totale afwezigheid van opinies of het nou een leuke afl. was of niet :7.
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 10:36 schreef Ang3l het volgende:
Ik vond t oprecht een hele leuke eerste aflevering. Erg geglimlacht. Leuke vlotte stijl. Prima acteerwerk.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_205045305
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2022 18:33 schreef Dr.Mikey het volgende:
Sam Wilson die opeens het shield krijgt en de nieuwe captain america is met ze gadgets terwijl het tien jaar geleden voor honderdduizend procent Bucky was geweest die het shield had gekregen.
In de comics was Wilson 8 jaar geleden al Cap.. Sure tis nie 10 jaar, maar laten we nie muggenziften.
En sure Bucky was al Cap daarvoor voor een tijdje... Maarja who gives a shit? Zo geforceerd is de keuze voor Wilson nie iig.

Iig vond ik de 1e afl van Ms Marvel vermakelijk, stijltje past zeker bij het karakter (en de young adult vibe die rbij komt) benieuwd hoe het verder gaat. Dat dr krachten wat anders zijn, tjah ik snap het opzich wel met hoe ze de Inhumans nogal verneukt hebben, en het feit dat dr powers nogal op Mr Fantastic lijken, dus stoor me daar nie te veel aan.

[ Bericht 4% gewijzigd door VelitoX op 14-06-2022 00:33:42 ]
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:09:33 #46
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_205046503
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 00:28 schreef VelitoX het volgende:

[..]
In de comics was Wilson 8 jaar geleden al Cap.. Sure tis nie 10 jaar, maar laten we nie muggenziften.
En sure Bucky was al Cap daarvoor voor een tijdje... Maarja who gives a shit? Zo geforceerd is de keuze voor Wilson nie iig.

Iig vond ik de 1e afl van Ms Marvel vermakelijk, stijltje past zeker bij het karakter (en de young adult vibe die rbij komt) benieuwd hoe het verder gaat. Dat dr krachten wat anders zijn, tjah ik snap het opzich wel met hoe ze de Inhumans nogal verneukt hebben, en het feit dat dr powers nogal op Mr Fantastic lijken, dus stoor me daar nie te veel aan.
Ah ja. Dat van mr Fantastic dacht ik al, maar inderdaad.
Miss Marvel is Inhuman en dat hebben ze er natuurlijk uit willen laten na die flop :D

Alhoewel....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Admin woensdag 15 juni 2022 @ 12:24:14 #47
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_205056524
Ik sluit niet uit dat Kamala hier stiekem nog steeds Inhuman is. Alleen: ze zou dan terrigenesis moeten (zijn) ondergaan, en dat zie ik niet echt gebeuren.

Maar goed, nog vier afleveringen. Er valt nog genoeg te leren. We zien wel wat het is.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Hardste schreeuwer 2022 woensdag 15 juni 2022 @ 13:00:59 #48
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_205056771
Ha Inhumans dat werd gepusht omdat Marvel The x-men probeerde te vervangen dat explodeerde toen kei hard terug in het gezicht.

Toen die tijd mocht marvel echt kapot vallen van mij. Maar altijd als Marvel op zijn lows is redden the X-men het bedrijf zoals in de jaren 90 met TAS X-men en in 2000 met de eerste twee x-men films.

Zonder die Fox X-men films was de mcu er nu niet geweest en wat kregen the X-men fans als dank toen de mcu begon te draaien?

Juist dat er er geen x-men meer gepromoot werden ze werden vervangen door inhumans op de posters zaten niet in marvel vs capcom 3 die daardoor keihard faalde en mochten niet mee doen in de lego games van marvel toen die tijd allemaal omdat Marvel zelf de film rechten niet had van X-Men dus ja toen ze de inhumans probeerde pushen en die film keihard flopte juichte alle X-men fans.

Nu zijn ze ook allemaal randzaken eerst aan het pushen waaronder dus deze serie straks she hulk eerder the eternals ik denk dat the X-men straks weer de boel moeten redden.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  Admin woensdag 15 juni 2022 @ 13:57:43 #49
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_205057089
Da's wel een beetje offtopic hier. ;)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Hardste schreeuwer 2022 woensdag 15 juni 2022 @ 14:24:36 #50
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_205057258
Sorry mijn excuses de hele inhumans kwestie blijft gevoelig bij x-men fans.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')