abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204088485
Kan het zijn dat het stukje betegelde voetpad achter mijn koopwoning over mijn erf loopt?
In de akte van koopovereenkomst lees ik dat het stukje achterom gezamenlijk onderhouden moet worden. En dat er geen spullen mogen staan die de doorgang hinderen voor anderen. Expliciet staat er dat er geen rommel mag staan.
Maar er staat niet in de akte of dat stukje pad over mijn erf loopt. Het kadaster heeft het druk dus die kan ik niet bereiken. Hoe kom ik hier achter?

En ik begrijo niet zo goed hoe dit kan. Als het stukje betegeling wel over mijn bezit loopt. En ik moet anderen de toegang verschaffen (wat voor mij geen probleem is). Hoe zit het dan wanneer de buren in de hoek die geen toegang tot anderen hoeven te verlenen. Maar wel hun rotzooi voor mijn achuur en tuinhek gooien. En de gemeente zegt hiet niets te willen of kunnen doen omdat dit niet hun eigendom is (hoewel dit niet duidelijk is is want is niet precies uitgezocht). Bij wie moet ik dan zijn. De politie?
pi_204088521
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 14:32 schreef ElfKraan het volgende:
Kan het zijn dat het stukje betegelde voetpad achter mijn koopwoning over mijn erf loopt?
Ja.
quote:
In de akte van koopovereenkomst lees ik dat het stukje achterom gezamenlijk onderhouden moet worden. En dat er geen spullen mogen staan die de doorgang hinderen voor anderen. Expliciet staat er dat er geen rommel mag staan.
Maar er staat niet in de akte of dat stukje pad over mijn erf loopt. Het kadaster heeft het druk dus die kan ik niet bereiken. Hoe kom ik hier achter?
Hoezo druk? Probeer je ze te bellen? Waarom vraag je niet gewoon via de website van het Kadaster je gegevens op?

quote:
En ik begrijo niet zo goed hoe dit kan. Als het stukje betegelong wel over mijn bezit loopt. En ik moet anderen de toegang verschaffen (wat voor mij geen probleem is). Hoe zit het dan wanneer de buren in de hoek die geen toegang tot anderen hoeven te verlenen. Maar wel hun rotzooi voor mijn achuur en tuinhek gooien. En de gemeente zegt hiet niets te willen of kunnen doen omdat dit niet hun eigendom is (hoewel dit niet duidelijk is is want is niet precies uitgezocht). Bij wie moet ik dan zijn. De politie?
De rechter.
pi_204088545
Dus je mag in principe rommel op andermans bezit gooien. Als die niet naar de rechter willen (omdat duur) dan kan een vervuiler niets gebeuren?

[ Bericht 1% gewijzigd door ElfKraan op 16-03-2022 15:25:47 ]
pi_204088688
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 14:38 schreef ElfKraan het volgende:
Fus je mag in principe rommel op andermans bezit gooien. Als die niet naar de rechter willen (omdat duur) dan kan een vervuiler niets gebeuren?
Ik denk dat het zou helpen als je vertelt wat de situatie nou eigenlijk is.

Kennelijk schets je in de OP maar de helft van het probleem en vervolgens ga je een beetje passief-agressief lopen doen als je antwoord krijgt.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2022 14:53:55 ]
pi_204088744
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 14:38 schreef ElfKraan het volgende:
Fus je mag in principe rommel op andermans bezit gooien. Als die niet naar de rechter willen (omdat duur) dan kan een vervuiler niets gebeuren?
Nee, natuurlijk mag dat niet. Daar kan je die personen toch gewoon eerst eens op aanspreken? Werkt dat niet lijkt mij dat aangifte doen de eerste stap is. Of misschien iets als buurtbemiddeling proberen.

En zoals eerder gezegd, kadasterdata kan je gewoon online opvragen maar als het goed is heb je die gegevens ook gewoon gekregen toen je het huis kocht.
pi_204088771
volgens mij heb je en privaat-rechterlijk conflict met je buren.. vermoedelijk over objecten die op een pad gesteld worden, die daar niet horen.

Het zal erop neerkomen dat ook zij daar geen de doorgang blokkerende zaken mogen neerzetten dus je kan hen erop aanspreken.
Het is goed mogelijk dat dit onderdeel van jouw perceel is, en je een overpad daar verleent aan anderen, of mogelijk is het eigendom van iemand anders die jou er overpd moet verlenen, maar linksom of rechtsom heb je recht op vrije doorgang daar.

wel is het verder een civielrechterlijk conflict als dat niet verlend wordt en heeft de gemeente of politie daar verder niks mee te maken
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_204088881
Kan je een paint maken met de situatie want het is mij niet duidelijk of het hier gaat om

1. je hebt recht van overpad op een stukje van de buren

2. de buren hebben recht van overpad op een stukje van jouw erf

3. het gaat hier om een brandgang die niet bij een van beide erven hoort
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_204088955
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 15:01 schreef RM-rf het volgende:
volgens mij heb je en privaat-rechterlijk conflict met je buren.. vermoedelijk over objecten die op een pad gesteld worden, die daar niet horen.

Het zal erop neerkomen dat ook zij daar geen de doorgang blokkerende zaken mogen neerzetten dus je kan hen erop aanspreken.
Het is goed mogelijk dat dit onderdeel van jouw perceel is, en je een overpad daar verleent aan anderen, of mogelijk is het eigendom van iemand anders die jou er overpd moet verlenen, maar linksom of rechtsom heb je recht op vrije doorgang daar.

wel is het verder een civielrechterlijk conflict als dat niet verlend wordt en heeft de gemeente of politie daar verder niks mee te maken
Het kan een milieudelict zijn?
pi_204088997
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 15:11 schreef sirdanilot het volgende:
Kan je een paint maken met de situatie want het is mij niet duidelijk of het hier gaat om

1. je hebt recht van overpad op een stukje van de buren

2. de buren hebben recht van overpad op een stukje van jouw erf

3. het gaat hier om een brandgang die niet bij een van beide erven hoort
2.
pi_204089029
Kijk eens in je koopakte. Normaal gesproken staat het daarin vermeld als er een erfdienstbaarheid op je perceel zit.

Als dat er niet staat dan hebben ze het volgens mij over een mandelig pad. Pad is dan van alle bewoners.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_204089151
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 14:57 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]
Nee, natuurlijk mag dat niet. Daar kan je die personen toch gewoon eerst eens op aanspreken? Werkt dat niet lijkt mij dat aangifte doen de eerste stap is. Of misschien iets als buurtbemiddeling proberen.

En zoals eerder gezegd, kadasterdata kan je gewoon online opvragen maar als het goed is heb je die gegevens ook gewoon gekregen toen je het huis kocht.
Jazeker heb ik hen er eerst op aangesproken. Waarom denk je dat ik dit niet eerst zou doen. Maar als zij niet mrewerken hun eigen troep op te ruimen wat kan ik dan nog.

Vorig jaar april zou de man het eerst met zijn vriendin (de huurder) bespreken. Januarie dit jaar zei hij dat ze wachten op mooi weer. Afgelopen vrijdag was het antwoord dat die vrouw 30 weken zwanger is (klopt). En ze mag niet tillen (dat begrijp ik). En hij heeft geen tijd (ze tillen wel dagelijks meubels in hun grote bus met aanhangers. Zij schuurt en verft meubels rn tafels voor wedervervkoop). Hij heeft gevraagd of ik hem wilde helpen met tillen als hij deze week wel tijd had. Dan zou hij aanbellen. Dat wil ik wel. Terwijl het egenlijk hun troep is. Zal ik hier nog even vertrouwrn in hebben of iets anders doen. Maar wat?

En ja het begint nu behoorlijk smerig te worden. Oude stukjes tapijt. Stukken gaas. En gietijzeren bakken met opgedroogde aarde en vocht erin. Gewoon voor mijn schutting.
pi_204089176
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 15:21 schreef valentijn101 het volgende:
Kijk eens in je koopakte. Normaal gesproken staat het daarin vermeld als er een erfdienstbaarheid op je perceel zit.

Als dat er niet staat dan hebben ze het volgens mij over een mandelig pad. Pad is dan van alle bewoners.
Ok ik kijk nog even. De akte is een pdf met kopieen. Dus ik kan niet snel zoeken. Ik zal het wel over het hoofd hebben gezien. Wat kan ik doen als het een mandelig pad betreft. Komt de politie of gemeente dan wel in actie?

[ Bericht 0% gewijzigd door ElfKraan op 15-03-2022 15:59:27 ]
pi_204089179
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 15:19 schreef ElfKraan het volgende:

[..]
2.
Dan mogen ze geen spullen op het pad stallen.

Je kan ze aansprakelijk stellen bij een civiele rechter. Je ondervindt immers hinder van het feit dat zij afval op jouw terrein dumpen.

Het feit dat ze recht van overpad hebben betekent dat ze over het pad mogen lopen, niet dat ze daar spullen mogen stallen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Spellchecker dinsdag 15 maart 2022 @ 15:59:21 #14
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_204089492
En anders de rijdende rechter.

Offtopic: die vrouw is 30 weken zwager en constant in de weer met meubels verven? 8)7
pi_204089700
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 15:59 schreef maily het volgende:

Offtopic: die vrouw is 30 weken zwager en constant in de weer met meubels verven? 8)7
Kan dat niet dan?
pi_204089757
Maar even alles bij elkaar heeft de buurman troep achter jouw schutting gezet. Troep. Tja is het echt zo hinderlijk dan of meer principieel?

Als je verder op prima voet bent met ze dan zou ik ze lichtjes stalken tot het spul weg is en mij verder niet al te veel druk maken.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 16:28:42 #17
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204089839
Flikker die zooi in zijn tuin ^O^
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Spellchecker dinsdag 15 maart 2022 @ 16:40:23 #18
197773 crew  maily
pi_204090012
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 16:17 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Kan dat niet dan?
Ligt er ook aan wat voor verf ze gebruikt ... maar is over het algemeen niet gezond.
pi_204090016
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 16:21 schreef Catatafishh het volgende:
Maar even alles bij elkaar heeft de buurman troep achter jouw schutting gezet. Troep. Tja is het echt zo hinderlijk dan of meer principieel?

Als je verder op prima voet bent met ze dan zou ik ze lichtjes stalken tot het spul weg is en mij verder niet al te veel druk maken.
Ik kan mijn eigen grijze container er niet meer fatsoenlijk langsrijden. De buurvrouw dacht ook dat die groene bak voor mijn schutting van mij was. En ze gooide hem helemaal vol En leegde hem nooit. die staat daar ook voor mijn schutting. Met konijnenhok tafel kinderstep en weet ik wat. Ik ga geen foto plaatsen ivm mogelijke doxing.

[ Bericht 0% gewijzigd door ElfKraan op 15-03-2022 17:10:34 ]
pi_204090036
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 15:59 schreef maily het volgende:

Dat is echt zo.
  Spellchecker dinsdag 15 maart 2022 @ 16:44:46 #21
197773 crew  maily
pi_204090068
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 16:42 schreef ElfKraan het volgende:

[..]
Dat is echt zo.
Niet gezond voor haar baby ....
pi_204090448
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 16:44 schreef maily het volgende:

[..]
Niet gezond voor haar baby ....
Kan, hoeft niet
pi_204090462
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 16:40 schreef ElfKraan het volgende:

[..]
Ik kan mijn eigen grijze container er niet meer fatsoenlijk langsrijden. De buurvrouw dacht ook dat die groene bak voor mijn schutting van mij was. En ze gooide hem helemaal vol En leegde hem nooit. die staat daar ook voor mijn schutting. Met konijnenhok tafel kinderstep en weet ik wat. Ik ga geen foto plaatsen ivm mogelijke doxing.
Dan zou ik ze gewoon blijven contacten tot het weg gaat.
pi_204093774
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 15:36 schreef ElfKraan het volgende:

[..]
Ok ik kijk nog even. De akte is een pdf met kopieen. Dus ik kan niet snel zoeken. Ik zal het wel over het hoofd hebben gezien. Wat kan ik doen als het een mandelig pad betreft. Komt de politie of gemeente dan wel in actie?
Het blijft een civielrechtelijke zaak.
pi_204099603
fuck me dit topic krijgt een 2/10 voor helderheid.

dus, als ik het goed begrijp;
-achter de huizen loopt een brandgang
-de brandgang loopt over de grond van de bewoners en is daarbij aangemeld als "brandgang" of hoe dan ook, voor toegang achterom
-de laatste in dat rijtje hoeven idd de grond niet "op te offeren" aangezien de brandgang dan nog altijd toegankelijk is voor ze.
-je dient je aan de koopovereenkomst te houden. als daar instaat, geen zooi in de gang cq de gang toegankelijk houden dan moet iedereen dat doen.
-als iemand zich daar niet aan houd dan moet je naar de rechter stappen. is civielrechterlijk.
-als het "troep" is, kun je aangifte bij de politie doen van illegale vuilstort. als ze dan komen kijken en logischerwijs tot de conclusie komen dat het van de buren is, tja, dat wist jij ook niet maar klinkt logisch.

maar man ik hoop dat je duidelijker bent als je dit voor de rechter brengt.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  Redactie Frontpage woensdag 16 maart 2022 @ 14:30:50 #26
38148 crew  Innisdemon
pi_204101253
Blij dat TS de moeite neemt om de situatie duidelijk te maken, alvorens een antwoord te verwachten waar zij wat aan heeft.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_204101820
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 14:51 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik denk dat het zou helpen als je vertelt wat de situatie nou eigenlijk is.

Kennelijk schets je in de OP maar de helft van het probleem en vervolgens ga je een beetje passief-agressief lopen doen als je antwoord krijgt.
Waarom denk je dat hier meer achter zit. Wat ik schets is het hele probleem. Je verwacht zeker meer sensatie en loopt hierom te stoken. Maar meer is er echt niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 14:30 schreef Innisdemon het volgende:
Blij dat TS de moeite neemt om de situatie duidelijk te maken, alvorens een antwoord te verwachten waar zij wat aan heeft.
Wat vind jij niet duidelijk dan.
pi_204101838
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 12:06 schreef freak1 het volgende:
fuck me dit topic krijgt een 2/10 voor helderheid.
Wat begrijp je dan niet?
  woensdag 16 maart 2022 @ 18:08:21 #29
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_204103383
Maak een grofvuil afspraak

Sleep die zooi naar de weg op de betreffende dag

En weg is het

Tokkies begrijpen overleg, praten of subtiele hints meestal niet.
Dum de dum
pi_204103411
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 15:28 schreef ElfKraan het volgende:
Waarom denk je dat hier meer achter zit. Wat ik schets is het hele probleem. Je verwacht zeker meer sensatie en loopt hierom te stoken. Maar meer is er echt niet.
Het ging mij - net als de users hierboven - er om dat het heel moeilijk is om uit je verhaal op te maken wat er nou eigenlijk aan de hand is.
pi_204104039
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 15:30 schreef ElfKraan het volgende:

[..]
Wat begrijp je dan niet?
je hele openingspost snapte ik niet, het is warrig, springt van de hak op de tak en er zijn meerdere posts nodig voordat het een beetje duidelijk wordt.
maar daarom heb ik geprobeerd een zo duidelijk mogelijk antwoord te gevne. fijn dat je daar ook op reageert
en dank u meneer Dood,
pi_204115562
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 18:54 schreef freak1 het volgende:

[..]
je hele openingspost snapte ik niet, het is warrig, springt van de hak op de tak en er zijn meerdere posts nodig voordat het een beetje duidelijk wordt.
maar daarom heb ik geprobeerd een zo duidelijk mogelijk antwoord te gevne. fijn dat je daar ook op reageert
Ik heb eens vernomen dat autistische personen alles tot op de puntjes (als in een methematische vergelijking zonder spelfouten) dient te worden uitgelegd. In seriele volgorde. Eerst A dan B en dan pas C. Zonder van hak op de tak te springen. Anders worden jullie gek en begrijpen dan helrmaal niets meer. Bij deze mijn welgemeende excuses. Voor mijn hak op de tak verhaal.
pi_204118738
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 16:53 schreef ElfKraan het volgende:

[..]
Ik heb eens vernomen dat autistische personen alles tot op de puntjes (als in een methematische vergelijking zonder spelfouten) dient te worden uitgelegd. In seriele volgorde. Eerst A dan B en dan pas C. Zonder van hak op de tak te springen. Anders worden jullie gek en begrijpen dan helrmaal niets meer. Bij deze mijn welgemeende excuses. Voor mijn hak op de tak verhaal.
Als meerdere users aangeven dat ze het lastig vinden om je verhaal te volgen, zou dat dan aan die users liggen? Of mogelijkerwijs ook een beetje aan jezelf?

En zelfs als het aan die users zou liggen, denk je dan dat het beledigen van die users een goede insteek is?

Ik veronderstel dat je geen prijs stelt op verdere hulp. Dan zou je je immers wel wat beschaafder gedragen.
pi_204118845
quote:

[..]
niet erg. heb ik ook wel eens gehoord. zo heb ik ook wel eens gehoord dat mensen met een zware verstandelijke beperking het lastig vinden om een vraag te verwoorden. ze springen dan veel van de hak op de tak, geven maar halve informatie en verwachten dat iedereen telepatisch is. als er dan kritische vragen gesteld worden, of gevraagd wordt om verduidelijking of, god verhoede, iemand geeft commentaar dat het slecht te volgen is, wordt er vaak niet begrijpend gereageerd met de nodige vormen van misplaatst sarcasme.
en dank u meneer Dood,
pi_204219421
Ik begrijp Elkraan wel. Ze probeert erachter te komen of de gemeente of zijzelf verantwoordelijk is voor die rotzooi van haar buren.
Ik denk dat als in je overeenkomst staat dat niemand in de brangang grof vuil mag neerzetten. Dan is dat gewoon een overtreding. Verder zit het internet vol met autisten die liever ruzie zoeken en lolletje trappen. Die maken internet er inderdaad niet leuker op.
pi_204220001
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 19:59 schreef Resistwemuch het volgende:
Ik begrijp Elkraan wel. Ze probeert erachter te komen of de gemeente of zijzelf verantwoordelijk is voor die rotzooi van haar buren.
Ik denk dat als in je overeenkomst staat dat niemand in de brangang grof vuil mag neerzetten. Dan is dat gewoon een overtreding. Verder zit het internet vol met autisten die liever ruzie zoeken en lolletje trappen. Die maken internet er inderdaad niet leuker op.
Daar heeft hij/zij meermaals antwoord op gehad, maar kennelijk niet het antwoord waarop gehoopt was. Dat is dan kennelijk een reden om mensen te gaan beledigen.
  Moderator zaterdag 26 maart 2022 @ 07:56:42 #37
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204223848
quote:

[..]
Misschien moet jij even normaal blijven doen in je eigen topic tegen de mensen die je ondanks je warrige verhaal proberen te helpen. Meerdere mensen vinden je situatieschets onduidelijk. Dan zou je daar eens naar kunnen kijken of je daar wat aan kunt doen in plaats van mensen te gaan beledigen.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')