abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204081382

Hunted is een spannend kat- en muisspel: hoe blijf je als voorvluchtige uit handen van een opsporingsdienst? Is het mogelijk is om van de ene op de andere minuut te verdwijnen en drie weken uit handen te blijven van een groep gelouterde opsporingsdeskundigen?
In dit programma gaan 12 Nederlanders in koppels van twee vrijwillig deze uitdaging aan. De voortvluchtigen zetten alles op alles om 'onder de radar' te blijven, terwijl het speciaal voor het programma opgerichte opsporingsteam er juist alles aan doet om deze mensen zo snel mogelijk te vinden.
Hunted is een spannend sociaal experiment en speelt in op de discussie over privacy.

De deelnemers mogen zelf hun vlucht bepalen zolang ze zich houden aan drie regels:

• maximaal 48 uur op dezelfde plek
• Nederlandse wet niet overtreden
• Binnen de landgrenzen blijven

= = =

Hunted - Into The Wild

De Hunters:

De voortvluchtigen:

Hunted is een spannend kat- en muisspel: hoe blijf je als voortvluchtige uit handen van een opsporingsdienst? In de rauwe natuur, ergens in Europa, slaan twaalf Nederlanders op vlucht. Op de hielen gezeten door professionele hunters proberen zij, in Hunted into the wild, 10 dagen van de radar te blijven. Overgeleverd aan de wildernis en alle uitdagingen die daarbij horen, zijn zij helemaal op zichzelf aangewezen. Als niemand je kan helpen, waar kan je dan nog heen?
Hunted is een spannend sociaal experiment en speelt in op de discussie over privacy.

6 simpele spelregels

1. De voortvluchtigen moeten proberen 10 dagen uit handen van de Hunters te blijven en die Hunters zetten juist alles op alles om hen te vangen. De voortvluchtige die zich na precies 10 dagen op het juiste tijdstip meldt op het extractiepunt zonder te worden opgepakt, wint het spel.

2. De voortvluchtigen en hunters mogen tijdens de vlucht gebruik maken van een basisuitrusting die minimaal nodig is om in de wildernis te overleven. Denk daarbij aan een tent, slaapzak, iets waarmee ze vuur kunnen maken, eten en schone kleding. Ze mogen geen geld in bezit hebben of eigen digitale apparatuur (telefoons, laptops etc.) meenemen op hun vlucht.

3. De voortvluchtigen mogen in het gehele gebied vluchten dat bij de start als speelveld wordt aangegeven en dat ook op een grote speciale kaart staat afgebeeld. Het is niet toegestaan dit gebied te verlaten en het wordt sterk afgeraden om de ‘bewoonde’ wereld of mensen op te zoeken.

4. Zowel de voortvluchtigen als de hunters mogen zich alleen verplaatsen tussen zonsopkomst en zonsondergang, dus als er daglicht is. De overige tijd mogen ze wel voorbereidingen treffen en tactiek bespreken, maar ook zorgen voor een slaapplek en eten.

5. De Hunters mogen alle mogelijke (onderzoeks-)methoden inzetten om de voortvluchtigen te vinden, mits daar juridische toestemming voor is. Ze krijgen bij de start verder slechts de naam, geboortedatum, woonplaats, het adres en een recente foto van iedere voortvluchtige.

6. De voortvluchtigen weten dat zij voor het vinden van het extractiepunt langs zogenoemde safe camps moeten. Daar krijgen ze informatie waarmee ze verborgen cilinders kunnen opsporen waarin codes zitten. Hoe meer codes, hoe groter de kans dat je precies het juiste extractiepunt ontdekt. Het missen van 1 of 2 codes hoeft niet fataal te zijn, maar verkleint die kans.

Alle info: Website Hunted - Into The Wild

Iedere maandagavond vanaf 7 maart om 20.30!

= = =

Woensdag 26 januari 2021 was er een AMA met Selmar Smit van Hunted, lees hier terug:
TV / [Vraag wat je wil] aan Selmar Smit van Hunted: lees hier terug!

Op NOS staat daarnaast nog een backgroundstory
https://nos.nl/op3/artike(...)isieprogramma-hunted

[ Bericht 5% gewijzigd door MadMaster op 14-03-2022 23:56:10 ]
  maandag 14 maart 2022 @ 21:18:11 #2
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_204081391
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 21:16 schreef Nebelwerfer het volgende: Mwa, een voortvluchtige die hulp aanroept is normaal natuurlijk ook gewoon de sjaak. Waarom ze in vredes naam die spullen nog bij zich hebben vind ik veel tenenkrommender !
Wat hadden ze ermee moeten doen? In het ravijn gooien? :') Lekker natuurvervuilend ook..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_204081393
Ik laat de OP even voor wat hij is hoor, behalve als iemand de moeite wil doen om er eentje te maken. Dan pas ik hem wel aan.
pi_204081398
Bij deze haak ik af. Wat unfair.
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
pi_204081402
De hunters "schalen even op", krijgen telefoons en kaarten in de schoot geworpen en rijden het teringzwaar gebied door met auto's
Gaat weer als vanouds
I know that you think you know what I said. But I'm not sure whether you understood that what you heard is what I meant.
  maandag 14 maart 2022 @ 21:19:09 #6
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_204081406
Ja, geen idee. :D
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  maandag 14 maart 2022 @ 21:19:15 #7
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_204081408
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 21:18 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik laat de OP even voor wat hij is hoor, behalve als iemand de moeite wil doen om er eentje te maken. Dan pas ik hem wel aan.
Plaatje van de Hunters al aangepast…
pi_204081415
Kom op gap, of moet je dan kotsen
  maandag 14 maart 2022 @ 21:19:40 #9
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_204081417
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 21:19 schreef schooierd het volgende:
De hunters "schalen even op", krijgen telefoons en kaarten in de schoot geworpen en rijden het teringzwaar gebied door met auto's
Gaat weer als vanouds
Voelt weer buitengewoon oneerlijk inderdaad
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_204081418
quote:
7s.gif Op maandag 14 maart 2022 21:19 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Plaatje van de Hunters al aangepast…
O+
  maandag 14 maart 2022 @ 21:21:15 #11
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_204081440
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 21:19 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
O+
Titel ook.

Blij dat deze aflevering klaar is en ik weet nog niet of ik volgende week weer ga kijken…
  maandag 14 maart 2022 @ 21:22:05 #12
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_204081454
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2022 21:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Wat hadden ze ermee moeten doen? In het ravijn gooien? :') Lekker natuurvervuilend ook..
Fik erin. Telefoon leegtrekken. 6000 kruisjes op de kaart zetten. Onleesbaar maken dmv het water. Begraven zodat de productie ze kan opgraven later.
  Moderator maandag 14 maart 2022 @ 21:22:39 #13
42184 crew  DaMart
pi_204081457
Was te verwachten dat er al snel een team zou afvallen om medische redenen. Zal ook wel niet het laatste team zijn.

Hoop wel dat die gast gewoon even een verkeerd punt heeft aangegeven aan de hunters, zodat de andere voortvluchtigen nog een kans hebben.
pi_204081598
quote:
Gaat weer als vanouds
En dan die Marcel die bijna staat te juichen dat er een team heeft opgegeven alsof het zijn eigen verdienste is.

Ik vind het sneu voor die Sem, maar ben blij dat ie is verlost van die egocentrisch onsympathieke stiefbroer. Hoe die ook lag te badderen terwijl zijn broer daar slecht lag te gaan _O-

Vader en zoon zijn te traag en fysiek niet in staat om dit te halen.

Die Ran is ook zo'n onsympathiek figuur, al vraag ik me wel af waarom die maat van m dit een goed idee leek, want die lijkt ook al aan het eind van z'n latijn fysiek.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 14 maart 2022 @ 22:10:03 #15
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_204082168
Die neppe alfa mannetjes laten ook wel zien dat ze niet geschikt zijn voor dit soort werk :')
Eerste er al uit en die tweede met z'n knie gaat ook niet lang meer duren hopelijk.

Wat een eikels. Vooral die Ran zou ik echt binnen een dag al op z'n muil geslagen hebben. Oioioi, wat weinig teamspirit zit daarin.
pi_204082912
Topshow!

Grootste minpunt deze aflvr: een team dat om medische reden opgeeft zou nooit als kadotje aan de Hunters moeten worden gepresenteerd met al hun spullen er gratis bij, maar ik snap het TV technisch wel, er waren nog vrijwel nul leads tot dusver. En; echte gevluchte mensen die medische hulp nodig hebben worden uiteindelijk ook opgepakt na hun behandeling natuurlijk.

Ik vind Tommie er als nieuwe Hunter bij juist een leuke wending, Marcel mag als leiddinggevende zelf bepalen waar en hoe die zn team inzet, Tommie werkte eerst in Nederland maar ze kregen snel in de gaten dat ze meer voeten ter plaatse nodig hadden en dan doen ze dat. Heb daar niet zoveel moeite mee en ik vind die Tommie uit de vorige seizoenen een van mn favoriete Hunters dus ik kon het wel waarderen dat hij nu ook bij de actie is:)

Ook positief is de editing en de voice over, kortom hoe alles in beeld wordt gebracht, netjes gedaan.

Kandidaten ergerde ik me mateloos aan en zag ik eerst als minpunt, maar nu mis ik die Bart en Sem al eigenlijk, wat een heerlijke TV was die Bart, genieten geblazen met zo’n clown. Gelukkig hebben we Ran(debiel) nog.
  maandag 14 maart 2022 @ 23:16:21 #17
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_204083006
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 22:10 schreef Telates het volgende:
Die neppe alfa mannetjes laten ook wel zien dat ze niet geschikt zijn voor dit soort werk :')
Eerste er al uit en die tweede met z'n knie gaat ook niet lang meer duren hopelijk.

Wat een eikels. Vooral die Ran zou ik echt binnen een dag al op z'n muil geslagen hebben. Oioioi, wat weinig teamspirit zit daarin.
Ik ram voor een beetje teamspirit ook het liefst op muilen inderdaad !

Wel een hoop ophef over het oppakken van de opgegevenen. Je probeert de gangen van een opsporingsteam te laten zien, die stoppen ook niet bij medische perikelen van de voortvluchtigen.
pi_204083073
Ik zou die Ran eens lekker gesard hebben met z'n eigen uitspraken, toen-ie last van z'n knie kreeg.

'Doet je knie pijn? Pijn is een emotie! Rammen met dat kadaver nou! En denk aan je ademhaling gap!'
pi_204083883
quote:
Gaat weer als vanouds
Tja, het is natuurlijk voortvluchtigen vs een opsporingsdienst.
Die laatste is nog vrij mild met de inzet, in Nederland zijn wel eens F16cs met warmtecameras ingezet om verdachten op te sporen.
  Moderator dinsdag 15 maart 2022 @ 08:53:39 #20
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204084586
Zou het kunnen dat Bart en Sem ook niet verwacht hadden dat hun spullen doorzocht zouden worden? Anders hadden ze dit kaart vast wel verbrand.

Die Bart is zo’n eikel, die zal vast wel een verkeerd punt aangewezen hebben. Overigens vond ik hem wel lief voor zijn broer zorgen toen het er echt op aan kwam O+

Ik vraag me nog wel af wat dat Safe Camp inhoudt. Mogen ze daar ook niet gepakt worden? Anders kunnen de hunters daar gewoon staan wachten tot de voortvluchtigen binnenkomen of vertrekken _O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 15 maart 2022 @ 09:00:45 #21
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_204084664
Gister voor het eerst gezien. Manman wat een figuren. Met zulke teamgenoten in zo'n omgeving heb je geen vijanden nodig.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_204085038
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 08:53 schreef MaJo het volgende:
Overigens vond ik hem wel lief voor zijn broer zorgen toen het er echt op aan kwam O+
Nou wat lief, hij heeft hem eerst ook veel te ver over zijn grenzen heen gepusht, het minste wat hij dan mag doen is voor hem zorgen, het was tenslotte grotendeels zijn schuld.
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  dinsdag 15 maart 2022 @ 09:55:45 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204085151
Ik moet nog kijken maar in de NPO-app werkt de ondertiteling niet dus maar op een ander moment via de Ziggo Next box.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 15 maart 2022 @ 10:15:18 #24
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204085342
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 09:42 schreef Rockfire het volgende:

[..]
Nou wat lief, hij heeft hem eerst ook veel te ver over zijn grenzen heen gepusht, het minste wat hij dan mag doen is voor hem zorgen, het was tenslotte grotendeels zijn schuld.
Hij gedroeg zich inderdaad echt als een ontzettende lul dus het was ook wel het minste ja :Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 09:55 schreef Leandra het volgende:
Ik moet nog kijken maar in de NPO-app werkt de ondertiteling niet dus maar op een ander moment via de Ziggo Next box.
Ik wist niet dat je gehoor zo slecht was :o Al vind ik het soms ook wel moeilijk te volgen met al dat gehijg.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_204086814
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 08:53 schreef MaJo het volgende:
Zou het kunnen dat Bart en Sem ook niet verwacht hadden dat hun spullen doorzocht zouden worden? Anders hadden ze dit kaart vast wel verbrand.
Ik heb sowieso het idee dat diverse kandidaten nauwelijks bezig zijn met dat element. Dat het van A naar B komen al een dusdanige uitdaging vormt, dat daar alle energie in gaat zitten.

Wat ik ook niet helemaal snap, is waarom Ran en z'n voetveeg zo ver achterop liggen. Die waren nog een heel stuk verder van het safecamp dan de Surinaamse vader en zoon. Bij vader en zoon is duidelijk dat met name de vader niet erg snel is, maar hoe zit dat bij Ran? Komt het omdat ze een verkeerde route genomen hebben? Of zijn ze nog trager?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')