ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes Fred Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
trouwens de eerste ICM is van 1977, de eerste revisie van 2007. Hoezo zijn ze nu ineens af? Worden er teveel zitplaatsen aangeboden met het nieuwe ICNG of zo?
Dat was zo gepland bij de revisie: de drietjes zouden nog 15 jaar meegaan en daarna afgevoerd worden. Als de eerste dit jaar afgevoerd worden is dat wel bijzonder: dan houdt NS zich een keer aan de eigen planning In plaats van te wachten tot ICNG in dienst komt.
Op maandag 14 maart 2022 11:26 schreef ReisT het volgende: Als de eerste dit jaar afgevoerd worden is dat wel bijzonder: dan houdt NS zich een keer aan de eigen planning In plaats van te wachten tot ICNG in dienst komt.
kennelijk is eoa mennedzjment KPI belangrijker dan reizigers vervoeren heujjjj
Ik was gisteren een beetje door Nederland aan het reizen en het viel me op dat het toch best wel weer behoorlijk druk was op de stations waar ik kwam. Fijn.
Op maandag 14 maart 2022 13:04 schreef James1988 het volgende: Ik was gisteren een beetje door Nederland aan het reizen en het viel me op dat het toch best wel weer behoorlijk druk was op de stations waar ik kwam. Fijn.
Wij hadden zaterdagavond al gewoon weer een overvolle trein van Amsterdam naar Utrecht, met dronken brabo’s na een extra stop bij Bijlmer ArenA! Voelde echt als vroeger
Het is wel verbazingwekkend om foto's van bejaarden te zien uit de tijd dat ik klein was tijdens de Koude Oorlog en dat de zeventigers van toen meer lijken op de 85-plussers van nu. De tering.
Dus misschien heb je wel gelijk. Ik bedoel Ryan Reynolds enzo...
Op dinsdag 15 maart 2022 09:13 schreef DeaDLocK2K het volgende: Er zijn sinds kort geen reizigerstreinen in Nederland meer in reguliere dienst te vinden die ouder zijn dan ik.
Sinds december niet meer idd. Had ik me nog niet gerealiseerd...
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Goede vraag!! Weet ik eigenlijk niet zo goed. Alsof m'n leven veel te snel gaat. Sowieso is het echt zo dat hoe ouder je wordt hoe meer snelheid in de tijd komt. En vanaf je 30e lijkt dat wel logaritmisch. Das niet okay gewoon.
[..] Goede vraag!! Weet ik eigenlijk niet zo goed. Alsof m'n leven veel te snel gaat. Sowieso is het echt zo dat hoe ouder je wordt hoe meer snelheid in de tijd komt. En vanaf je 30e lijkt dat wel logaritmisch. Das niet okay gewoon.
Ik weet alleen nog dat voetballers en sportmensen altijd ouder waren dan ik. Nu is iedereen jonger dan ik. En daartussenin mis ik wat Alsof ik twintig jaar in een één-gedeeld-door-wormgat geleefd heb of zo.
Tussen 20 en 30 had ik ook weinig verschillen. Ik denk eigenlijk dat ik fysiek meer uithoudingsvermogen had op mijn 30e dan op m'n 20e.
Op m'n 40e is het echter een totaal ander verhaal. Daarin is zo'n beetje alles behalve m'n dieet en m'n slaappatroon slechter geworden. M'n fysieke conditie (alhoewel COVID daar misschien de grootste reden van is), twee chronische medische condities die toen in ieder geval nog geen diagnose hadden en sowieso maar hooguit eens roet in het eten gooiden.
Het geestelijke verschil tussen 20 en 30 enerzijds en 30 en 40 anderzijds is het omgekeerde verhaal, tenminste, naar mijn eigen mening. Ook al denk ik principieel niet heel anders over dingen tussen mijn 20e en nu in grote lijnen.
Beter dan andersom: Straßenersatzverkehr (Zug statt Bus)
quote:
Erstmals seit der Einstellung des Schienenpersonennahverkehrs (SPNV) im Jahr 1961 übernimmt die Brohltalbahn im April und Mai 2022 klassische ÖPNV-Aufgaben über den Freizeitverkehr hinaus!
Op maandag 14 maart 2022 10:09 schreef Dr_Flash het volgende: trouwens de eerste ICM is van 1977, de eerste revisie van 2007. Hoezo zijn ze nu ineens af? Worden er teveel zitplaatsen aangeboden met het nieuwe ICNG of zo?
Ik vraag mij af hoe het er in Polen aan toegaat, daar waar de ICNG in Katowice wordt gebouwd? Dit ligt op +/- 380 km afstand van Oekraļne af, en ik vraag me af of de productie en levering van onderdelen afhankelijk is van de Oekraļne? Grote deelsystemen niet, maar kleine delen ervan misschien?
Het valt me op dat er al twee maanden geen ICNG meer geleverd is. Moeten we ons zorgen gaan maken? En vooral omdat de ICM steeds meer terzijde gaat?
Op vrijdag 18 maart 2022 06:58 schreef b2py het volgende: Ga er maar van uit dat dat daar vertraging ontstaat, staal is heel duur geworden en leveringsonzekerheid is enorm
Opnieuw vertraging, bedoel je Er staan wel echt gigantisch veel ruwbouw of (half) afgebouwde bakken op alle sporen daar bij Alstom.
Op vrijdag 18 maart 2022 06:58 schreef b2py het volgende: Ga er maar van uit dat dat daar vertraging ontstaat, staal is heel duur geworden en leveringsonzekerheid is enorm
Ik kreeg vandaag een mailtje naar een bedrijf dat gespecialiseerd is in buislasersnijden. Onze vaste leverancier kan dat niet in hele grote maten.
"We hebben het enorm druk en kunnen daardoor geen nieuwe klanten aannemen, zeker ook niet gezien de grote onzekerheid in de staalmarkt"
In het bestelprogramma van de vaste leverancier 247Tailersteel nog geen pop-up of melding gekregen overigens, kregen we in Coronatijd wel.
[..] Ik kreeg vandaag een mailtje naar een bedrijf dat gespecialiseerd is in buislasersnijden. Onze vaste leverancier kan dat niet in hele grote maten.
"We hebben het enorm druk en kunnen daardoor geen nieuwe klanten aannemen, zeker ook niet gezien de grote onzekerheid in de staalmarkt"
In het bestelprogramma van de vaste leverancier 247Tailersteel nog geen pop-up of melding gekregen overigens, kregen we in Coronatijd wel.
Probleem is ook de hoge energieprijzen. Daardoor kan het best zijn dat er her en der wat ovens stil liggen omdat het gewoon niet meer uit kan.
[..] Ik kreeg vandaag een mailtje naar een bedrijf dat gespecialiseerd is in buislasersnijden. Onze vaste leverancier kan dat niet in hele grote maten.
"We hebben het enorm druk en kunnen daardoor geen nieuwe klanten aannemen, zeker ook niet gezien de grote onzekerheid in de staalmarkt"
In het bestelprogramma van de vaste leverancier 247Tailersteel nog geen pop-up of melding gekregen overigens, kregen we in Coronatijd wel.
Alle staaljongens zijn al 2 weken gestopt met het aannemen van nieuwe orders, geven alleen dagprijzen af en zeggen feitelijk zoek het maar even uit. Je merkt nu dat hetzelfde gebeurt met industrie waarbij olie een basisproduct is, die fabrieken beginnen ook kalm aan uit te gaan.
[..] Alle staaljongens zijn al 2 weken gestopt met het aannemen van nieuwe orders, geven alleen dagprijzen af en zeggen feitelijk zoek het maar even uit. Je merkt nu dat hetzelfde gebeurt met industrie waarbij olie een basisproduct is, die fabrieken beginnen ook kalm aan uit te gaan.
Misschien de collega die de inkoop doet dan maar even zeggen dat die beter het deel van het project wat we hebben alvast te bestellen dan ipv afwachten totdat alles klaar is.