abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204072742
Ik plaats dit topic vooral omdat ik nieuwsgierig ben naar hoe mannen en vrouwen dit ervaren.

Voor mannen: hoe snel heb je er last van en wat doe je om het (zoveel mogelijk) te voorkomen? Bijvoorbeeld thuis de druk van de ketel halen of zorgen dat je snel een handdoek oid bij de hand hebt?

Voor vrouwen: wat is jullie reactie als een andere man in de sauna een erectie krijgt en deze (net iets te laat) bedekt? Hoe vervelend vind je het? En als het bij dezelfde man meerdere keren gebeurt en hij steeds snel de zaak bedekt en het verder negeert?

Edit: Ik wil het wel graag serieus houden. Trollen en als een tiener reageren is vast heel leuk, maar mag van mij achterwege blijven :)

[ Bericht 17% gewijzigd door DIR op 14-03-2022 11:19:46 ]
pi_204073392
Ik ga al jaren naar de sauna en heb hier eigenlijk nooit last van. Ik zie de sauna dan ook niet als erotisch. Heel af en toe voel ik dat hij begint te groeien. En dan doe ik er even de handdoek overheen en zorg er voor dat ik over andere dingen ga denken. Echt hard wordt hij dan niet.

Maar goed, zoals Eddie Murphy ooit al zei (sic): you young men don't have no dick control.
pi_204073957
Ik wil het wel graag serieus houden. Trollen en als een tiener reageren is vast heel leuk, maar mag van mij achterwege blijven :)
pi_204075766
Als vrouw zou ik dit onprettig vinden. Er zijn altijd wel creeps met andere intenties, maar het overgrote deel ziet het gaan naar de sauna niet als iets seksueels.
-
pi_204075979
Van te voren even wieksen lijkt me een goed idee.

Verder heb ik er nooit last van, alleen als ik met mijn vrouw ga en we zitten in het zwembad een beetje te knuffelen of zo. Maar dan trek ik maar een extra baantje (hihi trekken).
pi_204076038
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 13:45 schreef Anneloos het volgende:
Als vrouw zou ik dit onprettig vinden. Er zijn altijd wel creeps met andere intenties, maar het overgrote deel ziet het gaan naar de sauna niet als iets seksueels.
Kom jij nooit in een zogenaamde sexsauna? Wij wel, niks mis mee kan ik je melden _O_
pi_204076588
Gewoon op badkledingdag gaan, heb je nooit ergens last van. Jammer dat er bij de meeste sauna's maar één badkledingdag per week is. Echt te ranzig om 60+ overal om je heen naakt te zien.... :r
pi_204076591
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 15:03 schreef DjVero het volgende:
Gewoon op badkledingdag gaan, heb je nooit ergens last van. Jammer dat er bij de meeste sauna's maar één badkledingdag per week is. Echt te ranzig om 60+ overal om je heen naakt te zien.... :r
Badkleding goor in een sauna.

[ Bericht 0% gewijzigd door Peejtur op 14-03-2022 18:21:15 ]
  maandag 14 maart 2022 @ 15:08:21 #9
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_204076626
Een openbare sauna lijkt me echt smerig. Zit je daar op dezelfde plek waar net Henk z'n aambeien anderhalf uur op hebben zitten druppelen. :r
pi_204076816
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 13:45 schreef Anneloos het volgende:
Is de afwezigheid van verkeerde intenties niet vrij snel duidelijk als iemand het zelf nogal genant lijkt te vinden en snel een handdoek of badjas pakt?
pi_204078061
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 15:08 schreef Twiitch het volgende:
Een openbare sauna lijkt me echt smerig. Zit je daar op dezelfde plek waar net Henk z'n aambeien anderhalf uur op hebben zitten druppelen. :r
Onze Henk heeft altijd een handdoek onder zn kont.
pi_204078170
Klinkt vooral als iets waar je je vooraf heel erg druk om maakt in je hoofd. Ik heb zoiets zelf nooit gehad en ook nog nooit bij een ander gezien. En al zou het ineens gebeuren, dan voel je dat vaak toch wel een beetje aan komen en kan je prima even anders gaan zitten/liggen, of desnoods weglopen en een handdoekje omslaan oid. Maar wss gebeurt het toch niet.
pi_204078507
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 17:24 schreef Raw85 het volgende:
Klinkt vooral als iets waar je je vooraf heel erg druk om maakt in je hoofd. Ik heb zoiets zelf nooit gehad en ook nog nooit bij een ander gezien. En al zou het ineens gebeuren, dan voel je dat vaak toch wel een beetje aan komen en kan je prima even anders gaan zitten/liggen, of desnoods weglopen en een handdoekje omslaan oid. Maar wss gebeurt het toch niet.
Dat dus.

Eén keer wel gehad dat ik net verkering had. FF tegen haar gezegd dat ze van me af moest blijven en toen was het ook wel over met die erectie, verkering bleef aan.
pi_204082633
Ik ben niet dol op de sauna, maar de paar keren dat ik erheen ging, was ik er eigenlijk niet op aan het letten of de aanwezige mannen toevallig een erectie kregen. Kijk dan toch liever ergens anders naar, aangezien het geen sekssaunas waren :)
Mocht ik toevallig wel opmerken dat een man een erectie heeft, kan het me niet zoveel schelen, zolang hij zich verder gewoon normaal gedraagt en het negeert of er een handdoekje over legt.
Always remember that you are absolutely unique. Just like everyone else
pi_204083193
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 22:49 schreef MizzezAmy het volgende:
Ik ben niet dol op de sauna, maar de paar keren dat ik erheen ging, was ik er eigenlijk niet op aan het letten of de aanwezige mannen toevallig een erectie kregen. Kijk dan toch liever ergens anders naar, aangezien het geen sekssaunas waren :)
Mocht ik toevallig wel opmerken dat een man een erectie heeft, kan het me niet zoveel schelen, zolang hij zich verder gewoon normaal gedraagt en het negeert of er een handdoekje over legt.
In een normale sauna is het natuurlijk écht not-done om dan bewust aandacht te trekken of nog erger. Zulke mensen mogen wat mij betreft direct het complex uitgezet worden door het personeel.

Waar ik wel nieuwsgierig naar ben is hoeveel vrouwen denken zoals jij en hoeveel er wel echt een probleem mee hebben, zelfs als een man overduidelijk meteen de boel bedekt en rood aanloopt en/of wegloopt.
  maandag 14 maart 2022 @ 23:42:24 #16
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_204083247
Hangt er natuurlijk vanaf hoe de man reageert.
Als hij zich geneert, bedekt en niets raars doet verder zal ik me er niet naar bij voelen en het gewoon zoveel mogelijk negeren.

Als het meerdere keren gebeurd zou ik wel geneigd zijn te denken dat die man een creep is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_204083283
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 23:42 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Als het meerdere keren gebeurd zou ik wel geneigd zijn te denken dat die man een creep is.
Ook als hij zich steeds geneert en snel bedekt?
  maandag 14 maart 2022 @ 23:51:48 #18
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_204083327
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 23:46 schreef DIR het volgende:

[..]
Ook als hij zich steeds geneert en snel bedekt?
Ja.

Als je dat voor de tweede keer gebeurd denk je toch tijd om naar huis te gaan?
Beetje vreemd als je blijft om je rot te schamen en zeer ongemakkelijk te voelen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_204083350
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 23:51 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Ja.

Beetje vreemd als je blijft om je rot te schamen en zeer ongemakkelijk te voelen.
Ik snap je gedachte, maar ik kan me ook voorstellen dat je denkt dat het niet meer gebeurt of dat je met iemand anders bent en daarom niet zomaar plotseling veel eerder weg kan?
pi_204084057
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 15:22 schreef DIR het volgende:

[..]
Is de afwezigheid van verkeerde intenties niet vrij snel duidelijk als iemand het zelf nogal genant lijkt te vinden en snel een handdoek of badjas pakt?
Ik heb het nog niet zien gebeuren in de sauna… :')
-
  dinsdag 15 maart 2022 @ 07:49:05 #21
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_204084127
quote:
Ik vind familie-sauna net een stuk hygiënischer dan privé sauna's. Loopt ook altijd poetspersoneel rond, wordt niet op de rand van of in de jacuzzi geneukt.
Het gevoel dat de boel iedere keer gepoetst wordt als er net een ander stel vertrokken is heb ik eigenlijk nooit.

Ga al 30 jaar 2 x per maand naar de sauna, nog nooit een stijve gezien (of gehad) daar
  Moderator dinsdag 15 maart 2022 @ 08:33:49 #22
5428 crew  miss_sly
pi_204084395
Ik heb het ook nog nooit gezien. Maar ik moet zeggen dat ik ook niet geinteresseerd ben in wat mannen er hebben hangen als ik in de sauna ben. ik ben daar voor mezelf, om te relaxen. Ik ben dan niet heel erg opmerkzaam. Mocht ik het een keer zien, vind ik dat geen probleem als de reactie van de man in kwestie inderdaad er een is van een zeker ongemak en snel bedekken of de ruimte verlaten met omgeslagen handdoek.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 15 maart 2022 @ 08:46:46 #23
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_204084523
Ik heb 4 jaar op kantoor in een sauna gewerkt en ben helaas op de naaktdagen vaak erbij gehaald bij mannen die helaas te ver gingen.
Bedekken prima. Maar er zij er ook die er wat mee gaan doen. En er dan ook uitgezet werden.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_204085065
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 08:46 schreef Ynske het volgende:
Ik heb 4 jaar op kantoor in een sauna gewerkt en ben helaas op de naaktdagen vaak erbij gehaald bij mannen die helaas te ver gingen.
Bedekken prima. Maar er zij er ook die er wat mee gaan doen. En er dan ook uitgezet werden.
Het lijkt erop dat een kleine groep mannen smeerlappen zijn die ervoor zorgen dat vrouwen relatief makkelijk verkeerde dingen gaan denken.

Ik snap het ook eigenlijk niet, naast dat het overduidelijk is dat de sociale norm is dat dit gewoon écht niet kan, staat het in vrijwel elke sauna gewoon letterlijk in de huisregels. Ben je het er niet mee eens: prima, maar blijf dan lekker thuis. Wat gaat er dan in die mannen om? Of zijn ze niet in staat tot zelfbeheersing?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 15 maart 2022 @ 11:40:45 #25
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_204086262
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 09:45 schreef DIR het volgende:

[..]
Het lijkt erop dat een kleine groep mannen smeerlappen zijn die ervoor zorgen dat vrouwen relatief makkelijk verkeerde dingen gaan denken.

Ik snap het ook eigenlijk niet, naast dat het overduidelijk is dat de sociale norm is dat dit gewoon écht niet kan, staat het in vrijwel elke sauna gewoon letterlijk in de huisregels. Ben je het er niet mee eens: prima, maar blijf dan lekker thuis. Wat gaat er dan in die mannen om? Of zijn ze niet in staat tot zelfbeheersing?
Goede vraag. Ik weet dat er een groepje mannen bestaat dat het leuk vind om elkaar te ontmoeten, en dan het liefst in een Turkse sauna want daar is het toezicht minder aanwezig.
Maar ik heb ook al eens iemand gehad die opgewonden was en zichzelf is gaan bevredigen in een rustruimte. Weliswaar een die afgelegen lag en geen andere gasten waren, maar helaas voor hem naast een kantoor met geblindeerde ramen, die alles dus in vol ornaat meekregen :X
Today is life -

Dale Carnegie
pi_204089697
quote:
Ai, ik ben een beelddenker en moet straks nog eten.

OT: ik heb het nog nooit meegemaakt, moet ik eerlijk bekennen.
pi_204115301
quote:
Als je dat zo ranzig vindt krijg je toch ook geen stijfje?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 20 maart 2022 @ 19:32:02 #28
499920 Vrackna
Met vuur spelen.
pi_204158830
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 09:45 schreef DIR het volgende:

[..]

Nu ga ik zelf ook al jaren naar de sauna. Een echte erectie in de sauna zelf heb ik zelden. In het bubbelbad wil het nog eens groeien. Lekker al die bubbels tegen je zak :') Maar ik moet eerlijk toegeven toch wel een lichte ''creep'' te zijn. Het word er niet gemakkelijker op om als eenzame vrijgezel de sauna te bezoeken. Ik zal nooit tot handelen aanzetten, maar de gedachten blijven. ja.
pi_204283581
Ben zelf nog niet vaak naar de sauna geweest maar toen niet gezien en denk ook dat het me niet zoveel zou kunnen schelen. Tenzij hij mij er mee lastig gaat vallen natuurlijk maar dat zal vast niet. Het is gewoon een reactie van je lichaam en die gaat wel eens zijn eigen gang. Tis maar net hoe hij hier dan zelf mee omgaat, bedek hem even ofzo inderdaad. Aan de andere kant zou je het ook kunnen zien als compliment, blijkbaar vindt hij je aantrekkelijk :)
Maar (nog) niet gezien dus en mocht het eens gebeuren denk ik dat het me weinig zou kunnen schelen.
  donderdag 31 maart 2022 @ 14:34:18 #30
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_204284090
Ik kom zelf al zo'n 20 jaar regelmatig in sauna's en heb nog nooit iemand met een erectie gezien. Het kan je echter altijd overkomen natuurlijk, je laat je fantasie iets teveel de vrije loop of je vrouw gaat ineens aan je friemelen / plagen. Dan duik je gewoon even een bad in of je wacht even met het bad uitkomen tot het gezakt is.

Trots met een stijve rondlopen is iig not done.

quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 19:32 schreef Vrackna het volgende:

[..]
Nu ga ik zelf ook al jaren naar de sauna. Een echte erectie in de sauna zelf heb ik zelden. In het bubbelbad wil het nog eens groeien. Lekker al die bubbels tegen je zak :') Maar ik moet eerlijk toegeven toch wel een lichte ''creep'' te zijn. Het word er niet gemakkelijker op om als eenzame vrijgezel de sauna te bezoeken. Ik zal nooit tot handelen aanzetten, maar de gedachten blijven. ja.
ahja de bubbels in het bubbelbad, ik moet soms ook even gaan verzitten om de stimulatie weg te krijgen op bepaalde plekken :+
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  Moderator donderdag 31 maart 2022 @ 14:35:51 #31
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204284098
gewoon negeren, gaat vanzelf weer weg en het is echt niets wat iemand nog niet gezien heeft
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 31 maart 2022 @ 14:37:12 #32
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204284106
zou er wel een handdoekje opleggen trouwens

verder boeiend ...
  donderdag 31 maart 2022 @ 17:34:30 #33
53151 T42
Pinball Wizard
pi_204285605
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 09:21 schreef DIR het volgende:
Ik plaats dit topic vooral omdat ik nieuwsgierig ben naar hoe mannen en vrouwen dit ervaren.
quote:
Voor mannen: hoe snel heb je er last van en wat doe je om het (zoveel mogelijk) te voorkomen? Bijvoorbeeld thuis de druk van de ketel halen of zorgen dat je snel een handdoek oid bij de hand hebt?
als je eerst druk van ketel moet halen kun je beter niet gaan.. beetje controle over je ding is wel aan te raden... naakt is niet seks...
quote:
Voor vrouwen: wat is jullie reactie als een andere man in de sauna een erectie krijgt en deze (net iets te laat) bedekt? Hoe vervelend vind je het? En als het bij dezelfde man meerdere keren gebeurt en hij steeds snel de zaak bedekt en het verder negeert?
als steeds gebeurd lig je zo buiten mijn ervaring.. word als zeer onbeschoft gezien.
  donderdag 31 maart 2022 @ 17:35:59 #34
53151 T42
Pinball Wizard
pi_204285626
quote:
weet je hoe ranzig badkleding dagen zijn.. zweet enz zit daar in... sauna's die dat doen sla ik al over.. en wat boeit 60+ kijk je nu buiten ook niet naar mensen? NORMAAL...
  donderdag 31 maart 2022 @ 17:36:50 #35
53151 T42
Pinball Wizard
pi_204285641
quote:
knap... zwembroek houd dat wel tegen? sauna zit je op een handdoek... is dikker dan zwembroekje
  donderdag 31 maart 2022 @ 17:38:01 #36
53151 T42
Pinball Wizard
pi_204285660
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 23:51 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Ja.

dit idd
pi_204285766
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 17:35 schreef T42 het volgende:

[..]
weet je hoe ranzig badkleding dagen zijn.. zweet enz zit daar in... sauna's die dat doen sla ik al over.. en wat boeit 60+ kijk je nu buiten ook niet naar mensen? NORMAAL...
Ja ff douchen en je bent weer lekker schoon. Heb ik geen hangtieten of verschrompen piemeltjes hoeven te zien.
  Moderator donderdag 31 maart 2022 @ 17:54:53 #38
5428 crew  miss_sly
pi_204285822
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 17:48 schreef DjVero het volgende:

[..]
Ja ff douchen en je bent weer lekker schoon. Heb ik geen hangtieten of verschrompen piemeltjes hoeven te zien.
Dan kijk je toch niet?

Tere zieltjes die niet tegen oudere naakte mensen kunnen :')
  donderdag 31 maart 2022 @ 17:56:42 #39
53151 T42
Pinball Wizard
pi_204285842
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 17:48 schreef DjVero het volgende:

[..]
kijk ik ook niet echt naar.. maar goed dat is in jouw hoofd een ding dus. heb altijd meer medelijden met mensen die mijn piemeltje moeten bekijken. maar badkleding spoelt zich niet echt schoon... heb je wasmachine voor... en hoeveel er met hun hele dag gedragen bjornborg onder de zwembroek gaan zwemmen... bah.. en pas als ze naar huis gaan nieuwe aan doen
  donderdag 31 maart 2022 @ 17:56:59 #40
53151 T42
Pinball Wizard
pi_204285845
quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2022 17:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dan kijk je toch niet?

Tere zieltjes die niet tegen oudere naakte mensen kunnen :')
dat dus ;) sneeuwvlokjes
  Moderator donderdag 31 maart 2022 @ 17:58:27 #41
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204285857
je moet er sowieso niet naar gaan zitten staren ... maakt niet uit of ze staan of hangen
pi_204285874
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 08:46 schreef Ynske het volgende:
Lol, lijkt me een ongemakkelijk gesprek. Waarom werd jij daar bij gehaald vanuit kantoor? Neem aan dat ze ook gewoon personeel in de sauna's hadden rondlopen?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2022 18:00:46 ]
pi_204286076
Een hoop mensen voelt zich hier blijkbaar aangesproken hahaha :D :D

Ik wil mij gewoon niet begeven tussen naakte oude mensjes, mag toch? Daarom badkledingdagen voor mij.
  Moderator donderdag 31 maart 2022 @ 18:21:30 #44
5428 crew  miss_sly
pi_204286135
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 18:16 schreef DjVero het volgende:

Ik wil mij gewoon niet begeven tussen naakte oude mensjes, mag toch? Daarom badkledingdagen voor mij.
Waarom zouden mensen zich dan weer aangesproken voelen als ze zich niet kunnen verplaatsen in de rare gedachtengang dat oude naakte mensen viezer zijn dan minder oude naakte mensen?
pi_204286186
quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2022 18:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Waarom zouden mensen zich dan weer aangesproken voelen als ze zich niet kunnen verplaatsen in de rare gedachtengang dat oude naakte mensen viezer zijn dan minder oude naakte mensen?
Nja, als jij gelijk met tere zieltjes om je heen gaat slaan, doe ik de aanname dat jij je aangesproken voelt.

Ik vind het een vies beeld, niets meer niets minder.
  Moderator donderdag 31 maart 2022 @ 18:29:39 #46
5428 crew  miss_sly
pi_204286262
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 18:24 schreef DjVero het volgende:

[..]
Nja, als jij gelijk met tere zieltjes om je heen gaat slaan, doe ik de aanname dat jij je aangesproken voelt.

Ik vind het een vies beeld, niets meer niets minder.
Jij benoemt in iedere post in dit topic dat oude naakte mensen vies zijn. Dat vind ik nogal beperkt en ja, dan spreek ik van tere zieltjes.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 31 maart 2022 @ 19:04:40 #47
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_204286737
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 18:00 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Lol, lijkt me een ongemakkelijk gesprek. Waarom werd jij daar bij gehaald vanuit kantoor? Neem aan dat ze ook gewoon personeel in de sauna's hadden rondlopen?
Omdat ik op dat moment de leiding had over het personeel op de vloer en meneer zich niet netjes gedroeg naar het personeel
Today is life -

Dale Carnegie
  donderdag 31 maart 2022 @ 23:43:40 #48
53151 T42
Pinball Wizard
pi_204290423
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 18:16 schreef DjVero het volgende:

je weet dat opbadkleding dagen leeftijd gemiddeld veel ouder is dan op naakt dagen? ben afgelopen week geweest denk dat ik de oudste was... en ben nog geen 40... en ik nam zelf al 3 dames mee. 2 daarvan jonger dan deze site lol
  vrijdag 1 april 2022 @ 10:08:01 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_204292382
Over het algemeen zijn die oude lijven schoner dan die jonge lijven volgens mij. Stoten ook veel minder vieze hormonen uit enzo :+
Maar ja, als je dat allemaal niet aan kunt, kun je inderdaad beter niet naar een openbare sauna gaan :P
disclaimer
  vrijdag 1 april 2022 @ 10:49:10 #50
377797 Missblackhairhighheels
Intelligent en gehaat.
pi_204292779
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 09:21 schreef DIR het volgende:

Serieuze reactie: Ik zou dit juist leuk en spannend vinden, maakt niet uit wat voor man het is.
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')