Doe eens een deksel op de pan, na een paar minutenquote:Op maandag 14 maart 2022 08:21 schreef SuperNeger het volgende:
Hoe komt dat toch? Moet je het vuur dan lager zetten? Maar dan duurt het gelijk zo lang en is m'n bacon al helemaal afgekoeld
Ja dat is wel een plan alleen hebben koekenpannen vaak geen deksel. Heb het wel al een keer gedaan door een grotere pan eroverheen te leggen maar dan heb je wel dubbel zoveel afwas.quote:Op maandag 14 maart 2022 08:29 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Doe eens een deksel op de pan, na een paar minuten![]()
Ik gebruik dat altijd een stuk alluminium foliequote:Op maandag 14 maart 2022 08:31 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ja dat is wel een plan alleen hebben koekenpannen vaak geen deksel. Heb het wel al een keer gedaan door een grotere pan eroverheen te leggen maar dan heb je wel dubbel zoveel afwas.
Dat is nou een goed stuk advies. Aluminiumfolie. Scheelt ook afwas. Wordt dat dan niet te heet dat 't verbrandt en er schadelijke dingen vrijkomen?quote:Op maandag 14 maart 2022 08:33 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Ik gebruik dat altijd een stuk alluminium folie
maar je hebt ook spatdeksels voor koekenpannen
Moet je pan een keer wassen, ransaap.quote:Op maandag 14 maart 2022 08:21 schreef SuperNeger het volgende:
Hoe komt dat toch? Moet je het vuur dan lager zetten? Maar dan duurt het gelijk zo lang en is m'n bacon al helemaal afgekoeld
Ik was hem altijd af met dreft en een spons (niet in vaatwasser) want dat was slecht.quote:Op maandag 14 maart 2022 08:40 schreef laforest het volgende:
[..]
Moet je pan een keer wassen, ransaap.
Ja, ja.quote:Op maandag 14 maart 2022 08:40 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ik was hem altijd af met dreft en een spons (niet in vaatwasser) want dat was slecht.
Gebruik gewoon die ikea koekenpannen
Nee hoorquote:Op maandag 14 maart 2022 08:35 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Dat is nou een goed stuk advies. Aluminiumfolie. Scheelt ook afwas. Wordt dat dan niet te heet dat 't verbrandt en er schadelijke dingen vrijkomen?
Noem jij het niet zo ? Eigenlijk zeg ik thuis zilverfolie, maar die benaming klopt volgens mij helemaal nietquote:Op maandag 14 maart 2022 08:36 schreef de_boswachter het volgende:
Mensen die aluminimum folie zeggen
Lieve schat. Pak het bord waar je je eitje op gaat eten. Leg dit op de pan.quote:Op maandag 14 maart 2022 08:31 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ja dat is wel een plan alleen hebben koekenpannen vaak geen deksel. Heb het wel al een keer gedaan door een grotere pan eroverheen te leggen maar dan heb je wel dubbel zoveel afwas.
Dat is ook een erg goed stuk advies. Alleen weet ik niet of mijn action borden die temperatuur aan kunnen. En vaak leg ik al 3 plakjes brood neer met mayo en dus de gebakken bacon of ham, maar ik denk als ik m'n aanrechtblad goed schoonmaak ik dit ook gewoon op het aanrecht zelf kan leggen.quote:Op maandag 14 maart 2022 09:00 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Lieve schat. Pak het bord waar je je eitje op gaat eten. Leg dit op de pan.
Tadaa een deksel voor je pan zonder extra afwas plus je bord is al voorverwarmd zodat je eitje minder snel afkoelt
Mijn gunst, dat is helemaal een goede oplossing.quote:Op maandag 14 maart 2022 09:00 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Lieve schat. Pak het bord waar je je eitje op gaat eten. Leg dit op de pan.
Tadaa een deksel voor je pan zonder extra afwas plus je bord is al voorverwarmd zodat je eitje minder snel afkoelt
Ik voel me ook super dom dat ik nooit op dit idee ben gekomen. Het is eigenlijk de oplossing voor alles. Je hebt en geen extra afwas en hebt ook geen verbruik qua aluminiumfolie en het bord moet toch in de was. Alleen moet je wel altijd een schoon aanrechtblad hebben om je brood op te preppen. Ik vond mezelf vroeger bijvoorbeeld ook geniaal toen ik eindelijk snapte dat als je eerst de groente snijdt en erna pas het vlees dat je dan maar 1 snijplank nodig hebt en niks hoeft af te wassen. Terwijl ik daarvoor altijd eerst het vlees ging snijden, toen alles ging afwassen en toen pas de groentequote:Op maandag 14 maart 2022 09:03 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Mijn gunst, dat is helemaal een goede oplossing.
Wat een wijsheid![]()
Ja hoor dat kan een bord hebbenquote:Op maandag 14 maart 2022 09:02 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Dat is ook een erg goed stuk advies. Alleen weet ik niet of mijn action borden die temperatuur aan kunnen. E
Als je een heel pak bacon rashers gaat bakken kan dat eventueel in de oven maar normaliter doet men het in ierland gewoon in de pan hoorquote:Op maandag 14 maart 2022 10:33 schreef Phoenix78 het volgende:
Ei gewoon op laag vuurtje bakken, bacon in de oven bakken.
Een beetje geduld hebben is helemaal niet erg bij koken en bakken, word het alleen maar lekkerder van.
Dan bak je je bacon gewoon eerst in de pan en doe je de eieren er later bij en zet je je pit zacht. bacon blijft dan gewoon warm. Of gebruik een aparte pan voor de bacon, maar dan heb je weer de dubbele afwas.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:38 schreef sirdanilot het volgende:
Als je een heel pak bacon rashers gaat bakken kan dat eventueel in de oven maar normaliter doet men het in ierland gewoon in de pan hoor
Eieren zijn lekker met het spekvet.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:42 schreef Phoenix78 het volgende:
[..]
Dan bak je je bacon gewoon eerst in de pan en doe je de eieren er later bij en zet je je pit zacht. bacon blijft dan gewoon warm. Of gebruik een aparte pan voor de bacon, maar dan heb je weer de dubbele afwas.
Als je alle bereidingen van ei helemaal onder de knie hebt kun je eigenlijk al koken.quote:Op maandag 14 maart 2022 08:22 schreef Fok-it het volgende:
Dat jij nog niet in staat bent een ei te bakken zal niemand verbazen.
Dreft en dergelijke middelen zijn ook slecht voor de anti-aanbaklaag.quote:Op maandag 14 maart 2022 08:40 schreef SuperNeger het volgende:
Ik was hem altijd af met dreft en een spons (niet in vaatwasser) want dat was slecht.
Gebruik gewoon die ikea koekenpannen
Gaan we met zijn allen gewoon negeren dat er iemand mayonaise met een gebakken ei op brood eet?quote:Op maandag 14 maart 2022 09:02 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Dat is ook een erg goed stuk advies. Alleen weet ik niet of mijn action borden die temperatuur aan kunnen. En vaak leg ik al 3 plakjes brood neer met mayo en dus de gebakken bacon of ham, maar ik denk als ik m'n aanrechtblad goed schoonmaak ik dit ook gewoon op het aanrecht zelf kan leggen.
Nee, halfzacht gekookte eieren met mayonaise zijn veel lekkerder.quote:Op donderdag 17 maart 2022 11:58 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Gaan we met zijn allen gewoon negeren dat er iemand mayonaise met een gebakken ei op brood eet?
Inderdaad. Waar is de pindasaus?quote:Op donderdag 17 maart 2022 11:58 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Gaan we met zijn allen gewoon negeren dat er iemand mayonaise met een gebakken ei op brood eet?
Spiegelei, beetje mayo en chipotlepepers. Thank me later.quote:Op donderdag 17 maart 2022 11:58 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Die combinatiequote:Op donderdag 17 maart 2022 11:58 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Een gebakken ei is dus ei en vet. Mayonaise is dat ook maar dan nog wat mosterd erbij. De combinatie met brood als plankje om het op te leggen en om het geheel wat meer variatie in de structuur te geven is ook niet verkeerd.quote:
Dat is juist heerlijk. Probeer het eens.quote:Op donderdag 17 maart 2022 11:58 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |