Ze hebben het zelf ook wel door (gelukkig, dat is ook weleens anders geweest), maar het is simpelweg gebrek aan kwaliteit. Tot de 16 is het allemaal leuk en aardig, daarna vrij moeizaam.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Aanvallend ook niet het vernuft om constant in de 16 te zijn of tot echt goed uitgespeelde kansen te komen. Komt toch net wat te vaak van bevliegingen nog steeds helaas. Had wel gehoopt dat we daar wat meer stappen in hadden gemaakt. Maar gelukkig was ArneGOD daar ook goed mad over gisteren.
Helaas was er in 2017 nog geen xG maar dat was nou net zo'n seizoen waarbij ik het idee had dat Feyenoord extreem effectief was en er nauwelijks kansen verloren gingen.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:41 schreef fetX het volgende:
[..]
Het is maar goed dat jij geen KPI’s opstelt voor bedrijven (tenminste, dat mag ik hopen).
Ben overigens wel benieuwd. Ik vind dat er best veel wedstrijden tussen zitten dat we niet eens zoveel in de 16 komen. Paar keer en dat zijn dan ook meteen de (grote) kansen.
xG zegt ook geen reet over je aanvalsspel.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Helaas was er in 2017 nog geen xG maar dat was nou net zo'n seizoen waarbij ik het idee had dat Feyenoord extreem effectief was en er nauwelijks kansen verloren gingen.
Dat klopt, daarom worden tegenwoordig ook touches in de box bijgehouden enzo. Helaas heb ik daar geen recente updates van. Maar ik zie Feyenoord toch echt veel in de 16 van de tegenstander.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:45 schreef Caland het volgende:
[..]
xG zegt ook geen reet over je aanvalsspel.
PEC, RKC en AZ uit zijn dit jaar wel echt de uitzonderingen op de regel wat dat betreft. In veel andere wedstrijden (Groningen thuis, al die niet gewonnen uitwedstrijden) wordt er echt meer dan genoeg gecreëerd.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:42 schreef fetX het volgende:
[..]
Ze hebben het zelf ook wel door (gelukkig, dat is ook weleens anders geweest), maar het is simpelweg gebrek aan kwaliteit. Tot de 16 is het allemaal leuk en aardig, daarna vrij moeizaam.
Het perfecte voorbeeld van een wedstrijd waarin je eigenlijk nauwelijks tot kansen in de 16 komt. Je bent wel echt een meester in je eigen standpunten onderuit halen nietwaar?quote:Op maandag 14 maart 2022 13:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
PEC, RKC en AZ uit zijn dit jaar wel echt de uitzonderingen op de regel wat dat betreft. In veel andere wedstrijden (Groningen thuis, al die niet gewonnen uitwedstrijden) wordt er echt meer dan genoeg gecreëerd.
Groningen thuis zeg ik.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Het perfecte voorbeeld van een wedstrijd waarin je eigenlijk nauwelijks tot kansen in de 16 komt. Je bent wel echt een meester in je eigen standpunten onderuit halen nietwaar?
[ twitter ]
Ik kom wel met wat betere data aan het einde van het seizoen. Dit heeft inderdaad weinig zin zo. Enige relevante statistieken die we op dit moment hebben zijn de doelpunten en de xG over het hele seizoen. En die zijn beiden goed.quote:
Nouja, voel je niet verplicht ofzo.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik kom wel met wat betere data aan het einde van het seizoen.
Dan zou het ook wel handig zijn als mensen niet maar gewoon wat lullen over weinig touches in de box en weinig kansen. Daar mag je een inhoudelijke reactie op verwachten.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:10 schreef Slobeend het volgende:
We zitten er niet op te wachten en we dringen er ook niet op aan.
irritantquote:Op maandag 14 maart 2022 14:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dan zou het ook wel handig zijn als mensen niet maar gewoon wat lullen over weinig touches in de box en weinig kansen. Daar mag je een inhoudelijke reactie op verwachten.
Jij geeft aan dat Feyenoord heel veel in de 16 komt maar weet dit vervolgens op geen enkele manier te onderbouwen met je zo geliefde data. Wie lult er dan maar gewoon wat?quote:Op maandag 14 maart 2022 14:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dan zou het ook wel handig zijn als mensen niet maar gewoon wat lullen over weinig touches in de box en weinig kansen. Daar mag je een inhoudelijke reactie op verwachten.
Toch klopt ook het beeld van het weinig kansen creëren niet bepaald hoor. Vorige week mist Til een opgelegde kans op 6 meter van de goal, Dessers op de paal in de 5 meter, nog 3 klutssituaties voor de goal.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:29 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
het klopt volgens mij wel dat Feyenoord veel in de zestien komt maar daar lopen we ons continu stuk of lukt het uiteindelijk niet een kans te creëren. Heeft er mee te maken dat Linssen en Til niet bepaald een aanspeelpunt zijn en er nul dreiging komt van Alireza of Toornstra op rechts. Je kan niet van bijvoorbeeld die midget verwachten dat je hem aanspeelt in het strafschopgebied en dat hij hem aanneemt/klaarlegt ofzo.
Ook Pedersen dendert vaak het strafschopgebied binnen en kan hem vervolgens niet kwijt. Het zijn vaak dat soort dingen.
Laat twitter lekker op twitter.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Wist nog helemaal niet dat Klaas ook op Twitter zat.![]()
JIj bent echt een mongool als je denkt dat ik op twitter zitquote:Op maandag 14 maart 2022 14:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Wist nog helemaal niet dat Klaas ook op Twitter zat.![]()
[ twitter ]
dus volgens jouw wetenschap is kansen creeeren automatische doelpuntenquote:Op maandag 14 maart 2022 14:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Toch klopt ook het beeld van het weinig kansen creëren niet bepaald hoor. Vorige week mist Til een opgelegde kans op 6 meter van de goal, Dessers op de paal in de 5 meter, nog 3 klutssituaties voor de goal.
Dat is meer dan genoeg om een wedstrijd te winnen normaal gesproken.
@GurneyIsBestOkequote:Gernot Trauner oogste veel lof na zijn optreden namens Feyenoord tegen PEC Zwolle. Zo ook bij clubicoon Ben Wijnstekers. Hij mocht namens De Telegraaf het Elftal van de Week samenstellen, en had daarin een plekje vrijgemaakt voor de Oostenrijkse Feyenoorder.
"Gernot Trauner is elke week weer geweldig", zo begon Wijnstekers zijn uitleg. "Zeker in het laatste halfuur heeft hij tegen PEC Zwolle weer zoveel weggehaald in de achterhoede. Hij houdt Feyenoord in moeilijke periodes op de been. Hij haalt geen gekkigheid uit en speelt de ballen goed in. Europees, maar zeker ook in de competitie een heel belangrijke schakel voor Feyenoord."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |