Nee... daar kon hij dus niet heen. Dus een andere school die zei 'we gaan het proberen' zonder roosteraanpassing of inhalen... Er zitten daar wel meer kinderen met bijzondere behoeftes dus ze wilden er bij O ook wel aan tegemoet komen. 'Als het niet lukt zien we wel verder.'quote:Op zaterdag 12 maart 2022 17:47 schreef Viv het volgende:
[..]
Zit hij op een LOOT-school/Topsport Talentschool?![]()
Op die van mij (ik deed ballet op een hoog niveau, een aantal klasgenoten zaten in de jeugdselectie van PSV, etc) mochten we basisvakken zoals biologie niet skippen.![]()
Vrijstelling gold voor randzaken zoals handvaardigheid, tekenen, gymles, etc. In die uren maakten wij ons huiswerk, zodat we de middagen vrij hadden voor onze sport/kunst.
Voordat zulke initiatieven bestonden, eindigden sporttalenten vaak met een mavo-diploma, en waren ze daardoor minder goed voorbereid op het leven ná de sport. Dus in dat licht is havo al pure winst voor hem.![]()
Nee, ik ben halverwege mijn middelbare school verhuisd (vanwege het werk van mijn vader), en kon daar niet goed meekomen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 18:11 schreef BE het volgende:
Wat tof dat je dat gedaan hebt! Uiteindelijk niet gaan dansen? Of wel gedaan, maar nu niet meer?
https://www.rijksoverheid(...)r-werk-13-of-14-jaarquote:Op vrijdag 25 maart 2022 12:27 schreef DjVero het volgende:
Waar mag/kan een (straks) 14-jarige werken? Folders lopen is eigenlijk het enige wat ik vind.
Ah, vakken vullen in de supermarkt dus ook! Blijkbaar had ik daar overheen gelezen. Maar voor de rest dus echt nog helemaal niks?quote:Op vrijdag 25 maart 2022 12:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)r-werk-13-of-14-jaar
Grappig dat je er net nu naar vraagt! Toevallig had ik het gisteren met onze zoon over bijbaantjes en zaten we hardop na te denken over zijn mogelijkheden.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 12:27 schreef DjVero het volgende:
Waar mag/kan een (straks) 14-jarige werken? Folders lopen is eigenlijk het enige wat ik vind.
Ligt helemaal aan de supermarkt. Bij de ene supermarkt mag je vakkenvullen vanaf 14, bij de andere pas vanaf 15quote:Op vrijdag 25 maart 2022 12:33 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ah, vakken vullen in de supermarkt dus ook! Blijkbaar had ik daar overheen gelezen. Maar voor de rest dus echt nog helemaal niks?
Bij AH mag je met 14 alleen spiegelen, dat is op zich prima om de winkel te leren kennen.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 19:18 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ligt helemaal aan de supermarkt. Bij de ene supermarkt mag je vakkenvullen vanaf 14, bij de andere pas vanaf 15
Bij Hoogvliet en Plus ookquote:Op vrijdag 25 maart 2022 19:29 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Bij AH mag je met 14 alleen spiegelen, dat is op zich prima om de winkel te leren kennen.
Vriendje van oudste is een jaar later begonnen. Dat was omdat de ouders wisten dat ze ver gingen verhuizen en het kind toch al een oude leerling zou zijn. Hij is na 1,5 kleuteren al naar groep 3 te gaan omdat hij daar klaar voor was. Het heeft hem geen tijd gekost, maar hij is ook hoogbegaafd. Ik vermoed dat hij anders best een een jaar verder had kunnen zijn. Maar niemand die daar later nog naar kijkt.quote:Op maandag 28 maart 2022 15:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Naar aanleiding van wat ik in een ander topic postte zet me iets aan het denken. 'Als het goed is zitten ze met 4,5 jaar een flink stuk van de dag op school'. Maar dit hoeft natuurlijk niet.
Onze jongste is van halverwege augustus. Zoals het er nu uit ziet, is hij net 4 wanneer het nieuwe schooljaar start. Het is dat ik tegen die tijd meer werk en geen passende opvang meer voor hem heb, anders zou het voor mij best een optie zijn om hem pas met 5 jaar te laten starten op de basisschool.
Ik ben wel benieuwd of hier ouders zijn die hun kind pas met 5 jaar naar school gedaan hebben, of dit overwogen hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |