abonnement Unibet Coolblue
pi_204179506
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 12:37 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik gok toch nog steeds op wat common sense bij de jury's, maar je hebt gelijk dat het in deze halve finale inderdaad wel eens voldoende jurypunten kan scoren waardoor ze met een sympathie-televote wel de winst pakken ja... hopelijk is dat in de finale wat minder :Y
Puur op basis van het liedje, met redelijk wat landen uit de regio en wat diaspora-landen als Italië en Portugal die stemmen, lijkt Oekraïne me al een goede kanshebber, en met de oorlog helemaal de meest logische winnaar van de semi. Maar Top 3 zit er zeker in, met dan concurrenten als Griekenland (televoting?), Noorwegen (jury?) en Moldavië (jury?) erbij.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 22 maart 2022 @ 13:32:47 #202
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204179951
Oekraïne als winnaar van deze halve finale lijkt wel voor de hand te liggen ja. Het zal zeker in dit veld ook redelijk wat jurypunten op moeten pikken, genoeg om met een grote schare televotepunten gemakkelijk te winnen.

Voor de tweede halve finale lijkt Zweden ook als semi-winnaar best vast te staan denk ik.

Zo op voorhand en zonder de stagings te zien dan :P
  ESF Reporter dinsdag 22 maart 2022 @ 13:43:57 #203
87554 Cee
Welluk?
pi_204180048
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 12:19 schreef TheVulture het volgende:
Ik durf te zeggen dat Nederland de halve finale gaat winnen, er zit verder niet echt een lied bij dat zowel de televote als jury's zal aanspreken
Moahhh nu wordt het niks want je zei vorig jaar dat Duitsland de televote ging landsliden en zo. ;(
pi_204180448
Als ik nu zou moeten gokken denk ik dat Griekenland de fanflop wordt eigenlijk :@ of het moet live wat extra’s krijgen.

Kan me gewoon niet voorstellen dat ze hoog gaat eindigen :o
  dinsdag 22 maart 2022 @ 14:34:09 #205
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204180503
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 14:25 schreef Em31 het volgende:
Als ik nu zou moeten gokken denk ik dat Griekenland de fanflop wordt eigenlijk :@ of het moet live wat extra’s krijgen.

Kan me gewoon niet voorstellen dat ze hoog gaat eindigen :o
Ja, denk ik ook. Ik denk echt dat die uiterlijk als plaats 7, 8, 9 of 10 naar de finale gaan. Ze zal echt wel wat jurypunten halen, maar het nummer is niet "bijzonder/speciaal" genoeg voor het grote publiek om op te stemmen denk ik.
pi_204180572
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 14:25 schreef Em31 het volgende:
Als ik nu zou moeten gokken denk ik dat Griekenland de fanflop wordt eigenlijk :@ of het moet live wat extra’s krijgen.

Kan me gewoon niet voorstellen dat ze hoog gaat eindigen :o
Het nummer flopt zelfs in Griekenland zelf... dat is toch wel een indicatie. Het Cypriotische nummer wordt daar nu meer gestreamd dan hun eigen inzending.

Wat betreft S10 weet ik trouwens niet of de jury's hier wel voor gaan, tenzij de staging echt geweldig is. Muzikaal gezien zit bv. IJsland een beetje in hetzelfde straatje, en dat is eigenlijk een beter nummer. Alleen minder commercieel.
  dinsdag 22 maart 2022 @ 14:48:23 #207
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204180634
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 14:43 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Het nummer flopt zelfs in Griekenland zelf... dat is toch wel een indicatie. Het Cypriotische nummer wordt daar nu meer gestreamd dan hun eigen inzending.

Wat betreft S10 weet ik trouwens niet of de jury's hier wel voor gaan, tenzij de staging echt geweldig is. Muzikaal gezien zit bv. IJsland een beetje in hetzelfde straatje, en dat is eigenlijk een beter nummer. Alleen minder commercieel.
Maar dat van de streams gebeurt de afgelopen jaren steeds. Cyprus stuurt namelijk elke keer een populaire opkomende Griekse artiest, Griekenland stuurt een onbekende diaspora artiest. Dan is het in eerste instantie niet zo gek dat Cypriotische nummers meer worden gestreamd in Griekenland.

IJsland vind ik zelf ook een sterker nummer, maar inderdaad minder commercieel. De jury gaat inderdaad niet 100% voor S10 denk ik. Maar top 10 bij de jury’s moet toch gemakkelijk kunnen?
pi_204180636
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 14:43 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Het nummer flopt zelfs in Griekenland zelf... dat is toch wel een indicatie. Het Cypriotische nummer wordt daar nu meer gestreamd dan hun eigen inzending.

Wat betreft S10 weet ik trouwens niet of de jury's hier wel voor gaan, tenzij de staging echt geweldig is. Muzikaal gezien zit bv. IJsland een beetje in hetzelfde straatje, en dat is eigenlijk een beter nummer. Alleen minder commercieel.
IJsland zit wat mij betreft muzikaal toch in een heel ander straatje. En het wordt keurig gezongen, maar dat is meteen het probleem, het spat niet echt van het scherm.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aadrianus op 22-03-2022 14:56:40 ]
pi_204180646
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 14:48 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Maar dat van de streams gebeurt de afgelopen jaren steeds. Cyprus stuurt namelijk elke keer een populaire opkomende Griekse artiest, Griekenland stuurt een onbekende diaspora artiest. Dan is het in eerste instantie niet zo gek dat Cypriotische nummers meer worden gestreamd in Griekenland.

IJsland vind ik zelf ook een sterker nummer, maar inderdaad minder commercieel. De jury gaat inderdaad niet 100% voor S10 denk ik. Maar top 10 bij de jury’s moet toch gemakkelijk kunnen?
Ik denk altijd maar zo, als Trijntje al vijfde werd bij de jury..
pi_204180703
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 14:48 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
IJsland zit wat mij betreft muzikaal toch in een haal anders straatje. En het wordt keurig gezongen, maar dat is meteen het probleem, het spat niet echt van het scherm.
Eén ding hebben ze sowieso gemeen: het staat in dezelfde toonsoort :)

IJsland is natuurlijk meer ingetogen en meer pure country, beetje oubollig ook qua presentatie, maar S10's nummer is stiekem ook best country-achtig. Alleen kun je hier nog een iets modernere draai aan geven door de staging.
pi_204180769
IJsland moet eerst maar eens in de finale zien te komen. Bij de jury zal Top 10 wel kunnen, maar buiten wat stemmen uit Noorwegen en Denemarken betwijfel ik of dit al te veel gaat doen bij het publiek. In het rustige segment hebben die met Nederland, Portugal en Griekenland en in mindere mate Kroatië en Litouwen toch erg veel televoter-vriendelijke alternatieven.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_204180848
Het nummer van S10 kan in ieder geval nog wel door de staging net wat extra’s krijgen, zoals je bij Matthijs Gaat Door al voor een deel zag gebeuren. Hopelijk lukt ze dat in Turijn ook.

Ongelofelijk eigenlijk dat de staging van CATS er toen voor zorgde dat ze van de dertigste positie ofzo bij de bookmakers naar 2 gingen _O- 8)7
pi_204181091
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 13:43 schreef Cee het volgende:

[..]
Moahhh nu wordt het niks want je zei vorig jaar dat Duitsland de televote ging landsliden en zo. ;(
:@

S10 wordt laatste en haalt de finale niet eens, met d'r kutnummer :+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_204181153
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 15:16 schreef Em31 het volgende:
Het nummer van S10 kan in ieder geval nog wel door de staging net wat extra’s krijgen, zoals je bij Matthijs Gaat Door al voor een deel zag gebeuren. Hopelijk lukt ze dat in Turijn ook.

Ongelofelijk eigenlijk dat de staging van CATS er toen voor zorgde dat ze van de dertigste positie ofzo bij de bookmakers naar 2 gingen _O- 8)7
Ik heb twee keer gehad bij de Nederlandse inzendingen van de afgelopen jaren dat ik de studioversie de eerste keer luisterde en dacht: wow, dit is écht goed. Dat was bij CATS en bij Arcade. Bij De Diepte had ik dat niet, eerlijk is eerlijk. Nou kan die gut feeling me wel bedriegen natuurlijk, en de finale zou toch moeten lukken. En de staging kan veel doen, dat zag je inderdaad al bij Matthijs. Maar een CATSje (dwz bijna winnen, of winnen) verwacht ik nou ook weer niet.
pi_204181264
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 15:42 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik heb twee keer gehad bij de Nederlandse inzendingen van de afgelopen jaren dat ik de studioversie de eerste keer luisterde en dacht: wow, dit is écht goed. Dat was bij CATS en bij Arcade. Bij De Diepte had ik dat niet, eerlijk is eerlijk. Nou kan die gut feeling me wel bedriegen natuurlijk, en de finale zou toch moeten lukken. En de staging kan veel doen, dat zag je inderdaad al bij Matthijs. Maar een CATSje (dwz bijna winnen, of winnen) verwacht ik nou ook weer niet.
Dat bedoelde ik ook niet. Gewoon een losse opmerking over hoe bizar dat eigenlijk was. Volgens mij had Cyprus ook zoiets in 2018 (vanaf plek 20 ofzo).

Als ik voor dit jaar moest gokken zou zoiets weleens met Moldavië kunnen gebeuren. Niet eerste of tweede, maar wel een stuk hoger dan 25. :P

[ Bericht 10% gewijzigd door Em31 op 22-03-2022 15:57:04 ]
pi_204181375
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 15:42 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik heb twee keer gehad bij de Nederlandse inzendingen van de afgelopen jaren dat ik de studioversie de eerste keer luisterde en dacht: wow, dit is écht goed. Dat was bij CATS en bij Arcade. Bij De Diepte had ik dat niet, eerlijk is eerlijk. Nou kan die gut feeling me wel bedriegen natuurlijk, en de finale zou toch moeten lukken. En de staging kan veel doen, dat zag je inderdaad al bij Matthijs. Maar een CATSje (dwz bijna winnen, of winnen) verwacht ik nou ook weer niet.
Dit waren mijn eerste reacties

quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 11:24 schreef Fred_B het volgende:
Prima liedje, randje Top 10 denk ik bij een goede uitvoering.
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 11:25 schreef Fred_B het volgende:
Dans Mij Naar Huis was wel een betere inzending geweest.
En dat denk ik nog steeds eigenlijk. Sindsdien is er in het algemeen niet veel spectaculairs bijgekomen, maar wel Zweden, dat in dezelfde vijver vist en dat vermoedelijk bij zowel jury als publiek beter gaat doen, en daarom denk ik dat de ruimte omhoog beperkt is.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_204181638
[
En dat denk ik nog steeds eigenlijk. Sindsdien is er in het algemeen niet veel spectaculairs bijgekomen, maar wel Zweden, dat in dezelfde vijver vist en dat vermoedelijk bij zowel jury als publiek beter gaat doen, en daarom denk ik dat de ruimte omhoog beperkt is.
[/quote]

Dat blijft maar de vraag. Zweden ligt de laatste jaren niet zo erg goed bij het publiek. Ik denk zomaar dat Nederland vergeleken bij Zweden een grotere gunfactor heeft bij de televoters. Omdat Zweden komt met iets dat precies voldoet aan wat Zweden de laatste jaren stuurt maar niet echt verrast met iets out of their box. En dat doet Nederland wel, al is het alleen al, door dit jaar een lied in het Nederlands te sturen. En als artiest komt S10 meer authentiek over, terwijl ze vocaal niet onderdoet voor Cornelia.
  Moderator dinsdag 22 maart 2022 @ 16:23:19 #218
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204181641

Nieuwe eurovisionworld poll
  dinsdag 22 maart 2022 @ 16:37:46 #219
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204181808
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 16:23 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe eurovisionworld poll
Zo, de fans uit bepaalde landen is duidelijk gevraagd om naar die site te gaan om te stemmen _O-
pi_204181995
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 16:37 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Zo, de fans uit bepaalde landen is duidelijk gevraagd om naar die site te gaan om te stemmen _O-
Gebeurd ieder jaar, alleen deze poll heeft het bijna elk jaar wel goed voorspeld. Die uitschieters verdwijnen steeds weer, eerste was het Azerbeidzjan, toen Servië en nu Armenië. Eind van de maand, midden april staat er bij deze poll meestal de echt winnaar boven aan

https://eurovisionworld.com/esc/eurovision-2022-poll

[ Bericht 5% gewijzigd door FlyingEagle op 22-03-2022 17:06:16 ]
  Moderator dinsdag 22 maart 2022 @ 17:01:58 #221
375570 crew  Cyan9
pi_204182053
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 16:23 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Dat blijft maar de vraag. Zweden ligt de laatste jaren niet zo erg goed bij het publiek. Ik denk zomaar dat Nederland vergeleken bij Zweden een grotere gunfactor heeft bij de televoters. Omdat Zweden komt met iets dat precies voldoet aan wat Zweden de laatste jaren stuurt maar niet echt verrast met iets out of their box. En dat doet Nederland wel, al is het alleen al, door dit jaar een lied in het Nederlands te sturen. En als artiest komt S10 meer authentiek over, terwijl ze vocaal niet onderdoet voor Cornelia.
Ik vind dit juist niet echt vergelijkbaar met wat Zweden de laatste jaren heeft gestuurd. Het is niet plastic of overgeproduceerd, er zit veel meer emotie in, etc.

En dat laatste is natuurlijk ook zo subjectief als wat.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_204182105
quote:
85s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 17:01 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik vind dit juist niet echt vergelijkbaar met wat Zweden de laatste jaren heeft gestuurd. Het is niet plastic of overgeproduceerd, er zit veel meer emotie in, etc.

En dat laatste is natuurlijk ook zo subjectief als wat.
Tuurlijk is het subjectief. Maar.... ik vind dit Zweedse nummer en Cornelia een hoog plastic gehalte hebben. En ik vermoed zo dat ik niet de enige ben.
pi_204182166
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 17:10 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Tuurlijk is het subjectief. Maar.... ik vind dit Zweedse nummer en Cornelia een hoog plastic gehalte hebben. En ik vermoed zo dat ik niet de enige ben.
Jij kan wel vinden dat S10 een meer authentieke artiest is (is ze ook, gezien de transformatie die Cornelia heeft ondergaan als je wat oude video's van haar ziet) maar de kijker heeft die info natuurlijk niet. Ik had bij de eerste performance nog nooit van Cornelia gehoord en ik vond het een verademing. Niks plastics aan. Het blijft natuurlijk Zweden, het blijft commercieel en makkelijk verteerbaar, maar het is niet plat of stompzinnig.
pi_204182177
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 17:10 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Tuurlijk is het subjectief. Maar.... ik vind dit Zweedse nummer en Cornelia een hoog plastic gehalte hebben. En ik vermoed zo dat ik niet de enige ben.
En daar tegenover staan heel veel mensen die dat juist niet vinden. Love it or hate it inzendingen zijn vaak winnaars. :P
pi_204182227
Al is er dit jaar eigenlijk weinig ‘haat’ naar favorieten. Misschien omdat de kanshebbers van dit jaar vorig jaar waarschijnlijk buiten de top 5 waren geëindigd? Dit jaar voelt niet helemaal af ofzo. Ik vind Zweden wel een winnaar, maar misschien eindigt Brividi wel ‘gewoon’ boven haar? Echt geen idee wat te denken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')