Deze redenering klopt niet. De Diepte is een Spotify-hit in Nederland, dan kan het best zijn dat bijna alle streams uit Nederland komen. En een groot deel komt dat ook, maar niet allemaal. Het is makkelijk op te zoeken, als Poepz0r echt zo'n expert is in de muziekwereld weet hij dat zelf ook en doet hij het even. Zo gepiept.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:20 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Vergelijk het met de cijfers van UK. Dat staat hoog in de odds, maar heeft een fractie van de streams die De Diepte heeft. In een land dat vier keer zoveel inwoners heeft. Het kan bijna niet zo zijn dat die cijfers allemaal binnen het land van herkomst komen, bij geen enkel land.
Het is echt een leuk mens hè.quote:
Eensquote:Op vrijdag 18 maart 2022 12:32 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het is weer een belachelijk goede EP. Zij zit echt in een league of her own.
Luister dit dan eens, vanaf ca. 4 minuten. Dit liedje heeft ze nog niet eens uitgebracht, ze heeft de luxe om dat gewoon op de plank te laten liggen. Genoeg andere goede liedjes.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:10 schreef molloot200 het volgende:
[..]
EensAls ik haar live niet zo matig vond, had ik haar graag eens op het ESF gezien.
Oooh dit is wel mooi ja, bezeker beter dan het andere wat ik live van haar heb gehoordquote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:17 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Luister dit dan eens, vanaf ca. 4 minuten. Dit liedje heeft ze nog niet eens uitgebracht, ze heeft de luxe om dat gewoon op de plank te laten liggen. Genoeg andere goede liedjes.
Ik ben het zeker met je eens dat De Diepte nou niet een heel spannende inzending is, terwijl S10 dat juist wel in haar mars heeft. Wat dat betreft is het jammer, sturen we eens een jonge innovatieve artieste en dan komt ze met zo'n Avrotros-nummer. Maar dan vind ik Zonder Gezicht niet zo'n goed voorbeeld, daar moet je volgens mij echt wel de tekst van begrijpen om het te waarderen. Froukje heeft toegankelijkere nummers.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:50 schreef Niels93 het volgende:
Alhoewel ik de Diepte een heel goed nummer vind, had ik stiekem toch een beetje gehoopt op een nummer als Zonder Gezicht. Lekkere muziek eronder, een keer echt wat anders voor NL. Nogmaals, ik ben heel blij met de Diepte maar volgend jaar zou ik wel echt graag iets anders zien, meer uptempo/beat. Zonder Gezicht is fan-tas-tisch.
Deze lijkt me wel iets makkelijker om te zingen dan Ik wil dansen o.i.d. Lijkt me lastiger als je dat 2 weken live moet volhouden.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:17 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Luister dit dan eens, vanaf ca. 4 minuten. Dit liedje heeft ze nog niet eens uitgebracht, ze heeft de luxe om dat gewoon op de plank te laten liggen. Genoeg andere goede liedjes.
Het voelt soms een beetje als een gemiste kans ja, hoe mooi ik De Diepte ook vind.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:50 schreef Niels93 het volgende:
Alhoewel ik de Diepte een heel goed nummer vind, had ik stiekem toch een beetje gehoopt op een nummer als Zonder Gezicht. Lekkere muziek eronder, een keer echt wat anders voor NL. Nogmaals, ik ben heel blij met de Diepte maar volgend jaar zou ik wel echt graag iets anders zien, meer uptempo/beat. Zonder Gezicht is fan-tas-tisch.
Eens, maar dan moet ook de selectiecommissie op de schop en is daar ook vernieuwing noodzakelijk. Het blijft raar dat om de een of andere reden we nooit iets met dance-invloeden afzenden terwijl we daar internationaal juist om bekend staan.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 13:50 schreef Niels93 het volgende:
Als je nu met zo'n dj aan komt zetten is het mosterd na de maaltijd. De Nederlandse dj's zijn niet de meest vernieuwende, en zitten voor een groot deel nog vast in 2013. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 18:44 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Eens, maar dan moet ook de selectiecommissie op de schop en is daar ook vernieuwing noodzakelijk. Het blijft raar dat om de een of andere reden we nooit iets met dance-invloeden afzenden terwijl we daar internationaal juist om bekend staan.
Je hoeft niet persé met een dj aan te komen maar kijk bijv. naar het repertoire van S10 zelf. Een nummer als 'Dans mij naar huis' had ik heel graag op ESC gezien namens ons land. Niets mis met haar huidige nummer, maar ik had graag dat we Europa konden laten zien dat we ook andere dingen in huis hebben.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 18:53 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Als je nu met zo'n dj aan komt zetten is het mosterd na de maaltijd. De Nederlandse dj's zijn niet de meest vernieuwende, en zitten voor een groot deel nog vast in 2013. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Om te beginnen moet er wel iemand met zo'n liedje kómen bij de selectiecommissie he, voordat ze op de schop hoeven.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 18:44 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Eens, maar dan moet ook de selectiecommissie op de schop en is daar ook vernieuwing noodzakelijk. Het blijft raar dat om de een of andere reden we nooit iets met dance-invloeden afzenden terwijl we daar internationaal juist om bekend staan.
Ja, dat was zeker een vettere inzending geweest (mits 'n beetje dik geproduceerd). Die had nu in elk geval in de fan-polls bovenaan gestaan. Maar dat is ook weer niet echt een dance-nummer, ondanks de titel. En ondanks het gabber-eindequote:Op vrijdag 18 maart 2022 20:09 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Je hoeft niet persé met een dj aan te komen maar kijk bijv. naar het repertoire van S10 zelf. Een nummer als 'Dans mij naar huis' had ik heel graag op ESC gezien namens ons land. Niets mis met haar huidige nummer, maar ik had graag dat we Europa konden laten zien dat we ook andere dingen in huis hebben.
Ik twijfel eraan of de commissie de Nederlandse versie van Måneskin of Go_A uit zou kiezen. Sander Lantinga misschien nog wel, maar Jan Smit of de voorzitter van Avrotros? Het kan toch helemaal geen kwaad om die commissie eens te verversen, lijkt me niet meer dan logisch eigenlijk. Het mag diverser en ook jonger.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 21:03 schreef Greys het volgende:
Ik ben het even kwijt dus sorry als ik het al eens gevraagd heb, maar weten we zeker dat Dans Mij ook een van haar inzendingen was? En zo ja, misschien had S10 zelf wel een voorkeur ook voor De Diepte voor het Songfestival en het allerbelangrijkst is dat de artiest zich er goed bij voelt straks daar live op dat enorme podium. Ze is zelf in elk geval mega trots op dit nummer en wilde zelf donders graag dat dit gehoord werd door de commissie zelfs toen het nog niet af was.
Dus ik twijfel een pietsie aan 'de commissie moet op de schop want ze kiezen verkeerd'. Ik vind dat ze de laatste jaren echt donders goed kozen. Met zelfs een winst als hoogtepunt.
Oh uitbreiden ben ik absoluut niet op tegen! Maar Cornald hoeft er voor mij bv nooit uit. Wat extra stemmen erbij mag zeker wel. Graag zelfs. Maar ik denk stiekem dat als er een Shum in NL zou worden ingezonden dat ze daar best voor zouden hebben kunnen kiezen. Zeker die DJ's en Cornald. En misschien Jan ook nog wel. Maar ik zie in NL gewoon geen Måneskin of Go_A opstaan voorlopig met zo'n topnummer. Jij wel? Eerlijk?quote:Op vrijdag 18 maart 2022 21:26 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik twijfel eraan of de commissie de Nederlandse versie van Måneskin of Go_A uit zou kiezen. Sander Lantinga misschien nog wel, maar Jan Smit of de voorzitter van Avrotros? Het kan toch helemaal geen kwaad om die commissie eens te verversen, lijkt me niet meer dan logisch eigenlijk. Het mag diverser en ook jonger.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |