abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205239213
quote:
7s.gif Op maandag 4 juli 2022 20:23 schreef Ringo het volgende:

[..]
Ach ja, de Afgehaakte Buitenstaander... die Zijn Eigen Land niet meer herkent omdat er steeds meer vreemdelingen wonen, die geen negerzoenen meer mag eten, die zich niet meer als zwartepiet mag verkleden, die op de voetbaltribune niet meer ‘vuile kankerhomo’ mag roepen en die door de elite wordt gedwongen om te wennen aan mensen die niet meer Gewoon Man of Gewoon Vrouw willen zijn. Laten we toch vooral naar hemhaar blijven lúisteren!
Ha, dat zegt mijn favoriete scribent buiten fok ook zo ongeveer.
https://www.frontaalnaakt(...)-josse-de-voogd.html
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205239300
quote:
2s.gif Op maandag 4 juli 2022 19:57 schreef Complotwappie het volgende:
Waarom 'moet' dat? Onafhankelijkheid in de voedselzekerheid is ook iets waarvan ik kan roepen dat het 'moet'. Voorkomen dat er honderdduizenden woningen uit de boerengrond gestampt kan worden omwille van natuur en milieu is er nog zo een.
Volgens mij vat je het een beetje te letterlijk op. Als er gezegd wordt dat boerenbedrijven moeten stoppen om ruimte te maken voor woningbouw, dan wil dat niet zeggen dat die woningbouw letterlijk op de plek van dat boerenbedrijf komt. Het gaat om figuurlijke ruimte, ruimte in de berekeningen.

Verder exporteren onze boeren vele malen meer dan dat ze produceren voor de binnenlandse markt, dus over die voedselzekerheid zou ik me niet zo'n zorgen maken.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2022 20:46:47 ]
pi_205239332
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 20:44 schreef Sodemieters het volgende:
Volgens mij vat je het een beetje te letterlijk op. Als er gezegd wordt dat boerenbedrijven moeten stoppen om ruimte te maken voor woningbouw, dan wil dat niet zeggen dat die woningbouw letterlijk op de plek van dat boerenbedrijf komt. Het gaat om figuurlijke ruimte, ruimte in de berekeningen.
Het gaat om beide. Althans, toen Hugo door het boerenland liep begon hij over een miljoen woonbehoeftige migranten die aanstonds zijn en hoe de ruimte in zijn blikveld op dat moment daarvoor geschikt zou zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 20:44 schreef Sodemieters het volgende:
Verder exporteren onze boeren vele malen meer dan dat ze produceren voor de binnenlandse markt, dus over die voedselzekerheid zou ik me niet zo'n zorgen maken.
Dat doe ik wel, want het maakt mogelijk niet uit hoeveel boeren die volledig verdwijnen teveel produceren voor onze eigen behoeften ómdat een groot deel volledig zal verdwijnen. Dit is ook waarom Henk Staghouwer voedselzekerheid niet durft te garanderen, impliciet erkende dat er geen spraken van zal zijn en ons tracht gerust te stellen met het idee dat er een 'gezamenlijk' systeem is in Europa ''en de wereld'', die 'heel goed werkt' waarbinnen weggevallen stromen ''snel weer opgevuld'' kunnen worden.

[ Bericht 8% gewijzigd door Akathisia op 04-07-2022 20:59:54 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205239357
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 20:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Maar daar valt wel meer over te zeggen. Deze mensen van Wageningen University doen dat geïnformeerd, doortastend en genuanceerd, vind ik.
Laten we daar dan naar luisteren, in plaats van naar terroristen op trekkers.
  maandag 4 juli 2022 @ 20:59:04 #155
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_205239490
quote:
2s.gif Op maandag 4 juli 2022 20:37 schreef sigme het volgende:

Ha, dat zegt mijn favoriete scribent buiten fok ook zo ongeveer.
https://www.frontaalnaakt(...)-josse-de-voogd.html
Ik laat me graag door hem inspireren. Had zijn stuk vanochtend gelezen dus daar is zeker wat van blijven hangen. Hij is sowieso doortastender en volhardender dan ik in zijn pogingen om het vuil van de wereld te kloppen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_205239573
"Hij onderbouwt zijn beweringen niet met feiten, De Voogd neemt zijn eigen ervaringen steeds als voorbeeld."

Drie zinnen later...

"Als ik samen met mijn Marokkaans-Nederlandse vriendin, die meer verdient dan ik, op Schiphol langs de douane loop, moet zij altijd haar koffer openmaken en ik nooit. Mijn witte privilege."
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 4 juli 2022 @ 21:43:16 #157
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205239938
quote:
7s.gif Op maandag 4 juli 2022 19:58 schreef sigme het volgende:

[..]
Eigenlijk is dat laatste grotendeels wel het geval hoor, voor de boeren met vee.

De provincies moeten maar zien hoe ze hun reductie halen, er is geen enkel eis om die wel te halen bij de grote industriële boeren en de goede of echte of zelfs stikstofnegatieve boeren ongemoeid te laten. Er zijn al bd-boeren die ervan uit gaan te zullen moeten verdwijnen.

En met een stikstofreductie van 70%, waarbij de stikstof niet uitsluitend wordt geproduceerd door boeren maar wel geheel wordt verhaald op de boeren - dat betekent geen ruimte voor welk vee dan ook.
Het komt ook goed uit dat die boeren op land zitten dat heel veel kan opleveren voor de woningbouw.
Je zou de pijn ook evenredig kunnen verdelen over alle sectoren, maar diegenen die erover beslissen komt het bij de boeren gewoon het beste uit.
The End Times are wild
pi_205239948
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 19:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Je kenmerkt ofwel een klein deel van de boeren met onvrede, of je vertekent hun standpunt door het in het extreme te trekken. Het doet het leuk op een internetforum of een opiniestuk in de oude media, maar het is ook een manier om bij te dragen aan mechanismen van uitsluiting (en bijgevolg radicalisering).

De Volkskrant publiceerde een paar dagen geleden een mooi interview met Josse de Voogd over buitenstaanders en afgehaakten. Hij kaart daarin aan dat een elite die zelf relatief goed af is anderen die het minder goed voor elkaar hebben die maat neemt terwijl diezelfde elite zichzelf probeert te ontzien. Dat frustreert ook mij zeer, als iemand die zich tussen beide werelden beweegt en zich nergens thuis voelt maar toch vooral meevoelt met de underdog.
Je lijkt wel een politicus, C. Het siert je hoor.
pi_205240932
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 21:06 schreef Complotwappie het volgende:
"Hij onderbouwt zijn beweringen niet met feiten, De Voogd neemt zijn eigen ervaringen steeds als voorbeeld."
Da's wel een vreemd verwijt. Neem onderadvisering aan het einde van de basisschool, daar is op het platteland inderdaad vaker sprake van dan in de stad. De verschillen tussen stad en platteland zijn zelfs groter dan tussen lage en hoge inkomens: als je op het platteland bent geboren, dan heb je een grotere kans om een te laag schooladvies te krijgen. Een jaar geleden publiceerde de Volkskrant daar dit aardige artikel over: Is kansenongelijkheid in het onderwijs dan tóch geen typisch stadsprobleem?

De Voogd gebruikt zulke statistieken en Breedveld weerspreekt niet dat De Voogd zich op statistieken baseert. Gek dus, dat verwijt dat De Voogd louter vanuit eigen ervaringen zou redeneren. En jammer dat vrijwel het hele stuk van Breedveld een aanval is op de persoon.

Ik ben geen heilige, maar ik probeer ondanks de felheid van mijn ideeën de ander serieus te nemen als gesprekspartner, hoe gekmakend ik conservatieve ideeën over bijvoorbeeld het abortusrecht en grensoverschrijdend gedrag ook vind. Ik word erdoor geraakt als mensen met gemakkelijke diskwalificaties als 'wappie' of 'trekkerterrorist' buiten de discussie worden geplaatst.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205241080
quote:
2s.gif Op maandag 4 juli 2022 23:01 schreef Claudia_x het volgende:
De Voogd gebruikt zulke statistieken en Breedveld weerspreekt niet dat De Voogd zich op statistieken baseert. Gek dus, dat verwijt dat De Voogd louter vanuit eigen ervaringen zou redeneren
En ik vond het zonder die wetenschap (ik ken beide heren niet) al komisch dat ie zich een paar regels daaronder zelf van een eigen-ervaring-voorbeeld bediende. Dat is het jammere aan de aanvallende retorica. Het is vaak doordrenkt van emotie waardoor het e.e.a. snel mank gaat, maar het levert óók pareltjes van sneren op die er zonder de emotionele ballast niet bedacht zouden worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Akathisia op 04-07-2022 23:29:33 ]
  maandag 4 juli 2022 @ 23:37:56 #161
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_205241171
quote:

Ik word erdoor geraakt als mensen met gemakkelijke diskwalificaties als 'wappie' of 'trekkerterrorist' buiten de discussie worden geplaatst.
Dan moeten ze maar stoppen met het doormekkeren van domme lelijke leugens. Ik ga niet aan tafel met mensen die stront vreten.
pi_205241474
quote:
Ik ben geen heilige, maar ik probeer ondanks de felheid van mijn ideeën de ander serieus te nemen als gesprekspartner, hoe gekmakend ik conservatieve ideeën over bijvoorbeeld het abortusrecht en grensoverschrijdend gedrag ook vind. Ik word erdoor geraakt als mensen met gemakkelijke diskwalificaties als 'wappie' of 'trekkerterrorist' buiten de discussie worden geplaatst.
Je draait de situatie om. Het zijn juist die mensen zelf die zich ver buiten de discussie plaatsen. Pas daarna volgen dergelijke kwalificaties.

Wat voor discussie wil je nog voeren met iemand die bijv beweert dat Jaap van Dissel baby's vermoordt en hun bloed drinkt? Wat voor discussie moet je nog aangaan met iemand die liever honderd oude bomen omzaagt of met iemand die expres inrijdt auto op een politieauto met agenten? Dan zijn we het stadium van een goed gesprek wel ruimschoots voorbij.
pi_205247402
Heeft iemand nog wat sla over, trouwens? En komkommer?
  dinsdag 5 juli 2022 @ 19:44:28 #164
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_205248138
quote:
2s.gif Op maandag 4 juli 2022 13:04 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hoewel ik een genuanceerd mens ben ben ik 100% tegen de boeren. En daar reken ik Henk Bleker dan ook onder.
Deze rantissimo wil ik niemand besparen:

pi_205248253
Ik bewaar reuzel altijd buiten de koelkast!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205249236
Houdt het lekker smeerbaar. Ik zet het wel in de koelkast, maar daar is inderdaad geen reden toe. Then again,ik zet ook wel eens het toiletpapier in de koelkast, als ik toch bezig ben. Men fronst daarover, hier in Amstelveen.
pi_205249686
Braden jelui in reuzel? Ik doe dat toch liever in ganzenvet. Ook lekker bij de vegaburgers.
Aldus.
pi_205249728
Persoonlijk heb ik het alleen achteloos op de plank staan vanwege de hipfactor en de kettingkasten van de fietsen van de
kinderen hoor.
pi_205249843
Wat een hippe toestanden daar in Amstelveen.
Aldus.
pi_205250105
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 21:37 schreef Z het volgende:
Braden jelui in reuzel? Ik doe dat toch liever in ganzenvet. Ook lekker bij de vegaburgers.
Braden in reuzel? Hoe oud ben jij eigenlijk?

Reuzel is voor in je haar.

pi_205250280
Pomade, skitterend woord.
Aldus.
pi_205251519
Dan moet het anti-makassartje ook weer opgediept uit grootmoeder's kast.
pi_205254953
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.”
― Fernando Pessoa
  woensdag 6 juli 2022 @ 17:08:37 #174
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_205257771
Moet dat in het engels?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 6 juli 2022 @ 17:18:33 #175
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205257996
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:56 schreef Akathisia het volgende:
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.”
― Fernando Pessoa
Wat kost dat nou, zo’n usernaamwisseling?
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')