abonnement Unibet Coolblue
pi_205236175
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 16:10 schreef LXIV het volgende:

[..]
Langs de snelweg gaan staan met je trekker is nog altijd wat anders dan met een vrachtwagen dwars over een drukke boulevard rijden, vind je zelf niet?
Of vond jij de klimaatprotesten ook een vorm van terreur? Of hangt jouw definitie van terreur vooral af van de vraag of jij de doelstelling van de actie ondersteund?
Als het zou blijven bij wat die trekkers langs de snelweg, was dat niet zo'n punt geweest. Het gaat om het intimideren en bedreigen van politici en hun gezinnen, aanrichten van allerlei vernielingen, dumpen van mest, poging tot doodslag op politiemensen, etc.
  maandag 4 juli 2022 @ 17:28:43 #127
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_205236872
quote:
2s.gif Op maandag 4 juli 2022 12:43 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik moet kiezen, sta ik aan de kant van de boeren. Ons huishouden is verdeeld.
Als ik moet kiezen, sta ik tegenover de meute hooivorken, maar liever niet alleen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_205237107
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 16:16 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Als het zou blijven bij wat die trekkers langs de snelweg, was dat niet zo'n punt geweest. Het gaat om het intimideren en bedreigen van politici en hun gezinnen, aanrichten van allerlei vernielingen, dumpen van mest, poging tot doodslag op politiemensen, etc.
Net zoals je prima een sympathisant van de BLM-beweging kunt zijn zonder alle daden goed te keuren gepleegd uit naam van de beweging, kun je sympathiseren met de boeren zonder achter alle acties te staan.

Dat hoogopgeleiden neerkijken op 'domme boeren' was me allang duidelijk en het maakt die hoogopgeleiden niet sympathieker.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 4 juli 2022 @ 18:09:32 #129
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205237139
quote:
3s.gif Op maandag 4 juli 2022 18:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Net zoals je prima een sympathisant van de BLM-beweging kunt zijn zonder alle daden goed te keuren gepleegd uit naam van de beweging, kun je sympathiseren met de boeren zonder achter alle acties te staan.

Dat hoogopgeleiden neerkijken op 'domme boeren' was me allang duidelijk en het maakt die hoogopgeleiden niet sympathieker.
Het heeft niks met neerkijken te maken. Dit was het commentaar van mijn ‘domme tuinder’.
The love you take is equal to the love you make.
pi_205237269
quote:
3s.gif Op maandag 4 juli 2022 18:04 schreef Claudia_x het volgende:
en het maakt die hoogopgeleiden niet sympathieker.
noch intelligent(er).
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 4 juli 2022 @ 19:13:18 #131
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_205237771
quote:
3s.gif Op maandag 4 juli 2022 18:04 schreef Claudia_x het volgende:

Dat hoogopgeleiden neerkijken op 'domme boeren' was me allang duidelijk en het maakt die hoogopgeleiden niet sympathieker.
Ik kijk helemaal niet neer op boeren. Ik kijk neer op het zootje ultraconservatieve teringlijers op trekkers, dat maar niet wil toegeven dat de massaveeteelt in NL een zeer problematische industrie is die serieus moet worden ingeperkt. Ik kijk neer op het stompzinnige facebookpatriottisme waarmee deze ‘boeren’ zichzelf als de redders van het vaderland afficheren en hun tegenstanders als volksverraders. En ik kijk neer op het politieke krapuul op rechts dat de ‘boerenzaak’ gebruikt om de fascistische revolutie leven in te blazen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_205237866
quote:
7s.gif Op maandag 4 juli 2022 19:13 schreef Ringo het volgende:

[..]
Ik kijk helemaal niet neer op boeren. Ik kijk neer op het zootje ultraconservatieve teringlijers op trekkers, dat maar niet wil toegeven dat de massaveeteelt in NL een zeer problematische industrie is die serieus moet worden ingeperkt. Ik kijk neer op het stompzinnige facebookpatriottisme waarmee deze ‘boeren’ zichzelf als de redders van het vaderland afficheren en hun tegenstanders als volksverraders. En ik kijk neer op het politieke krapuul op rechts dat de ‘boerenzaak’ gebruikt om de fascistische revolutie leven in te blazen.
Zo mooi zou ik het niet kunnen verwoorden, maar ik sluit me er bij aan.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205238343
quote:
7s.gif Op maandag 4 juli 2022 19:13 schreef Ringo het volgende:

[..]
Ik kijk helemaal niet neer op boeren. Ik kijk neer op het zootje ultraconservatieve teringlijers op trekkers, dat maar niet wil toegeven dat de massaveeteelt in NL een zeer problematische industrie is die serieus moet worden ingeperkt. Ik kijk neer op het stompzinnige facebookpatriottisme waarmee deze ‘boeren’ zichzelf als de redders van het vaderland afficheren en hun tegenstanders als volksverraders. En ik kijk neer op het politieke krapuul op rechts dat de ‘boerenzaak’ gebruikt om de fascistische revolutie leven in te blazen.
Je kenmerkt ofwel een klein deel van de boeren met onvrede, of je vertekent hun standpunt door het in het extreme te trekken. Het doet het leuk op een internetforum of een opiniestuk in de oude media, maar het is ook een manier om bij te dragen aan mechanismen van uitsluiting (en bijgevolg radicalisering).

De Volkskrant publiceerde een paar dagen geleden een mooi interview met Josse de Voogd over buitenstaanders en afgehaakten. Hij kaart daarin aan dat een elite die zelf relatief goed af is anderen die het minder goed voor elkaar hebben die maat neemt terwijl diezelfde elite zichzelf probeert te ontzien. Dat frustreert ook mij zeer, als iemand die zich tussen beide werelden beweegt en zich nergens thuis voelt maar toch vooral meevoelt met de underdog.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205238448
Maar dat is toch niet echt het issue hier? Het is gewoon een vervuilde industrie die aangepakt moet worden. En het is niet zo dat alle boeren het boeren verboden wordt.

Bij dat stukje van de Voogd stond een heel leuke grafiek waarvan ik wilde dat ik die een keer gemaakt had.
Aldus.
pi_205238534
Waarom 'moet' dat? Onafhankelijkheid in de voedselzekerheid is ook iets waarvan ik kan roepen dat het 'moet'. Voorkomen dat er honderdduizenden woningen uit de boerengrond gestampt kan worden omwille van natuur en milieu is er nog zo een.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205238557
quote:
2s.gif Op maandag 4 juli 2022 19:53 schreef Z het volgende:
Maar dat is toch niet echt het issue hier? Het is gewoon een vervuilde industrie die aangepakt moet worden. En het is niet zo dat alle boeren het boeren verboden wordt.
Eigenlijk is dat laatste grotendeels wel het geval hoor, voor de boeren met vee.

De provincies moeten maar zien hoe ze hun reductie halen, er is geen enkel eis om die wel te halen bij de grote industriële boeren en de goede of echte of zelfs stikstofnegatieve boeren ongemoeid te laten. Er zijn al bd-boeren die ervan uit gaan te zullen moeten verdwijnen.

En met een stikstofreductie van 70%, waarbij de stikstof niet uitsluitend wordt geproduceerd door boeren maar wel geheel wordt verhaald op de boeren - dat betekent geen ruimte voor welk vee dan ook.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205238687
quote:
2s.gif Op maandag 4 juli 2022 19:53 schreef Z het volgende:
Maar dat is toch niet echt het issue hier? Het is gewoon een vervuilde industrie die aangepakt moet worden.
Maar daar valt wel meer over te zeggen. Deze mensen van Wageningen University doen dat geïnformeerd, doortastend en genuanceerd, vind ik.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205238713
Wageningen University :N
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205238719
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 20:06 schreef Complotwappie het volgende:
Wageningen University :N
Ja, dat is wel vreselijk. :D
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205238733
City of life sciences.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205238868
De Tour de France is weer begonnen. Die wordt sinds jaar en dag een paar keer verstoord door stakende boeren. We zijn gewoon niks gewend hier.
Aldus.
pi_205238878
De koeien stonden gisteren zo mooi in het zonlicht aan de overkant van de sloot achter m'n huis te grazen. Ik heb die beesten in m'n hart gesloten.

Een oude foto van de dagelijkse stoet:
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205238887
Koeien zijn ook leuk.
Aldus.
pi_205238958
quote:
9s.gif Op maandag 4 juli 2022 20:08 schreef Claudia_x het volgende:
... life sciences.

Mijn vriendin blijkt dus life sciences i.p.v. biologie gestudeerd te hebben :D. Het is aan haar uni schijnbaar exact hetzelfde (de benaming/toevoeging van de studie had een bureaucratische en PR-functie), maar ik vind het er toch aan af doen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205238986
quote:
10s.gif Op maandag 4 juli 2022 20:20 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Mijn vriendin blijkt dus life sciences i.p.v. biologie gestudeerd te hebben :D. Het is aan haar uni schijnbaar exact hetzelfde (de benaming/toevoeging van de studie had een bureacratische en PR-functie), maar ik vind het er toch aan af doen.
Doe mij maar de humanities geesteswetenschappen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205238989
quote:
17s.gif Op maandag 4 juli 2022 20:15 schreef Claudia_x het volgende:
De koeien stonden gisteren zo mooi in het zonlicht aan de overkant van de sloot achter m'n huis te grazen. Ik heb die beesten in m'n hart gesloten.

Een oude foto van de dagelijkse stoet:
[ afbeelding ]
Ze waren allang uitgestorven geweest zonder onze lust naar melk en vlees. Wat is wijsheid?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 4 juli 2022 @ 20:23:13 #147
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_205239000
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 19:48 schreef Claudia_x het volgende:

Je kenmerkt ofwel een klein deel van de boeren met onvrede, of je vertekent hun standpunt door het in het extreme te trekken. Het doet het leuk op een internetforum of een opiniestuk in de oude media, maar het is ook een manier om bij te dragen aan mechanismen van uitsluiting (en bijgevolg radicalisering).

De Volkskrant publiceerde een paar dagen geleden een mooi interview met Josse de Voogd over buitenstaanders en afgehaakten. Hij kaart daarin aan dat een elite die zelf relatief goed af is anderen die het minder goed voor elkaar hebben die maat neemt terwijl diezelfde elite zichzelf probeert te ontzien. Dat frustreert ook mij zeer, als iemand die zich tussen beide werelden beweegt en zich nergens thuis voelt maar toch vooral meevoelt met de underdog.
Ach ja, de Afgehaakte Buitenstaander... die Zijn Eigen Land niet meer herkent omdat er steeds meer vreemdelingen wonen, die geen negerzoenen meer mag eten, die zich niet meer als zwartepiet mag verkleden, die op de voetbaltribune niet meer ‘vuile kankerhomo’ mag roepen en die door de elite wordt gedwongen om te wennen aan mensen die niet meer Gewoon Man of Gewoon Vrouw willen zijn. Laten we toch vooral naar hemhaar blijven lúisteren!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_205239009
quote:
2s.gif Op maandag 4 juli 2022 20:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Doe mij maar de humanities geesteswetenschappen.
Mij ook maar ze schijnt het leuk te vinden om periodiek muisjes af te slachten.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205239052
quote:
7s.gif Op maandag 4 juli 2022 20:23 schreef Ringo het volgende:
Ach ja, de Afgehaakte Buitenstaander... die Zijn Eigen Land niet meer herkent omdat er steeds meer vreemdelingen wonen, die geen negerzoenen meer mag eten, die zich niet meer als zwartepiet mag verkleden, die op de voetbaltribune niet meer ‘vuile kankerhomo’ mag roepen en die door de elite wordt gedwongen om te wennen aan mensen die niet meer Gewoon Man of Gewoon Vrouw willen zijn. Laten we toch vooral naar hemhaar blijven lúisteren!
Waarom heb jij geen sympathie voor iemand die zijn thuisomgeving getransformeerd ziet worden? Is dat lokaal gericht of zou je ieder wezen op deze aardkloot op dezelfde wijze de maat nemen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Akathisia op 04-07-2022 20:33:55 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205239077
quote:
14s.gif Op maandag 4 juli 2022 20:22 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Ze waren allang uitgestorven geweest zonder onze lust naar melk en vlees. Wat is wijsheid?
Dit is trouwens onzin! Ze zouden altijd nog een plekje gehad hebben in India.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')