quote:Rusland gaat Meta aanpakken als extremistische organisatie
Het Russische OM wil dat Meta Platforms, het moederbedrijf van Facebook en Instagram, erkend wordt als een extremistische organisatie. Daarmee kunnen alle activiteiten van Meta binnen Rusland worden verboden. Dat schrijft het Russische staatspersbureau Interfax.
Volgens de procureur-generaal maakt Meta zich schuldig aan "het propageren van terrorisme" en "aanzetten tot haat en vijandschap met de dreiging van geweld".
Facebook en Instagram maakten recent bekend dat mensen die oproepen tot geweld tegen het Russische leger en politici uit Rusland en Belarus, niet zullen worden geblokkeerd. Die versoepelde regels gelden alleen in Oost-Europese landen en Rusland.
https://nos.nl/collectie/(...)ekraine-op-de-vlucht
Ik ben het met je eens dat het niet over woke-heid gaat. Daarom zou ik graag zien dat de mensen die het de hele tijd naar een woke-discussie trekken daar wat minder de ruimte voor krijgen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 13:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Deze hele discussie komt helemaal niet voort uit woke ofzo, maar uit het onheus bejegenen van normale, hier wonende en werkende russen.
Er is natuurlijk ruim gesorteerd, maar het is hoopvol dat er zo velen zijn die niet volledig vast zitten in de staats propaganda bubbel.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 13:52 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Bij al die vragen over de 'special operation' antwoorden ze allemaal heel ontwijkend, alsof ze wel weten wat er aan de hand is maar het niet durven uit te spreken voor de camera
Laten we het inderdaad vanaf nu hebben over de inval van Oekraïne door Rusland, en de interne aangelegenheden bewaren voor een ander topic.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:02 schreef Momo het volgende:
Ik ben geen mod hier maar dat elkaar uitmaken voor trol en elke keer over woke etc. beginnen heeft toch geen enkele toegevoegde waarde?
Goeie vraag welquote:
Ik zal Vladimir even bellen om het hem te vragen.quote:
Wanneer zal Telegram hier gesanctioneerd gaan worden?quote:
Je mag al tijdenlang hier zeggen dat een dode Putin beter zou zijn, dus wie weet...quote:
Wel mooie opmerking tussendoor. "Van mening veranderen? Dat is voor oude mannen als ik lastig."quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Er is natuurlijk ruim gesorteerd, maar het is hoopvol dat er zo velen zijn die niet volledig vast zitten in de staats propaganda bubbel.
Ik las dat het telegram kanaal van rt.com met enige regelmaat verwijderd wordt. Soort whack a mole ofzo.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:04 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wanneer zal Telegram hier gesanctioneerd gaan worden?
Tja, dit zal wel als reactie zijn op de eerste beslissingen van Facebook & co. Russen gebruiken toch voornamelijk VKontakte en Telegram volgens mij.quote:
Blijft weinig over zo. Meta is ook een kutbedrijf. Ik gebruik nog Kakaotalk maar dat is omdat ik in Zuid-Korea gewoond hebt (niemand gebruikt dat hier in Nederland). En je hebt nog Signal.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik las dat het telegram kanaal van rt.com met enige regelmaat verwijderd wordt. Soort whack a mole ofzo.
Anderzijds heeft de oprichter van bewezen z'n hand niet om te draaien om iig in het verleden de FSB mee te laten lezen.
En VK, wie zal het zeggen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:04 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wanneer zal Telegram hier gesanctioneerd gaan worden?
Zijn er mensen buiten Rusland die VK gebruiken? Puur voor hun eigen niet-russische netwerk?quote:
Signal is de enige berichtenapp die privacy serieus neemt. Iedereen die Telegram neemt om Facebook/Meta een hak te zetten, houdt vooral zichzelf voor de gek.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik las dat het telegram kanaal van rt.com met enige regelmaat verwijderd wordt. Soort whack a mole ofzo.
Anderzijds heeft de oprichter van bewezen z'n hand niet om te draaien om iig in het verleden de FSB mee te laten lezen.
Lijkt me niet heel waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zijn er mensen buiten Rusland die VK gebruiken? Puur voor hun eigen niet-russische netwerk?
Eens, je ziet in de bekende filmpjes van Ukrainers in actie dat ze ook telegram gebruiken. Risicovol. Ben je beter af met whatsapp. Dat is alleen een bedreiging voor je privacy, telegram kan een bedreiging voor je leven zijn.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:09 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Signal is de enige berichtenapp die privacy serieus neemt. Iedereen die Telegram neemt om Facebook/Meta een hak te zetten, houdt vooral zichzelf voor de gek.
Whatsapp is geloof ik in dat opzicht nog veiliger dan Telegram, ja.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:09 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Signal is de enige berichtenapp die privacy serieus neemt. Iedereen die Telegram neemt om Facebook/Meta een hak te zetten, houdt vooral zichzelf voor de gek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |