Sven ?quote:Op donderdag 10 maart 2022 17:37 schreef DTF het volgende:
Welke voornaam verbindt;
- Een duitse DJ en producer van technomuziek
- Een Belgische wielrenner/veldrijder
- Een oud bondscoach van Engeland
- Een karakter uit de film Frozen
Tony Curtis?quote:Op donderdag 10 maart 2022 18:11 schreef tong80 het volgende:
Wie was de grote liefde van Vivian Leigh?
Clark Gable?quote:Op donderdag 10 maart 2022 18:11 schreef tong80 het volgende:
Wie was de grote liefde van Vivian Leigh?
Een erg bekende acteur. Speelde nog in de jaren 70 en 80.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 08:43 schreef pipster het volgende:
Ik weet het bij de hedendaagse "bekendheden" vaak al niet wie met wie gaat. Laat staan wat ze 70 jaar geleden allemaal uitvlooiden.
Ik denk wel dat hij deze bedoelt, ze zijn iig getrouwd geweest.quote:
Welke plaats isquote:Nederland krijgt zijn eerste McDonald’s restaurant in 1971, in. Dit is direct ook het eerste restaurant in Europa. Inmiddels zijn er meer dan 250 McDonald’s restaurants in Nederland.
Zo leren we elke dag iets nieuwsquote:Op donderdag 17 maart 2022 13:03 schreef pipster het volgende:
Wel in de buurt denk ik, Purmerend dan.
Stand:quote:
En dat is lekker en waarquote:
Zeker!quote:
Hij ging er wel over alleen mocht dat niet volgens de Romeinse senaat, maar goed genoeg hoorquote:Op maandag 21 maart 2022 20:40 schreef DTF het volgende:
Toen hij de rivier de Rubicon niet overkwam.
Yes! De schilder was Gustav Klimt.quote:
Yep al mis je nog een Hquote:
Kevin Hartquote:Op donderdag 24 maart 2022 20:57 schreef slaveloos het volgende:
Een komiek kwam in 2016 in opspraak vanwege een racistische uitbarsting tijdens een standup show. Welke komiek was dat, of door welke rol is hij bekend geworden?
Zekersssquote:
Helaas..., akkefietje uit 2019...quote:Op vrijdag 25 maart 2022 00:39 schreef slaveloos het volgende:
Zie dat ik een tikfout heb gemaakt. Het ging om 2006. Maar als Kevin een racistische uitbarsting heeft gehad dan krijg je van mij t punt @:Burnett
quote:Those following Oscars stories probably heard about the big scandal involving famous comedian, Kevin Hart, who at one point was supposed to host the 2019 Oscars, but because of few remarks he made publicly, about gays, he got fired, rather swiftly.
Rooney ?quote:Op maandag 28 maart 2022 12:55 schreef DTF het volgende:
Z'n naamgenoot was spits bij Manchezter United en Everton. Nu trainer van Derby County.
The Rooney Rule is goed.quote:
Echt niet? Ben ik in de war???quote:
Je hebt wel gelijk. Hij nam het tijdelijk over van Cocu. Mijn fout.quote:
Gouda en Edam zijn goed, Leiden nietquote:
Nopequote:
Klopt, zal vroeger vast kaas worden verhandeldquote:Op dinsdag 29 maart 2022 17:33 schreef DTF het volgende:
Ik heb in Leiden gestudeert en zag daar wegwijzer borden naar de Kaasmarkt.
Zal dan wel en plein zijn.
Yup. Ik weet niet wat Lompehork ermee te maken heeft. De andere is Woerdenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:43 schreef iamredleader het volgende:
Hoorn, als ik het goed heb onthouden van LompeHork.
Die Kaasmarkt was inderdaad een kaasmarkt, kaasboeren uit de omgeving kwamen vroeger per paard en wagen of per schuit naar de kaasmarkt om hun kazen te verkopen. (zie hier een aardig filmpje met historicus Cor Smit ). Dit eindigde zo eind jaren 50 begin jaren 60 dus een traditionele kaasmarkt als in Edam zou ik het niet willen noemen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 17:33 schreef DTF het volgende:
Ik heb in Leiden gestudeert en zag daar wegwijzer borden naar de Kaasmarkt.
Zal dan wel en plein zijn.
Hij woonde in Hoorn.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:37 schreef Quyxz_ het volgende:
@:LompeHork wat heb jij hiermee te maken?
Edit: oh is ie weg?![]()
Das Bhot ?quote:Op woensdag 30 maart 2022 07:09 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Hij woonde in Hoorn.
Hans Zimmer won zijn eerste Academy Award voor welke filmmuziek?
Wie?quote:(Oxford, 8 september 1157 – Châlus bij Limoges (Frankrijk), 6 april 1199) was koning van Engeland van 1189 tot 1199 en nam als kruisvaarder deel aan de Derde Kruistocht. Hij was de derde zoon van Hendrik II en Eleonora van Aquitanië.
Richard I Leeuwenhart (Richard C½ur de Lion / Lionhearted )quote:Op donderdag 31 maart 2022 13:44 schreef DTF het volgende:
Koning met kruistochten was Robin Hood tijd toch?
Degene die weg was, waardoor de Sheriff of Nottingham zoveel macht kon grijpen.
Richard 1st was dat, dacht ik.
En anders Richard II
Ja ik dacht dit kan niet meer misgaan. Dus even doorgepakt!quote:Op donderdag 31 maart 2022 14:16 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Correct dus. Puntentelling is al aangepast, zie ik
Newcastle…quote:Op donderdag 31 maart 2022 20:03 schreef slaveloos het volgende:
Die hoek van Engeland is onverstaanbaar, echt geen chocola van te maken...
Geordie is ook lastig te verstaan... Uit welke stad komen de Geordies?
Upon Tyne indeedquote:
quote:
quote:Het kasteel ligt op een 855 meter hoge berg, die in de volksmond Zollernberg of kortweg Zoller wordt genoemd.
M'n stiefvader en z'n familie komt uit Yorkshire. Vanaf m'n 5e aan gewend. Lekker slordig spreken, heerlijk!quote:Op donderdag 31 maart 2022 20:03 schreef slaveloos het volgende:
Die hoek van Engeland is onverstaanbaar, echt geen chocola van te maken...
Geordie is ook lastig te verstaan... Uit welke stad komen de Geordies?
quote:Op donderdag 31 maart 2022 23:14 schreef DTF het volgende:
[..]
M'n stiefvader en z'n familie komt uit Yorkshire. Vanaf m'n 5e aan gewend. Lekker slordig spreken, heerlijk!
Antwoord op de vraag;
Neu Schwanstein?
Burg Hohenzollern, maar in het Nederlands is dat ongeveer wat je schrijft…quote:Op vrijdag 1 april 2022 09:36 schreef Karstman het volgende:
Geen idee maar aan de hand van de naam van de berg: Zollerburg
Ik ken het van de Antillen als een soort van frisdrank en dat heet Aloe Drank/Drink…quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:07 schreef Karstman het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is 100 jarige Aloe. Daar wordt een drankje van gemaakt. Hoe heet dat?
juistem, smerig spulquote:
quote:
nee, die is het niet.quote:
Munchkin is goedquote:Op vrijdag 8 april 2022 16:54 schreef Karstman het volgende:
Enige die ik ken met veel humor is Munchkin maar de laatste keer dat ik dat speelde is 20 jaar terug ofzo toen het net uit was.
Lol het was niet eens een gok maar goed ik neem het puntje wel hoorquote:Op vrijdag 8 april 2022 16:58 schreef DTF het volgende:
[..]
Munchkin is goed![]()
Stand:
tong80 2
Berkery 1
DTF 5
pipster 4
Karstman 3
Bargehassus 1
slaveloos 6
Iamredleade
MadMaster 1
Quyxz_ 1
Chuck Yager ?quote:
In een keer goed, nog uit jouw tijd denk ikquote:
Ha ha. Ken hem eerder van The Right Stuff. Een van 'n favoriete films.quote:Op vrijdag 8 april 2022 17:25 schreef Karstman het volgende:
[..]
In een keer goed, nog uit jouw tijd denk ik
Stand:
tong80 3
Berkery 1
DTF 5
pipster 4
Karstman 3
Bargehassus 1
slaveloos 6
Iamredleade
MadMaster 1
Quyxz_ 1
Ooit voorbij gekomen bij QI en de keer dat het bij de lokale pubquiz gevraagd werd, was ik er niet bij.quote:
Yes!quote:
Indeedquote:
van Scoville naar Knoxville.quote:
Die klimduim zeker?quote:
Astana ?quote:Op maandag 11 april 2022 17:07 schreef DTF het volgende:
Welke naam mist er in dit rijtje?
1984–1986 Kwantum–Decosol
1987–1989 Superconfex–Yoko
1990–1992 Buckler–Colnago
1993–1994
1995 Novell
1996–2012 Rabobank
2013 Blanco
2013–2014 Belkin
2015–2018 LottoNL–Jumbo
2019–. Team Jumbo–Vism
yes. Michael Boogerd maakte er z'n debuut.quote:
Cameoquote:Op woensdag 13 april 2022 09:31 schreef pipster het volgende:
Welke band had in 1986 een hit met het nummer Word Up!?
quote:
quote:(Parijs, 5 november 1893 – Monaco, 14 juli 1986) was waarschijnlijk de bekendste industrieel ontwerper van de twintigste eeuw.
was een Fransman die in 1938 ook de Amerikaanse nationaliteit verkregen heeft.
quote:is een Amerikaanse oud-tennisser van Tsjecho-Slowaakse afkomst, die zijn grootste successen behaalde in de jaren 80 van de 20e eeuw. Hij won 94 proftoernooien, waaronder acht grandslamtoernooien, maar nooit het toernooi van Wimbledon.
Ivan Lendl?quote:Op vrijdag 15 april 2022 13:37 schreef Berkery het volgende:
Ik doe wel even een andere vraag. Ik zocht Raymond Loewy
Wie?
[..]
Ondanks hun image zoals met Navratilova een sympathiek iemand.quote:
Stefan Edbergquote:Op vrijdag 15 april 2022 16:53 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ondanks hun image zoals met Navratilova een sympathiek iemand.
Tegen wie won Boris Becker zijn eerste Wimbledon titel?
Kevin Currenquote:Op vrijdag 15 april 2022 16:53 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ondanks hun image zoals met Navratilova een sympathiek iemand.
Tegen wie won Boris Becker zijn eerste Wimbledon titel?
Krajicek ?quote:Op zaterdag 16 april 2022 13:33 schreef DTF het volgende:
Malavi Washington.
Ah, shit, ben ik te vroeg?
De vraag is nog niet gesteld
Dan onding jaquote:
Correct!quote:
Wat isquote:is een crème voor de garnering van nagerechten, de vulling van taarten en van bonbons.
Oeps sorry @iamredleaderquote:Op dinsdag 19 april 2022 19:30 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Correct!
Ik heb ook even het punt van iamredleader gerepareerd. @:slaveloos beetje opletten met de score!
Stand:
tong80 4
Berkery 3
DTF 8
pipster 5
Karstman 4
Bargehassus 1
slaveloos 7
iamredleader 1
MadMaster 2
Quyxz_ 2
Burnett 1
FireFox1 1
quote:
En dat was hem.quote:
Irvine Welshquote:Op woensdag 20 april 2022 16:51 schreef pipster het volgende:
Robert Carlyle speelt ook Begby in Trainspotting, van welke schrijver is dat boek?
quote:
Wie?quote:was een Oostenrijks jurist, diplomaat, oorlogsmisdadiger en politicus. Hij was van 1972 tot 1981 secretaris-generaal van de Verenigde Naties, en van 8 juli 1986 tot en met 8 juli 1992 bondspresident van Oostenrijk.
Je eerste ingeving is vaak de juistequote:Op donderdag 21 april 2022 09:52 schreef DTF het volgende:
Ik ken er maar 1, Kurt Waldheim.
Sorry als ik er daarmee 20 jaar naast zit.
Denemarken...quote:Op donderdag 21 april 2022 14:11 schreef DTF het volgende:
[ afbeelding ]
In 2005 was er veel ophef over deze cartoon.
Uit welk land kwam de vorig jaar overleden Kurt Westergaard?
"Sikker"quote:
Misschien ben ik iets te enthousiast geweest met deze vraag, maar ik kijk het nog even aan.quote:Op donderdag 21 april 2022 17:02 schreef DTF het volgende:
Geen flauw idee.
Ik kan met alle 3 de afkortingen niets.
Het zijn allemaal elektrische apparaten.quote:Op donderdag 21 april 2022 14:49 schreef MadMaster het volgende:
Wat is de overeenkomst tussen de PT-30, de MT-60 en de VL-1?
Grammofoons?quote:Op donderdag 21 april 2022 14:49 schreef MadMaster het volgende:
Wat is de overeenkomst tussen de PT-30, de MT-60 en de VL-1?
quote:Op zaterdag 23 april 2022 10:38 schreef DTF het volgende:
[..]
Het zijn allemaal elektrische apparaten.
Nee, het zijn muziekinstrumenten van een bepaald merk, ook bekend van rekenmachines.quote:
Het zijn inderdaad allemaal mini keyboards/synthesizers van Casio uit de jaren '80quote:
Da's een iconische drumcomputer…quote:
Stichtse Vecht…quote:In welke gemeente liggen Breukelen Loenen en Maarssen?
Daarom!quote:Op maandag 25 april 2022 17:45 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Da's een iconische drumcomputer…
[..]
Stichtse Vecht…
Ik ben er geweest en heb er overheen gelopen. Ik hoop dat t me nog te binnen schietquote:Op maandag 25 april 2022 22:28 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als de naam morgen rond het middaguur niet genoemd is, dan krijg je het punt…
Het heet Tiger & Turtle, maar dat weet kennelijk niemand…quote:Op maandag 25 april 2022 22:47 schreef slaveloos het volgende:
[..]
Ik ben er geweest en heb er overheen gelopen. Ik hoop dat t me nog te binnen schiet
Avignon?quote:Op donderdag 28 april 2022 08:48 schreef slaveloos het volgende:
Oh ja nu je t zegt.......
Nieuwe vraag:
[ link | afbeelding ]
Welk stadje is dit?
Ander landquote:
Zekersssquote:
Dat is uiteraard correct!quote:
Zeker, bij de Burchquote:
Les Miserables?quote:Op zaterdag 7 mei 2022 20:25 schreef Karstman het volgende:
In Katwijk heb je een theaterhangaar waar Soldaat van Oranje een voorstelling of 3000 heeft gespeeld, dat is een record. Welke musical is nummer 2 op de lijst?
neen titel is wel engelsquote:
Dat is hem, met 1094 voorstellingenquote:
Verdi?quote:
YeS!quote:
Cho Cho Sanquote:
quote:
(quote:• In 2019,was named the second-greatest British sitcom (after Fawlty Towers) by a panel of comedy experts for the Radio Times.
• One day after the shooting of series three wrapped,died of a heart attack, aged 45.
Indeed.quote:
quote:James Earl Ray (Alton (Illinois), 10 maart 1928 – Nashville (Tennessee), 23 april 1998) was een Amerikaanse crimineel die veroordeeld werd voor de moord op![]()
quote:
quote:Verschillende Europese landen worden ervan beschuldigd dat ze het vliegtuig van presidentde toegang tot hun luchtruim hebben geweigerd. Ze vreesden dat het regeringstoestel de Amerikaanse klokkenluider Edward Snowden aan boord zou hebben.
Depresident,
, was op de terugweg van Moskou naar zijn thuisland. Zowel Frankrijk en Portugal weigerden het vliegtuig hun luchtruim te laten passeren, waardoor het een tussenstop moest maken in de Oostenrijkse hoofdstad Wenen.
Siquote:Op donderdag 12 mei 2022 11:45 schreef DTF het volgende:
Niet Ecuador, niet Peru, niet Panama, niet Argentinie, niet Brazilie, niet Suriname en heb de naam Evo Morales nooit gehoord bij Colombia of Chili.
Process of elimination.
Bolivia?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |