Kan iemand de TT aanpassen naar 'Recreatief Rennen #764 Op een gerecyclede schoen moet je het leren'?quote:Op zondag 20 maart 2022 18:35 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Je weet dat een racefiets überhaupt verboden is? Deze voldoet namelijk niet aan de regels die voor een fiets tellen. Dus maar stoppen met fietsen dan?
Ik kreeg inderdaad ooit allerlei reflectoren meegeleverd bij een nieuwe fiets.quote:Op zondag 20 maart 2022 18:35 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Je weet dat een racefiets überhaupt verboden is? Deze voldoet namelijk niet aan de regels die voor een fiets tellen. Dus maar stoppen met fietsen dan?
5 voor 5,5 achter. En waarom zouden hoge velgen een probleem zijn? Ik krijg ze met gemak op mijn 65mm wiel. Het heeft meer met de TLR band zelf te maken.quote:Op zondag 20 maart 2022 19:39 schreef poiuytr het volgende:
Ik rij sinds drie weken op de racer ook tubeless (Conti GP5000 25mm), bevalt prima moet ik zeggen, al is het kut werk om ze op hoge velgen te leggen grrr. Met hoeveel druk rijden jullie ongeveer bij welk gewicht? Ben nog aan het aftasten namelijk. Op de mountainbike rij ik met circa 1,5bar en op de gravel circa 2 a 2,2 bar.
Top, hoeveel kg weeg je ongeveer en met hoeveel mm rij je? Hiervoor had ik een racefiets met lage wielen, banden (binnen en buiten) waren altijd eenvoudig te wisselen, nu is dat echt een hel. Op de gravelfiets en mountainbike stelt dat ook niets voor.quote:Op zondag 20 maart 2022 19:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
5 voor 5,5 achter. En waarom zouden hoge velgen een probleem zijn? Ik krijg ze met gemak op mijn 65mm wiel. Het heeft meer met de TLR band zelf te maken.
Iets onder de 70 op dit moment. En 26mm Pirelli P Zero. Gravelbike en mountainbike hebben een breder velgbed waardoor die grotere banden er makkelijker om gaan.quote:Op zondag 20 maart 2022 19:53 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Top, hoeveel kg weeg je ongeveer en met hoeveel mm rij je? Hiervoor had ik een racefiets met lage wielen, banden (binnen en buiten) waren altijd eenvoudig te wisselen, nu is dat echt een hel. Op de gravelfiets en mountainbike stelt dat ook niets voor.
Ik was mijn bidonnen vergeten. Gelukkig was het maar 2 uur.quote:Op zondag 20 maart 2022 13:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
Vandaag in een kasseien afdaling mijn bidon verloren. Wel de KOM behaald, dus een kleine troost.
Dus een rustige duurtraining er van gemaakt maar?quote:Op zondag 20 maart 2022 19:59 schreef No-P het volgende:
[..]
Ik was mijn bidonnen vergeten. Gelukkig was het maar 2 uur.
Dat schijnt al weer tegengesproken te worden, omdat "mensen" jouw kant op kijken, op het moment dat het lampje uit is, en je dan niet registreren en gas geven.quote:Op zondag 20 maart 2022 14:03 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Met knipperen ben je beter zichtbaar én het bespaart behoorlijk wat energie.
Staat toch ook op de band? Met racefietsen is op het asfalt bijna de max, met veel kasseien 1 bar minderquote:Op zondag 20 maart 2022 19:39 schreef poiuytr het volgende:
Ik rij sinds drie weken op de racer ook tubeless (Conti GP5000 25mm), bevalt prima moet ik zeggen, al is het kut werk om ze op hoge velgen te leggen grrr. Met hoeveel druk rijden jullie ongeveer bij welk gewicht? Ben nog aan het aftasten namelijk. Op de mountainbike rij ik met circa 1,5bar en op de gravel circa 2 a 2,2 bar.
Bijna de max? Als je 110kg weegt ja.quote:Op maandag 21 maart 2022 13:31 schreef Godshand het volgende:
[..]
Staat toch ook op de band? Met racefietsen is op het asfalt bijna de max, met veel kasseien 1 bar minder
Hmm, dan moet ik er nog minder indoen!quote:Op maandag 21 maart 2022 14:19 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Bijna de max? Als je 110kg weegt ja.
[ afbeelding ]
Het ligt aan de band natuurlijk. Deze tabel is specifiek voor de Pirelli P Zero Race TLR die ik heb. Maar het zal niet veel verschillen. Met binnenband moet er iets meer in natuurlijk.quote:Op maandag 21 maart 2022 15:29 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hmm, dan moet ik er nog minder indoen!
Inderdaad, die tubeless banden hebben vaak stuggere wangen waardoor je ook met minder druk kunt rijden. Ook omdat je geen stootlek meer kunt krijgen.quote:Op maandag 21 maart 2022 15:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Het ligt aan het band natuurlijk. Deze tabel is specifiek voor de Pirelli P Zero Race TLR die ik heb. Maar het zel niet veel verschillen. Met binnenband moet er iets meer in natuurlijk.
Ik ook 5 - 5.5 met TLR.quote:Op maandag 21 maart 2022 15:36 schreef Flipmoehoe het volgende:
ik gooi er nog minder in als die tabel
82kg, 28mm op 19c velgen.
5,0 voor en 5,5 achter en pas als ik echt merk dat hij veel te zacht is pomp ik er wat bij.
Dus meestal fiets ik met nog minder druk
Die van mij moeten minimaal 5 en max 7.5.quote:Op maandag 21 maart 2022 16:22 schreef Fretwork het volgende:
Ik heb 28mm tubeless op Zipp 303s (max pressure 5bar). Rijd zo 4.5-5.0 bar met 28mm en 80kg. Heel blij mee
Ik ga het eens proberen. Eerst dan even langs de pomp met een jampotje. oke, weet wel dat dat niet magquote:Op zondag 20 maart 2022 16:35 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik bedoelde die bovenste ja! De ketting eerst heel goed ontvetten ja, dat heeft mijn vriend toen gedaan, ik geloof gewoon in een oude jampot met benzine of zo?
En daarna de squirt, de eerste keer flink veel en de restjes er met een doek afvegen. Daarna is het alleen nog maar een kwestie van bij een natte/vieze rit je ketting een beetje afspoelen en droogvegen met een doek, een dun laagje squirt erop en met je vingers even langs alle schakels, en klaar. Ik vind het echt weinig gedoe, en de ketting blijft heel mooi schoon.
Hoe maak je het schoon? Ontvetten is dan niet nodig begrijp ik, maar hoe dan wel? Gewoon water en borstels / doeken?quote:Op zondag 20 maart 2022 16:54 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Je moet het naar mijn mening echt wel vaker doen dan alleen na een natte vieze rit. Ik doe echt max 1 week ermee en maak dan alles weer heel goed schoon.
Door de beweging van de ketting duw je de wax tussen de schakels uit, het duurt alleen wat langer dan bij op olie gebaseerde kettingsmeer.
Squirt Lube adviseert juist om overtollige wax niet eraf te halen, dus ook niet schoonmaken na een week. Soms ros ik er even met een doek overheen, maar verder laat ik alles zitten. Alleen regelmatig een nieuw laagje erop (1x de ketting rond).quote:Op zondag 20 maart 2022 16:54 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Je moet het naar mijn mening echt wel vaker doen dan alleen na een natte vieze rit. Ik doe echt max 1 week ermee en maak dan alles weer heel goed schoon.
Door de beweging van de ketting duw je de wax tussen de schakels uit, het duurt alleen wat langer dan bij op olie gebaseerde kettingsmeer.
Ja, dit dacht ik ook, maar denk bemoei nietquote:Op maandag 21 maart 2022 22:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Squirt Lube adviseert juist om overtollige wax niet eraf te halen, dus ook niet schoonmaken na een week. Soms ros ik er even met een doek overheen, maar verder laat ik alles zitten. Alleen regelmatig een nieuw laagje erop (1x de ketting rond).
Kan.quote:Op maandag 21 maart 2022 22:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Squirt Lube adviseert juist om overtollige wax niet eraf te halen, dus ook niet schoonmaken na een week. Soms ros ik er even met een doek overheen, maar verder laat ik alles zitten. Alleen regelmatig een nieuw laagje erop (1x de ketting rond).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |