Schorsen!quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb ook weleens een collega moeten aanspreken op niet schoon ruiken. Die bleek zelf een slecht reukvermogen te hebben én in de overtuiging te zijn dat wekelijks douchen zonder zeep oid het beste was voor haar huid. Ook geen deodorant of whatever.
Na dat twee keer met respect te hebben gezegd, was ik er ook wel klaar mee en sprak haar directiever op die meurlucht aan.
Ook weleens een bus deo neergezet en gevraagd of ze die even wilde gebruiken en de ruimte waar ze had gezeten wilde luchtenquote:
Heb je ook nog iets te melden of kom je alleen even een suggestief tweetje droppen?quote:
Mensen die dat roepen zou ik niet in mijn omgeving willen hebben. Wat een zwaktebod en slappe zielige zooi zegquote:
Ik post een tweet of 2 waar ik achter sta, anders doe ik dat niet. En dan zou ik daar nog iets bij moeten vermelden?quote:Op zondag 13 maart 2022 00:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heb je ook nog iets te melden of kom je alleen even een suggestief tweetje droppen?
Hij is docent en onderzoeker aan een universiteit. Je zou verwachten dat wetenschappers kritische distantie betrachten en hun oordeel op weten te schorten, maar niets is minder waar in de pseudowetenschap waar hij zich in bevindt.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 18:22 schreef Raw85 het volgende:
Chris Aalberts is overigens ook wel echt een vervelende bromvlieg voor Volt. Ik vind het altijd wel mooi dat hij nieuwe partijen zeer nauwkeurig volgt en zijn volgers daarvan op de hoogte houdt, maar dit vind ik dan weer veel te gekleurd voor een journalist die pretendeert objectief verslag te doen.
[ twitter ]
Wat het mij vooral zegt is dat vriendschap en jolijt vermengd zijn geraakt met zakelijke relaties. Da's een gevaarlijk spel.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 18:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het een werkgerelateerde inside joke is blijft het nog intens dom.
Eh nee, zo ga je gewoon niet met elkaar om op de werkvloer. Als ik zo met m'n frustraties over uiterlijkheden, lelijk taalgebruik en slecht werk om zou gaan - een kleine greep uit de vele ergernissen die ik dagelijks heb - dan liep ik permanent als Gordon Ramsay op de werkvloer rond. En dan zou ik terecht worden geschorst. Als volwassene heb je als het goed is geleerd dat je niet alsmaar kunt zeggen wat je denkt. Wat je in zo'n geval wél doet is met elkaar in gesprek blijven en eventueel iemand in een bemiddelende rol erbij halen zoals een leidinggevende. En juist daarom is het moeilijk te begrijpen waarom Volt zo snel in een formele procedure lijkt te zijn beland; kunnen die mensen geen normale gesprekken met elkaar voeren?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb ook weleens een collega moeten aanspreken op niet schoon ruiken. Die bleek zelf een slecht reukvermogen te hebben én in de overtuiging te zijn dat wekelijks douchen zonder zeep oid het beste was voor haar huid. Ook geen deodorant of whatever.
Na dat twee keer met respect te hebben gezegd, was ik er ook wel klaar mee en sprak haar directiever op die meurlucht aan.
Des te belangrijker om met elkaar te blijven praten inderdaad. Heeft Koekkoek zich eigenlijk al eens over de kwestie uitgelaten?quote:Op zondag 13 maart 2022 09:23 schreef Leandra het volgende:
Punt is ook dat een volksvertegenwoordiger gekozen is, dus als iemand zich ontpopt tot de Gordon Ramsay van de fractie kun je die niet zo makkelijk schorsen als een werkgever een werknemer kan schorsen.
En dat lijkt Volt niet helemaal te hebben begrepen.
Ze zijn natuurlijk nog maar ongeveer gehalveerd in bijvoorbeeld de peiling van Amsterdam: https://www.parool.nl/ams(...)te-peiling~bf42efae/quote:
Ik had deze tweet van hem gemist.quote:Op zondag 13 maart 2022 21:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze zijn natuurlijk nog maar ongeveer gehalveerd in bijvoorbeeld de peiling van Amsterdam: https://www.parool.nl/ams(...)te-peiling~bf42efae/
Daar kan nog meer af...
quote:Op zondag 13 maart 2022 21:24 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik had deze tweet van hem gemist.
[ twitter ]
Mja, als je als man tegen 'n vrouw zou zeggen dat het al even is dat je je zak hebt geleegd en dat je d'r wel wilt doen, heb je tegenwoordig de poppen aan het dansen.quote:Op zondag 13 maart 2022 23:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Het blijft een heel vaag verhaal. Het is niet sexueel maar toch weer wel. Het is niet vanuit een machtsverhouding maar toch weer wel.
En los van welk oordeel je velt over Gündogan, de aanpak van Volt is volkomen verkeerd.
Dat lijkt me wel zeker. Al was het maar omdat kennelijk een significante groep mensen (Kamerlid/leden en medewerkers) zegt: zij er uit of wij. Dat is geen houdbare situatie.quote:Op zondag 13 maart 2022 23:49 schreef capricia het volgende:
Ze ligt duidelijk niet goed in de groep.
Al zal de helft waar zijn, en de andere helft een afrekening zijn. Ik denk dat dit niet meer goed gaat komen.
https://www.nu.nl/politie(...)bben-onderschat.htmlquote:NRC sprak met vijf van de dertien mensen die een melding hebben gedaan over ongewenst gedrag van Gündogan en met vijf direct betrokkenen in Volt die geen melding hebben gedaan. Zij vertellen dat Gündogan meerdere medewerkers op hun billen sloeg, opmerkingen maakte over het uiterlijk van collega's, in dronken toestand ongewenst seksueel gedrag vertoonde, woedeuitbarstingen had, en ongewenste toespelingen maakte op de homoseksualiteit van een medewerker.
De rechter oordeelde dat Volt "in de hele affaire te voortvarend een onjuiste weg heeft bewandeld". In het kort geding werd Gündogan beschuldigd van onder meer seksuele avances, problematisch alcoholgebruik en handtastelijkheden. Dat beeld komt ook naar voren in de krant. In een reactie tegen NRC laat Gündogan weten dat er een "hetze" tegen haar is.
Het is jammer dat ze niet meewerkt. Context ontbreekt bij de klachten. Ze ontkent namelijk niet bepaalde gedragingen.quote:Op maandag 14 maart 2022 05:25 schreef Hexagon het volgende:
Je vraagt je toch af hoe een vrouw die zich zo gedraagt en toch al 44 is zich al 20 jaar heeft kunnen handhaven op de arbeidsmark.
Doet mij denken aan het gedoe met Mick van Wely. Klagers gingen klagen omdat hij op tv de moraalridder uitging mbt ongepast gedrag op de werkvloer. Door the Voice schandaal worden er meteen draconische maatregelen genomen en worden mensen stuk gemaakt om iets relatief klein.quote:Op maandag 14 maart 2022 00:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel zeker. Al was het maar omdat kennelijk een significante groep mensen (Kamerlid/leden en medewerkers) zegt: zij er uit of wij. Dat is geen houdbare situatie.
Ik denk ook dat we hier twee dingen uit mekaar moeten trekken. Datgene wat er nou objectief gebeurd is (en volgens mij valt dat allemaal nog wel mee als ik het zo lees. Wat ongepaste opmerkingen hier en daar en wat gedoe met billen (nu wil ik het niet BNW maken, maar de combinatie van wel heel veel hetzelfde verhaal en meldingen die pas binnen zijn gekomen na ophef maakt wel dat ik dat ook nog niet zomaar helemaal geloof overigens).
Maar je hebt ook de dimensie belevenis, dat (in ieder geval een deel) van de volt fractie(+ ondersteuning) zich bijzonder ongemakkelijk of zelfs in hun eerbaarheid aangetast voelt dat geloof ik onmiddellijk. Dat staat los van wat er feitelijk precies gebeurd is. Maar dat is wel voldoende om een onwerkbare situatie aan te nemen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |