gepromoveerT | dinsdag 8 maart 2022 @ 18:38 |
Een prachtauto; steeds meer mensen zeggen wow als zij hem zien. Ik heb deze auto nu 22 jaar en sleutelde er altijd, met veel plezier, zelf aan. Door mijn leeftijd moet ik helaas veel aan de garage overlaten, terwijl mijn kennis over deze BMW toch behoorlijk groot is na 22 jaar. Nu blijkt dat de kleppen niet goed sluiten waardoor de power van die 6 cilinder er niet meer is. Hij rijdt op het moment ook niet meer. De garage geeft het op en ik ben er eigenlijk ook wel klaar mee. Wat nu? -Een plek vinden om hem op te slaan voor onbepaalde tijd. Zo'n plek weet ik niet te vinden. -Proberen te verkopen; ik heb nog veel onderdelen, zoals een extra motorkap; enkele voor- en achterlichten; een paar ruiten; luchtmassameters, enz. De garage zegt dat ik er best nog wel een redelijk bedrag voor kan krijgen, maar ik zie op tegen gezeik met koopjesjagers. -Of gewoon een sloperij inschakelen; dan ben ik er voor eens en altijd klaar mee. Wat zouden jullie doen? | |
spectrumanalyser | dinsdag 8 maart 2022 @ 19:00 |
Echt goed over nadenken. De E30 is al een klassieker. Zeker als de koets roestvrij is, heb je een waardevolle auto. Een cilinderkoprevisie hoeft de wereld niet te kosten. In het uiterste geval een ruilmotor. Een garage die het opgeeft, zou voor mij reden zijn om daar niet nog eens te komen. Een garage heeft maar 1 taak en dat is je auto reperaren. Dat is namelijk hun vak. Opslaan voor onbepaalde tijd, dat werkt meestal alleen op televisie. dat ze dan je auto na tig jaar uit een boerenschuur trekken en dat ie onbeschadigd is. In werkelijkheid vergaat de auto gewoon, niemand heeft alle ruimte om autos op te slaan. | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 8 maart 2022 @ 19:21 |
BMW specialist zoeken. Ivo Christov bijv. Sloop sowieso niet, een E30 met 6-cilinder sloop je niet, die maak je of verkoop je in onderdelen als ‘ie niet meer te redden is. | |
gepromoveerT | dinsdag 8 maart 2022 @ 22:42 |
Ja; roestvrij is het probleem. De afgelopen jaren heb ik technisch veel aan die BMW gedaan. 1000 euro zo nu en dan is te doen, maar de carrosserie vraagt in één klap een heleboel centen wil je het goed doen. Daar was ik bijna aan toe, totdat ik dit probleempje en dat probleempje kreeg. Wat de garage betreft; zij hebben de reparatie(s) ertussendoor gedaan, als ze wat tijd hadden, zodat de kosten voor mij beperkt bleven. Dat moet ik ze meegeven. Of zij nu een fatale flater hebben begaan valt voor mij niet te controleren. Wat het opslaan betreft; als hij van ellende uit elkaar valt over pakweg tien jaar; het zij zo. Daar tegenover staat wel een eventuele 'Barn-find' en/of ik moet voldoende geld vinden, of later mijn zoon, om de klassieker in één klap voor pakweg 40.000 of zo geheel te laten restaureren. Ik heb het ervoor over, maar ik wil niet leeglopen op die BMW, hoe mooi ik hem ook vind. | |
gepromoveerT | dinsdag 8 maart 2022 @ 22:48 |
Ook jij hebt gelijk. Een BMW specialist vraagt uiteraard veel geld en zoals gezegd, ik wil er niet op leeglopen. Ik vind het nogal triest dat het mij niet gelukt is met die prachtkar. Shit happens helaas. Maar tips blijven welkom. | |
Tieten | woensdag 9 maart 2022 @ 05:45 |
22 jaar.. ik dacht dat ik de mijne lang had met 14 jaar. ![]() Mocht je eruit zijn om 'm echt weg te doen,stuur me dan svp wat info. | |
daNpy | woensdag 9 maart 2022 @ 07:13 |
Bas Roos in Oss? | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 9 maart 2022 @ 07:13 |
Zelf paar keer wat van Ivo gekocht, ik weet niet wat zijn tarief is verder. Wel weet ik dat ‘ie veel ombouwt (nieuwere motor in oudere auto), daar moet je veel kennis voor hebben. Aardige kerel verder en vrij klein bedrijf qua personeel. Vroeger ook bij Offenga geweest, vond hun tarief destijds wel netjes. Alleen weet niet hoe het met de kennis is daar. Meneer Offenga weet zelf wel heel veel en zit heel lang in de BMW’s, maar hij heeft veel personeel dus weet niet hoeveel hij zelf nog doet. In ieder geval kun je ze bellen/mailen. Persoonlijk zou ik eerst Ivo proberen, die werkt nog veel met oude types. Je zou ook nog zelf of bij een lokale garage een compressietest laten uitvoeren. | |
Watuntrik | woensdag 9 maart 2022 @ 08:08 |
Dat wordt idd lastig wanneer je geen stalling hebt en het duurt nog 5 jaar voordat hij onder de oldtimer regeling valt en belasting vrij wordt. Een auto die je niet gebruikt en die ook niet loopt met gebrek aan stalling nog 5 jaar aangemeld houden en verzekering en belasting betalen is wel een dilemma. Garage huren kost je afhankelijk van locatie ook wel een flinke duit. En dan zijn dit doorgaans hokken zonder stroom waar je iet kunt werken. Ik had ooit een vergelijkbaar probleem met een oude Volvo 265 uit 1978 die ik graag had willen houden. En toen de oldtimer regeling naar 40 jaar ging was die auto34 jaar oud. Hij had LPG installatie en werd plots geen oldtimer meer en met LPG was er geen overgangsregeling mogelijk. Ook lekke kop redelijk veel werk aan carrosserie. Garage huur was toen ¤65 p/m dan afmelden? Of verzekerd houden en dubbel tarief belasting voor 6 jaar voor iets wat niet meer (goed) rijd? Dan moet je inderdaad keuzes maken, te koop zetten en maanden wachten op een serieuze liefhebber die het echt hebben wil. En de onkosten lopen door zolang die niet komt. Dan moet je rekening houden met wat is realistisch en wat zijn die onkosten. Is de auto 1 of 2 jaar onkosten betalen al niet meer waard, dan heeft het geen zin om dat erin te steken met wachten op een serieuze liefhebber. Niet serieuze liefhebbers die er handel in zien zullen altijd voor dubbeltje op de eerste rang willen. Wat je ook doet zonder eigen stalling en zonder afmelden ben je dief van eigen beurs. Ook in onderdelen verkopen kost meer investering dan wat het opbrengt. Ook restauratie en revisie wanneer je het moet uitbesteden is geen kattenpis en gaat in de duizenden euro's zitten. IK heb toen maar van alle ellende eieren voor mijn geld gekozen en hem door een sloper laten afvoeren. En kreeg toen nog ¤150 oud ijzer waarde... Soms zijn realistische keuzes zeer pijnlijk en kostbaar... Dit grapje heeft me alleen maar geld gekost en uitendelijk toch maar afschied moeten nemen. Het was geen haalbare kaart meer. Ik voel met je mee, been there done that... Dit wordt keihard gezegd knopen doorhakken, beide kosten je geld en emoties blijven onbetaalbaar die kan niemand je vergoeden. Ook begrijpelijk hoe mooi ze ook zijn niemand koopt je emoties. Alle extra accessoires en zoveel mogelijk goede delen had ik er wel weer afgeschroefd en vervangen door de oude defecte meuk voordat hij met de sloper meeging. Dat heb ik nog wel los kunnen verkopen aan liefhebbers voor paar ¤100,- Maar het blijft toch pijnlijk... [ Bericht 1% gewijzigd door Watuntrik op 09-03-2022 08:27:08 ] | |
junkiesietze | woensdag 9 maart 2022 @ 09:38 |
doe eens een foto posten ![]() ik zou zo graag nog eens een E30 willen bezitten, de mooiste bmw in mijn ogen | |
boegschroef | woensdag 9 maart 2022 @ 12:03 |
Ja, ik heb mijn e30 nu 19 jaar en dacht ook dat ik hem lang had ![]() Als de koets nu roestvrij is dan is deze zeker meer waard in z'n geheel zelfs met slechte motor dan dat hij waard is in onderdelen. Daarnaast als je nu al niet op koopjesjagers zit te wachten begin dan AUB niet aan onderdelen verkoop. Kleppen/cilinder kop revisie is bij deze blokken niet zo moeilijk, kop is er zo af, wegbrengen naar een revisie bedrijf en kop er weer terug op. Stallen met een goed chassis kan wel, maar stalling kost ook geld. Daarnaast rijden er al teweinig rond... Is het chassis nu al niet zo geweldig (beginnende of erge roest) dan eerst behandelen voor stalling of er blijft niets van over... Ik stem voor kop revisie en door blijven rijden ![]() | |
gepromoveerT | woensdag 9 maart 2022 @ 14:01 |
Een paar jaar gelden een nieuwe koppakking (de inlaatpakkingen waren niet meer verkrijgbaar, moesten uit Polen komen). Ook nieuwe drukgroep Haida, Hapa of zo erin laten zetten. 2 jaar geleden nieuwe drijfstanglagers van een speciaal merk, vervangen door een E30 racing team garage. Zelf altijd roest bijgewerkt. In de zomervakantie (leraar) nam ik altijd de eerste week voor klussen aan m'n 320i, want dan zit ik toch nog in het werkritme. Lekker in het zonnetje, hier in de straat klussen en beetje ouwehoeren met de buren. Totdat ik m'n eigen wijk niet meer in mocht vanwege de milieuzone hier in Roffa.grrr. Lucht/benzineslangen, benzinefilter, vicosekoppelingen, luchtmassameters, accu's, banden (zitten trouwens Mebach of hoe die dan ook heten) velgen op; nieuw schuif/kanteldak, benzinefilter, zelfs een compleet nieuwe hoofdremcilendergroep (de originele was niet meer verkrijgbaar, dus een vergelijkbare (de oude heb ik nog en staat/stond op het lijstje om zelf te reviseren). Zoonlief heeft er een Panasonic autoradio ingezet, zodat ik nu een handsfree foonsetje heb via bluatooth, zonder boor- en schroefwerk. Enzovoort, enzovoort... Toen ik hem kocht heb ik meteen ook zo´n (dure) vraagbaak gekocht met alle schema´s, afstellingsmaten, in- en uitbouw gegevens, enzovoort. Heel erg handig boekje. compressietesest is een eitje; eerst droog meten en dan met een drup olie erin. Als de compressie oploopt met olie, dan weet je dat de zuigerveren naar de klote zijn ![]() Maar dat is het probleem niet. Lees hierboven maar. Overigens liep de BMW eerst op LPG (toen ik hem kocht); betaalde ik mij blauw aan belasting (97 per maand), maar aan de pomp was het altijd lachen (in 2001 0,39 cent per liter). Maar wat een backfires heb ik meegemaakt; echt keiharde knallen en heb een aantal LMM's eruit geknalt) ![]() Uiteindelijk heb ik de LPG Necam 1 installatie eruit laten halen met alle gedonder van een herkeuring en zo. Zoals je kan lezen heb ik deze auto altijd met liefde behandeld. Het begint mij nu tegen te staan. Het is niet leuk meer. Dus word het waarschijnlijk dat een nieuwe eigenaar er met frisse moed aan kan beginnen en dan zal je zien: oude benzine en leidingen doorspoelen; kleppen stellen en er is geen vuiltje meer aan de lucht. Wat zal ik dan jaloers zijn zeg! | |
gepromoveerT | woensdag 9 maart 2022 @ 14:20 |
De foto is uit 2016; gemaakt voor een ander industrieel erfgoed, De Van Nelle fabriek, ivm rechtzaken over de milieuzone en young- old timers. Is nu wel wat roestiger. Nu even wassen, polijsten met Commandant 5 en in de Turtle wax zetten. ![]() https://imgur.com/a/JMW20J1 | |
daNpy | woensdag 9 maart 2022 @ 14:22 |
Waarom draaien zoveel mensen hun wiel met de band naar de camera toe? Als je de velg ziet is dat toch veel mooier? Bij de DAF club doen ze dat ook altijd. | |
Shivo | woensdag 9 maart 2022 @ 14:22 |
Het is maar een auto. Een mooie auto, maar een auto. Op een gegeven moment is het klaar en het lijkt me dat dat moment bereikt is. In onderdelen verkopen, of naar de sloop er mee. Niet te moeilijk doen. | |
boegschroef | woensdag 9 maart 2022 @ 14:59 |
![]() | |
gepromoveerT | woensdag 9 maart 2022 @ 15:36 |
![]() ![]() | |
gepromoveerT | woensdag 9 maart 2022 @ 15:41 |
In de hoop dat dit item zich niet gaat omdraaien naar fotografie, het volgende. Ik heb toen veel foto's gemaakt. Met de wielen recht ziet het er op de een of andere manier niet uit. Kan er de vinger niet op leggen, maar zo ziet het er veel beter uit. Wellicht stoerder:) | |
Hyperdude | woensdag 9 maart 2022 @ 15:43 |
Hij heeft wel een punt. Zo bijzonder is een E30 320 nou ook weer niet. Jij bent lekker handig met blik ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 09-03-2022 17:43:46 ] | |
Shivo | woensdag 9 maart 2022 @ 16:56 |
Een andere mening hebben maakt me meteen een “non-car person”? Okee. Top Gear was in 2002 nog wel leuk, de laatste tien jaar een eindeloze slaapverwekkende herhaling van zetten. [ Bericht 42% gewijzigd door Shivo op 09-03-2022 17:02:01 ] | |
daNpy | woensdag 9 maart 2022 @ 17:57 |
Ik bedoel ook niet wielen recht, maar ingestuurd (naar rechts dus, op jouw foto), zoals hier ![]() | |
boegschroef | woensdag 9 maart 2022 @ 18:09 |
Nee als je in een auto topic bij een klassieker begint met 'het is maar een auto' dan ben je voor mij inderdaad een non-car person | |
gepromoveerT | woensdag 9 maart 2022 @ 22:11 |
Wat nou pijnlijk; hartverscheurend! Lekker in het zonnetje met open dak; M3 uitvoering (nee, niet de motor, maar de uitvoering, alles elektrisch) elleboogje eruit en de motor gromt. En de E30 hè, M120, boven de 2700 toeren gaat dat motorrrrrrrrtje helemaal grrrrrrrrrrommen; dan wil die vooruit. Heerlijk, op weg naar Zuid Frankrijk bijvoorbeeld; wie doet mij wat! Niks geen mooie vrouw; ik heb er al een ![]() Maar bedankt voor je uitgebreide mening. Ik ga nu door met mij uitgebreid te bezatten; heb goede whisky in huis en morgen... is er weer een nieuwe dag ![]() | |
gepromoveerT | woensdag 9 maart 2022 @ 22:30 |
Wat meer info heb je inmiddels ![]() Regelmatig werd mij gevraagd wat ik ervoor wil hebben en mijn antwoord was altijd "voor 17.000 mag je hem zo meenemen". Was uiteraard niet realistisch, maar ik wilde hem ook niet kwijt ![]() Ik zou zeggen: doe een bod "I can't refuse" en wellicht is zij dan van jou voor ik haar op de markt heb gezet. Schatting: 2000 voor de motor (of pakweg 500 voor een ruilmotor); een 'louzy' paintjob voor 4000 en je bent het mannetje. Of je rijd hem naar Servië waar een echt goede 'overhaul' je 1000 kost of 500 voor weinig roestbeveiliging. (de metalen uit die tijd moet je voorbehandelen met een zink-primer). Ga verder aan de Whisky ![]() | |
boegschroef | woensdag 9 maart 2022 @ 22:53 |
Ik zou in zo'n auto nooit een ruil motor leggen. Weet je vaak ook niet wat je krijgt. Het is bijna altijd beter om de motor op te knappen. | |
Watuntrik | donderdag 10 maart 2022 @ 09:09 |
Dat bedoel ik, dat is het het ook. En dat heet liefhebberij.. En wanneer je er op leeg loopt is het dubbelop... Ik rijd nu een MB W123 280CE uit 1882 in een zeldzame donkerblauw uitvoeringing met veel chroom en Napa interieur. Is nog mooi strak en technisch nog erg goed. Rijdt er nauwelijk 1000km p/j mee. Wanneer ze daar maar staat en ik kijk zeg ik ook wel eens eigenlijk moet ik haar wegdoen want er komt een dag dan moet ik er geld in gaan duwen. En ook mijn lichaam doet daar niet meer aan mee en heb geen eigen werkplaats. Dusdat wordt uitbesteden met wat niet langs de straat of in de dhz garage kan. Maar wanneer ik er dan weer eens in stap die dikke 6 cillinder start en hoor en ga rijden dan zakt m'n hart in m'n schoenen bij de gedachte van wegdoen. En hoe warmer ze wordt hoe verliefder ik weer ben en helemaal de man. Zo blij als een kind met een ijsje... Dit jaar wordt ze 40 jaar en belastingvrij, dat scheeld weer een slok op de borrel, dus die ¤200 kan ik er nu effectief insteken met verder op orde houden. Er zijn via via wat verhalen rond gegaan dat ik met de gedachte van verkoop bezig ben en zijn er al wat mensen aan de deur geweest. Tot nog toe heeft iedereen verliefd staan kijken mooie planen en verhalen maar niemand hapt nog echt toe, net niet verliefd genoeg. Afijn, je hebt super leuke BMW, zoals @boegschroef aangeeft, reviseren en zoveel mogelijk origineel houden. Teveel vertimmeren is waarde vermindering en verkoopt alleen maar nog slechter dan een auto die volgens datakaart fabrieksorigineel is. En wat je ook doet, kun je het niet zelf, krijg je onmogelijk terug wat je erin steekt. En wanneer je het wel zelf kunt mag je de urentarieven niet mee tellen. Dat doe je voor jezelf omdat het leuk is. | |
Dingest | donderdag 10 maart 2022 @ 13:24 |
Wat heeft de garage dan eigenlijk gedaan? Want 'kleppen sluiten niet goed' kan nogal wat oorzaken hebben, en 'garage geeft het op' is ook een beetje vaag in hoever ze gegaan zijn ![]() Kortste klap is waarschijnlijk een koprevisie of een goede andere kop erop, maar het hangt ook wat van de oorzaak van het probleem af. Edit: kennelijk gaan we d'r wat vanuit dat het probleem in de kop zit. Kan ook een timing issue zijn. Hoe dan ook, tenzij er iets finaal naar z'n grootje is zal een garage het niet snel opgeven - zolang de klant maar betaalt ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door Dingest op 10-03-2022 13:33:26 ] | |
Tieten | donderdag 10 maart 2022 @ 14:47 |
ha bieden heeft geen zin. Jij wil er vanaf, dus plak er een prijs op. Wie weet hapt er iemand. Ik volg het topic wel. ![]() | |
gepromoveerT | vrijdag 11 maart 2022 @ 14:02 |
Lees de comments even terug. | |
spectrumanalyser | vrijdag 11 maart 2022 @ 20:08 |
Het staat je vrij om te vragen wat je wilt, natuurlijk. De marktwaarde van een E30 in goede conditie is ergens tussen de 16.000 en 19.000 euro. Met roestschade, lakwerk, defecte motor en wellicht meer werk wens ik je veel succes. wat is er mis gegaan met de motor. Neem aan dat de M20 zescilindermotor er in ligt, die zijn normaal gesproken onverwoestbaar. Dat is een blok wat je op loodvrije benzine kunt rijden. Het lijkt mij niet dat je van de ene op de andere dag geen compressie meer hebt. | |
Dingest | zaterdag 12 maart 2022 @ 00:08 |
Heb ik gedaan. Staat geen antwoord op mijn vragen in. | |
spectrumanalyser | zaterdag 12 maart 2022 @ 10:13 |
Ik ga er vanuit dat de distributie nog wel op tijd staat. als de distributie versprongen is kun je ook deze klachten hebben. Mijn vermoeden is dat er een cilinderlektest gedaan is, en dat daarbij geconstateerd is dat er verlies van compressie is. De motor zal dan niet starten of op enkele cilinders moeizaam lopen zonder bruikbaar vermogen. Compressieverlies kan je op 4 verschillende manieren hebben. De druk kan ontsnappen via: 1. de zuigerringen 2. de inlaatklep 3. de uitlaatklep 4. de koppakking De lektest dient te worden uitgevoerd met een warme motor. Er kan nog olie toegevoegd worden, indien dan het lek minder is dan zijn de zuigerringen versleten. Dit de drie ringen die om de zuigers zitten en moeten zorgen voor een afsluiting van de ruimte tussen de zuiger en de cilinderwand. In deze is de compressieveer het belangrijkste. Die zorgt voor een afsluiting van de ruimte boven de zuiger en onder de zuiger. | |
Fer | zaterdag 12 maart 2022 @ 12:20 |
M20 kop goed reviseren is een dure. Nokkenas en tuimelaars willen slijten, olie kanaaltje kan dichtzitten en heel veel kan er niet gevlakt worden. Achterste cilinders worden vaak ook te heet door onvoldoende koeling. Mooi als het nieuw is zo’n 6 in lijn, maar op leeftijd heb je er alleen maar zorgen van. | |
boegschroef | zaterdag 12 maart 2022 @ 15:57 |
Zonder de juiste info is het gissen, ik lees ook lpg (waarschijnlijk oud systeem zonder klepsmering?) waarschijnlijk ook hoge km stand enz... Kan ingesleten kleppen zijn, maar bij het vervangen van de koppakking (ook al is het jaren geleden) zou dit al zichtbaar geweest moeten zijn. Wat veel meer voorkomt is een versleten nokkenas/tuimelaars zoals hierboven staan, geeft vergelijkbare symptomen. | |
gepromoveerT | zaterdag 12 maart 2022 @ 16:42 |
Jep, allemaal waar, maar ik kan het zelf niet meer repareren en zoals gezegd ben ik er wel klaar mee. Ergens moet je de grens trekken wat betreft de financiële component. Dat was ook de reden dat ik dit topic plaatste; om er met gelijkgezinden over van gedachten te wisselen, want twijfel, twijfel. Het liefst wil ik de BMW ergens opslaan, maar ik vind geen plek voor (ja, wel voor 65 per maand of zo), zodat ik over een jaar of zo weer met frisse moed verder kan gaan. In een jaar tijd kan er veel veranderen. (of dat hij van ellende uit elkaar valt; kan uiteraard ook) De eventuele volgende eigenaar heeft er wellicht een eitje aan, maar voor mij houd het zelf sleutelen of laten sleutelen nu op. | |
loveli | zondag 13 maart 2022 @ 10:43 |
Als je daar een adresje voor hebt, mag ik die in de PM? Mijn auto is minder waard dan de jouwe, maar ik wil 'em zo lang mogelijk houden. Een boer zoeken in 't oosten van het land. Misschien ken ik er wel een. Ik ken iemand die veel tijd, geld en ellende in een BMW stak en er klaar mee was, het ding voor een krats verkocht aan iemand die er probleemloos meerdere keren mee naar Syrië reed. Als autoliefhebber kan ik alleen maar voor je hopen dat je hem niet wegdoet. | |
gepromoveerT | zondag 13 maart 2022 @ 16:22 |
-M'n buurman is een Serv en zegt dat. Hij is nogal technisch, dus hij weet er vast wel een. -als jij zo'n boertje kent; graag! -Ik heb iets fout gedaan Sinds pakweg 3 jaar heb ik problemen met de M20. Zij/hij/het houdt niet meer van mij. Iemand heeft trouwens 1750 geboden voo9r die E30. | |
spectrumanalyser | zondag 13 maart 2022 @ 17:27 |
Van wat je hebt vermeld over de auto, is dat geen slecht bod. Op de autoveiling zie ik een E30 325xi met alleen cosmetisch werk, die staat nu op 1842 euro. | |
YoshiBignose | zondag 13 maart 2022 @ 18:01 |
Ik heb hetzelfde met m'n E36 cabrio. Heb die maar zo'n 5 jaar in bezit maar heeft nu toch wel wat onderhoud nodig en heb niet echt zin om het erin te investeren. Onderdelen worden ook schaars en steeds duurder en het gaat je nog best wat kosten. En als je dan onder aan de streep alles hebt opgeknapt heb je nog steeds een oude auto ![]() Ik denk dat ik hem ook wel voor ongeveer 1750 weg kan doen. Nou is een E36 geen E30 maar het begin wel steeds meer een klassieker te worden en cabrio's zijn altijd iets meer waard. | |
gepromoveerT | zondag 13 maart 2022 @ 20:19 |
Ik weet het niet, want mijn emotionele waarde ligt oneindig hoger. En alle extra onderdelen... alleen de originele remcilindergroep al. Stel dat ik 40.000 zou winnen bij een of andere loterij, dan zou ik hem voor dat bedrag laten restaureren. Fantaseer zelfs over een complete geheel nieuwe motor. Stel je voor; een compleet nieuwe motor in onderdelen; lijkt mij heerlijk om daarmee een jaartje zoet te zijn om die op te bouwen. ![]() Schuurtje in m'n tuin; bok erin en bouwen maar. Heb ik eens gedaan met een gereviseerd motorblok van een Fiat 600 en de 'aanbouw'onderdelen van de oude motor; was lekker werken eraan. ![]() Ook eens bezig geweest met een MGB. In de kelder een spuitcabine gemaakt door kranten van het plafond naar de grond te bevestigen en met zo'n oude sledestofzuiger, een Electralux, was toen een superlux ding, aan de blaaskant een portier gespoten. Eerst experimenteren met de verdunning van de lak, met spuiten moet die dunner zijn en daarna perfect gespoten. Wat een heerlijke tijden waren dat. ![]() | |
spectrumanalyser | maandag 14 maart 2022 @ 17:43 |
er zijn genoeg bedrijven die kundig werk doen en een als-nieuw BMW m20 motor leveren voor 2000 euro. het punt met emotionele waarde is dat in je hoofd alles makkelijk te doen is. in realiteit ben je er jaren mee bezig en loopt het qua kosten vrijwel altijd op. Laswerk aan de bodem van een auto is al zo een ding. Dan mag je eerst al de gehele vloer eruit halen vanwege brandgevaar. | |
gepromoveerT | maandag 14 maart 2022 @ 17:51 |
Ach, in de 22 jaar dat ik aan die auto sleutelde heb ik voldoende ervaring opgedaan om realistisch bezig te zijn. En nu houdt het gewoon op. Overigens heb ik de auto op internet gezet; niet op Marktplaats, want daar moet je voor betalen en vandaag heb ik het eerste aasgierbedrijf al aan de telefoon gehad met een vaag verhaal. Zoiets verwachtte ik al. Laat het gezeik beginnen ![]() | |
loveli | maandag 14 maart 2022 @ 18:06 |
Volgende week zie ik zo iemand, ik zal een balletje opgooien (tenzij je hem snel verkoopt). En geen idee op welke gratis website je auto staat, maar kun je hem niet beter aanbieden op het BMW forum? Dat zal er vast wel zijn en je hebt meer kans op een liefhebber. | |
gepromoveerT | maandag 14 maart 2022 @ 18:10 |
Hij staat al op een/het BMW forum ![]() | |
Tieten | dinsdag 15 maart 2022 @ 06:38 |
Gezien en niet duur. Als je die prijs gelijk had geroepen, had ik 'm bijna zeker van je overgenomen, na bezichtiging. Maar je zal nu wel genoeg geïnteresseerden hebben. | |
boegschroef | dinsdag 15 maart 2022 @ 08:51 |
Ik zag hem ook, die ben je zo kwijt denk ik. | |
gepromoveerT | dinsdag 15 maart 2022 @ 13:37 |
Thanks! Ben benieuwd waar dit eindigt. | |
gepromoveerT | vrijdag 18 maart 2022 @ 18:44 |
Hallo allen, M'n liefje, de BMW 320i E30, M20 en M3 uitvoering, schuifkanteldak, 6 cil. ![]() is verkocht ![]() Maar wel voor een goede prijs. Een prijs waarmee ik kan leven ![]() Bedankt voor alle aandacht en tips ![]() | |
LoveAtFirstDrive | vrijdag 18 maart 2022 @ 19:14 |
Ah pijnlijk maar ook wel fijn! Gaat ‘ie opgeknapt worden? Wat is precies M3 uitvoering? Want zag geen M-tech bumpers toch? | |
loveli | vrijdag 18 maart 2022 @ 19:23 |
Goed gevoel bij de nieuwe eigenaar? | |
Hyperdude | vrijdag 18 maart 2022 @ 19:29 |
Te goedkoop dus. ![]() | |
gepromoveerT | zaterdag 19 maart 2022 @ 21:57 |
Ja, gaat verder opgeknapt worden. Die M-tech vraag is hier in het verleden al eens behandeld; er zijn 3 of 4 verschillende uitvoeringen. Moet je hiervoor even gaan zoeken op het forum. Ja, een goed gevoel ![]() Weet veel meer van de techniek dan ik en gaat er waarschijnlijk een 2,5 liter blok inleggen. Voor mij is dit hoofdstuk hiermee afgesloten en doorrrr... ![]() | |
boegschroef | zondag 20 maart 2022 @ 07:56 |
Ik zag het van de m3 staan, had er geen opmerking over gemaakt, een koper weet vast wel wat er bedoeld werd en snapt ook wel dat het geen m3 is. In principe is de term m3 uitvoering niet juist. Een bmw is een m3 of heeft een m (tech) pakket wat in de volksmond vaak een m uitvoering wordt genoemd. Zo stond en staat het tegenwoordig nog altijd in de brochures. En zo zijn er inderdaad meerdere uitvoeringen, maar je kon ook los van het pakket m onderdelen op de auto bestellen. Zoals het stuur. | |
gepromoveerT | zondag 20 maart 2022 @ 20:33 |
Hè, nog even alles nagelezen. Na een avondje, zeg maar comazuipen met zoonlief en vrienden, is de BMW een mooie herinnering. Ik heb iets met het verleden. Heb o.a. een Mart Visser bank en een Cees Braakman Dutch design stoel Pastoe, uit de jaren eind 50. Een enkele bezoeker bij mij thuis herkent die meubels. En ben bezig met een oude vaas, begin jaren 60, één meter hoog, aan het restaureren. Ze zeggen dat die van een leerling van Picasso is; echter Picasso had geen leerlingen. ![]() Die vaas is zo gruwelijk, ongelofelijk, enorm lelijk, dat dat vanzelf weer mooi wordt. En nee; die gaan niet de deur uit. ![]() | |
Tieten | donderdag 17 juli 2025 @ 00:07 |
Foutje |