Ah ok, op zich is dat dan wel te doen. Maar we gaan er eens vaart achter zetten.quote:Op maandag 21 maart 2022 08:28 schreef arvensis het volgende:
[..]
Ik had volgens mij juli 2021 onze aannemer benaderd, zij zouden oktober 2021 kunnen starten. Ivm de levering van de keuken werd het februari 2022.
Hou ook vooral rekening met levertijden..
Kan onze aannemer ook echt aanraden trouwens.![]()
Hahaquote:Op maandag 21 maart 2022 09:20 schreef MaJo het volgende:
[..]
Yup, daar zitten wij om 10 uur die ochtend
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, gaan we zeker doen. We houden waarschijnlijk wel wat meer geld over qua overwaarde dan we hadden verwacht, dus dat kunnen we als buffertje apart houden. Maar misschien kan dat bouwdepot wel ietsje minder. Of moeten we het zus of zo doen.quote:Op maandag 21 maart 2022 10:20 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Zou hem even neerleggen bij de adviseur.
Wij hebben nu ook deze constructie (via Munt) Wij hebben alleen, badkamer, keuken en dak erin zitten.
Dak gebeurd sowieso als eerst dus die redden we wel, en voor badkamer en keuken kunnen we desnoods alle spullen al kopen als installatie later plaatsvind. + wat eigen geld komen we er wel uit.
Er zijn genoeg banken waarbij je standaard 12 maanden krijgt en met nog 6 of 12 kan verlengen.
Ja, hoewel dan wel weer met hogere rente zitten. Maar we gaan het eens overleggen. Het komt vast goed. Misschien zijn we ook wel gewoon wat te terughoudend/ glas halfleeg met veel inschattingenquote:Op maandag 21 maart 2022 13:48 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad wel geldverstrekkers die langere bouwdepots kennen, dus wellicht dat je daar dan de hypotheek een beetje op uit moet zoeken?
Hebben we naar gekeken, maar met dit oude huis is het eigenlijk geen doen. Althans, we willen ook echt veel authentieke elementen behouden, en dat beperkt de mogelijkheden hier en daar. We gaan wel vloerverwarming aanleggen wegens mogelijkheden LTV, en dan kijken of we tzt naar een hybride pomp kunnen overstappen.quote:Op maandag 21 maart 2022 14:40 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Waarom niet meteen een warmtepomp? Zonde om nu te investeren in een cv ketel.
Wil me verder nergens mee bemoeien hoor.
Je zult alleen iets meer geduld moeten hebben of een tijdelijke oplossing bedenken.
quote:Op maandag 21 maart 2022 18:45 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Haha![]()
Ik heb nog geen afspraak gemaakt (enkel de offerte opgevraagd) maar wie weet!Haha neeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Oh joh.... niks verbaast me meer, bij ons waren de 3 grote deuren (2 koelkasten en een servieskast) van een totaal ander soort (en kleur), heeft maanden geduurd.... sterker nog; ze komen eind deze maand om iets te fixen waar ik al vanaf de eerste dag van plaatsing over zit te miepen, dat was 8 juni.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 16:16 schreef CoolGuy het volgende:
Keuken vandaag geleverd, is de sleepdeur die op de koelkastdeur komt beschadigd. Goed, kan gebeuren, komt dan een nieuwe deur voor. 6 tot 8 weken levertijd. Doe eens normaal joh.
Jawel, maar hij wás goed. Dat is met het uitladen gebeurt. Ze begonnen daar ook zelf over. Aangezien alles is ingepakt in karton kan ik de rest niet zien, dus het kan zomaar zijn dat er nog meer onaangename verrassingen naar boven komen van de week.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 16:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh joh.... niks verbaast me meer, bij ons waren de 3 grote deuren (2 koelkasten en een servieskast) van een totaal ander soort (en kleur), heeft maanden geduurd.... sterker nog; ze komen eind deze maand om iets te fixen waar ik al vanaf de eerste dag van plaatsing over zit te miepen, dat was 8 juni.
En dan de beschadigde deuren nog... ik heb er geloof ik nog 3 in de garage staan die of beschadigd of verkeerd geleverd waren (koelkastdeur voor servieskast of andersom), die deuren die in eerste instantie geleverd waren (lekker landelijk in het beige, ipv strak in het wit) hangen nu tegen de muur aan de garage en daar staan 's winters de parasol en de kussens van de loungebank en tuinstoelen op.
Dat dat is echt balen, bij ons waren er ook in het karton soms gewoon beschadigingen.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 16:30 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jawel, maar hij wás goed. Dat is met het uitladen gebeurt. Ze begonnen daar ook zelf over. Aangezien alles is ingepakt in karton kan ik de rest niet zien, dus het kan zomaar zijn dat er nog meer onaangename verrassingen naar boven komen van de week.
Is het een gruwelijke beschadiging? Want levertijd is niet abnormaal toch? En je hebt iig een deur nuquote:Op dinsdag 22 maart 2022 16:16 schreef CoolGuy het volgende:
Keuken vandaag geleverd, is de sleepdeur die op de koelkastdeur komt beschadigd. Goed, kan gebeuren, komt dan een nieuwe deur voor. 6 tot 8 weken levertijd. Doe eens normaal joh.
Is er een andere beschadiging dan een gruwelijke beschadiging dan?quote:Op dinsdag 22 maart 2022 16:32 schreef SQ het volgende:
[..]
Is het een gruwelijke beschadiging? Want levertijd is niet abnormaal toch? En je hebt iig een deur nu
Bij ons was een ladefront in zijn geheel niet geleverd destijds
Je kunt koelkast ook gewoon erin zetten en gebruiken zonder het deurpaneel.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 16:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
True, ik heb een deur, en die komt er ook op voor die 8 weken want ik ga natuurlijk niet tegen een gat aankijken, maar ja, het stoort me wel![]()
Weet ik, maar dat ga ik niet doen als ik die andere deur ook daar heb. Maar ik denk dat dat andere stuk, wat het ook is een groter issue is dan die deur.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 18:37 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Je kunt koelkast ook gewoon erin zetten en gebruiken zonder het deurpaneel.
Heb je er advies over ingewonnen? Ik sprak @Koevlaas2 er laatst over en die is ervan overtuigd dat elk huis klaargemaakt kan worden voor een warmtepomp. Ook noemde hij de mogelijkheid van een airco voor verwarming.quote:Op maandag 21 maart 2022 18:52 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hebben we naar gekeken, maar met dit oude huis is het eigenlijk geen doen. Althans, we willen ook echt veel authentieke elementen behouden, en dat beperkt de mogelijkheden hier en daar. We gaan wel vloerverwarming aanleggen wegens mogelijkheden LTV, en dan kijken of we tzt naar een hybride pomp kunnen overstappen.
We hebben er de afgelopen jaren zelf redelijk veel over gelezen (ook op Tweakers e.d.) omdat we toen, ooit, nog het idee hadden van duurzame zelfbouw.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 19:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je er advies over ingewonnen? Ik sprak @:koevlaas2 er laatst over en die is ervan overtuigd dat elk huis klaargemaakt kan worden voor een warmtepomp. Ook noemde hij de mogelijkheid van een airco voor verwarming.
Het zou wel zonde zijn om van gas uit te gaan als dat niet echt hoeft. De energieprijzen zijn nu zo hoog dat terugverdientijden van bijv. zonnepanelen en warmtepompen veel korter zijn.
Oh yes, dat is al snel. Hele nachten alles plannen, of slaap je nog wel goed?quote:Op woensdag 23 maart 2022 08:24 schreef manny het volgende:
Volgende week vrijdag de sleutel. Geen grap.
Wow, dat ging echt absurd snelquote:Op woensdag 23 maart 2022 08:16 schreef gcjoel het volgende:
Morgen de sleutel!
Hopelijk gaan we deze week ook opdracht geven voor de asbest verwijdering, dan kunnen we echt beginnen met plannen.
Snap ik helemaal. Er zit een grens aan wat je financieel en mentaal aankunt. Er valt zoveel te regelen, zoveel te betalen. Bovendien is het een lastige tijd om een goede adviseur te vinden om op korte termijn langs te laten komen. Maar ik wilde je toch aansporen om het te heroverwegen. Je gaat al gauw veel meer geld betalen aan je cv-installatie dan aan je warmtepomp, dus het is een verstandig langetermijnbesluit om nu al over te stappen (en zo lang is die termijn niet eens). Bovendien gaat het niet om opsmuk zoals mooie keukenkasten maar om een basaal systeem waarvoor je waarschijnlijk structurele ingrepen gaat plegen die moeilijk terug te draaien zijn (denk aan het maken van een dakdoorvoer). En technisch is er misschien meer mogelijk dan je denkt; ik zou niet volledig op een bouwinspecteur afgaan. Misschien eens een eigen topic op Tweakers maken voor advies en zo de deur op een kier houden?quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:01 schreef Candaasje het volgende:
Wellicht kom ik er nog keihard op terug. Maar voorlopig verwacht ik het niet. Ook omdat er nog zoveel aan het huis moet gebeuren, dat andere zaken nu prioriteit krijgen, ook financieel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |