abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204171492
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 08:28 schreef arvensis het volgende:

[..]
Ik had volgens mij juli 2021 onze aannemer benaderd, zij zouden oktober 2021 kunnen starten. Ivm de levering van de keuken werd het februari 2022.

Hou ook vooral rekening met levertijden..
Kan onze aannemer ook echt aanraden trouwens. ^O^
Ah ok, op zich is dat dan wel te doen. Maar we gaan er eens vaart achter zetten.
Vandaag gehoord dat ook de verkopers een krabbel hebben gezet, dus dat is mooi *O*

Tips/namen/rugnummers zijn altijd welkom! ^O^
pi_204171499
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 09:20 schreef MaJo het volgende:

[..]
Yup, daar zitten wij om 10 uur die ochtend _O-
Haha :D

Ik heb nog geen afspraak gemaakt (enkel de offerte opgevraagd) maar wie weet!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204171520
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 10:20 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Zou hem even neerleggen bij de adviseur.
Wij hebben nu ook deze constructie (via Munt) Wij hebben alleen, badkamer, keuken en dak erin zitten.
Dak gebeurd sowieso als eerst dus die redden we wel, en voor badkamer en keuken kunnen we desnoods alle spullen al kopen als installatie later plaatsvind. + wat eigen geld komen we er wel uit.

Er zijn genoeg banken waarbij je standaard 12 maanden krijgt en met nog 6 of 12 kan verlengen.
Ja, gaan we zeker doen. We houden waarschijnlijk wel wat meer geld over qua overwaarde dan we hadden verwacht, dus dat kunnen we als buffertje apart houden. Maar misschien kan dat bouwdepot wel ietsje minder. Of moeten we het zus of zo doen.
(Dit is niet helemaal ons kopje thee :D )

Ook een offerte bij Munt trouwens. Verder hadden ze wel goede voorwaarden :). En als we nu bij een ander een offertje moeten aanvragen, zitten we gelijk weer met een hogere rente.
pi_204171535
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:48 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Er zijn inderdaad wel geldverstrekkers die langere bouwdepots kennen, dus wellicht dat je daar dan de hypotheek een beetje op uit moet zoeken?
Ja, hoewel dan wel weer met hogere rente zitten. Maar we gaan het eens overleggen. Het komt vast goed. Misschien zijn we ook wel gewoon wat te terughoudend/ glas halfleeg met veel inschattingen :D
pi_204171571
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:40 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Waarom niet meteen een warmtepomp? Zonde om nu te investeren in een cv ketel.
Wil me verder nergens mee bemoeien hoor ;).
Je zult alleen iets meer geduld moeten hebben of een tijdelijke oplossing bedenken.
Hebben we naar gekeken, maar met dit oude huis is het eigenlijk geen doen. Althans, we willen ook echt veel authentieke elementen behouden, en dat beperkt de mogelijkheden hier en daar. We gaan wel vloerverwarming aanleggen wegens mogelijkheden LTV, en dan kijken of we tzt naar een hybride pomp kunnen overstappen.

Voor nu is het vooral: kieren dichten, isoleren (muren, ramen, dak, en waar het kan vloer. Maar de vloer in de hal is een prachtige granitovloer, dus daar kunnen we niet zoveel mee) en euh.. nouja, het huis vooral een beetje naar 2022 trekken qua leefcomfort. Het is in 1935 gebouwd en we kochten het van een oud vrouwtje :+
  Moderator dinsdag 22 maart 2022 @ 09:59:49 #106
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204177206
quote:
7s.gif Op maandag 21 maart 2022 18:45 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Haha :D

Ik heb nog geen afspraak gemaakt (enkel de offerte opgevraagd) maar wie weet!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha nee :D
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator dinsdag 22 maart 2022 @ 16:16:49 #107
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204181554
Keuken vandaag geleverd, is de sleepdeur die op de koelkastdeur komt beschadigd. Goed, kan gebeuren, komt dan een nieuwe deur voor. 6 tot 8 weken levertijd. Doe eens normaal joh.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 22 maart 2022 @ 16:21:06 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204181610
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 16:16 schreef CoolGuy het volgende:
Keuken vandaag geleverd, is de sleepdeur die op de koelkastdeur komt beschadigd. Goed, kan gebeuren, komt dan een nieuwe deur voor. 6 tot 8 weken levertijd. Doe eens normaal joh.
Oh joh.... niks verbaast me meer, bij ons waren de 3 grote deuren (2 koelkasten en een servieskast) van een totaal ander soort (en kleur), heeft maanden geduurd.... sterker nog; ze komen eind deze maand om iets te fixen waar ik al vanaf de eerste dag van plaatsing over zit te miepen, dat was 8 juni.
En dan de beschadigde deuren nog... ik heb er geloof ik nog 3 in de garage staan die of beschadigd of verkeerd geleverd waren (koelkastdeur voor servieskast of andersom), die deuren die in eerste instantie geleverd waren (lekker landelijk in het beige, ipv strak in het wit) hangen nu tegen de muur aan de garage en daar staan 's winters de parasol en de kussens van de loungebank en tuinstoelen op.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 22 maart 2022 @ 16:30:53 #109
16180 crew  CoolGuy
pi_204181739
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 16:21 schreef Leandra het volgende:

[..]
Oh joh.... niks verbaast me meer, bij ons waren de 3 grote deuren (2 koelkasten en een servieskast) van een totaal ander soort (en kleur), heeft maanden geduurd.... sterker nog; ze komen eind deze maand om iets te fixen waar ik al vanaf de eerste dag van plaatsing over zit te miepen, dat was 8 juni.
En dan de beschadigde deuren nog... ik heb er geloof ik nog 3 in de garage staan die of beschadigd of verkeerd geleverd waren (koelkastdeur voor servieskast of andersom), die deuren die in eerste instantie geleverd waren (lekker landelijk in het beige, ipv strak in het wit) hangen nu tegen de muur aan de garage en daar staan 's winters de parasol en de kussens van de loungebank en tuinstoelen op.
Jawel, maar hij wás goed. Dat is met het uitladen gebeurt. Ze begonnen daar ook zelf over. Aangezien alles is ingepakt in karton kan ik de rest niet zien, dus het kan zomaar zijn dat er nog meer onaangename verrassingen naar boven komen van de week.
  dinsdag 22 maart 2022 @ 16:31:53 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204181751
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 16:30 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Jawel, maar hij wás goed. Dat is met het uitladen gebeurt. Ze begonnen daar ook zelf over. Aangezien alles is ingepakt in karton kan ik de rest niet zien, dus het kan zomaar zijn dat er nog meer onaangename verrassingen naar boven komen van de week.
Dat dat is echt balen, bij ons waren er ook in het karton soms gewoon beschadigingen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 22 maart 2022 @ 16:32:17 #111
149959 SQ
snelle trees
pi_204181757
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 16:16 schreef CoolGuy het volgende:
Is het een gruwelijke beschadiging? Want levertijd is niet abnormaal toch? En je hebt iig een deur nu ;)
Bij ons was een ladefront in zijn geheel niet geleverd destijds :D
disclaimer
  Moderator dinsdag 22 maart 2022 @ 16:33:49 #112
16180 crew  CoolGuy
pi_204181773
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 16:32 schreef SQ het volgende:

[..]
Is het een gruwelijke beschadiging? Want levertijd is niet abnormaal toch? En je hebt iig een deur nu ;)
Bij ons was een ladefront in zijn geheel niet geleverd destijds :D
Is er een andere beschadiging dan een gruwelijke beschadiging dan?

:P Ik zie het, en je kunt er ook niet naast kijken. Het is aan de onderkant van de deur, dus niet onderaan de voorkant van de deur, maar echt aan de onderkant van de deur. Helaas zie je het ook van de voorkant, en of ik het ook niet had gezien, het is de buitenkant van de keuken en die moet prima zijn :P

True, ik heb een deur, en die komt er ook op voor die 8 weken want ik ga natuurlijk niet tegen een gat aankijken, maar ja, het stoort me wel :P
  dinsdag 22 maart 2022 @ 16:35:20 #113
149959 SQ
snelle trees
pi_204181789
Tsja, such is life, gelukkig lossen ze het netjes op :)
disclaimer
pi_204181994
Bij ons hadden ze bij het monteren gaatjes geboord in het deurpaneel voor de diepvries (voor een handgreep). Daarna bleek dat die deur (greeploos) voor de koelkast was en een andere met gaatjes voor de diepvries... Was ook jammer, maar uiteindelijk ook opgelost.
  Moderator dinsdag 22 maart 2022 @ 18:19:55 #115
16180 crew  CoolGuy
pi_204182865
Buiten nog een afgebroken iets gevonden, onderdeel van een rond gat dus waar het ook hoorde, dat gat is nu niet meer compleet. Ik zie de bui al wel hangen dat die keuken niet afgemaakt kan worden en daar dan ook weer 8 weken op moet wachten.

Dan gaan we dan toch maar eens een gesprekje voeren want een ongelukje kan maar hele stukken afgebroken, dan ben je gewoon niet voorzichtig aan het uitladen.
  dinsdag 22 maart 2022 @ 18:37:02 #116
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_204183074
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 16:33 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
True, ik heb een deur, en die komt er ook op voor die 8 weken want ik ga natuurlijk niet tegen een gat aankijken, maar ja, het stoort me wel :P
Je kunt koelkast ook gewoon erin zetten en gebruiken zonder het deurpaneel.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  Moderator dinsdag 22 maart 2022 @ 18:38:11 #117
16180 crew  CoolGuy
pi_204183095
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 18:37 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Je kunt koelkast ook gewoon erin zetten en gebruiken zonder het deurpaneel.
Weet ik, maar dat ga ik niet doen als ik die andere deur ook daar heb. Maar ik denk dat dat andere stuk, wat het ook is een groter issue is dan die deur.
pi_204183827
quote:
7s.gif Op maandag 21 maart 2022 18:52 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Hebben we naar gekeken, maar met dit oude huis is het eigenlijk geen doen. Althans, we willen ook echt veel authentieke elementen behouden, en dat beperkt de mogelijkheden hier en daar. We gaan wel vloerverwarming aanleggen wegens mogelijkheden LTV, en dan kijken of we tzt naar een hybride pomp kunnen overstappen.
Heb je er advies over ingewonnen? Ik sprak @Koevlaas2 er laatst over en die is ervan overtuigd dat elk huis klaargemaakt kan worden voor een warmtepomp. Ook noemde hij de mogelijkheid van een airco voor verwarming.

Het zou wel zonde zijn om van gas uit te gaan als dat niet echt hoeft. De energieprijzen zijn nu zo hoog dat terugverdientijden van bijv. zonnepanelen en warmtepompen veel korter zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 23 maart 2022 @ 08:16:30 #119
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204187807
Morgen de sleutel! *O*

Hopelijk gaan we deze week ook opdracht geven voor de asbest verwijdering, dan kunnen we echt beginnen met plannen. *O*
  woensdag 23 maart 2022 @ 08:24:51 #120
80382 manny
30 is best veel
pi_204187842
Volgende week vrijdag de sleutel. Geen grap.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_204188058
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 19:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Heb je er advies over ingewonnen? Ik sprak @:koevlaas2 er laatst over en die is ervan overtuigd dat elk huis klaargemaakt kan worden voor een warmtepomp. Ook noemde hij de mogelijkheid van een airco voor verwarming.

Het zou wel zonde zijn om van gas uit te gaan als dat niet echt hoeft. De energieprijzen zijn nu zo hoog dat terugverdientijden van bijv. zonnepanelen en warmtepompen veel korter zijn.
We hebben er de afgelopen jaren zelf redelijk veel over gelezen (ook op Tweakers e.d.) omdat we toen, ooit, nog het idee hadden van duurzame zelfbouw. :)
Maar we verwachten niet dat we dit huis overal zodanig kunnen (vooral ook willen) aanpassen dat een warmtepomp nu de uitkomst is. De hal - centraal gelegen en relatief vrij groot - is bijvoorbeeld een ruimte die al vrij lastig goed te isoleren/verduurzamen is. Veel luikjes (in de voordeur een raampje dat open kan, naast de voordeur een ingemetselde brievenbus), oveeeeral kiertjes, een granito vloer die ik koste wat kost wil behouden. En de raampartijen (door heel het huis heen) gaan ook wel een uitdagingen worden. We willen kijken of we monumentglas of vacuümglas kunnen plaatsen, maar de oude kozijnen blijven als het even kan.

Misschien dat we het met wat moeite naar energielabel B kunnen krijgen. (Was ook een beetje de inschatting van de bouwinspecteur). We schrijven het nog niet volledig af, maar daarom willen we graag de mogelijkheid tot een hybride open houden.

Wellicht kom ik er nog keihard op terug. Maar voorlopig verwacht ik het niet. Ook omdat er nog zoveel aan het huis moet gebeuren, dat andere zaken nu prioriteit krijgen, ook financieel :)
pi_204188074
Yay voor de sleutels! *O*
pi_204188103
quote:
19s.gif Op woensdag 23 maart 2022 08:24 schreef manny het volgende:
Volgende week vrijdag de sleutel. Geen grap.
Oh yes, dat is al snel. Hele nachten alles plannen, of slaap je nog wel goed?
pi_204188107
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 08:16 schreef gcjoel het volgende:
Morgen de sleutel! *O*

Hopelijk gaan we deze week ook opdracht geven voor de asbest verwijdering, dan kunnen we echt beginnen met plannen. *O*
Wow, dat ging echt absurd snel
pi_204188191
quote:
7s.gif Op woensdag 23 maart 2022 09:01 schreef Candaasje het volgende:

Wellicht kom ik er nog keihard op terug. Maar voorlopig verwacht ik het niet. Ook omdat er nog zoveel aan het huis moet gebeuren, dat andere zaken nu prioriteit krijgen, ook financieel :)
Snap ik helemaal. Er zit een grens aan wat je financieel en mentaal aankunt. Er valt zoveel te regelen, zoveel te betalen. Bovendien is het een lastige tijd om een goede adviseur te vinden om op korte termijn langs te laten komen. Maar ik wilde je toch aansporen om het te heroverwegen. Je gaat al gauw veel meer geld betalen aan je cv-installatie dan aan je warmtepomp, dus het is een verstandig langetermijnbesluit om nu al over te stappen (en zo lang is die termijn niet eens). Bovendien gaat het niet om opsmuk zoals mooie keukenkasten maar om een basaal systeem waarvoor je waarschijnlijk structurele ingrepen gaat plegen die moeilijk terug te draaien zijn (denk aan het maken van een dakdoorvoer). En technisch is er misschien meer mogelijk dan je denkt; ik zou niet volledig op een bouwinspecteur afgaan. Misschien eens een eigen topic op Tweakers maken voor advies en zo de deur op een kier houden?

Wij hebben er niet zo lang geleden voor gekozen om de cv-ketel nog een tijdje te houden. Gevolg is dat ik, als ik van de cv-ketel af wil, voor niets een dakdoorvoer en gaten in de vloer en het plafond van m'n zolderverdieping heb en er nergens ruimte is voor een binnenunit. Met de kennis van nu was ik tijdens onze verbouwing al op een warmtepomp overgestapt. Maar ja, ik dacht dat we nog 7-10 jaar met de cv-ketel zouden doen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')