SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo ongeveer heel vaak komt hier de vraag voorbij waarom n.amen vaak met p.untjes worden g.eschreven. Dit is zodat het allemaal wat minder makkelijk te googlen is en je gewoon publiekelijk kan klagen over je buurvrouw die haar pasgeboren dochter Shenayneh heeft genoemd. Zonder angst voor represailles. Dus daarom.
Mijn oudste heeft een naam die in zijn jaar en het jaar daarna nog geen 50 keer gegeven is (in totaal van die 2 jaren), en de oudste zoon van mijn zusje (die maar een paar maanden met mijn oudste scheelt) heeft een vriend met dezelfde naam....quote:Op dinsdag 8 maart 2022 22:53 schreef FlyingFish het volgende:
De top 10 namen verschillen ook enorm per regio. Mijn dochter met een top 3 naam heeft geen enkele naamgenoot op school en ik ken (indirect) één ander kind met die naam. Mijn zoon met een top 200 naam heeft twee naamgenoten op school (waarvan 1 in de andere groep 3) en een buurtvriendje met dezelfde naam.
Jij woont vast ergens in Brabant, als Pleun een populaire naam is.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 14:25 schreef mousemicky het volgende:
We hadden het over top 10 namen. Mijn beide kinderen hebben een top 10 naam (de oudste zoals meneer Klaver), maar zijn beide de enige met hun naam om de toch aardig grote basisschool waarop ze zitten (+/- 450 kinderen). Namen die veel lager op de ranglijsten staan komen echter veel vaker voor. Hier erg populair: Jasper, Demi, Thijs, Pleun. Het zegt dus niet zo veel hier...
In ieder geval origineel!quote:Op vrijdag 18 maart 2022 19:03 schreef Ynske het volgende:
Ik kom net langs een huis waar een tweeling geboren is...
X.ava en Z.ays
Maar het is ook de tweede naam van zijn zoon, Wolf Jacques Webster.quote:Op woensdag 23 maart 2022 12:56 schreef Smart_ass het volgende:
Jacques is toch gewoon de echte naam van Travis Scott? Vind daar weinig mis mee, beter dan Wolf. Maar ik denk eigenlijk dat dat z’n tweede naam zal worden en ze nog wel met iets anders op de proppen komen.
Fallow is een meisje, Fallon klinkt meer mannelijk. Ook al moet alles tegenwoordig genderneutraal.quote:Op maandag 11 april 2022 22:13 schreef Smart_ass het volgende:
Ik moest googlen wat het in het Engels betekent, had er nog nooit van gehoord. Fallon ken ik wel.
Ik ook, was vroeger (30 jaar geleden) een buurmeisje van mij in 040.quote:Op maandag 11 april 2022 22:14 schreef Smart_ass het volgende:
Ik ken Fallon alleen als meisjesnaam.
Fallon Carrington in Dynasty was toch echt een vrouwquote:Op maandag 11 april 2022 22:13 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:
[..]
Fallow is een meisje, Fallon klinkt meer mannelijk. Ook al moet alles tegenwoordig genderneutraal.
Dit geeft wel te denken ja:quote:Op dinsdag 12 april 2022 22:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vast vernoemd naar de Fallon in Dynasty
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fallon_Carringtonquote:the role of Fallon was originated by Pamela Sue Martin in the show's first episode in 1981
quote:Op zaterdag 30 april 2022 11:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
Herinneren jullie het gezin nog met tig kinderen die allemaal een naam hadden met de letters A L E en X?
Pas geleden is hun 12e kind geboren met de naam Laex![]()
Heuglijk nieuws voor Gwenny Blanckaert en Marino Vaneeno uit Staden. Met hun kersverse spruit Laex verwelkomen ze een zusje voor Alex (14), Axel (13), Xela (12), Lexa (11), Xael (10), Xeal (9), Exla (6), Leax (5), Xale (3), Elax (2) en Alxe (1). Creatief zijn met een beperkt aantal letters, heet dat dan.
https://www.hln.be/staden(...)u-compleet~a9931b4c/
Dit meen je nietquote:Op zaterdag 30 april 2022 11:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
Herinneren jullie het gezin nog met tig kinderen die allemaal een naam hadden met de letters A L E en X?
Heuglijk nieuws voor Gwenny Blanckaert en Marino Vaneeno uit Staden. Met hun kersverse spruit Laex verwelkomen ze een zusje voor Alex (14), Axel (13), Xela (12), Lexa (11), Xael (10), Xeal (9), Exla (6), Leax (5), Xale (3), Elax (2) en Alxe (1). Creatief zijn met een beperkt aantal letters, heet dat dan.
Die lui sporen niet ....quote:Op zaterdag 30 april 2022 11:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
Alles voor de volle tafel he ....quote:Op zaterdag 30 april 2022 13:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het lijkt me ook een aanslag op je lijf. Ze heeft heel wat kinderen dicht op elkaar gekregen.
Het levert wel leuke tv opquote:Op zaterdag 30 april 2022 13:20 schreef maily het volgende:
[..]
Alles voor de volle tafel he ....![]()
Ik ga die lui nooit begrijpen (net zoals die van een huis vol)
Ook vreemd om daar dan van tevoren een grens te trekken, dat vind ik dan zo'n random getal. Waarom dan niet 11 of 13, wie plant er nu precies 12 kinderen?quote:Maar we hebben altijd gezegd dat als we thuis met twaalf kinderen aan tafel zouden zitten, ons gezin compleet zou zijn en daar houden we ons aan
Je zou ze bijna als laatste nog een vierling gunnenquote:Op zaterdag 30 april 2022 13:29 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ook vreemd om daar dan van tevoren een grens te trekken, dat vind ik dan zo'n random getal. Waarom dan niet 11 of 13, wie plant er nu precies 12 kinderen?
Vergeleken met om mij heen vallen die namen nog mee. Alleen Alxe is een veetje vaag.quote:Op zaterdag 30 april 2022 11:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
Op zich heb je gelijk. Ik denk wel dat hier en daar wel een trema mag.quote:Op zaterdag 30 april 2022 14:32 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:
[..]
Vergeleken met om mij heen vallen die namen nog mee. Alleen Alxe is een veetje vaag.
Is dat Nigeriaans of zo? Dit lijken mij geen Westerse namen.quote:Op zaterdag 30 april 2022 19:44 schreef SaskiaR het volgende:
In de Hallo van Jumbo staat een gezin met de kinderen Chimaero, Valkyrja, Nyachdi, Qiriny en Deagão. Ook wel... origineel?
Waar komen die vandaan?!quote:Op zaterdag 30 april 2022 19:44 schreef SaskiaR het volgende:
In de Hallo van Jumbo staat een gezin met de kinderen Chimaero, Valkyrja, Nyachdi, Qiriny en Deagão. Ook wel... origineel?
Chimaero geeft google-hits, maar alle met connectie met Nederlandse namenquote:Op zaterdag 30 april 2022 20:30 schreef Smart_ass het volgende:
Lijken me eerder zelfverzonnen namen.
Moest inderdaad Qirinye zijn...quote:Op zaterdag 30 april 2022 20:39 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:
[..]
Chimaero geeft google-hits, maar alle met connectie met Nederlandse namen
Valkyrja is een Finse band
Nyachdi is in 2009 aan een Nederlands kind gegeven, maar verder weinig te vinden
Qiriny geen duidelijke hits
Deagão leidt naar deze pagina: https://www.kekmama.nl/ar(...)die-baby-nu-weer-weg waar Qiriny Qirinye heetEn Nyachdi in 2009 geboren kan zijn
Ik heb de Facebookpagina's van allen (behalve het jongste/de baby) gevonden en het valt me nu op dat het (in hun regio?) sws al bekende mensen zijn door hun stichting. De vier oudsten hebben ook duidelijk geen Nigeriaanse roots. Dan ga je je (op die met die Finse bandnaam na) toch afvragen hoe je bij die namen bent gekomen...quote:Op zaterdag 30 april 2022 21:21 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Moest inderdaad Qirinye zijn...
De moeder is Nederlands in elk geval, vader van de jongste is Portugees, vader van de oudste vier staat er niet bij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |