Je hebt een week om het aan ze te vragen.quote:Op maandag 7 maart 2022 12:41 schreef junkiesietze het volgende:
Ik ga dus hoogstwaarschijnlijk volgende week met 2 vrienden een weekje naar Belgie.
Maar wat is nou "de" belgische mayo in belgie? welk merk halen alle Belgen?
Ik ben groot van van de zuiderlijke mayo maar hier in nederland heb ik alle merken al gehad.
Nee ik wil op dag 1 al duidelijk hebben wat "het" merk is, zodat ik direct kan inslaan.quote:Op maandag 7 maart 2022 12:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Je hebt een week om het aan ze te vragen.
quote:Op maandag 7 maart 2022 12:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik weet dat dit een bekend merk is in België.
https://dl.be/nl/
Snap ik. Friet is lang niet zo lekker als patatquote:Op maandag 7 maart 2022 14:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
De Belgen hebben echt een shitload aan sauzen voor bij de friet. Samourai![]()
Helder.quote:
Nooit gezien of geproefd, dus kan best zijn. Is dat iets uit een horecawinkel?quote:Op maandag 7 maart 2022 18:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
De lekkerste Belgische Mayonaise is die van DeVlaendere, die steekt Kewpi (Japanse) naar de kroon
?
[ afbeelding ]
Die zij volgens mij alleen in de groothandel te koop. Per 3 liter ofzo. Ik heb ze in ieder geval nooit in de supermarkt gezien. Is trouwens gewoon van Remia.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
De lekkerste Belgische Mayonaise is die van DeVlaendere, die steekt Kewpi (Japanse) naar de kroon
[ afbeelding ]
Vroeger hadden ze met citroen en de standaard met azijn, en die zat in een grotere pot. Die met azijn was wel een lekker lompe rauwe frietmayonaise.quote:Op maandag 7 maart 2022 17:49 schreef praadje het volgende:
https://dl.be/nl/producten/mayonaise-met-ei/
Deze dus. De variant met citroen is trouwens ook heel lekker.
Die vond ik een tijdje nog lekkerder, als mayonaise voor bij de friet of aardappel anderzins dan. Ik weet niet of hij van samenstelling is veranderd maar ik ben er een beetje op afgehaakt. Koop nu vaak Jean Baton Belgische mayonaise.quote:
Geen flauw idee haha. Ik denk dat ze de receptuur van de fabrikant krijgen en dat moeten maken. Maar geen flauw idee hoor.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 15:38 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]![]()
Waarom is die Remia-mayonnaise in Nederland dan gewoon slecht?
Ik kan ook zelf mayonaise maken. Probleem is alleen dat het na een dag al bederft. Dus alles moet gelijk op en je kunt geen voorraadje aanmaken.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 15:42 schreef praadje het volgende:
[..]
Geen flauw idee haha. Ik denk dat ze de receptuur van de fabrikant krijgen en dat moeten maken. Maar geen flauw idee hoor.
Ik bewaar mijn zelfgemaakte mayonaise zeker wel een week in de koelkast hoor. Als je er maar alleen met schone lepels in gaat en het snel terugzet na gebruik. Ja, er zit rauw ei in maar ook voldoende mosterd en azijn/citroen om het best een tijdje houdbaar te maken...quote:Op zaterdag 12 maart 2022 15:47 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik kan ook zelf mayonaise maken. Probleem is alleen dat het na een dag al bederft. Dus alles moet gelijk op en je kunt geen voorraadje aanmaken.
Oh, ik las het op internet bij een recept hoe je het moest maken. Wat me altijd verbaast is die azijn (ik heb een enorme hekel aan azijn, terwijl ik in de zomer wel lemonade maak van citroen met ijs), dat hield me altijd tegen. Ik proef het niet in de supermarktmayonaise.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:40 schreef yinu het volgende:
[..]
Ik bewaar mijn zelfgemaakte mayonaise zeker wel een week in de koelkast hoor. Als je er maar alleen met schone lepels in gaat en het snel terugzet na gebruik. Ja, er zit rauw ei in maar ook voldoende mosterd en azijn/citroen om het best een tijdje houdbaar te maken...
Je kunt het ook met citroen maken als je het echt niet lekker vindt. Maar ik doe gewoon een neutrale wittewijnazijn, en dan proef je het niet. Gewoon proberen! Met de staafmixer is het in een minuutje klaar...quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:45 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Oh, ik las het op internet bij een recept hoe je het moest maken. Wat me altijd verbaast is die azijn (ik heb een enorme hekel aan azijn, terwijl ik in de zomer wel lemonade maak van citroen met ijs), dat hield me altijd tegen. Ik proef het niet in de supermarktmayonaise.
D&L uiteraard.quote:Op maandag 7 maart 2022 12:41 schreef junkiesietze het volgende:
Ik ga dus hoogstwaarschijnlijk volgende week met 2 vrienden een weekje naar Belgie.
Maar wat is nou "de" belgische mayo in belgie? welk merk halen alle Belgen?
Ik ben groot van van de zuiderlijke mayo maar hier in nederland heb ik alle merken al gehad.
Blijkbaar hebben ze die ook bij de AH, ga ik dus proberen, ben benieuwd!quote:Op maandag 7 maart 2022 17:49 schreef praadje het volgende:
https://dl.be/nl/producten/mayonaise-met-ei/
Deze dus. De variant met citroen is trouwens ook heel lekker.
Klopt. Hebben ze inderdaad bij de AH ook. Smakelijk alvastquote:Op maandag 14 maart 2022 18:12 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Blijkbaar hebben ze die ook bij de AH, ga ik dus proberen, ben benieuwd!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |