abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203968299
Uitgerekende data:

3 april: B.ertha

eind mei: June.

9 juli: Zusje123
29 juli: Elleska

Half augustus: Smart_ass

Begin September: Sway-
23 september: Vaiana

Begin november Debsterr

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 4% gewijzigd door MaJo op 24-03-2022 11:50:35 ]
pi_203968368
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 13:24 schreef Keroppi het volgende: [..] Ik was ergens ook 'opgelucht' toen de tweede wederom via een keizersnede geboren zou worden. Vast een impopulaire mening, maar boeiend :P
Maar jij hebt best een heftige eerste bevalling meegemaakt toch? Dat scheelt misschien ook wel. Ik kijk op de geboorte van mijn dochter heel positief terug, ook geen last van een trauma of angsten of wat dan ook. Een van de eerste dingen die ze zeiden nadat Bubbles geboren was, was dat ik het prima weer natuurlijk zou kunnen proberen de volgende keer. Ik voel daar gewoon weinig voor. Ik heb weeën mee mogen maken (joepie), een ruggenprik zou ik sowieso weer willen en ik heb persoonlijk totaal de behoefte niet dat ik graag mee zou willen maken hoe het voelt om een baby uit te persen (ik weet dat sommige andere vrouwen dit wel hebben). Plus het feit dat ik weet dat mijn vagina in tact blijft vind ik wel fijn :P.

Zoveel mensen, zoveel meningen. In elk geval zo fijn dat het allemaal kan O+.
pi_203968442
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 16:31 schreef Smart_ass het volgende:
Bubbles is ook via een keizersnede geboren en ik heb dus totaal de behoefte niet om het vaginaal te proberen deze keer. Grappig hoe dat zo per persoon verschilt.
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 13:24 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Ik was ergens ook 'opgelucht' toen de tweede wederom via een keizersnede geboren zou worden. Vast een impopulaire mening, maar boeiend :P
+1!
Na de spoedkeizersnede van baby 1 waren man en ik het er direct over eens dat, mocht er een tweede komen, die sowieso met een keizersnede geboren zou worden. Het verloop van de bevalling bij de oudste heeft ons zoveel stress en angst opgeleverd dat het geplande gedeelte ons beide veel rust gaf. De rekenmodellen voor baby 2 waren overigens 'prima' volgens de arts (al vond ik 20 tot 22% dat het weer een spoedkeizersnede zou worden als ik het tóch vaginaal zou proberen 20 tot 22% te hoog :')). Maar goed, hier ook geen borstvoeding of cosleeping gedaan. Da's ook vast impopulair :+
  zondag 6 maart 2022 @ 16:40:34 #4
403520 Sway-
La vie est belle
pi_203970597
Maar is het niet lastiger om te herstellen van een keizersnede als je er al eentje hebt rondlopen? Weet niet precies hoe het herstel eruit ziet maar kan me voorstellen dat dat lastiger is vanwege de wond?
pi_203970637
Of een keizersnede een impopulaire mening is ligt er volgens mij nogal aan wie je het vraagt. In Nederland is het medisch gezien niet de eerste keuze maar het is wel een keuze en daar zou geen waardeoordeel aan moeten hangen.
Er zijn ook genoeg landen waar ze verbaast zijn dat er mensen vaginaal bevallen (en dan gaat het nog niet eens over pijnstilling of thuisbevalling).
pi_203971245
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 16:40 schreef Sway- het volgende:
Maar is het niet lastiger om te herstellen van een keizersnede als je er al eentje hebt rondlopen? Weet niet precies hoe het herstel eruit ziet maar kan me voorstellen dat dat lastiger is vanwege de wond?
Ik vond het lichamelijk beide keren wel meevallen als ik eerlijk ben. Maar ik had ook het geluk dat man de eerste keer drie weken, en nu vier weken vrij was waardoor hij de zorg voor de oudste (en dan met name het vervoer naar/van de opvang en eventueel hem tillen) kon overnemen. Maar in principe was ik beide keren toen de kraamzorg na een week weg ging wel weer zo mobiel dat ik veel dingen weer redelijk gewoon kon doen, m.u.v. zwaar huishoudelijk werk…
pi_203971694
Ik vond het herstel van mijn eerdere keizersnede ook meevallen maar ik maak me geen illusies over deze keer (vorige keer was ik lichamelijk fitter en had ik niet al een rondrennende dreumes). Gelukkig heeft mijn vriend bij zijn huidige baan 6(!) weken ouderschapsverlof (en dat in dit land :') ) dus dat komt helemaal prima uit.
pi_203975658
Man heeft een positieve coronatest. :{
Ik ben nog niet geboosterd, maar acht de kans heel klein dat ik de dans ga ontspringen. Dus hopelijk valt het mee qua klachten en heeft de baby er geen last van.
  maandag 7 maart 2022 @ 08:21:47 #9
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_203979122
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 21:07 schreef Vaiana het volgende:
Man heeft een positieve coronatest. :{
Ik ben nog niet geboosterd, maar acht de kans heel klein dat ik de dans ga ontspringen. Dus hopelijk valt het mee qua klachten en heeft de baby er geen last van.
Oei, hopen dat het meevalt! Ik ben er momenteel ook wel huiveriger voor om corona te krijgen moet ik zeggen...

Echo is 2 dagen vervroegd. Ik had vrijdag einde dag ineens wat bruin bloedverlies (echt maar een heel klein beetje) en ik ben bij vlagen zo zenuwachtig.. dus nu de 15e om 12:30 de echo. Dan ben ik 7+0.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_203979984
quote:
17s.gif Op maandag 7 maart 2022 08:21 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Oei, hopen dat het meevalt! Ik ben er momenteel ook wel huiveriger voor om corona te krijgen moet ik zeggen...

Echo is 2 dagen vervroegd. Ik had vrijdag einde dag ineens wat bruin bloedverlies (echt maar een heel klein beetje) en ik ben bij vlagen zo zenuwachtig.. dus nu de 15e om 12:30 de echo. Dan ben ik 7+0.
Ja het scheelt dat ik al op 11 weken zit en koorts spannend is t/m 8 weken. Maar ik zou het toch liever vermijden. :+ We slapen nu apart en houden 1,5 meter afstand, maar hij zit niet in volledige isolatie. Er staat vanmiddag een test voor mij gepland, vooralsnog heb ik eigenlijk geen klachten dus we gaan het meemaken.

Ahh ja stressen is dat dan he. ;( Fijn dat je al eerder mag spieken. O+
pi_203984273
Termijnecho was goed, zo bijzonder om te zien dat alles erop en eraan zit. O+
Hij/zij kwam meteen goed in beeld en was lekker aan het bewegen. :D
pi_203984295
Vervelend dat je man corona heeft!
Hopelijk valt het bij jou mee.
pi_203984342
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 15:20 schreef Lokasenna het volgende:
Termijnecho was goed, zo bijzonder om te zien dat alles erop en eraan zit. O+
Hij/zij kwam meteen goed in beeld en was lekker aan het bewegen. :D
[ afbeelding ]
Yay wat goed! O+

Bizar he, dat bewegen.
pi_203984388
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 15:25 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Yay wat goed! O+

Bizar he, dat bewegen.
Ik vond het zo'n groot verschil met nog geen 3 weken geleden! Toen zag het er nog amper uit als een garnaaltje, nu was het ineens echt een minimensje. O+
pi_203984404
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 15:29 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Ik vond het zo'n groot verschil met nog geen 3 weken geleden! Toen zag het er nog amper uit als een garnaaltje, nu was het ineens echt een minimensje. O+
Herkenbaar. :D

Man leeft nu dus op zolder, en ziet mij zo min mogelijk. Ongezellig, maar verstandig. Ik probeer maar te vertrouwen op mijn vaccinatie en op de baby zelf, maar kijk nu wel nog meer uit naar de 13 weken echo. :+
pi_203984569
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 15:30 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Herkenbaar. :D

Man leeft nu dus op zolder, en ziet mij zo min mogelijk. Ongezellig, maar verstandig. Ik probeer maar te vertrouwen op mijn vaccinatie en op de baby zelf, maar kijk nu wel nog meer uit naar de 13 weken echo. :+
Het blijft natuurlijk een spannend gevoel, maar gelukkig zijn de risico's maar heel klein.

Ik moet binnenkort boosteren om op vakantie te mogen, dus ga hem maar eens inplannen denk ik.
pi_203984796
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 15:40 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Het blijft natuurlijk een spannend gevoel, maar gelukkig zijn de risico's maar heel klein.

Ik moet binnenkort boosteren om op vakantie te mogen, dus ga hem maar eens inplannen denk ik.
Ik had hem eind vorige week net ingepland voor 17 maart, want dan vrijwel 13 weken zwanger. :') Maar als ik magischerwijs niet besmet raak kan dat alsnog.
Met delta waren de risico's best aanwezig maar als het goed is met omikron minder idd, dat is heel fijn.
  maandag 7 maart 2022 @ 15:56:30 #18
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_203984846
Fijn van de echo @Lokasenna!
  dinsdag 8 maart 2022 @ 13:50:56 #19
403520 Sway-
La vie est belle
pi_203996497
Fijn idd Lokasenna!

Wisten jullie dat we ook geen garnalen meer mogen? Ben een beetje moe van die lange lijst met rode kruizen in m’n app 8)7
pi_203996557
Heb gisteren nog garnalen gegeten :Y) .
  dinsdag 8 maart 2022 @ 14:00:23 #21
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_203996600
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 13:50 schreef Sway- het volgende:
Fijn idd Lokasenna!

Wisten jullie dat we ook geen garnalen meer mogen? Ben een beetje moe van die lange lijst met rode kruizen in m’n app 8)7
Vegetarisch eten is heel handig bij een zwangerschap :D (tenminste, thuis wordt er vegetarisch gekookt, buiten de deur eet ik wel vlees). Ik mis vooral mijn zachte eitjes ;(.
pi_203996771
Ik hield gelukkig al van hard gekookte eitjes, en eet ook grotendeels vegetarisch.
Zwanger-proof sushi was wel een tikkeltje anti-climactisch. :D En ik vind het wel ingewikkeld dat niet meer alle kaasjes mogen.
pi_203996803
Ik mis koude biertjes :D. Vegetarische sushi klinkt mij ook niet echt aanlokkelijk in de oren eerlijk gezegd :P.

Ik weet niet hoe het daar zit met kaasjes, maar 95% van alle kaasjes die hier in de supermarkt verkocht worden zijn van gepasteuriseerde melk gemaakt en mogen dus gewoon :).
pi_203996804
Daardoor vind ik het dus ook wel meevallen qua lijst rode kruizen, maar ik zoek ws op hele andere dingen. _O-
pi_203996815
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 14:18 schreef Smart_ass het volgende:
Ik mis koude biertjes :D. Vegetarische sushi klinkt mij ook niet echt aanlokkelijk in de oren eerlijk gezegd :P.

Ik weet niet hoe het daar zit met kaasjes, maar 95% van alle kaasjes die hier in de supermarkt verkocht worden zijn van gepasteuriseerde melk gemaakt en mogen dus gewoon :).
Het was kip sushi. ;) Best lekker hoor, maar toch niet helemaal dezelfde ervaring. Qua bier; ik had een lading 0,0 biertjes gekocht maar heb sinds ik zwanger ben dus totaaaal geen zin in bier meer. :')

Ja ik vind het vooral teveel gedoe om het te (laten) checken op feestjes, dus dan eet ik het maar gewoon niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')