abonnement Unibet Coolblue
pi_204168965
Nog even mijn 2 cent over Viaplay

- ze kiezen duidelijk voor de zakelijke aanpak en een gedegen uitleg in de voorbeschouwing. ikzelf vind het prima, maar wie gezelligheid en vermaak zoekt kan hier beter niet naar luisteren. Denk dat als Viaplay de bietenbrug opgaat einde 2022 het vooral door het gemis van het "Oranjegevoel" komt.
- David Coulthard als pitreporter is prima, Mika Hakkinen is helaas net te traag. Lijkt een beetje op Dave Addison versus Tim Harvey in het BTCC op ITV. Addison praat rondjes om Harvey heen om de zaak aan de gang te houden. Het helpt wel dat Coulthard een paar beroemdheden makkelijker aan kan klampen als Jack
- Stephane Kox "spiekt inderdade not so good english" maar dat deed Jack ook niet en zij doet niet gemaakt jolig.
- Melroy en Nelson geven goed commentaar, maar zijn een beetje bang voor stiltes. Ze proberen met Allard op de achtergrond duidelijk BBC en SKY qua aanpak na te doen. Het helpt dat foutjes meteen door een van de drie gecorrigeerd worden en niet via een "excusee' op de achtergrond
- Supportklassen zijn mixed. F2 met Allard en Bleek was wel ok, F3 met Danny Elberse is minder. Elberse was de hele tijd naar namen aan het zoeken, wat veel stiltes en ehms en bladergeluiden tot gevolg had.
- Haperingen vielen mij mee, twee keer dat het beeld even kapte. Wel apart dat er een paar keer ineens muziek onderdoor kwam (ander audio kanaal of iemand die per ongeluk spotify aan had staan?)
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  maandag 21 maart 2022 @ 15:05:57 #252
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_204169126
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:34 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
nee dank je, ik heb het NOS journaal om 14:00 uur al gezien!
En…een nabeschouwing een dag later midden op de dag als iedereen aan het werk is? Lol
Je snapt het concept van niet lineair kijken nog niet helemaal?
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 15:11:22 #253
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_204169172
Kees van de Grint en Tim Coronel te gast!
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  maandag 21 maart 2022 @ 15:12:15 #254
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_204169180
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:52 schreef Sabata het volgende:
Nog even mijn 2 cent over Viaplay

- ze kiezen duidelijk voor de zakelijke aanpak en een gedegen uitleg in de voorbeschouwing. ikzelf vind het prima, maar wie gezelligheid en vermaak zoekt kan hier beter niet naar luisteren. Denk dat als Viaplay de bietenbrug opgaat einde 2022 het vooral door het gemis van het "Oranjegevoel" komt.
- David Coulthard als pitreporter is prima, Mika Hakkinen is helaas net te traag. Lijkt een beetje op Dave Addison versus Tim Harvey in het BTCC op ITV. Addison praat rondjes om Harvey heen om de zaak aan de gang te houden. Het helpt wel dat Coulthard een paar beroemdheden makkelijker aan kan klampen als Jack
- Stephane Kox "spiekt inderdade not so good english" maar dat deed Jack ook niet en zij doet niet gemaakt jolig.
- Melroy en Nelson geven goed commentaar, maar zijn een beetje bang voor stiltes. Ze proberen met Allard op de achtergrond duidelijk BBC en SKY qua aanpak na te doen. Het helpt dat foutjes meteen door een van de drie gecorrigeerd worden en niet via een "excusee' op de achtergrond
- Supportklassen zijn mixed. F2 met Allard en Bleek was wel ok, F3 met Danny Elberse is minder. Elberse was de hele tijd naar namen aan het zoeken, wat veel stiltes en ehms en bladergeluiden tot gevolg had.
- Haperingen vielen mij mee, twee keer dat het beeld even kapte. Wel apart dat er een paar keer ineens muziek onderdoor kwam (ander audio kanaal of iemand die per ongeluk spotify aan had staan?)
Redelijk spot on denk ik. Ik zie online vooral veel mensen uit de categorie oranje supporter klagen. Die willen het hup Holland hup sfeertje en inhoud boeit minder.
Persoonlijk blijf ik er bij dat ze een middenweg hadden moeten zoeken. Olav met een van de beide heren als co-commentator, afscheid nemen van Jack en Rob K. met hun populaire gedoe, maar wel gewoon voor en nabeschouwen met publiek. Denk dat ze met zo'n aanpak weinig gezeik zouden hebben nu.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  maandag 21 maart 2022 @ 15:14:31 #255
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_204169201
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:12 schreef TAV74 het volgende:

[..]
Redelijk spot on denk ik. Ik zie online vooral veel mensen uit de categorie oranje supporter klagen. Die willen het hup Holland hup sfeertje en inhoud boeit minder.
Persoonlijk blijf ik er bij dat ze een middenweg hadden moeten zoeken. Olav met een van de beide heren als co-commentator, afscheid nemen van Jack en Rob K. met hun populaire gedoe, maar wel gewoon voor en nabeschouwen met publiek. Denk dat ze met zo'n aanpak weinig gezeik zouden hebben nu.
Nederlanders zeiken altijd hoor.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  maandag 21 maart 2022 @ 15:17:53 #256
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204169234
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:20 schreef Eagles89 het volgende:
Ik vermoed dat ze het niet lang gaan redden of ze moeten het radicaal om gaan gooien. Je kunt simpelweg niet 100 miljoen op tafel gooien om voor een select groepje F1 nerds Tv te gaan maken
jij denkt dat die paar klagende nerds impact hebben op het voortbestaan van de zender in nederland?

Nee het gros kijkt gewoon zonder de 'kritische' blik en lapt gewoon zonder morren die 10 euro.
  maandag 21 maart 2022 @ 15:50:10 #257
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_204169558
Ik kijk gewoon via F1TV, dus heb geen mening over Viaplay. Nou ja, hooguit dat je een nieuw format de kans moet geven zich te ontwikkelen. Iedereen moet nog een beetje inkomen. Het is ook niet makkelijk om Olav Mol op te volgen. Jack opvolgen kan daarentegen iedereen.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_204169583
quote:
2s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:17 schreef Gunner het volgende:

[..]
jij denkt dat die paar klagende nerds impact hebben op het voortbestaan van de zender in nederland?

Nee het gros kijkt gewoon zonder de 'kritische' blik en lapt gewoon zonder morren die 10 euro.
Ik denk dat je je daar, met een blik op het verleden, gruwelijk in vergist. De mensen die momenteel klagen zijn geen “nerds” maar mainstream kijkers, wat 90% is. De mensen die nu niet klagen zijn juist de F1 “nerds” die al keken voor 2015, toen geen enkele zender interesse in de rechten had en er geen hond keek. We zullen zien wat er gaat gebeuren, mijn voorspelling is: of ze binden in en halen bakzeil binnen een paar maanden, óf ze gaan Sport 1 achterna.
  maandag 21 maart 2022 @ 16:32:56 #259
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_204170101
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:53 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Ik denk dat je je daar, met een blik op het verleden, gruwelijk in vergist. De mensen die momenteel klagen zijn geen “nerds” maar mainstream kijkers, wat 90% is. De mensen die nu niet klagen zijn juist de F1 “nerds” die al keken voor 2015, toen geen enkele zender interesse in de rechten had en er geen hond keek. We zullen zien wat er gaat gebeuren, mijn voorspelling is: of ze binden in en halen bakzeil binnen een paar maanden, óf ze gaan Sport 1 achterna.
Sport 7 was het toch?
Maar ik denk dat je helemaal gelijk hebt en dit is eigenlijk ook waarom ik deze hele Viaplay-saga toch geboeid aan het volgen ben, al kijk ik zelf via F1TV (voorheen ook altijd via stream van F1TV of Ziggo Sport totaal - die laatste nu weggedaan).
Iemand had idd even bij ome John de Mol moeten langsgaan om te vragen waarom het hem tóch niet gelukt is om met nota bene de voetbalrechten een succesvolle zender te neer te zetten, ondanks het feit dat hij telkens ook grote namen wist te contracteren voor z'n (andere) programma's (wat ze bij Viaplay niet eens gedaan hebben). Of hij inmiddels snapt hoe het werkt in de psyche van de gemiddelde Nederlander. Hoe iets dat eerst omarmt scheen te worden, ineens de rug wordt toegekeerd als de Nederlander vindt dat er bijv. te hoog van de toren wordt geblazen.

Maar sommige dingen had iedereen, en dus Viaplay zelf ook, kunnen bedenken. De enige reden dat zij de NLse F1-rechten gekocht hebben is vanwege Verstappen en zijn Oranje-legioen. Dan is het heel raar als je ineens juist een programma gaat maken voor die marginale groep die zonder Verstappen ook wel zou kijken en 'neutraal' commentaar wil. Btw, echt neutraal commentaar bij sportwedstrijden is altijd dodelijk saai en wordt ook in andere landen niet gedaan. Als je dan ook nog weet dat de NLse kijker voor zowel beeld als geluid alternatieven heeft, dan zijn de keuzes die gemaakt zijn m.i. onbegrijpelijk. Mensen die nu hun abonnement alweer opgezegd hebben, win je niet meer zo snel terug.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 21 maart 2022 @ 16:58:43 #260
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204170456
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:53 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Ik denk dat je je daar, met een blik op het verleden, gruwelijk in vergist. De mensen die momenteel klagen zijn geen “nerds” maar mainstream kijkers, wat 90% is. De mensen die nu niet klagen zijn juist de F1 “nerds” die al keken voor 2015, toen geen enkele zender interesse in de rechten had en er geen hond keek. We zullen zien wat er gaat gebeuren, mijn voorspelling is: of ze binden in en halen bakzeil binnen een paar maanden, óf ze gaan Sport 1 achterna.
Ik merk dat veel mensen denken (niet persoonlijk bedoeld) dat ze alleen maar F1 doen. Ik wacht bijvoorbeeld ook op 1 augustus al Engels voetbal erbij komt.
pi_204170476
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:20 schreef Eagles89 het volgende:
Ik had voor 4.99 een maand op proef meteen een dag later opgezegd. Het hele ViaPlay avontuur heeft mij net geen 5 euro gekost, lekker prima en houden zo. Ik vermoed dat ze het niet lang gaan redden of ze moeten het radicaal om gaan gooien. Je kunt simpelweg niet 100 miljoen op tafel gooien om voor een select groepje F1 nerds Tv te gaan maken. De passie mist om het voor mainstream interessant te maken en die kun je ook niet door ervaring of met de tijd laten groeien. Daarnaast heeft Nederland een zeer moeilijke relatie met vernieuwingen op TV, zeker als het betaal TV is en helemaal als er oude programma’s voor zijn verdwenen en er geen alternatief is. Zie John de Mol die voor honderden miljoenen het schip is ingegaan met al zn TV zenders, Sport 1, Tien, en nu SBS 6.
Wat dat betreft is het voor TV analisten wel interessant te volgen hoe dit zich gaat ontwikkelen.
Het niet lang gaan redden? Contractje wordt gewoon uitdragen sowieso.

Verder reageer jij zoals Rob van Gameren zou doen dus je bent of gewoon Rob of je bent onderdeel van het ziggo socials management team
pi_204170624
Was niet ontevreden over het eerste weekend. Olav heeft denk ik zichzelf uit de markt geprijsd door zich altijd met hand en tand te verzetten tegen dat duocommentaar. Voor de rest was ik wel een beetje klaar met die haantjes aan de Ziggo tafel die elkaar probeerden de loef af te steken.

Zag Kamphues bij de MotoGP. Hij was daar redelijk te pruimen. Ook Coronel bij Viaplay was te hebben, maar samen werd ik er niet gelukkig van.

Dan hoeven wij niet meer naar die middagwandeling van de tandarts te kijken die als hij geluk had één iemand op de grid te spreken kreeg. Dat meisje bij het vierkantje vond ik ook prettiger.

Alleen Häkkinen is nog even wennen. Het commentaar is ook anders. Maar goed dat ze Olav niet proberen te imiteren. Dat zou kolderiek worden. En de Olav van de eerste race was ook niet de Olav van de laatste race. Die mannen moeten misschien ook nog hun beste vorm een beetje vinden.
pi_204170802
quote:
2s.gif Op maandag 21 maart 2022 16:32 schreef Jane het volgende:

[..]
Sport 7 was het toch?
Maar ik denk dat je helemaal gelijk hebt en dit is eigenlijk ook waarom ik deze hele Viaplay-saga toch geboeid aan het volgen ben, al kijk ik zelf via F1TV (voorheen ook altijd via stream van F1TV of Ziggo Sport totaal - die laatste nu weggedaan).
Iemand had idd even bij ome John de Mol moeten langsgaan om te vragen waarom het hem tóch niet gelukt is om met nota bene de voetbalrechten een succesvolle zender te neer te zetten, ondanks het feit dat hij telkens ook grote namen wist te contracteren voor z'n (andere) programma's (wat ze bij Viaplay niet eens gedaan hebben). Of hij inmiddels snapt hoe het werkt in de psyche van de gemiddelde Nederlander. Hoe iets dat eerst omarmt scheen te worden, ineens de rug wordt toegekeerd als de Nederlander vindt dat er bijv. te hoog van de toren wordt geblazen.

Maar sommige dingen had iedereen, en dus Viaplay zelf ook, kunnen bedenken. De enige reden dat zij de NLse F1-rechten gekocht hebben is vanwege Verstappen en zijn Oranje-legioen. Dan is het heel raar als je ineens juist een programma gaat maken voor die marginale groep die zonder Verstappen ook wel zou kijken en 'neutraal' commentaar wil. Btw, echt neutraal commentaar bij sportwedstrijden is altijd dodelijk saai en wordt ook in andere landen niet gedaan. Als je dan ook nog weet dat de NLse kijker voor zowel beeld als geluid alternatieven heeft, dan zijn de keuzes die gemaakt zijn m.i. onbegrijpelijk. Mensen die nu hun abonnement alweer opgezegd hebben, win je niet meer zo snel terug.
Je hebt gelijk, Sport 7 inderdaad, ook alweer 20 jaar geleden geloof ik, maar het vergelijk met ViaPlay is enorm.
Verder helemaal met je eens. Ze maken alle klassieke fouten die afgelopen 20 jaar al meerdere keren gemaakt zijn en miljoenen en miljoenen euro’s gekost hebben. ViaPlay vergist zich gigantisch in de Nederlandse markt en denkt dat het 1 op 1 mer Noorwegen/Zweden/Denemarken is te vergelijken.
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 18:59:04 #264
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_204171643
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:50 schreef 4-elements het volgende:
Ik kijk gewoon via F1TV, dus heb geen mening over Viaplay. Nou ja, hooguit dat je een nieuw format de kans moet geven zich te ontwikkelen. Iedereen moet nog een beetje inkomen. Het is ook niet makkelijk om Olav Mol op te volgen. Jack opvolgen kan daarentegen iedereen.
Op zich vond ik de gridwalks van Jack niet zo verkeerd hoor. Vind hem best vermakelijk als verslaggever. En je bleef ook die hele gridwalk bij hem, nu gaan we eerst naar David en Mika, dan naar Stephane, en vervolgens nog eens naar nog een andere verslaggever.

Wat we nu zien is allemaal heel zakelijk, maar F1 blijft voor een groot deel entertainment. Maar dit is nu eenmaal hoe ze het aanpakken, en ik zie niet hoe ze dat 1-2-3 gaan aanpassen.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  maandag 21 maart 2022 @ 20:14:52 #265
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_204172805
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 17:00 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Het niet lang gaan redden? Contractje wordt gewoon uitdragen sowieso.
Reken maar dat daar een mouw aan te passen is als blijkt dat Viaplay hun kosten er niet uithaalt.
quote:
Verder reageer jij zoals Rob van Gameren zou doen dus je bent of gewoon Rob of je bent onderdeel van het ziggo socials management team
Wat een onzin. Hij heeft gewoon gelijk. Het is Sport 7 en Tien/Talpa all over again.

Van het Sport 7-debacle hadden ze kunnen weten dat de Nederlander weliswaar graag naar sport kijkt, maar zelden bereid is er extra voor te betalen. Destijds vond men 2 gulden(!) al te veel. Voor voetbal, de populairste sport, nog wel. Misschien heeft Viaplay zich ook vergist in het feit dat heel veel Nederlanders als klant van Ziggo altijd het gevoel hadden dat F1 kijken gratis was. Als je er dan nu ineens 14 euro voor vraagt moet je wel heel veel goeds bieden willen die mensen het er voor over hebben.

Van het Tien/Talpa-verhaal hadden ze kunnen weten dat Nederland er een hekel aan heeft als je met je dikke poen de favoriete programma's van mensen wegkoopt bij hun vertrouwde zenders en er dan ook nog dingen aan verandert. Dan kijken ze gewoon niet meer, ook al hoeven ze er niks extras voor te betalen. Jack Spijkerman wordt nog wel eens badend in het zweet wakker als hij er aan terugdenkt. En ook toen konden de voetbalrechten de zender niet redden.

Ik weet niet of dit allemaal uniek Nederlands is, maar het zijn in ieder geval wel dingen die Viaplay in hun achterhoofd hadden moeten houden. Nederlanders geven misschien wel duizenden euros uit om de wereld over te vliegen en in het oranje Verstappen aan te moedigen, maar we geven niet graag geld uit aan sportzenders of andere streamingdiensten.
Als ze het mij hadden gevraagd had ik geadviseerd de prijs voor een abonnement heel laag te houden in het begin en verder om het Ziggo-format zoveel mogelijk over te nemen of gewoon die hele ploeg in te huren. Niet omdat ik zelf altijd zo'n fan was (ik heb me vaak genoeg aan gestoord aan bijv. Jack), maar omdat veel mensen er nu pas voor het eerst (extra) voor betalen en dat doen ze eerder voor iets dat ze kennen. Daarna kun je dan langzaam het format gaan veranderen. Wat ze nu doen - het format radicaal anders - en er dan de hoofdprijs qua streamingdienst voor vragen, werkt niet. Volgens mij is alleen het premium-abonnement van Netflix momenteel nog net ietsje duurder dan Viaplay, in Nederland.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 21-03-2022 20:31:32 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_204173251
quote:
2s.gif Op maandag 21 maart 2022 20:14 schreef Jane het volgende:

[..]
Reken maar dat daar een mouw aan te passen is als blijkt dat Viaplay hun kosten er niet uithaalt.
[..]
Wat een onzin. Hij heeft gewoon gelijk. Het is Sport 7 en Tien/Talpa all over again.

Van het Sport 7-debacle hadden ze kunnen weten dat de Nederlander weliswaar graag naar sport kijkt, maar zelden bereid is er extra voor te betalen. Destijds vond men 2 gulden(!) al te veel. Voor voetbal, de populairste sport, nog wel. Misschien heeft Viaplay zich ook vergist in het feit dat heel veel Nederlanders als klant van Ziggo altijd het gevoel hadden dat F1 kijken gratis was. Als je er dan nu ineens 14 euro voor vraagt moet je wel heel veel goeds bieden willen die mensen het er voor over hebben.

Van het Tien/Talpa-verhaal hadden ze kunnen weten dat Nederland er een hekel aan heeft als je met je dikke poen de favoriete programma's van mensen wegkoopt bij hun vertrouwde zenders en er dan ook nog dingen aan verandert. Dan kijken ze gewoon niet meer, ook al hoeven ze er niks extras voor te betalen. Jack Spijkerman wordt nog wel eens badend in het zweet wakker als hij er aan terugdenkt. En ook toen konden de voetbalrechten de zender niet redden.

Ik weet niet of dit allemaal uniek Nederlands is, maar het zijn in ieder geval wel dingen die Viaplay in hun achterhoofd hadden moeten houden. Nederlanders geven misschien wel duizenden euros uit om de wereld over te vliegen en in het oranje Verstappen aan te moedigen, maar we geven niet graag geld uit aan sportzenders of andere streamingdiensten.
Als ze het mij hadden gevraagd had ik geadviseerd de prijs voor een abonnement heel laag te houden in het begin en verder om het Ziggo-format zoveel mogelijk over te nemen of gewoon die hele ploeg in te huren. Niet omdat ik zelf altijd zo'n fan was (ik heb me vaak genoeg aan gestoord aan bijv. Jack), maar omdat veel mensen er nu pas voor het eerst (extra) voor betalen en dat doen ze eerder voor iets dat ze kennen. Daarna kun je dan langzaam het format gaan veranderen. Wat ze nu doen - het format radicaal anders - en er dan de hoofdprijs qua streamingdienst voor vragen, werkt niet. Volgens mij is alleen het premium-abonnement van Netflix momenteel nog net ietsje duurder dan Viaplay, in Nederland.
14 euro? Ik heb het voor net iets meer dan de helft. Je kan het account ook nog delen, waardoor je effectief rond de 4 euro per maand zit. Ver onder netflix niveau. Voor dat geld krijgt je een veel hogere informatieve waarde tov wat ziggo biedt / bood. Werkelijk alles rondom f1 wordt verslagen. Zij het op nog groentjes niveau qua presentatie maar dat komt nog wel. Een Ziggo abonnement gaat over de 60 euro per maand, wat nou f1 gratis. En daar krijg je jandoedels als Jack Plooij en Rob van Gameren als prominenten van de show. Een altijd nietszeggende gast zoals JP Balkenende. En een Olav Mol die diep in de herfst zit van zijn carriere. Als je dat zooitje gaat vergelijken met wat Viaplay biedt dan gaat Ziggo op bijna alle fronten het onderspit delven.

Daarnaast is de vergelijking met sport 7 niet valide. Die tijd is lang vervlogen. We zijn al lang en breed gewend aan streamen en met een paar euro per maand heb je alles van F1, bundesliga en straks PL. Vergelijk het maar met Buckler. We dronken eerst geen alcoholvrij bier dankzij Youpie en zitten we intussen met een 10 tal smaken van dat bier opgezadeld. De tijden zijn gewoon veranderd.
  maandag 21 maart 2022 @ 21:21:52 #267
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_204173771
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 20:48 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
14 euro? Ik heb het voor net iets meer dan de helft. Je kan het account ook nog delen, waardoor je effectief rond de 4 euro per maand zit. Ver onder netflix niveau. Voor dat geld krijgt je een veel hogere informatieve waarde tov wat ziggo biedt / bood. Werkelijk alles rondom f1 wordt verslagen. Zij het op nog groentjes niveau qua presentatie maar dat komt nog wel. Een Ziggo abonnement gaat over de 60 euro per maand, wat nou f1 gratis. En daar krijg je jandoedels als Jack Plooij en Rob van Gameren als prominenten van de show. Een altijd nietszeggende gast zoals JP Balkenende. En een Olav Mol die diep in de herfst zit van zijn carriere. Als je dat zooitje gaat vergelijken met wat Viaplay biedt dan gaat Ziggo op bijna alle fronten het onderspit delven.

Daarnaast is de vergelijking met sport 7 niet valide. Die tijd is lang vervlogen. We zijn al lang en breed gewend aan streamen en met een paar euro per maand heb je alles van F1, bundesliga en straks PL. Vergelijk het maar met Buckler. We dronken eerst geen alcoholvrij bier dankzij Youpie en zitten we intussen met een 10 tal smaken van dat bier opgezadeld. De tijden zijn gewoon veranderd.
Netflix kun je toch ook delen?
En je gaat toch niet de standaardkosten van je TV (kabel-)aanbieder vergelijken met de prijs voor een streamingdienst, he? :D Die 60 euro betalen Ziggoklanten nu nog steeds, alleen komt daar nu 14 euro voor Viaplay bij.

Geloof me, ik ben de laatste die op JP Balkenende zit te wachten, in welk programma dan ook. :r Ik zit hier ook niet per se Ziggo te verdedigen, als wel te analyseren waarom Viaplay m.i. de plank misslaat. En waarom het mij heel erg doet denken aan de avonturen van John de Mol op dit vlak, maar dan met voetbalrechten.

En wat Buckler betreft... natuurlijk zijn er andere alcoholvrije biertjes waar een zekere markt voor is, maar Buckler is nooit meer teruggekomen. Ik zeg toch ook niet dat Videoland, Disney+, AmazonPrime video, enz. straks gaan omvallen door de eventuele reputatieschade die Viaplay nu oploopt? Voor streamingdiensten is zeker een markt in NL, net als voor alcoholvrij bier, maar misschien dat niet elk merk een lang leven beschonken is, als Viaplay de Buckler onder de streamingdiensten blijkt te zijn.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_204174357
quote:
2s.gif Op maandag 21 maart 2022 20:14 schreef Jane het volgende:

[..]
Reken maar dat daar een mouw aan te passen is als blijkt dat Viaplay hun kosten er niet uithaalt.
[..]
Wat een onzin. Hij heeft gewoon gelijk. Het is Sport 7 en Tien/Talpa all over again.

Van het Sport 7-debacle hadden ze kunnen weten dat de Nederlander weliswaar graag naar sport kijkt, maar zelden bereid is er extra voor te betalen. Destijds vond men 2 gulden(!) al te veel. Voor voetbal, de populairste sport, nog wel. Misschien heeft Viaplay zich ook vergist in het feit dat heel veel Nederlanders als klant van Ziggo altijd het gevoel hadden dat F1 kijken gratis was. Als je er dan nu ineens 14 euro voor vraagt moet je wel heel veel goeds bieden willen die mensen het er voor over hebben.

Van het Tien/Talpa-verhaal hadden ze kunnen weten dat Nederland er een hekel aan heeft als je met je dikke poen de favoriete programma's van mensen wegkoopt bij hun vertrouwde zenders en er dan ook nog dingen aan verandert. Dan kijken ze gewoon niet meer, ook al hoeven ze er niks extras voor te betalen. Jack Spijkerman wordt nog wel eens badend in het zweet wakker als hij er aan terugdenkt. En ook toen konden de voetbalrechten de zender niet redden.

Ik weet niet of dit allemaal uniek Nederlands is, maar het zijn in ieder geval wel dingen die Viaplay in hun achterhoofd hadden moeten houden. Nederlanders geven misschien wel duizenden euros uit om de wereld over te vliegen en in het oranje Verstappen aan te moedigen, maar we geven niet graag geld uit aan sportzenders of andere streamingdiensten.
Als ze het mij hadden gevraagd had ik geadviseerd de prijs voor een abonnement heel laag te houden in het begin en verder om het Ziggo-format zoveel mogelijk over te nemen of gewoon die hele ploeg in te huren. Niet omdat ik zelf altijd zo'n fan was (ik heb me vaak genoeg aan gestoord aan bijv. Jack), maar omdat veel mensen er nu pas voor het eerst (extra) voor betalen en dat doen ze eerder voor iets dat ze kennen. Daarna kun je dan langzaam het format gaan veranderen. Wat ze nu doen - het format radicaal anders - en er dan de hoofdprijs qua streamingdienst voor vragen, werkt niet. Volgens mij is alleen het premium-abonnement van Netflix momenteel nog net ietsje duurder dan Viaplay, in Nederland.
Ik denk dat we sport7 er niet bij moeten halen. Het klopt dat het ook een sportzender was, maar daar houden de raakvlakken op. Sport7 was de eerste betaalzender en dat beviel Nederland niet, de Nederlander heeft een hekel aan snelle succesvolle jongens die even aan het heilige voetbal wilde zitten, kabelexploitanten moesten reguliere tv zenders schrapen zodat sport7 uitgezonden kon worden en weet ik veel wat nog meer. Er was bij voorbaat al een hoop commotie. En dan nog de hilariteit dat de exploitaten als de wiedeweerga de tv kasten moesten gaan vervangen en dat elke huishouden deels zou moeten opdraaien voor de extra kosten en elke regio een andere prijs zou gaan betalen.

Zie de weerstand.

Maar als je toch de parallel wil maken over de abonnementsprijs. Toen waren we inderdaad niet van plan om 2 gulden te betalen, maar nu betalen de voetballiefhebbers met alle liefde het tienvoudige.

Het was 25 jaar geleden een totaal andere tijd.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2022 21:59:41 ]
  maandag 21 maart 2022 @ 23:06:35 #269
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_204175278
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 21:55 schreef OnwetendeNerd het volgende:

Maar als je toch de parallel wil maken over de abonnementsprijs. Toen waren we inderdaad niet van plan om 2 gulden te betalen, maar nu betalen de voetballiefhebbers met alle liefde het tienvoudige.

ESPN Compleet, heb je het dan over, neem ik aan? (Geen idee, geen voetballiefhebber) Dat is 17,95 euro, als je de volle mep betaalt, als ik het goed zie, maar bij diverse TV-providers goedkoper. Maar goed, dan kun je dus echt alle eredivisiewedstrijden live kijken. Dat zijn wel heel wat meer wedstrijden dan die 20 à 23 F1-races per jaar*. En dan nog kijken er meer mensen naar de samenvattingen bij de NOS, lees ik. Alleen voor de diehard voetballiefhebber, dus.

En dat geeft niet, maar dan kom je toch weer terug bij de vraag waarom Viaplay de NLse rechten juist nu gekocht heeft. Want het gros van de mensen dat de laatste jaren F1 is gaan kijken, doet dat wegens Max Verstappen en is niet het race-equivalent van de diehard voetballiefhebber die een abbo op ESPN compleet heeft.

M.a.w., ik denk dat Viaplay de rechten gekocht heeft om mee te kunnen liften op het succes van Max Verstappen, maar ze proberen die oranjefans binnen te hengelen met precies het verkeerde aas. De Max-fans willen het Ziggo-enthousiasme en zitten niet te wachten op koele analyses en 'neutraal' commentaar. En dat terwijl de diehard F1-liefhebber wrs juist al een F1TV-abbo heeft, omdat je dan ook over een geweldig archief met oude races beschikt.

Mijn conclusie is dus dat Viaplay precies de verkeerde doelgroep aanspreekt, terwijl ze ook nog eens niet de exclusieve rechten hebben gekocht, waardoor men een alternatief heeft. Ik zie het niet goedkomen.

* Als je het bedrag per wedstrijd/race uitrekent zie je het verschil pas goed, namelijk:
- 0,35 euro per eredivisiewedstrijd bij ESPN vs minstens 7,50 euro per F1-race bij Viaplay
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  dinsdag 22 maart 2022 @ 09:17:25 #270
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_204176913
Eerste race maar met Olav via GP Radio gekeken.
Vond die mannetjes van Viaplay nogal druk in het begin, scheen later beter te worden.
Beeld stopte ook een aantal keer in de opwarmronde, dus maar niet gegokt en de race via F1TV gekeken.
Geef het een paar weken en dan zal het wel beter te pruimen zijn.

Die vrouwen zijn ook wennen. Amber kijkt de hele tijd zo vragend/onnozel en die op de grid, tsja.
Zal allemaal wel wennen zijn, uitzending 1, dus wordt vast beter.

Het is dat Starz (Power + spinoffs) en Hayu bij de prijs inzitten, anders zou ik het niet nog een keer nemen en het bij F1 TV Pro houden.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_204180107
Viaplay moet vooral op de kwaliteit letten en dan komt het echt wel goed. Live hoor je echt nog veel klachten over, in 720p.

Persoonlijk vind ik wel echt dat er veel goede stappen genomen zijn.
Olav en Jack kon gwn echt niet meer. Die teerden gwn op ervaring. Waren te arrogant geworden en keken totaal niet meer naar de race.
Ook veel te partijdig naar Max toe. En alles is een vooruitgang tov deze 2.

Dat slijmerige hosanna mocht echt wel weg. Aan de andere kant vond ik het bar mannen gepraat van Ziggo ook wel weer heel fijn. Gewoon heerlijk luchtig, maar wel met kennis.

Slipstream heeft dat bv ook totaal niet en Fox/ESPN mist dat voor mij ook echt. Val je gwn bij in slaap.

Dus echt die middenweg moet gevonden worden en de huidige groep kan dat denk ik best wel.

Ervaring moet ook komen. Olav en Jack stonden al eeuwen op de grid, dat kun je nu niet na 1 race verwachten van deze groep.
  dinsdag 22 maart 2022 @ 15:33:03 #272
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_204181044
RTL Z meldt dat er naar schatting zo'n 700.000 mensen niet hebben gekeken, die vorig jaar nog wel naar de F1 keken: https://www.rtlnieuws.nl/(...)tting-700000-kijkers

Ik merk het ook in m'n familie dat voorheen er altijd wel interesse was om even Ziggo Sport op te zetten, maar nu het niet meer zo makkelijk te kijken is, hebben ze geen behoefte aan een abonnement en laten ze het daarom maar schieten.

Toch zonde, net nu we een Nederlandse wereldkampioen hebben.
  dinsdag 22 maart 2022 @ 16:39:18 #273
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_204181826
Het kan zijn dat ik er overheen kijk, maar ik ben tot nu toe nergens (officiële) fragmenten van de Viaplay-uitzendingen van afgelopen weekend online tegengekomen. Dat is heel raar en ook een beetje dom, want dat is dé manier om mensen over te halen om toch maar een abonnement te nemen. Er moeten uit al die uren uitzending toch wel een páár stukjes te knippen zijn die de moeite van het bekijken/beluisteren waard zijn? Waardoor twijfelaars een (positieve) indruk kunnen krijgen?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_204189693
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 15:33 schreef Tijn het volgende:
RTL Z meldt dat er naar schatting zo'n 700.000 mensen niet hebben gekeken, die vorig jaar nog wel naar de F1 keken: https://www.rtlnieuws.nl/(...)tting-700000-kijkers

Ik merk het ook in m'n familie dat voorheen er altijd wel interesse was om even Ziggo Sport op te zetten, maar nu het niet meer zo makkelijk te kijken is, hebben ze geen behoefte aan een abonnement en laten ze het daarom maar schieten.

Toch zonde, net nu we een Nederlandse wereldkampioen hebben.
Met de inflatie, energieprijzen etc waar veel mensen nu meer geld aan kwijt zijn zullen velen op dit moment ook minder snel nog een abo erbij nemen.
  woensdag 23 maart 2022 @ 11:55:02 #275
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204189717
En er zullen vast een hoop Ziggo-klanten afhaken nu het niet meer 'gratis' is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')