Ook alle aanwijzingen dat buiten zijn kleine kring handlangers de betrokken Russen nogal verrast en onvoorbereid ogen.. De hele invasie komt op mij over als een noodgreep, een bevlieging van een doorgeslagen dictator.quote:Op donderdag 3 maart 2022 15:19 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Vooral een Putin die oogt alsof hij totaal de weg kwijt is a la Hitler in zijn laatste jaren baart mij zorgen. Paar weken geleden dacht ik nog dat hij het weer op zijn gebruikelijke sluwe manier zou doen. Dreigen met een invasie en vervolgens alleen die twee provincies semi annexeren. Het westen haalt opgelucht adem, stelt een paar sancties in en we gaan weer verder met de orde van de dag.
Nee, we moeten iedereen straffen voor een oorlog die enkel voort komt uit Putin en zijn vriendjes. Hoe meer onschuldige Russen er geraakt worden hoe beter.quote:Op donderdag 3 maart 2022 15:18 schreef Ronald het volgende:
Ik vind dit soort zuiveringen van alles wat maar iets met Rusland te maken heeft, wel wat ver gaan.
https://www.nu.nl/cultuur(...)tage-in-rusland.html
Je kunt kunst en cultuur toch wel enigszins los zien van een doorgeslagen dictator?
Vandaar dat jij wel de expertise hebt, misschien moet de NATO jou eens bellen...quote:Op donderdag 3 maart 2022 15:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je maakt het daarmee enkel erger. Maar je hebt waarschijnlijk niet de intellectuele capaciteiten om dat te begrijpen.
Als het regime van Poetin dreigt te vallen gok ik idd dat hij dan liever de wereld in vuur en vlam zet. Als het puur blijft bij het uitblijven van zijn droom om de Russische hegemonie in de voormalig Sovjetunie te herstellen is die kans een stuk kleiner, maar nog steeds significant.quote:Op donderdag 3 maart 2022 15:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ook. Als ze verliezen zorgen ze dat iedereen verliest gok ik.
Wat zou jij doen?quote:Op donderdag 3 maart 2022 15:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee, we moeten iedereen straffen voor een oorlog die enkel voort komt uit Putin en zijn vriendjes. Hoe meer onschuldige Russen er geraakt worden hoe beter.
Alleen maar ouwe troep is ingezet in Ukraine. Armata is in hele kleine aantallen geproduceerd en volgens mij meer om te exporteren en geld ermee te verdienen dan om in het Russische leger zelf gebruikt te worden.quote:Op donderdag 3 maart 2022 15:05 schreef Jaeger85 het volgende:
Wordt de T-14 Armata ingezet in Oekraïne? Ben wel benieuwd hoe die het houdt tegen anti tank wapens.
Onderwater.quote:Op donderdag 3 maart 2022 15:16 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
En waar zijn alle onderzeeërs?
Ja eigenlijk zijn er maar weinig positieve uitkomsten voor dit hele gebeuren, de 'beste' oplossing zou een coup vanuit de Russische bevolking zelf zijn, maar dat gaat ook lastig worden straks met de martial law.quote:Op donderdag 3 maart 2022 15:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ook. Als ze verliezen zorgen ze dat iedereen verliest gok ik.
In dit geval gaat het ook om Putins vriendjes die geraakt worden. Leuk dat je daar dan weer net overheen las.quote:Op donderdag 3 maart 2022 15:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee, we moeten iedereen straffen voor een oorlog die enkel voort komt uit Putin en zijn vriendjes. Hoe meer onschuldige Russen er geraakt worden hoe beter.
Warm bad hierquote:Op donderdag 3 maart 2022 15:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je maakt het daarmee enkel erger. Maar je hebt waarschijnlijk niet de intellectuele capaciteiten om dat te begrijpen.
Klopt volgens mij zitten de meeste Oekraïners niet te wachten op een nieuwe Sovjetunie:quote:Op donderdag 3 maart 2022 15:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als ze het oosten van Oekraine helemaal bezetten dan gaat dat iig een enorme pyrrusoverwinning worden, waarbij een langdurige bezetting waarschijnlijk ook nog eens verzandt in een lange partizanenstrijd.
quote:Op donderdag 3 maart 2022 15:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Die zitten wsl onder water![]()
Maar destroyers horen hier gewoon bij. Heel vreemd. Of zitten die vast in de Middellandse zee?
quote:Op donderdag 3 maart 2022 15:18 schreef RAVW het volgende:
[..]
die liggen op de bodem te wachten op brandstof
quote:
Het kan zijn dat de destroyers op een andere positie liggen en wachten tot de transport schepen geladen zijn.quote:Op donderdag 3 maart 2022 15:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Die zitten wsl onder water![]()
Maar destroyers horen hier gewoon bij. Heel vreemd. Of zitten die vast in de Middellandse zee?
Russen zijn gewoon filmmateriaal aan het verzamelen van hoe russen afgeslacht worden voor een officiele oorlog zo.quote:
Dit dus, slaat nergens op.quote:Op donderdag 3 maart 2022 15:18 schreef Ronald het volgende:
Ik vind dit soort zuiveringen van alles wat maar iets met Rusland te maken heeft, wel wat ver gaan.
https://www.nu.nl/cultuur(...)tage-in-rusland.html
Je kunt kunst en cultuur toch wel enigszins los zien van een doorgeslagen dictator?
Aan de andere kant is met de staat van beleg meteen wel iedereen wakker dat de shit aan is in Rusland.quote:Op donderdag 3 maart 2022 15:22 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja eigenlijk zijn er maar weinig positieve uitkomsten voor dit hele gebeuren, de 'beste' oplossing zou een coup vanuit de Russische bevolking zelf zijn, maar dat gaat ook lastig worden straks met de martial law.
Simpel gezegd? Ja.quote:Op donderdag 3 maart 2022 15:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik had me als NAVO/EU zijnde voornamelijk gericht op motivering van onderhandeling, humanitaire acties en de financiele sancties. Maar ik zou Russische sporters niet opeens weigeren voor toernooien, of dat soort zaken. Putin slaapt er niet minder om, maar je raakt de normale burger wel. Denk dat we ons goed moeten blijven realiseren dat de meerderheid van de normale bevolking helemaal geen oorlog wilt; die moeten we niet gaan straffen vind ik.quote:
Iets genuanceerder: de gemiddelde Ivan met de pet moet wel weten dat we hem niet per sé haten. Maar wel zijn gewelddadige tiran en zijn handlangers.quote:
Is gewoon de foto die nu bij het liveblog staat, die titel veranderd elke paar minutenquote:Op donderdag 3 maart 2022 15:25 schreef RAVW het volgende:
Op nu.nl
[ link | afbeelding ]
Ja zo kan ik ook wel iets afdwingen bij onderhandelingen met dit soort dingen, niet echt en juiste foto bij het schrijven
Volgens mij hebben ze alleen maar oude troep om in te zettenquote:Op donderdag 3 maart 2022 15:21 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Alleen maar ouwe troep is ingezet in Ukraine. Armata is in hele kleine aantallen geproduceerd en volgens mij meer om te exporteren en geld ermee te verdienen dan om in het Russische leger zelf gebruikt te worden.
Dit kan denk ik alleen nog maar dramatisch eindigen ja. Tenzij Putin echt alleen maar bluft, of een van z'n meest loyale vriendjes moet een atoombom toch te ver vinden gaan...maar dat betwijfel ik beiden.quote:Op donderdag 3 maart 2022 15:22 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja eigenlijk zijn er maar weinig positieve uitkomsten voor dit hele gebeuren, de 'beste' oplossing zou een coup vanuit de Russische bevolking zelf zijn, maar dat gaat ook lastig worden straks met de martial law.
ja weet het maar het komt wel raar overquote:Op donderdag 3 maart 2022 15:25 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Is gewoon de foto die nu bij het liveblog staat, die titel veranderd elke paar minuten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |