abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 maart 2022 @ 11:18:46 #1
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_203919608
Hi allemaal,
Ik ga een nieuw pand betrekken waar een betonnen verdiepingsvloer ligt. Vloer is wel glad, maar lijkt me niet gevlinderd itt de BG.

De ruwe uitstraling is heel tof, maar ook wel wat stoffig. Omdat het kantoor moet worden, zou ik daar wel iets aan willen doen.

Een optie is een transparante epoxy vloer, maar dat kost me gewoon teveel geld voor 80 vierkante meter.

Is er een budgetoplossing om de vloer te fixeren? Hoe goedkoper, hoe beter, als het maar wel werkt.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_203920838
Vloerbedekking panelen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203933143
Ik heb een badkamervloer van baksteen, dan wel terracotta tegel die daar op lijkt, heb het niet zelf gelegd. Toen ik daar kwam wonen lag er zeil wat ik eruit getrokken heb en vond die ruwe steenvloer wel mooi. Maar het was ook stoffig en gaf de steen de rode kleur af aan natte dweil en zelfs aan natte voeten.

Ik heb dit toen met Previsol van Prochemko ingespoten, dit is dun als water trekt in het steen en wanneer droog en uitgehard fixeert het en maakt de steen waterafstotend. Zit er nu al heel erg lang in en nog steeds goed, je loopt het er dus niet vanaf.

Ecoform Permacon is een soortgelijk product voor beton, je brengt het op met lagedrukspuit in verhouding 1L op 4m². Dat zijn dus 20L op 80m²... 25L = ¤ 280,-
https://www.ecoformeurope.nl/product/permacon-beton-waterdicht/
Maar eerst proberen met 1 liter in onopvallend hoekje of het is wat je zoekt.

Voordeliger dan Previsol, resultaat zou hetzelfde moeten zijn.
https://www.123impregneer.nl/nl/prevosil-speciaal-wb.html?
pi_203933185
Goedkoopste oplossing zal gewone betonverf zijn. Dat slijt wel, dus het is niet heel duurzaam. Maar als het geen veelbelopen ruimte is gaat het wel een paar jaar mee.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 4 maart 2022 @ 08:11:22 #5
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_203933220
Als het een kantoor moet worden lijkt me iets van een vloerbedekking toch wel prettig (of PVC oid). Of is het helemaal niet egaal? Een normale betonvloer is niet per sé overal gelijk.
Deze vloer enkel behandelen lijkt me echt onprettig om er te werken. Is er ook vloerverwarming aangelegd? Anders wordt het helemaal een koude bedoeling.

De vloer in onze garage is wel gevlinderd en die wilde ik ook coaten/ verven, maar dat is vrij prijzig. Heb het ingespoten met impregneer en dat werkt echt bizar goed. Vocht kun je meteen weer afvegen en er trekt echt weinig de vloer in. Maargoed dat is een werkplaats en geen kantoor.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_203935485
Als je de vloer gladder en stofvrij wilt, kun je 'm nog schuren of polijsten en daarna impregneren. Een betonschuurmachine huren is betaalbaar en het is niet moeilijk om te doen. Wel heel stoffig, dus bij voorkeur doen voordat je er spullen in zet. Of als je de ruwe uitstraling wilt behouden, alleen impregneren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')