abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 maart 2022 @ 09:36:38 #276
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203965444

[ Bericht 100% gewijzigd door phpmystyle op 06-03-2022 09:37:28 ]
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_203965481
Krijg echt het idee dat de Russen op dit moment alleen nog door zware artilleriebeschietingen de steden onder controle kunnen krijgen want zelfs hun luchtmacht heeft de boel niet onder controle.

Of kernraketten ofzo. Marioepol, Dnipro, Charkov, Kiev, Sumy en Odessa zullen stad voor stad stormenderhand genomen moeten worden, dat is voor het landleger echt een onmogelijke taak momenteel. De Duitsers verloren 35.000 troepen bij de belegering van Sebastopol in 1942. De belegering van Odessa kostte de Roemenen in 1941 maar liefst 92.000 man. Dat zijn zulke enorme verliezen. Die kunnen de Russen helemaal niet lijden.

https://en.wikipedia.org/wiki/Siege_of_Sevastopol_(1941%E2%80%931942)

https://en.wikipedia.org/wiki/Siege_of_Odessa_(1941)
pi_203965523
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 09:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Krijg echt het idee dat de Russen op dit moment alleen nog door zware artilleriebeschietingen de steden onder controle kunnen krijgen want zelfs hun luchtmacht heeft de boel niet onder controle.

Of kernraketten ofzo. Marioepol, Dnipro, Charkov, Kiev, Sumy en Odessa zullen stad voor stad stormenderhand genomen moeten worden, dat is voor het landleger echt een onmogelijke taak momenteel. De Duitsers verloren 35.000 troepen bij de belegering van Sebastopol in 1942. De belegering van Odessa kostte de Roemenen in 1941 maar liefst 92.000 man. Dat zijn zulke enorme verliezen. Die kunnen de Russen helemaal niet lijden.

En zware artilleriebeschietingen waren dan ook weer niet de bedoeling. Dat werkt als je een land blijft bezetten, maar ze wilden een regering neerzetten en weer weg. Als je het hele land tegen je hebt gekeerd door middel van het bombarderen van alle steden, kan dat plan de prullenbak in (voor zover dat niet al kan).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_203965598
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 09:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
En zware artilleriebeschietingen waren dan ook weer niet de bedoeling. Dat werkt als je een land blijft bezetten, maar ze wilden een regering neerzetten en weer weg. Als je het hele land tegen je hebt gekeerd door middel van het bombarderen van alle steden, kan dat plan de prullenbak in (voor zover dat niet al kan).
Wat is volgens jou de strategie die de Russen nu nog kunnen inzetten? Ik denk dat de Oekraïners momenteel helemaal nergens mee akkoord gaan, zelfs niet het afstaan van de Donbass.
pi_203965708
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 09:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Wat is volgens jou de strategie die de Russen nu nog kunnen inzetten? Ik denk dat de Oekraïners momenteel helemaal nergens mee akkoord gaan, zelfs niet het afstaan van de Donbass.
Geen idee, ze hebben zichzelf in een strop gestoken, zo blijkt. Zelfs kleine kernwapens inzetten en je bent minstens decennia lang een paria als Noord Korea, dat is economisch onverantwoord. Het land innemen op een manier dat je niet de hele bevolking tegen je in het harnas jaagt is mislukt. Het land langdurig bezetten hebben ze volgens mij de middelen niet voor. Ze moeten door en dan hopen dat er een uitweg gaat komen. Dat Oekraïne toch akkoord moet gaan met een voor Rusland nog zo acceptabele deal dat Poetin dat zonder gezichtsverlies kan verkopen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_203965719
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 09:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik denk dat de Russen het niet helemaal meer weten.

Lijkt nu of ze toch voor het zuiden en oosten gaan, maar inderdaad, de Oekraïners lijken nu nergens meer mee akkoord te gaan en zullen ook het oosten en de Krim terug willen.

Denk dat ze het ook gaan krijgen. Het geld van de Russen is op, leger gedemotiveerd en het tij lijkt te keren.
Whatever...
pi_203965755
Ik las op de telegraaf dat rusland een vsje doet. Zal het ze lukken zoals het de vs wel lukte met irak?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203965788
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 10:01 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Lijkt nu of ze toch voor het zuiden en oosten gaan, maar inderdaad, de Oekraïners lijken nu nergens meer mee akkoord te gaan en zullen ook het oosten en de Krim terug willen.

Denk dat ze het ook gaan krijgen. Het geld van de Russen is op, leger gedemotiveerd en het tij lijkt te keren.
Dus ze keren om en gaan naar huis en zeggen sorry ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_203965801
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 10:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik las op de telegraaf dat rusland een vsje doet.
De VS is beter in het uitvoeren van regime change ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_203965805
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 10:01 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

De Krim zullen de Russen nooit meer afstaan. Dat is strategisch voor de Russen te belangrijk. Die gaan hun haven daar niet opgeven.
pi_203965807
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 10:09 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
ja, maar dat wilt niet zeggen dat het rusland niet lukt... ik ben benieuwd naar de bewijzen van de bouw van een nucleaire bom in oekraine. Het kan ook zijn dat ze een trumpje doen, maar dat is nog nooit gelukt in het bekende verleden.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203965808
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 10:09 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Die hebben een veel betere PR inderdaad en veel meer useful idiots die er achteraan hobbelen. En het kan meestal zonder gevolgen.
pi_203965815
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 10:00 schreef Hanca het volgende:
Geen idee, ze hebben zichzelf in een strop gestoken, zo blijkt. Zelfs kleine kernwapens inzetten en je bent minstens decennia lang een paria als Noord Korea, dat is economisch onverantwoord. Het land innemen op een manier dat je niet de hele bevolking tegen je in het harnas jaagt is mislukt. Het land langdurig bezetten hebben ze volgens mij de middelen niet voor. Ze moeten door en dan hopen dat er een uitweg gaat komen. Dat Oekraïne toch akkoord moet gaan met een voor Rusland nog zo acceptabele deal dat Poetin dat zonder gezichtsverlies kan verkopen.
Zuiden innemen en Oekraïne land locked maken en alles ten oosten van de Dnepr-rivier is ook een redelijk goede optie voor Rusland. Sowieso win ter vergelijking bij hoe het was; alleen delen van Luhansk en Donetsk regio.

Het is ook helemaal niet uitgesloten dat Oekraïne alsnog ernstig verder verzwakt zodra er meer soldaten sterven en zeker als dat de soldaten zijn met de meeste gevechtservaring. En daarmee de Russen verder maar langzaam oprukken.

Daarnaast kunnen de Russen voor omsingelen van grote steden zoals Kiev gaan en dan bij omsingeling de zooi afgesloten laten verhongeren en platgooien.

Deze oorlog is zeker nog niet verloren door de Russen en ze kunnen hun doelstellingen zo aanpassen dat ze met een winst naar huis kunnen. De situatie hiervoor was dat ze in uiterste Oosten maar twee minimale delen hadden (Krim tellen we al niet meer mee), en hoe dan ook nu Oekraïne aanzienlijk kleiner maken en zeer waarschijnlijk land locked.

Zolang Poetin aanblijft gaat er toch geen normalisering in relaties komen want de Russen gaan niet bezet land opgeven, onnoemenswaardige stukken uitgezonderd.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_203965822
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 10:10 schreef Halcon het volgende:

[..]
Die hebben een veel betere PR inderdaad en veel meer useful idiots die er achteraan hobbelen. En het kan meestal zonder gevolgen.
dat hangt toch af hoe hoog je op de ladder staat?
pi_203965829
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 10:10 schreef Halcon het volgende:

[..]
Cfr 2014 ? :X
pi_203966112
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 09:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:

Dat lukt nooit als je de complete bevolking tegen je hebt. Je hebt dan een enorme politiemacht nodig om de bevolking te onderdrukken. 1 man per 20 burgers hoorde ik laatst in een podcast. Als de Russen het niet houden bij de gebieden waar al de Pro Russische rebellen zaten/zitten is het uiteindelijk een verloren en zinloze missie.

En al die steden in puin hebben ze de middelen niet voor om al die vernietigde infra te herstellen.
pi_203966163
Interessant om te zien wat voor soort voertuigen er op de trein staan.
Ik ben geen kenner, maar zo ziet het er wel een beetje uit of het Russische leger een tekort aan vrachtwagens ed begint te krijgen.
twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 6 maart 2022 @ 10:46:59 #293
483679 Arnold_
Zwartenek
pi_203966164
twitter
pi_203966176
Interessant verhaal over Russische treinen:
pi_203966183
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 10:10 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Zuiden innemen en Oekraïne land locked maken en alles ten oosten van de Dnepr-rivier is ook een redelijk goede optie voor Rusland. Sowieso win ter vergelijking bij hoe het was; alleen delen van Luhansk en Donetsk regio.

Het is ook helemaal niet uitgesloten dat Oekraïne alsnog ernstig verder verzwakt zodra er meer soldaten sterven en zeker als dat de soldaten zijn met de meeste gevechtservaring. En daarmee de Russen verder maar langzaam oprukken.

Daarnaast kunnen de Russen voor omsingelen van grote steden zoals Kiev gaan en dan bij omsingeling de zooi afgesloten laten verhongeren en platgooien.

Deze oorlog is zeker nog niet verloren door de Russen en ze kunnen hun doelstellingen zo aanpassen dat ze met een winst naar huis kunnen. De situatie hiervoor was dat ze in uiterste Oosten maar twee minimale delen hadden (Krim tellen we al niet meer mee), en hoe dan ook nu Oekraïne aanzienlijk kleiner maken en zeer waarschijnlijk land locked.

Zolang Poetin aanblijft gaat er toch geen normalisering in relaties komen want de Russen gaan niet bezet land opgeven, onnoemenswaardige stukken uitgezonderd.
Het punt is dus dat Oekraïne helemaal geen vrede gaat tekenen zolang ze land locked zijn denk ik.
pi_203966185
quote:
14s.gif Op zondag 6 maart 2022 10:46 schreef Arnold_ het volgende:
[ twitter ]
Boks ouwe :D
pi_203966186
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 10:42 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat lukt nooit als je de complete bevolking tegen je hebt. Je hebt dan een enorme politiemacht nodig om de bevolking te onderdrukken. 1 man per 20 burgers hoorde ik laatst in een podcast. Als de Russen het niet houden bij de gebieden waar al de Pro Russische rebellen zaten/zitten is het uiteindelijk een verloren en zinloze missie.

En al die steden in puin hebben ze de middelen niet voor om al die vernietigde infra te herstellen.
Volgens mij gaat het om de vernietiging, daarna terug naar de pro Rusland provincies en de rest in zo’n puin achterlaten dat het 50 jaar kost om weer op te bouwen.
Vakman pur sang
pi_203966191
quote:
7s.gif Op zondag 6 maart 2022 10:46 schreef xpompompomx het volgende:
Interessant om te zien wat voor soort voertuigen er op de trein staan.
Ik ben geen kenner, maar zo ziet het er wel een beetje uit of het Russische leger een tekort aan vrachtwagens ed begint te krijgen.
[ twitter ]
Interessant, maar als het werkt dan werkt het toch? Dit is van alle tijden.
pi_203966253
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 10:48 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Volgens mij gaat het om de vernietiging, daarna terug naar de pro Rusland provincies en de rest in zo’n puin achterlaten dat het 50 jaar kost om weer op te bouwen.
Met de huidige EU zal de wederopbouw nog sneller gaan dan de wederopbouw van NL.
  zondag 6 maart 2022 @ 10:57:15 #300
483679 Arnold_
Zwartenek
pi_203966254
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 10:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Interessant, maar als het werkt dan werkt het toch? Dit is van alle tijden.
quote:
Btw. Replacing military grade trucks with civilian ones is catastrophic on many levels. You have to stick to better roads, they are less robust and you can’t stock spare parts for all the different models bron
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')