Wel de eerste keer ongeprovoceerd. In dat geval krijg je de hele wereld wel tegen je dus als ie van Rusland het nieuwe Noord-Korea wil maken moet ie het vooral proberen.quote:Op maandag 28 februari 2022 14:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Met lichte kernwapens kun je prima een stad tot as decimeren. Een gevecht van huis tot huis in de ruïnes van Kiev na conventioneel bombarderen lijkt me vanuit zijn perspectief ook niet bepaald wenselijk. Het zou ook niet de eerste keer in de geschiedenis zijn.
De bedoeling is om Oekraine in te lijven. Met kernwapens dat land overnemen is dan niet zo handig.quote:Op maandag 28 februari 2022 14:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Met lichte kernwapens kun je prima een stad tot as decimeren. Een gevecht van huis tot huis in de ruïnes van Kiev na conventioneel bombarderen lijkt me vanuit zijn perspectief ook niet bepaald wenselijk. Het zou ook niet de eerste keer in de geschiedenis zijn.
quote:Ook Zwitserland sluit zich aan bij sancties
Zwitserland kondigt ook sancties aan tegen Rusland. Het land sluit zich aan bij de maatregelen waar de EU toe heeft besloten. Vanuit de EU was al dagenlang druk om deze stap te nemen.
Desondanks is het een opvallend besluit van Zwitserland, dat een traditie heeft van neutraliteit als het aankomt op internationale conflicten. Door de sancties worden de tegoeden bevroren van alle Russen die bij de inval in Oekraïne betrokken zijn.
Veel Russische oligarchen hebben bezittingen in Zwitserland, of wonen er. Ook heeft de Russische centrale bank tegoeden gestald in Zwitserland.
De Zwitserse president Ignazio Cassis noemt het een "unieke, moeilijke stap die een zorgvuldige overweging vergde".
https://nos.nl/collectie/(...)len-doden-in-charkov
Bij mij kun je niet terecht voor detailvragen over tanks en raketten, wel over tactische vragen over het front en Russische tactieken.quote:Op maandag 28 februari 2022 14:50 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat geloof ik pas als Pietjepuk het zegt
Er is ook wel potentie tot een akkoord. De meeste conflicten worden uiteindelijk beëindigd via 'n akkoord. Ook al liggen de eisen ver uit elkaar.quote:Op maandag 28 februari 2022 14:50 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat impliceert dat er een potentie is tot een akkoord, maar de eisen van beide partijen liggen onmogelijk ver uit elkaar.
Starlink?quote:Op maandag 28 februari 2022 14:50 schreef UitStraling het volgende:
Iemand zich al afgevraagd waarom het internet, televisie, water, telefoons en stroom het nog doet in Oekraïne?
Wow, is daar meer info over?quote:Op maandag 28 februari 2022 14:52 schreef crystal_meth het volgende:
de VS blies in Irak een flatgebouw met meer dan 100 burgers op omdat er één sniper zat...
quote:Op maandag 28 februari 2022 14:51 schreef quirina het volgende:
https://twitter.com/maxseddon/status/1498281407818383365/photo/1
Kijk de nuke knoppen zitten al onder de tafel links.
De eisen van Oekraïne lijken mij vrij duidelijk.quote:Op maandag 28 februari 2022 14:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er is ook wel potentie tot een akkoord. De meeste conflicten worden uiteindelijk beëindigd via 'n akkoord. Ook al liggen de eisen ver uit elkaar.
Verder lastig te zeggen wat beide partijen nu precies op tafel leggen. Je lees vanalles in de media, maar wat er waar is, da's een tweede.
Was langs gekomen vanmorgenquote:Op maandag 28 februari 2022 14:55 schreef Starhopper het volgende:
'Postuum' geëerde Oekraïense grenswachten Slangeneiland blijken nog in leven
Wat?
Niets is wat het lijkt anno oorlog 2022.quote:Op maandag 28 februari 2022 14:55 schreef Starhopper het volgende:
'Postuum' geëerde Oekraïense grenswachten Slangeneiland blijken nog in leven
Wat?
Gaat nog het aantal van de Zwarte Piet draadjes verbreken.quote:
Europa is in 75 jaar niet zo verenigd geweest. Dat is wel uniek.quote:
Meestal is dat dan onder druk van de internationale gemeenschap. Ik zie geen van beide partijen ineens een groot deel van hun eisen terzijde schuiven en Oekraïne zal zich gesteund voelen door Europa om door te vechten.quote:Op maandag 28 februari 2022 14:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er is ook wel potentie tot een akkoord. De meeste conflicten worden uiteindelijk beëindigd via 'n akkoord. Ook al liggen de eisen ver uit elkaar.
Verder lastig te zeggen wat beide partijen nu precies op tafel leggen. Je lees vanalles in de media, maar wat er waar is, da's een tweede.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |