Het EU Parlement is direct gekozen door de kiezers in de EU.quote:Op maandag 28 februari 2022 02:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Indirect dus. Geen werkelijke stem aan te pas gekomen.
Zoals altijd bij de eu. Altijd schimmig.
Beetje een Europese Putin dusquote:Op maandag 28 februari 2022 02:08 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Dus wie is zij om ons iets op te leggen? Wie is zij om zelfs landen bevelen op te leggen? Een ongekozen bitch die niet zuiver is maar wel ineens alles voor het zeggen heeft in Europa terwijl de EU enkel en alleen is opgericht als handelsblok?
Nee dit is een gedrocht wat burgers door de strot gedouwd wordt.
Ik heb nog maar zelden een interview met Putin gezien zonder dat hij het heeft over het nucleaire evenwicht.quote:Op maandag 28 februari 2022 02:09 schreef aTypisch het volgende:
[..]
dat is gewoon een bekend concept?
dat is de hele basis van hoe de wereldorde (tot voor kort) omging met de aanwezigheid van kernwapens
zelf genoeg hebben zodat niemand je aan wil vallen
Het is wel een hele relevante formaliteit en sowieso moeten alle NAVO leden instemmen met militaire acties, de NAVO beslist overigens niet over de inzet van nucleaire wapens, dat is voorbehouden aan de staten met een nucleair arsenaal vziw.quote:Op maandag 28 februari 2022 02:10 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat lijkt me een formaliteit en is met een coalition of the willing achtig iets wel te passeren. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er niet ingegrepen wordt dan. Maar ja met welke gevolgen? Want dan is het hek van de dam
Gelukkig nog niet aan de orde, maar godver wat een kutsituatie
Daar gaat het toch al lang niet meer over die toetreding? Het gaat erom dat Ursula de complete EU regels kan opleggen die de landelijke grondwetten voorbij gaan. Dit heeft niks meer met een EU handelsblok te maken. Dit betekent dat wij gewoon een provincie van Europa zijn en als land niks meer over onszelf te zeggen hebben. Niet zo gek dat D66 van het referendum af wou.quote:Op maandag 28 februari 2022 02:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ze legt niets op, doe toch eens normaal.
Toetreding kan alleen met volledige instemming van alle lidstaten en met een stemming is in het parlement in alle lidstaten.
Zij is voorzitter, geen president. Ze heeft veel minder te zeggen dan jij suggereert.quote:Op maandag 28 februari 2022 02:08 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Dus wie is zij om ons iets op te leggen? Wie is zij om zelfs landen bevelen op te leggen? Een ongekozen bitch die niet zuiver is maar wel ineens alles voor het zeggen heeft in Europa terwijl de EU enkel en alleen is opgericht als handelsblok?
Nee dit is een gedrocht wat burgers door de strot gedouwd wordt.
Nee, dat kan ze niet. Je verzint dit gewoon ter plekke.quote:Op maandag 28 februari 2022 02:13 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Daar gaat het toch al lang niet meer over die toetreding? Het gaat erom dat Ursula de complete EU regels kan opleggen die de landelijke grondwetten voorbij gaan. Dit heeft niks meer met een EU handelsblok te maken. Dit betekent dat wij gewoon een provincie van Europa zijn en als land niks meer over onszelf te zeggen hebben. Niet zo gek dat D66 van het referendum af wou.
En ze hebben gewonnen. Nederland is nog maar een provincie.
allebei 0 wapens is ook een evenwichtquote:Op maandag 28 februari 2022 02:11 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik heb nog maar zelden een interview met Putin gezien zonder dat hij het heeft over het nucleaire evenwicht.
Je overschat haar macht een beetje.quote:Op maandag 28 februari 2022 02:13 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Daar gaat het toch al lang niet meer over die toetreding? Het gaat erom dat Ursula de complete EU regels kan opleggen die de landelijke grondwetten voorbij gaan. Dit heeft niks meer met een EU handelsblok te maken. Dit betekent dat wij gewoon een provincie van Europa zijn en als land niks meer over onszelf te zeggen hebben. Niet zo gek dat D66 van het referendum af wou.
Dat zou het beste evenwicht zijn maar daar zijn we heel ver vandaan, proliferatie van nucleaire wapens is nog nooit zo groot geweest als heden ten dage.quote:Op maandag 28 februari 2022 02:16 schreef THEFXR het volgende:
[..]
allebei 0 wapens is ook een evenwicht
Nederland werd veertig jaar geleden al een klein schoothondje met de acceptatie van Amerikaanse kruisraketten.quote:Op maandag 28 februari 2022 02:13 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Oke, veel plezier in je veilige bubbel...quote:Op maandag 28 februari 2022 02:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat kan ze niet. Je verzint dit gewoon ter plekke.
ik zit bijna in het kamp voor een 2e kernmacht binnen de EU, nu de Britten vertrokken zijn. Maar dat zal wel lastig gaan met al die verdragenquote:Op maandag 28 februari 2022 02:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zou het beste evenwicht zijn maar daar zijn we heel ver vandaan, proliferatie van nucleaire wapens is nog nooit zo groot geweest als heden ten dage.
Nope. Ze kan zich daar over uitspreken, maar voordat dat daadwerkelijk zover is zijn er nogal wat procedures die in gang gezet moeten worden.quote:Op maandag 28 februari 2022 02:13 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Daar gaat het toch al lang niet meer over die toetreding? Het gaat erom dat Ursula de complete EU regels kan opleggen die de landelijke grondwetten voorbij gaan.
Ja mijn idee maar dan is er altijd weer een naakte aap die om de verkeerde reden een steen in de handen pakt.quote:Op maandag 28 februari 2022 02:16 schreef THEFXR het volgende:
[..]
allebei 0 wapens is ook een evenwicht
Lol dit is wel de domste post van de dag en ik heb er redelijk wat voorbij zien komen. Je verzint gewoon vanallesquote:Op maandag 28 februari 2022 02:13 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
idd, en dat is niet zo makkelijk, zeker voor een land als Oekraïne. Maar dat gezegd hebbende, ze had imho die opmerking "Ukraine belongs in the EU" niet moeten maken.quote:Op maandag 28 februari 2022 02:18 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Nope. Ze kan zich daar over uitspreken, maar voordat dat daadwerkelijk zover is zijn er nogal wat procedures die in gang gezet moeten worden.
Dat slaat ook helemaal nergens op. De kruisraketten en Pershing II waren een tegenwicht voor de Russische SS20's, of het nodig was of wenselijk is een ander verhaal maar er was wel degelijk een strategisch oogmerk en dat had verdomd weinig met tanks te maken.quote:Op maandag 28 februari 2022 02:17 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nederland werd veertig jaar geleden al een klein schoothondje met de acceptatie van Amerikaanse kruisraketten.
Wel lekker goedkoop, hoefden we niet 7000 tanks aan te schaffen en konden wel lekker drie keer per jaar op vakantie, obese worden en twee auto's rijden.
Het is ook mijlenver van het onderwerp af gedrevenquote:Op maandag 28 februari 2022 02:19 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Lol dit is wel de domste post van de dag en ik heb er redelijk wat voorbij zien komen. Je verzint gewoon vanalles
Link?quote:Op maandag 28 februari 2022 02:12 schreef Fugazi_ het volgende:
Bommenwerpers onderweg naar Kiev vanuit de Krim…
Bron: nu.nl
Ehhhh...Frankrijk is een grotere kernmacht, met afstand, dan de Britten wiens kernwapesn onder de controle van de VS staan.quote:Op maandag 28 februari 2022 02:18 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
ik zit bijna in het kamp voor een 2e kernmacht binnen de EU, nu de Britten vertrokken zijn. Maar dat zal wel lastig gaan met al die verdragen
En over paar jaar denk je "fuck die ene post op fok was toch waar"quote:Op maandag 28 februari 2022 02:19 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Lol dit is wel de domste post van de dag en ik heb er redelijk wat voorbij zien komen. Je verzint gewoon vanalles
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |