Bedankt voor deze heldere uitleg!quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:39 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Je bent einde contracr dus je hebt nu een modelcontract bij Oxxio. Die is dus elk moment opzegbaar en de leveranciers bepalen twee keer per jaar de prijzen. Per januari en juli.
Als je de oxxio app op je telefoon hebt, ga naar rechtsonder menu en dan naar contract info en je ziet de eenheidsprijzen.
Deze prijzen liggen hoger dan meerjarige contracten. Dat komt omdat jij nu elk moment kan overstappen naar een andere leverancier. En daar heb je weer de keuze voor een 1 jaar /meerjarig- of een modelcontract.
Wat is wijsheid?
Ik weet het niet. Ik heb vorige maand een 3 jarige contract afgesloten via mediamarkt omdat dat de laagste prijs was. Voor nu. Over meerdere jaren is het kut. Maar wij gaan over halfjaar verhuizen en dan kopen er het contract af (dat kost 2x125) en dan zien we wel, nieuwe huis heeft geen gas dus ik heb minder zorgen. Ik zou als ik jou was niks vastleggen want de chaos is deze week het hoogst. Het kan erger worden als meer landen gaan vechten maar ik denk (geen geopolitieke kennis) dat op termijn en zeker rond de zomer er meer rust is en de prijzen dalen.
Als ik mag vragen: bij welke energieleverancier???quote:
Deze deal vorig jaar gehad https://nl.pepper.com/aan(...)=104#comment-2504667quote:Op donderdag 3 maart 2022 11:48 schreef blomke het volgende:
[..]
Als ik mag vragen: bij welke energieleverancier???
Hoe krijg je dat terug dan? Via de belasting of direct via de prijs die je betaalt bij je leverancier?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 12:05 schreef Ama het volgende:
[..]
Stroom krijg ik iedere dag geld voor terug.Door die nieuwe belasting regeling.
Gaat gewoon van mijn totaalbedrag af die maand. Bij mijn verbruik staat heel vaak bedrag van stroom per dag in de min en als mijn kosten dan van die maand (met gas) 190 euro is bijv. gaat er weer 15 euro ofzo af omdat ik weinig stroom heb gebruikt en is het totaalbedrag die maand 175 euro. Maar je moet wel weinig stroom gebruiken als je bijna elke dag in de min staat, vanaf 5 kWh krijg je bijna niks meer terug.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:38 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat terug dan? Via de belasting of direct via de prijs die je betaalt bij je leverancier?
Ohja, daarom is mijn geschatte termijnbedrag nu zo laag.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:41 schreef Ama het volgende:
[..]
Gaat gewoon van mijn totaalbedrag af die maand. Bij mijn verbruik staat heel vaak bedrag van stroom per dag in de min en als mijn kosten dan van die maand (met gas) 190 euro is bijv. gaat er weer 15 euro ofzo af omdat ik weinig stroom heb gebruikt en is het totaalbedrag die maand 175 euro.
Voorbeeldje want weet precieze bedrag niet maar het is wel zoiets want gas is duur.
Ja bij mij staat het geschatte jaarbedrag stroom ook in de min dus daarom is mijn maandbedrag ook relatief laag vergeleken met de prijs die ik nu betaal voor gas.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:46 schreef Zwansen het volgende:
Ohja, daarom is mijn geschatte termijnbedrag nu zo laag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan heb je geluk, in oktober pas.. Wij zouden eigenlijk eind van deze maand weer af moeten sluiten, maar een contract voor langere tijd zit er nu niet in. Worden ook niet eens aangeboden nu. We gebruiken best veel gas (2500 kuub per jaar: niet super geisoleerd, veel thuis werken, vriendin die het altijd koud heeft..) en we betalen nu 0.78 per kuub. Dat gaat naar 2.051quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:46 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Overigens kan ik nergens de nieuwe (variabele) tarieven bij Greenchoice vinden. Ik ben wel benieuwd, ik moet in oktober opnieuw vastleggen.
Via tweakers gas 2,05 en elektra 0,466quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:46 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Overigens kan ik nergens de nieuwe (variabele) tarieven bij Greenchoice vinden. Ik ben wel benieuwd, ik moet in oktober opnieuw vastleggen.
quote:
Ja, dat klonk goed inderdaad.quote:EnergyZero wil geen geld verdienen aan het energieverbruik van haar klanten, daarom rekenen zij geen extra winstopslag op elke ingekochte kilowattuur stroom en kubieke meter gas.
Morgen gaat ie naar E2,91quote:Op maandag 7 maart 2022 12:06 schreef BertV het volgende:
[..]
[..]
Ja, dat klonk goed inderdaad.
Zo heb ik verleden jaar resoluut een drie jaar contract afgewezen met 70ct voor gas.
Ik zal doen alsof je het serieus meent: stroom is per kWh energie duurder dan gas.quote:
als je zonnepanelen hebt met veel overproductie is het toch wel interessant.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 12:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zal doen alsof je het serieus meent: stroom is per kWh energie duurder dan gas.
Aardgas zit op (¤2,25 / 8) = ¤0,28 per kWh warmte
Stroom zit op ¤0,53 per kWh warmte
Het wordt wel interessant met een warmtepomp.
Warmtepomp zit op (¤0,53 / 3,5) = ¤0,15 per kWh warmte
Dan is het goedkoper dan gas, evengoed blijft een warmtepomp een efficiėntere manier om die stroom op te maken.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 12:20 schreef hoechst het volgende:
[..]
als je zonnepanelen hebt met veel overproductie is het toch wel interessant.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |