Ik vind het sowieso een matig kutseizoen. Weinig hoogtepunten maar dat kan ook door het hele lege stadion gebeuren zijn.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:49 schreef PicoMMP het volgende:
Donderdag verliezen van AZ en over twee weken door Benfica worden uitgeschakeld en het seizoen is weer matig.
Hoop dat Marc wat leuke aankopen doet deze zomer.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso een matig kutseizoen. Weinig hoogtepunten maar dat kan ook door het hele lege stadion gebeuren zijn.
De CL vind ik dit seizoen wel echt genieten hoor.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso een matig kutseizoen. Weinig hoogtepunten maar dat kan ook door het hele lege stadion gebeuren zijn.
Het ligt weer niet aan hem . Sjon van den Brom 2quote:Op zondag 27 februari 2022 19:09 schreef Scorpie het volgende:
Heeft die kale debiel nog iets zinnigs te melden over het falen van vandaag ?
quote:
Ik sta hier inmiddels niet meer van te kijken, Ajax speelt weer een CL-wedstrijd en kan zich daarna totaal niet meer motiveren voor een wedstrijd in de eredivisie tegen een (op papier) zwakke tegenstander. Dit hebben we eerder gezien. Verdedigend is het natuurlijk heel matig bij Ajax, zeker als Timber niet speelt, maar ook de grote namen voorin vonden dat ze zich zo een offday (lees: 'vrije dag') konden permitteren. Dit is ook één van de redenen dat Ten Hag weg moet na dit seizoen, hij is niet in staat zijn ploeg gemotiveerd en scherp te krijgen voor dit soort wedstrijden.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Heeft @:shreyas al gereageerd?
Mijn gevoel zegt dat je het liefst ziet dat Ten Hag ontslagen wordt of niet?quote:Op zondag 27 februari 2022 19:27 schreef Shreyas het volgende:
[..]
[..]
Ik sta hier inmiddels niet meer van te kijken, Ajax speelt weer een CL-wedstrijd en kan zich daarna totaal niet meer motiveren voor een wedstrijd in de eredivisie tegen een (op papier) zwakke tegenstander. Dit hebben we eerder gezien. Verdedigend is het natuurlijk heel matig bij Ajax, zeker als Timber niet speelt, maar ook de grote namen voorin vonden dat ze zich zo een offday (lees: 'vrije dag') konden permitteren. Dit is ook één van de redenen dat Ten Hag weg moet na dit seizoen, hij is niet in staat zijn ploeg gemotiveerd en scherp te krijgen voor dit soort wedstrijden.
Roger Schmidt, vaak bespot en uitgelachen krijgt het in ieder geval wel voor elkaar om zijn ploeg op de winst te laten spelen, zijn spelers zetten zich net genoeg in om die 3 punten uit het vuur te slepen. Dat is natuurlijk niet alleen de verdienste van Schmidt, het heeft ook te maken met de kwaliteiten van PSV om op resultaat te spelen.
In principe is deze misstap nog niet desastreus omdat Feyenoord ook heeft verloren. Dus Ajax heeft plek twee nog in eigen hand. Het kampioenschap was al niet meer haalbaar nu Madueke weer fit is.
PSV zal heel weinig weg gaan geven, misschien alleen nog puntverlies in De Kuip. Ajax zal echter in de resterende tien competitiewedstrijden nog veel wedstrijden spelen zoals vandaag, waarbij ze soms met geluk wel de drie punten zullen pakken, maar ook een aantal keer niet.
quote:Op zondag 27 februari 2022 19:27 schreef Shreyas het volgende:
[..]
[..]
Ik sta hier inmiddels niet meer van te kijken, Ajax speelt weer een CL-wedstrijd en kan zich daarna totaal niet meer motiveren voor een wedstrijd in de eredivisie tegen een (op papier) zwakke tegenstander. Dit hebben we eerder gezien. Verdedigend is het natuurlijk heel matig bij Ajax, zeker als Timber niet speelt, maar ook de grote namen voorin vonden dat ze zich zo een offday (lees: 'vrije dag') konden permitteren. Dit is ook één van de redenen dat Ten Hag weg moet na dit seizoen, hij is niet in staat zijn ploeg gemotiveerd en scherp te krijgen voor dit soort wedstrijden.
Roger Schmidt, vaak bespot en uitgelachen krijgt het in ieder geval wel voor elkaar om zijn ploeg op de winst te laten spelen, zijn spelers zetten zich net genoeg in om die 3 punten uit het vuur te slepen. Dat is natuurlijk niet alleen de verdienste van Schmidt, het heeft ook te maken met de kwaliteiten van PSV om op resultaat te spelen.
In principe is deze misstap nog niet desastreus omdat Feyenoord ook heeft verloren. Dus Ajax heeft plek twee nog in eigen hand. Het kampioenschap was al niet meer haalbaar nu Madueke weer fit is.
PSV zal heel weinig weg gaan geven, misschien alleen nog puntverlies in De Kuip. Ajax zal echter in de resterende tien competitiewedstrijden nog veel wedstrijden spelen zoals vandaag, waarbij ze soms met geluk wel de drie punten zullen pakken, maar ook een aantal keer niet.
Heerlijk, cabaret. Fijn dat we in deze duistere tijden op jouw grappen kunnen rekenen.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:27 schreef Shreyas het volgende:
[..]
[..]
mee eensquote:Op zondag 27 februari 2022 19:27 schreef Shreyas het volgende:
[..]
[..]
Nou, niet nu. Laat hem rustig het seizoen afmaken. Nu de trainer vervangen zorgt alleen voor meer onrust.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:29 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Mijn gevoel zegt dat je het liefst ziet dat Ten Hag ontslagen wordt of niet?
Wat een onzin, dat had je dan ook over vier clubs van de Premier League kunnen zeggen toen Leicester City kampioen werd.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:14 schreef Scorpie het volgende:
Als je dit jaar geen kampioen wordt kan je de club wel opdoeken.
Tief op met deze act.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:26 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Wat een onzin, dat had je dan ook over vier clubs van de Premier League kunnen zeggen toen Leicester City kampioen werd.
Ajax heeft meer geld, maar PSV heeft nou eenmaal een betere selectie. Dat is de schuld van Marc Overmars, maar goed die is nu toch al weg.
Schuurs kan echt nietquote:Op zondag 27 februari 2022 23:26 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Wat een onzin, dat had je dan ook over vier clubs van de Premier League kunnen zeggen toen Leicester City kampioen werd.
Ajax heeft meer geld, maar PSV heeft nou eenmaal een betere selectie. Dat is de schuld van Marc Overmars, maar goed die is nu toch al weg.
valt wel mee toch alleen Timber een stuk beterquote:Op maandag 28 februari 2022 07:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Die hebben jullie wel een beetje verpest ja.
zeperds zitten er af en toe bij inderdaadquote:Op maandag 28 februari 2022 08:03 schreef Drekkoning het volgende:
Je hoeft ze niet allemaal te winnen gelukkig
Klopt, alleen had ik de hoop dat we zo ver waren dat dit soort "onder de ondergrens" wedstrijden er niet meer bij zouden zitten. 2e helft tegen Benfica was dat al een beetje en gisteren nog eens dubbelop tegen een nog slechtere tegenstander.quote:Op maandag 28 februari 2022 08:03 schreef Drekkoning het volgende:
Je hoeft ze niet allemaal te winnen gelukkig
het is natuurlijk wel slecht maar uiteindelijk heb je maar 1 punt minder dan vorig seizoen na 24 wedstrijden dus je zit gewoon redelijk op koers, al lijkt het puntverlies dit seizoen allemaal wel heel schlemieligquote:Op maandag 28 februari 2022 08:13 schreef AmaninFull het volgende:
Ik kan niet eens heel teleurgesteld zijn dat ze af en toe zo'n potje punten verliezen, als ze aan het eind van de rit maar bovenaan staan.
Zo'n titel heeft los van het Champions League-ticket toch weinig waarde eigenlijk. Een rij aan makkelijke (maar oersaaie, juist omdat je zo makkelijk wint) overwinningen en een aantal ongekende zeperds maken het in de Eredivisie voor Ajax eigenlijk best een kutseizoen.quote:Op maandag 28 februari 2022 08:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is natuurlijk wel slecht maar uiteindelijk heb je maar 1 punt minder dan vorig seizoen na 24 wedstrijden dus je zit gewoon redelijk op koers, al lijkt het puntverlies dit seizoen allemaal wel heel schlemielig
Dat is ook de moeilijkheid voor een trainer om de boel scherp te houden maar het is wel z'n werk en verder is nogal een verschil of je Timber en Mazraoui hebt staan of Schuurs en Rensch, die laatste heeft het dit seizoen niet echt al zal dat ook door weinig speeltijd komen.quote:Op maandag 28 februari 2022 08:25 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zo'n titel heeft los van het Champions League-ticket toch weinig waarde eigenlijk. Een rij aan makkelijke (maar oersaaie, juist omdat je zo makkelijk wint) overwinningen en een aantal ongekende zeperds maken het in de Eredivisie voor Ajax eigenlijk best een kutseizoen.
Alleen zo'n 2-1 in Eindhoven is dan wel lekker en daar zit dan nog wel wat spanning op. Maar verder is het niet veel.
Ja dat laatste denk ik ook want het aantal nipte overwinningen van PSV is daar gewoon te groot voor, dat houd je geen 34 wedstrijden vol en die spelen echt waardeloos kutvoetbal.quote:Op maandag 28 februari 2022 08:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is ook de moeilijkheid voor een trainer om de boel scherp te houden maar het is wel z'n werk en verder is nogal een verschil of je Timber en Mazraoui hebt staan of Schuurs en Rensch, die laatste heeft het dit seizoen niet echt al zal dat ook door weinig speeltijd komen.
Nu lijkt het weer even spannend maar kampioen word je toch wel.
Het geheugen van een supporter is net zo lang als de laatste wedstrijd dus het is nu gewoon allemaal kutquote:Op maandag 28 februari 2022 08:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja dat laatste denk ik ook want het aantal nipte overwinningen van PSV is daar gewoon te groot voor, dat houd je geen 34 wedstrijden vol en die spelen echt waardeloos kutvoetbal.
Maar inclusief al die corona-potjes en al die 5 nulletjes is het gewoon een kleurloos seizoen in de Eredivisie. Ik zou trouwens ook niet precies weten wanneer het dan wel heel kleurrijk zou zijn.Bij 95 punten ofzo? Doelsaldo is natuurlijk nog steeds erg goed.
Wat ik vooral bedoel is dat het een seizoen lang bijna geen spanning is. Dat is gewoon jammer. Het aantal spannende Ajax-wedstrijden is serieus op 2 vingers te tellen.quote:Op maandag 28 februari 2022 08:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het geheugen van een supporter is net zo lang als de laatste wedstrijd dus het is nu gewoon allemaal kutmaar als je reëel kijkt dan is het gewoon een ok seizoen met af en toe heel goed voetbal en toch een paar keer onder de ondergrens en vooral dat laatste mag eigenlijk niet.
Dat is in de eredivisie wel van alle tijden, er wordt nu gedaan of Ajax een CL ploeg is die met de eredivisie meedoet maar op de traditionele angstgegner als zeg maar een Utrecht na is het verder normaal dat het alleen maar echt spannend is tegen PSV, Feyenoord en dan misschien de laatste jaren AZ.quote:Op maandag 28 februari 2022 08:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wat ik vooral bedoel is dat het een seizoen lang bijna geen spanning is. Dat is gewoon jammer. Het aantal spannende Ajax-wedstrijden is serieus op 2 vingers te tellen.
Bij al die grote uitslagen is het even een high five en weer door. Allemaal niet zo interessant.
Dat is echt wel iets van de laatste 3 jaar vind ik. In die Frank de Boer-jaren was het wel vaak spannend.quote:Op maandag 28 februari 2022 08:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is in de eredivisie wel van alle tijden, er wordt nu gedaan of Ajax een CL ploeg is die met de eredivisie meedoet maar op de traditionele angstgegner als zeg maar een Utrecht na is het verder normaal dat het alleen maar echt spannend is tegen PSV, Feyenoord en dan misschien de laatste jaren AZ.
Qua selecties zat het tot 2018 wel dichter bij elkaar, erna heeft Ajax wel stappen gezet al heeft PSV volgens de echte kenner een betere selectie.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat is echt wel iets van de laatste 3 jaar vind ik. In die Frank de Boer-jaren was het wel vaak spannend.Veel kleine uitslagen en lage doelcijfers. In het kutjaar 2014, statistisch nog steeds de allerslechtste kampioen aller tijden, maakte Ajax maar 69 goals. 2015 trouwens ook, ongekend weinig.
Van 2011-2018 was het eigenlijk altijd spannend wie de titel zou gaan pakken. 2018-2019 was het eerste extreem dominante seizoen (al zat PSV er nog dichter achter) en vorig jaar was er ook zo'n jaar waarbij je al in maart wist dat Ajax de titel wel zou pakken.
Feyenoord was ook wel moeizaamquote:Op maandag 28 februari 2022 09:02 schreef Dale__Cooper het volgende:
Het is wel matig dat er behoudens PSV-uit en Willem II-uit vorige week geen enkele wedstrijd echt over de streep getrokken is in de Eredivisie. Het is of een simpele overwinning of puntverlies.
Bijna elke moeizame wedstrijd levert gelijk puntverlies op. Dan blijft het wel spannend ja, ondanks het niveauverschil met PSV.
Dat is ook wel zo ja. Maar dat het van alle tijden is ben ik dus niet helemaal met je eens.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Qua selecties zat het tot 2018 wel dichter bij elkaar, erna heeft Ajax wel stappen gezet al heeft PSV volgens de echte kenner een betere selectie.
18/19 was gewoon kantje boord, kantelpunt was die wedstrijd in de arena, vorig seizoen was Ajax min of meer hetzelfde als dit seizoen alleen liet PSV en de rest het gewoon liggen dus ligt het dan aan Ajax dat je in maart al bijna kampioen bent, lijkt me niet.
Wanneer is er een jaar geweest dat er een ander dan PSV of Ajax favoriet was voor de titel, dat Twente een keer een titel gekocht heeft en bij Feyenoord 1 seizoen alles meezat doet daar toch niets aan af?quote:Op maandag 28 februari 2022 09:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat is ook wel zo ja. Maar dat het van alle tijden is ben ik dus niet helemaal met je eens.
Het is meer wat @Dale__Cooper zei. Het aantal nipte overwinningen is zeer beperkt. Je kunt ook een seizoen lang met PSV strijden (zoals 2015-2016) waarbij het constant stuivertje wisselen is en beide ploegen steeds wel of steeds niet nipt de puntjes pakken.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wanneer is er een jaar geweest dat er een ander dan PSV of Ajax favoriet was voor de titel, dat Twente een keer een titel gekocht heeft en bij Feyenoord 1 seizoen alles meezat doet daar toch niets aan af?
Schlemieligquote:Op maandag 28 februari 2022 08:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is natuurlijk wel slecht maar uiteindelijk heb je maar 1 punt minder dan vorig seizoen na 24 wedstrijden dus je zit gewoon redelijk op koers, al lijkt het puntverlies dit seizoen allemaal wel heel schlemielig
Welke bal over de lijn? Heb jij de beschikking over camerastandpunten die verder niemand anders heeft?quote:Op maandag 28 februari 2022 10:24 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Schlemielig
1) Ongelukkig
Welk puntverlies van Ajax was ongelukkig dan? Dan zou ik eerder het verlies van PSV tegen Ajax schlemielig noemen met die bal over de lijn.
quote:Op maandag 28 februari 2022 10:38 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Welke bal over de lijn? Heb jij de beschikking over camerastandpunten die verder niemand anders heeft?
Ongelukkig mag je ook wel die wedstrijden noemen waarin je veel meer kansen hebt maar niet scoort. Ajax heeft tegen Go Ahead 2 keer, Utrecht, AZ en Heracles veel meer kansen gecreëerd maar toch wonnen ze niet.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:24 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Schlemielig
1) Ongelukkig
Welk puntverlies van Ajax was ongelukkig dan? Dan zou ik eerder het verlies van PSV tegen Ajax schlemielig noemen met die bal over de lijn.
die bal was niet over de lijn en dat was toch een terechte overwinning verderquote:Op maandag 28 februari 2022 10:24 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Schlemielig
1) Ongelukkig
Of dat zijn tegenstanders die weten hoe ze Ajax moeten bespelen. Daar had Ajax misschien wel veel kansen maar dat zijn allemaal kansen die stuk lopen in een opeengepakt 16 meter gebied waar je nauwelijks wat bereikt met een nonchalante Tadic en Anthony.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:45 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ongelukkig mag je ook wel die wedstrijden noemen waarin je veel meer kansen hebt maar niet scoort. Ajax heeft tegen Go Ahead 2 keer, Utrecht, AZ en Heracles veel meer kansen gecreëerd maar toch wonnen ze niet.
Dat was eigenlijk allemaal wel vrij schlemielig puntverlies.
ik denk dat iedere ploeg wel weet hoe je tegen Ajax moet spelen maar als Ajax zelf verzaakt loont dat beterquote:Op maandag 28 februari 2022 11:15 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Of dat zijn tegenstanders die weten hoe ze Ajax moeten bespelen. Daar had Ajax misschien wel veel kansen maar dat zijn allemaal kansen die stuk lopen in een opeengepakt 16 meter gebied waar je nauwelijks wat bereikt met een nonchalante Tadic en Anthony.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |