Het nationale leger vecht al 8 jaar tegen rebellen in het oosten .... en daar hebben ze nooit van kunnen winnen. Daarom zie ik het somber in voor Oekraïne (mocht het zo ver komen).quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat ze burgerbevolking aan het bewapenen zijn wijst wel op guerilla-achtige tacktieken.
Zou prima zijn als ze tot diep in Rusland angst kunnen zaaien mochten de Russen besluiten "all-in" te gaan.quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:26 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Oekraïne is ook zwaar gemotiveerd, en dat leger bestaat niet uit amateurs.
Tijd voor een no-fly-zone dusquote:Op woensdag 23 februari 2022 15:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Enige is dat ze in de minderheid zijn en totaal overklast worden in de lucht.
Ja dat zou ze enorm helpen.quote:
Nog steeds denken dat het "rebellen" zijnquote:Op woensdag 23 februari 2022 15:27 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Het nationale leger vecht al 8 jaar tegen rebellen in het oosten .... en daar hebben ze nooit van kunnen winnen. Daarom zie ik het somber in voor Oekraïne (mocht het zo ver komen).
Enige waar Oekraine op kan hopen is om dermate veel weerstand te bieden, en schade aan te richten dat eventuele verdere invasie niet aantrekkelijk meer is.quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Enige is dat ze in de minderheid zijn en totaal overklast worden in de lucht.
Dat viel me ook op. PVV is tegen de sancties want ''Henk en Ingrid hebben al zo'n hoge energierekening''. Vanuit PVV-perspectief best begrijpelijk (al vraag ik me ook af in hoeverre Wilders het Kremlin wil pleasen).quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dat Russen dit doen begrijp ik nog wel, maar wat ik niet snap is dat ze topics en politieke partijen vol Nederlanders hebben gekregen die ook zo denken over Rusland. Het FvD dat normaal gesproken zo voor soevereiniteit en grenzen is bijvoorbeeld. Behalve als Rusland ze niet respecteert blijkbaar.
En dan heb ik het niet eens over tegen de NAVO of sancties zijn. Allemaal prima standpunten dat je dat niet voor Oekraïne of de andere Europese oosterburen over hebt. Maar de invasie openlijk steunen of al die zogenaamd betekenisloze constateringen dat de VS of de NAVO in het verleden ook ondeugend is geweest hoor. Onbegrijpelijk en ranzig.
Ja en een lange adem hebben. En zorgen dat de neutrale Oekrainer aan de kant van de Oekraine blijft staan en die niet van je vervreemden.quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Enige waar Oekraine op kan hopen is om dermate veel weerstand te bieden, en schade aan te richten dat eventuele verdere invasie niet aantrekkelijk meer is.
Goed punt. Van de officiele regeringsleiders hoor je dan vooralsnog veel minder alarmerende berichten volgens mij.quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:23 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat is niet Oekraïne, dat is een voormalig minister die op persoonlijke titel een opiniestuk plaatst. Hoewel ongetwijfeld goed geinformeerd betwijfel ik of hij alle laatste details kent. Kleine nuancering.
Die moet dan worden gehandhaafd door de NAVO, die durven zo'n rechtstreekse confrontatie met Rusland niet aan denk ikquote:
Bovendien is Rusland een ware expert in het schenden van luchtruimen....quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:30 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Die moet dan worden gehandhaafd door de NAVO, die durven zo'n rechtstreekse confrontatie met Rusland niet aan denk ik
Ik betwijfel dat absoluut niet.quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:27 schreef Zoutmolen het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik, en ook niet religieus, en dat is toch wat anders.
https://www.reuters.com/b(...)-russias-2022-02-01/quote:Ukraine's armed forces are heavily outnumbered and outgunned by Russia's but military experts say they would be capable of mounting significant resistance and inflicting heavy casualties if Russia were to launch a large-scale invasion after massing troops near the border.
Ukraine's army is also better trained and equipped than in 2014, when Russia captured the Crimea peninsula from Ukraine without a fight, and is widely seen as highly motivated to defend the country's heartland.
Over de communisten gesproken. Heb ze de afgelopen dagen niet gehoord, maar in de aanloop hiernaar had de SP ook koude voeten tegenover foei tegen Rusland zeggen. Terwijl ze daar bij de VS geen moeite mee hebben gehad in het verleden. Snap daar geen zak van. De goede oude communistische SU is tenslotte een half fascistische/kapitalistische staat geworden, dus Rusland is je vriend niet meer/quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:27 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ze zijn fan van iedereen die de huidige regeringen in het westen voor schut zet. Vergelijkbaar met communisten in de Koude Oorlog. Heel infantiel en zelfs schadelijk.
Die situatie in het Oosten was natuurlijk een status quo, waarbij ze nooit doordrukken richting vernietiging van de rebellen, omdat ze in Oekraine ook wel aanvoelen dat Rusland dat altijd zal aangrijpen om zelf troepen te sturen. In Georgië, Moldavië, etc, gaat het net zo - wachten wachten wachten tot er in Moskou een andere wind waait en dan de boel weer opeisen.quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:27 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Het nationale leger vecht al 8 jaar tegen rebellen in het oosten .... en daar hebben ze nooit van kunnen winnen. Daarom zie ik het somber in voor Oekraïne (mocht het zo ver komen).
Standpunt van de FVD heeft ook wel te maken met het willen vertegenwoordigen van stemmen die zich niet gehoord voelen. er zijn mensen die er zo over denken, die dus nu eigenlijk voor dit onderwerp enkel fvd kunnen stemmen. En het is een beetje tegendraads willen zijn. Maar complottheorien dat FVD volledig ingepalmd is door Russen, zoals velen verkondingen, daar geloof ik niet in.quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat viel me ook op. PVV is tegen de sancties want ''Henk en Ingrid hebben al zo'n hoge energierekening''. Vanuit PVV-perspectief best begrijpelijk (al vraag ik me ook af in hoeverre Wilders het Kremlin wil pleasen).
Maar Baudet komt met: ''Rusland staat in zijn recht want NAVO en EU blabla''. Dat is niet alleen een standpunt hebben dat het Kremlin goed uitkomt, dat is gewoon hun propaganda overnemen.
Waar is de VN?quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:30 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Die moet dan worden gehandhaafd door de NAVO, die durven zo'n rechtstreekse confrontatie met Rusland niet aan denk ik
Lekker tegendraads zijn door alles te steunen waar je zei tegen te zijn en bovendien over de rug van onschuldige mensen die doodgaan op het moment. GW was ook tegendraads, maar dan fatsoenlijk. Het FvD zal geen directe donatie van het Kremlin kregen, maar Baudet zijn nieuwe boekje doet het digitaal vast heel goed in het buitenland.quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:33 schreef Bensel het volgende:
[..]
Standpunt van de FVD heeft ook wel te maken met het willen vertegenwoordigen van stemmen die zich niet gehoord voelen. er zijn mensen die er zo over denken, die dus nu eigenlijk voor dit onderwerp enkel fvd kunnen stemmen. En het is een beetje tegendraads willen zijn. Maar complottheorien dat FVD volledig ingepalmd is door Russen, zoals velen verkondingen, daar geloof ik niet in.
quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het is sowieso een verdraaiing van de boodschap van Kenia.
Maar klopt dat argument ook? In Europa vallen de meeste grenzen ongeveer samen met taalgrenzen, en zijn de meeste landen veel kleiner dan in Afrika.quote:At independence, had we chosen to pursue states on the basis of ethnic, racial or religious homogeneity, we would still be waging bloody wars these many decades later.
Instead, we agreed that we would settle for the borders that we inherited, but we would still pursue continental political, economic and legal integration. Rather than form nations that looked ever backward into history with a dangerous nostalgia, we chose to look forward to a greatness none of our many nations and peoples had ever known.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |