De Mol wordt iedere zondag op VRT uitgezonden om 19.45.
De overgebleven kandidaten (na afl. 3):
Inge
Marc
Corry
Walter
Stijn
Sandra
Shadia
Afvallers:
Ronde 1: Christophe
Ronde 2: Nicole
Ronde 3: Bruno
Website: www.demol3.be
Fansite: http://www.showbizzsite.be/demol/
Vorige topic: De Mol 3 (2003, BE)
Poll:
Poll: Wie is de mol? Na afl. 3.
(Misschien een domme vraag, maar weet iemand wanneer de nieuwe Nederlandse serie begint?)
quote:http://forum.fok.nl/showtopic.php/213277 22 februari.
Op maandag 3 februari 2003 15:40 schreef DrMarten het volgende:
(Misschien een domme vraag, maar weet iemand wanneer de nieuwe Nederlandse serie begint?)
quote:Zenk joe
Op maandag 3 februari 2003 15:41 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
http://forum.fok.nl/showtopic.php/213277 22 februari.
In dat mailtje staat trouwens 21 februari en niet 22
(Dat jij daarlijk niet de verkeerde dag zit te kijken).
quote:Weet ik, maar dat staat verderop in het topic.
Op maandag 3 februari 2003 15:43 schreef DrMarten het volgende:
Zenk joeIn dat mailtje staat trouwens 21 februari en niet 22
(Dat jij daarlijk niet de verkeerde dag zit te kijken).
quote:Op 8 maart, om 21.00 bij de AVRO op Nederland 1
Op maandag 3 februari 2003 15:40 schreef DrMarten het volgende:
Ik heb nog geen een aflevering van deze serie gezien (jammer genoeg) maar op de foto's afgaand, ga ik voor marc(Misschien een domme vraag, maar weet iemand wanneer de nieuwe Nederlandse serie begint?)
BTW, de mol is Shadia.
- Marc biedt aan om te gaan proefklimmen. Ik vroeg me inderdaad ook al af waarom hij zich niet aanmeldde om 'echt' te klimmen, want ik vond hem daar echt geschikt voor. En wat was nu zijn doel? De anderen nerveuzer maken?
- Marc bestuurt toevallig(?) de auto die aangereden wordt. Ik vind dit zelf heel opvallend. Men moest er immers zeker van zijn dat de aanrijding ook zou plaatsvinden (anders was het hele koker-gebeuren op het politiebureau mislukt), maar men moest ook het risico op een erger ongeval zo klein mogelijk houden. Dé manier om zeker te weten dat het ongeval zo zou verlopen als men van te voren had gepland, was om in beide auto's een bestuurder te zetten die wist wat er zou gebeuren.
- Marc blijft bij de laatste foute vraag/antwoord achter. Waarom? Hij is toch de 'superkandidaat' met een goede conditie? Maar misschien wist hij dat er al zoveel tijd verloren was gegaan dat het toch heel krap zou worden en gokte hij dat één van de anderen (Bruno) het niet zou halen? Als hij zelf zou gaan en dan zeggen dat hij niet meer kon was dat wellicht ongeloofwaardig geweest.
- Marc weigert de mogelijkheid de dubbele vrijstelling te krijgen. Ik denk zelf dat men de Mol niet 2 dagen uit het spel haalt. Maar goed, het kan natuurlijk ook dat de Mol gedaan heeft of hij/zij meelootte, maar dat men gezorgd heeft dat de naam van de Mol niet getrokken werd.
En dan nog even over Inge en haar verkeerde antwoord over de hoofdstad van Australie:
Sommige mensen beschouwen dit als een mollenstreek, maar had de Mol niet veel meer kans om te saboteren als hij/zij zo lang mogelijk mee ging op de route? En bovendien, als de gang van zaken zo door Inge gepland was, dan had ze wel heel veel geluk dat de anderen niet besloten om Corry mee te nemen, want dan hadden ze die natuurlijk achtergelaten bij het eerste foute antwoord.
BTW, voor de echte fans is wieisdemol.com ook een grote aanrader.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 04-02-2003 13:43]
quote:ik ben overtuigd
Op dinsdag 4 februari 2003 11:10 schreef Jane het volgende:
Voor mij is Marc na afl. 3 nog steeds de Mol. Hij doet zo zijn best (zo lijkt het), maar toch mislukt er wel heel veel waar hij bij betrokken is. Of het lukt maar nét. En bovenal heb ik hem niet 1x op onmols gedrag kunnen betrappen.- Marc biedt aan om te gaan proefklimmen. Ik vroeg me inderdaad ook al af waarom hij zich niet aanmeldde om 'echt' te klimmen, want ik vond hem daar echt geschikt voor. En wat was nu zijn doel? De anderen nerveuzer maken?
- Marc bestuurt toevallig(?) de auto die aangereden wordt. Ik vind dit zelf heel opvallend. Men moest er immers zeker van zijn dat de aanrijding ook zou plaatsvinden (anders was het hele koker-gebeuren op het politiebureau mislukt), maar men moest ook het risico op een erger ongeval zo klein mogelijk houden. Dé manier om zeker te weten dat het ongeval zo zou verlopen als men van te voren had gepland, was om in beide auto's een bestuurder te zetten die wist wat er zou gebeuren.
- Marc blijft bij de laatste foute vraag/antwoord achter. Waarom? Hij is toch de 'superkandidaat' met een goede conditie? Maar misschien wist hij dat er al zoveel tijd verloren was gegaan dat het toch heel krap zou worden en gokte hij dat één van de anderen (Bruno) het niet zou halen? Als hij zelf zou gaan en dan zeggen dat hij niet meer kon was dat wellicht ongeloofwaardig geweest.
- Marc weigert de mogelijkheid de dubbele vrijstelling te krijgen. Ik denk zelf dat men de Mol niet 2 dagen uit het spel haalt. Maar goed, het kan natuurlijk ook dat de Mol gedaan heeft of hij/zij meelootte, maar dat men gezorgd heeft dat de naam van de Mol niet getrokken werd.
En dan nog even over Inge en haar verkeerde antwoord over de hoofdstad van Australie:
Sommige mensen beschouwen dit als een mollenstreek, maar had de Mol niet veel meer kans om te saboteren als hij/zij zo lang mogelijk mee ging op de route? En bovendien, als de gang van zaken zo door Inge gepland was, dan had ze wel heel veel geluk dat de anderen niet besloten om Corry mee te nemen, want dan hadden ze die natuurlijk achtergelaten bij het eerste foute antwoord.BTW, voor de echte fans is wieisdemol.com ook een grote aanrader.
quote:Klinkt allemaal erg logisch, en als je dit zo leest is hij inderdaad een goede kandidaat voor de MOl. Dat wordt met z'n alle hem volgende erg goed in de gaten houden.
een hele Marc-verdenking
quote:Nog even hierover:
Ik heb gisteren de aflevering nog eens bekeken en het lijkt alsof Marc ook helemaal niet zo blij is dat hij bij het laatste antwoord moet achterblijven. Hij heeft echter geen keus, want Stijn en Bruno rennen al hard weg en Shadia was achterop geraakt en in geen velden of wegen te bekennen. Maar ja, als hij de mol is dan had hij zijn vertragende werk toch al gedaan.
Het was Marc's idee om de groep bij vraag 1 op te splitsen. Dit was hoe dan ook een dubieuze beslissing, want op deze manier was het zeker dat ze al bij vraag 1 een kandidaat zouden verliezen. Bovendien resulteerde dit er in dat de tweede groep (hij en Shadia) een hele tijd met Corry achter groep 1 aan moest hobbelen, waardoor ze veel langer met Corry in de rolstoel hebben moeten zeulen dan had gehoeven als ze haar gelijk hadden meegenomen. Dan hadden ze haar namelijk veel eerder bij een fout antwoord kunnen achterlaten.
Ik zeg niet dat dit gedoe met Corry allemaal vooropgezet plan was, maar het kwam de mol wel erg goed uit natuurlijk.
En oh ja, ik heb ook nog eens naar het moment gekeken dat Inge achterbleef bij het eerste foute antwoord, maar het lijkt mij dat ze dit toch niet vantevoren gepland had hoor. Óf ze heeft het wel héél goed gespeeld. Na het zien van de mededeling dat het antwoord fout was, rent ze namelijk al heel snel weg, maar wordt teruggeroepen door Shadia en Marc omdat er iemand moet achterblijven. Voor hetzelfde geld had Shadia gelijk aangeboden om te blijven en was Inge gewoon verder gegaan. Ik denk dat dit geen mollenstreek van Inge was.
quote:je bent wel een echte speurneus zeg
Op woensdag 5 februari 2003 11:31 schreef Jane het volgende:
Nog even hierover:Ik heb gisteren de aflevering nog eens bekeken en ..........
ik vond het iig een hele leuke aflevering. die tip van jou over die aanrijding met Marc is heel sterk en overtuigend.
quote:Ja, na The Beatles is 'Wie Is De Mol?' mijn andere grote passie.
Op woensdag 5 februari 2003 12:21 schreef dolle_hond het volgende:je bent wel een echte speurneus zeg
Gelukkig zijn er altijd nog Jane's uitgebreide analyse's!
quote:Ja, de zenuwen slaan alweer toe hier
Op zondag 9 februari 2003 14:01 schreef jessie het volgende:
Joepieeeeeeeeeeeeee vanavond weer 'mollen'
quote:Nu.. (bijna
Op zondag 9 februari 2003 19:28 schreef dolle_hond het volgende:
nog een dik kwartier
quote:Nee dus
Op zondag 2 februari 2003 20:56 schreef Tom_Tom- het volgende:
Volgorde van de namen van de kandidaten in het beginfilmpje:
Bruno - Corry - Shadia - Marc - Sandra - Stijn - Walter - Inge
--------------------------------------------------------------------------------Zou dit wat te betekenen hebben? Bruno deze week exit, volgende week Corry, dan Shadia, enz.?
6:2=3
10x10=100
100+3=103
8+1=9
9x103=927
maar dat had zelfs de redactie niet door
[Dit bericht is gewijzigd door Rewimo op 09-02-2003 20:45]
En heeft iemand precies de kleuren van de auto's en degene die erin zaten (leuke opdracht trouwens). Walter zat in een blauwe auto, Marc in een gele en Inge of Sandra in een rode...
Walter viel voor mij deze aflevering trouwens ook heel erg af voor Mol-kandidaat. Hij zat zo over die 'ruzie' tussen Corry en Inge dat hij in de andere auto zat en er dus niets mee te maken wilde hebben. Als mol is onrust in de groep juist handig.
Dat maakt Corry dus weer verdachter, omdat zij begon te babbelen over Inge. Ze betrok Shadia erbij en Sandra ook.
Sandra typte het woord valkuil in bij de mijnopdracht. Leuk, een mol zet allemaal valkuilen. Ook typte het ze in met hoofdletters. Toeval of aanwijzing?
Ik vind dat Marc zich erg naar voren dringt in de groep. Hij valt op en is een soort vaderkloek. Vadertje onschuld: ik denk dat veel kandidaten niet snel kunnen geloven dat hij de mol zou zijn. Goede rol dus. Maar ook die 10 minuten dat Stijn kon komen, hij zat voortdurend te kletsen.
Over Stijn, hij moest binnen 10 minuten bij de groep zijn als hij zijn immuniteit in zou leveren, maar de presentator zij ook tegen Stijn: neem al je tijd. Snel doen en je tijd nemen ?
quote:Helaas niet nee.
Op zondag 9 februari 2003 20:39 schreef DJKoster het volgende:
Nee dus
Ik hoop dat Sandra wint of de mol is, leuke meid vind ik het .
quote:Oh ja, daar had Inge het ook over: Heb je wel gerend, Marc? Ben je niet buiten adem?
Op zondag 9 februari 2003 20:46 schreef Rewimo het volgende:
Ik vond het ook raar dat er zo de nadruk op werd gelegd dat Marc heel langzaam door de mijn ging. Ze lieten de klok elke keer zien en zo. Terwijl dat toch al een kansloze uitkomst was met die postcodes.
enige trend die je misschien hebt is dat er verleden week eentje links afviel en nu eentje aan de rechterkant (van het midden). Als je dat doorzet blijft sandra over...
Volgende week eens kijken of er dan weer iemand links van het midden uitvalt....
quote:Maar dan zou het logischer zijn als Inge eruit zou zijn gegaan
Op zondag 9 februari 2003 20:48 schreef cptmarco het volgende:
begin: corry, shadia, marc, sandra, stijn, walter, ingeenige trend die je misschien hebt is dat er verleden week eentje links afviel en nu eentje aan de rechterkant (van het midden). Als je dat doorzet blijft sandra over...
Volgende week eens kijken of er dan weer iemand links van het midden uitvalt....
quote:dat zou weer te veel voor de hand liggen....
Op zondag 9 februari 2003 20:51 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Maar dan zou het logischer zijn als Inge eruit zou zijn gegaan
.
ach ik roep ook maar wat
quote:Dat was Marc, Walter stond de keeper uit te hangen.
Op zondag 9 februari 2003 20:53 schreef DJKoster het volgende:
Wie hield z'n "walkie-talkie" in z'n hand tijdens het 'bal-val' spel, was dat Walter of Marc?
quote:
Op zondag 9 februari 2003 20:54 schreef cptmarco het volgende:
marc, walter deed keepersoefeningen...
quote:Verdacht....
Op zondag 9 februari 2003 20:55 schreef Rewimo het volgende:[..]
Dat was Marc, Walter stond de keeper uit te hangen.
Ik vond dat "Denk aan mij" bordje in 1 van de auto's, met Stijn's foto erin ook wel vreemd.
quote:een beetje spastisch met de armen heen en weer gaan en roepen dat je de beste keeper van westvlaanderen bent....
Op zondag 9 februari 2003 20:57 schreef Tom_Tom- het volgende:
Wat voor keepersoefeningen?
quote:Oh dat ja. Dat vond ik stom.
Op zondag 9 februari 2003 20:59 schreef cptmarco het volgende:
een beetje spastisch met de armen heen en weer gaan en roepen dat je de beste keeper van westvlaanderen bent....
quote:tijdens het racen niet echt opgevallen, maar nu je het zegt....
Op zondag 9 februari 2003 20:58 schreef qltel het volgende:
Ik vond dat "Denk aan mij" bordje in 1 van de auto's, met Stijn's foto erin ook wel vreemd.
quote:tip: ondertitels op pagina 888 van teletekst
Op zondag 9 februari 2003 21:11 schreef jessie het volgende:
Waarom hadden Inge en Corry nou ruzie? Dat taaltje is soms niet te verstaan he.
He handig dan kan je dus gewoon nederlandse ondertiteling inschakelen? Doe ik de volgende keer gelijk, thx voor de tip.
quote:Alleen bleef de ondertiteling bij mij wel steeds hangen
Op zondag 9 februari 2003 21:21 schreef jessie het volgende:
Echt weer een vrouwenruzie dusHe handig dan kan je dus gewoon nederlandse ondertiteling inschakelen? Doe ik de volgende keer gelijk, thx voor de tip.
quote:wiens uitspraken bleven hangen
Op zondag 9 februari 2003 21:45 schreef jessie het volgende:
Hihi misschien was dat wel een mollenstreek Rewimo
quote:Daar heb ik niet op gelet
Op zondag 9 februari 2003 21:51 schreef dolle_hond het volgende:[..]
wiens uitspraken bleven hangen
Corry vindt enige goede antwoord op een raadsel ('valkuil') dus maakt zich nog onverdachter dan ze in mijn ogen al was.
Stijn deed dus uiteindelijk vandaag op afstand wel mee, maar had weinig kans om de boel te saboteren. Ok, hij koos ervoor om zijn vrijstelling niet in te leveren, maar volgens mij had niemand dat gedaan. Vond ik niet echt duidelijk mols gedrag. Het enige dat hij wellicht gedaan heeft (als hij de mol is) is bij het raadsel-spel expres de postcodevragen niet als eerste te stellen, zodat het moeilijker was om te beantwoorden omdat de groep dan niet meer bij elkaar was.
quote:Ha Ha, ik dacht dat ik de enige was die de mol keek met ondertitels.
Op zondag 9 februari 2003 21:13 schreef cptmarco het volgende:[..]
tip: ondertitels op pagina 888 van teletekst
Wel suf dat deze supposed-to-be Stijnloze aflevering toch niet zo Stijnloos was. Beetje goedkoop van de makers.
quote:Wat een hysterica is die Corry he, ik werd gek van gekrijs!
Op zondag 9 februari 2003 21:11 schreef jessie het volgende:
Waarom hadden Inge en Corry nou ruzie? Dat taaltje is soms niet te verstaan he.
Ik vind Shadia ook wel een mollenhoofdje hebben hoor. Lekker rustig maar toch. Corry had je ook niks aan in die auto die riep alleen maar AHHHHHH kijk uit, AAAAHHHH kijk uit.
quote:
Op maandag 10 februari 2003 13:15 schreef Tom_Tom- het volgende:
Corry is vre-se-lijk! Ik begin haar met de week meer te associeren metER-Loes
.
quote:saamhorigheid levert gezamelijke beslissingen op, zoals bv er met z'n allen voor kiezen om wel of niet voor het geld te gaan, ik noem maar wat, anyway, een beetje reuring lijkt me voor een Mol toch positief.
Op maandag 10 februari 2003 08:41 schreef dolle_hond het volgende:
ik denk dat in die stock-car race niet veel viel te saboteren.
en de route door de mijn was simpel, iedereen haalde het makkelijk. de antwoorden waren toch al fout. maar ze hebben walter als eerste gestuurd (wie stuurde hem?) en walter was wel slim (bv. rij landen wist hij wel en postcodes ook).
en die bal vangen was ook moeilijk te saboteren.
wat de wrevel in de groep betreft: de mol heeft geen belang bij onenigheden imo.
(omygod is dat een ongeloooooooflijk grote spin op je usericon? *angstig kijkt* )
quote:ghehehe, Loes ken ik nie hoor, maar Corry is een kutwijf.
.
quote:
Op maandag 10 februari 2003 13:17 schreef Tante Bep het volgende:
(omygod is dat een ongeloooooooflijk grote spin op je usericon? *angstig kijkt* )
ontopic:
die telefoontjes naar het thuisfront waren ook wel leuk: Shadia die Frans praat, sandra die zegt dat ze niet alles durft/kan zeggen omdat de camera er bij staat
quote:loes is best heel aardig hoor....
.
quote:De afspraken leken inderdaad niet duidelijk.
Op maandag 10 februari 2003 17:54 schreef Rewimo het volgende:
Ja, en de een (Stijn o.a.) die zegt dat ie niet mag zeggen waar hij is, de ander die vrolijk 'Sardinië' in de hoorn blert
Ik heb net de aflevering gezien aangezien ik zondag niet kon kijken, vond het een leuke aflevering. De soort van Destruction Derby was erg leuk, en de andere opdrachten ook, ookal waren ze wat minder spectaculair.
Ik ben best blij dat we van Walter af zijn eigenlijk, ik vond hem maar heel dom overkomen... Stijn zie ik nog altijd als mol, of winnaar. Inge en Shadia maken bij mij ook wat kans, en Mark ergens ook nog wel.
Stel dat Stijn de Mol is, dan zijn die twee dagen apart van de groep natuurlijk een prachtkans voor hem en voor de redactie om nog eens even het een en ander door te nemen...
Zo, nu even alles installeren voor de buis, over een kwartier is het alweer zo ver
Wat ik ook verdacht vond: Inge zei tegen Stijn dat ze goed kon paardrijden maar ze scheet 7 kleuren bagger.. Ik vond Inge ook erg verdacht. MAAR:
Shadia was de uitverkorene en 't ging eigenlijk wel zoals ik verwacht.. voor mij zijn Inge en Shadia nog steeds erg verdacht
[Dit bericht is gewijzigd door Michaelangelo op 16-02-2003 20:47]
quote:Zat ook even te twijfelen. Bij zo'n spel moet je gewoon meteen drukken nadat je tegenstander heeft gedrukt. Je zit dan toch of goed, of fout. Wachten heeft geen zin.
Op zondag 16 februari 2003 20:43 schreef Michaelangelo het volgende:
De hele aflevering gedacht dat Corry een goeie mol zou zijn.. vooral met het tot 100 tellen.. ze wachtte zo ontzettend lang.... maar nee, ze ligt eruit.
Ik blijf nog steeds bij Shadia als mol
Inge vond ik erg verdacht. Ze zat achterop de fiets en had alle kans om dat vuurtje uit te blazen zodat ze terug moesten fietsen.
Zij wou met z'n tweeën door en niet iemand achter laten om het vuur te laten branden. Wou ze soms dat het vuur uit zou gaan??
Riep ze in de grot niet dat ze kon paardrijden (iets met vijf jaar geleden voor het laatst) en even later (toen ze op het knol zat)riep ze als een klein kind dat ze niet paardrijden kon.
Bij de klok-indruk-proef had zij de presentator in haar gezichtsveld, zou die haar een seintje gegeven hebben wanneer te drukken??
Mijn mol is voorlopig Inge.
[Dit bericht is gewijzigd door cptmarco op 16-02-2003 20:49]
quote:Zat ik ook al te denken, al voordat de eerste drukte. En toen de eerste (was dat Inge?) had gedrukt dacht ik "druk dan!".. Maar goed, Corry is eruit en dus geen mol.
Op zondag 16 februari 2003 20:46 schreef Rewimo het volgende:[..]
Zat ook even te twijfelen. Bij zo'n spel moet je gewoon meteen drukken nadat je tegenstander heeft gedrukt. Je zit dan toch of goed, of fout. Wachten heeft geen zin.
Goeie kans dat 't een vrouw is trouwens, de dames waren degenen die het vuur vasthielden (op Stijn op 't laatst na) en met dat vuur was erg veel te rommelen. Vooral voor Inge toen ze bij Stijn achterop zat.
quote:Ja, die is zo stil en 'relatief' teruggetrokken.. maar Inge is juist diegene die opdrachten doet mislukken en doet voorkomen alsof ze er niets aan kan doen.. in het begin leek ze heel integer maar nu krijg ik steeds meer de indruk: vorige week met de hoofdstad van australie en nu met die vlam en de tijd tellen..
Op zondag 16 februari 2003 20:46 schreef Rewimo het volgende:Ik blijf nog steeds bij Shadia als mol
quote:Ik vond Marc ook altijd wel verdacht maar volgens mij hebben ze zich echt de schompes gehaast om die vlam optijd over het water te krijgen.. toch !?
Op zondag 16 februari 2003 20:51 schreef hoofdmuts het volgende:
voor mij is marc nog steeds de mol, nu was opeens zijn horloge kapot toen bleek dat ze 5 minuten te laat aankwamen.
Je hebt daar trouwens wel een goeie: In het water werd er op een gegeven moment heel wat ge-eikeld over die vlam. Ze moesten naar de rotsen voor die 'reserve-vlam' waar Marc voor ging zorgen maar volgens mij duurde dat al met al vrij lang..
quote:idd
Op zondag 16 februari 2003 20:51 schreef hoofdmuts het volgende:
voor mij is marc nog steeds de mol, nu was opeens zijn horloge kapot toen bleek dat ze 5 minuten te laat aankwamen.
quote:en dat gehannes met overstappen dan? Daar heeft wel heel veel tijd ingezeten.
Op zondag 16 februari 2003 20:52 schreef Michaelangelo het volgende:[..]
Ik vond Marc ook altijd wel verdacht maar volgens mij hebben ze zich echt de schompes gehaast om die vlam optijd over het water te krijgen.. toch !?
quote:Juist! Daarom denk ik het ook!
Op zondag 16 februari 2003 20:48 schreef cptmarco het volgende:
wie was voor mij de Mol deze aflevering?Inge vond ik erg verdacht. Ze zat achterop de fiets en had alle kans om dat vuurtje uit te blazen zodat ze terug moesten fietsen.
Zij wou met z'n tweeën door en niet iemand achter laten om het vuur te laten branden. Wou ze soms dat het vuur uit zou gaan??Riep ze in de grot niet dat ze kon paardrijden (iets met vijf jaar geleden voor het laatst) en even later (toen ze op het knol zat)riep ze als een klein kind dat ze niet paardrijden kon.
Mijn mol is voorlopig Inge.
quote:dank je
Op zondag 16 februari 2003 20:54 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Juist! Daarom denk ik het ook!
quote:'s nachts briefjes achterlaten in het bed?
Op zondag 16 februari 2003 19:31 schreef Rewimo het volgende:
Van de week schoot me nog wat te binnen: hoe krijgt de Mol eigenlijk zijn instructies en tips van de redactie?
En het zal ook allemaal van tevoren wel besproken zijn wat de opdrachten zijn en hoe er gesaboteerd kan worden.
Weet iemand wanneer het herhaald wordt? Ik heb het eerste half uur gemist
quote:HAHAHAHAHA, maar Marc heeft d'r nodig
Op zondag 16 februari 2003 20:56 schreef Tom_Tom- het volgende:
En die vrouw past wel heel erg goed bij Marc zeg. Wat een vreselijk mens.
quote:volgens mij wordt het niet herhaald
Op zondag 16 februari 2003 20:57 schreef calvobbes het volgende:[..]
De vrouw van marc was inderdaad bijzonder
[Dit bericht is gewijzigd door cptmarco op 16-02-2003 20:59]
quote:Subtiel.
Op zondag 16 februari 2003 20:58 schreef cptmarco het volgende:
De vrouw van marc wass inderdaad bijzonder
quote:Dat viel mij ook al op: in het begin was zei vrij rustig maar de laatste afleveringen maakt ze 'domme' opzichtige fouten..
Op zondag 16 februari 2003 20:58 schreef hoofdmuts het volgende:
Ik heb trouwens het idee dat inge de aandacht een beetje te veel op zich wil richten,de vorige aflevering met dat tellen 9 x 10 = 900en nu weer met dat paardrijden, ik denk dat ze wil dat de anderen denken dat zij de mol is.
ene week iemand links van het midden die er uit moet en de andere week iemand rechts van het midden die er uit moet. Die gene die in het midden staat is de Mol in dit geval nog steeds Sandra
Volgens mijn theorie gaat volgende week Stijn eruit....
quote:Go Sandra!
Op zondag 16 februari 2003 21:02 schreef cptmarco het volgende:
Die gene die in het midden staat is de Mol in dit geval nog steeds Sandra
quote:* cptmarco heeft vast wel ergens een stukje beginfilm digitaal online??!
Op zondag 16 februari 2003 21:02 schreef cptmarco het volgende:
mijn theorie van het beginfilmpje gaat ook nog steeds op:ene week iemand links van het midden die er uit moet en de andere week iemand rechts van het midden die er uit moet. Die gene die in het midden staat is de Mol in dit geval nog steeds Sandra
Volgens mijn theorie gaat volgende week Stijn eruit....
Als de theorie klopt gaat idd volgende week Stijn eruit.
quote:
Op zondag 16 februari 2003 21:07 schreef Michaelangelo het volgende:[..]
* cptmarco heeft vast wel ergens een stukje beginfilm digitaal online??!
Sandra en Stijn zijn het niet.
quote:Dat kwam waarschijnlijk al door die pasvragen: Corry had er geen en de kans was daardoor ook vrij groot dat ze eruit zou gaan... Ik had het idee dat 't dit keer minder 'emotioneel' was dan de vorige keren, vond ik wel een beetje raar.
Op zondag 16 februari 2003 21:09 schreef dolle_hond het volgende:
en de blikken nadat de uitslag van de inzetten bekend werden gemaakt
quote:Had je dat vanmiddag niet even kunnen bedenken? Had jij het mooi kunnen doen
Op zondag 16 februari 2003 21:19 schreef qltel het volgende:
Uh, Rewimo, misschien moet je de zender even wat precieser afstemmen. Door slechte ontvangst wil de teletekst wel eens wegvallen.
quote:In dat geval is qltel de mol
Op zondag 16 februari 2003 21:20 schreef jessie het volgende:
Ik zei het toch Rewimo de mol saboteert jou gewoon
quote:Rewimo zit op een goed spoor en de mol wil hem tegenwerken!
Op zondag 16 februari 2003 21:20 schreef jessie het volgende:
Ik zei het toch Rewimo de mol saboteert jou gewoon
quote:haar
Op zondag 16 februari 2003 21:22 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Rewimo zit op een goed spoor en de mol wil hem tegenwerken!
quote:Sorry, dat typ ik altijd. Ik zag het staan en dacht: hola, misschien is Rewimo wel een haar.
Op zondag 16 februari 2003 21:23 schreef Rewimo het volgende:
haar
quote:'t Is je vergeven
Op zondag 16 februari 2003 21:26 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Sorry, dat typ ik altijd. Ik zag het staan en dacht: hola, misschien is Rewimo wel een haar.
quote:Even gekopieerd uit een topic op www.wieisdemol.com :
Op zondag 16 februari 2003 20:57 schreef calvobbes het volgende:
quote:Verder een verwarrende uitzending... Voor mezelf dan. Moet hem nog even op me in laten werken en misschien nog eens kijken. Inge was ineens superverdacht met die vlam en Marc een stuk minder. Al was het natuurlijk wel verdacht dat ze net 5 minuten te laat aankwamen en zijn horloge 'stuk' was. Maar ja, Marc besloot wel om te gaan bungeejumpen, nadat hij eerst gezegd had dat zijn vrouw 'nee' gezegd had en haalde zo geld binnen voor de pot.
Heruitzendingen op TV1De eerste zeven afleveringen van De Mol gaan opnieuw uitgezonden worden op TV1. Vanaf maandag 3 maart maakt de herhaling van De rode loper plaats voor de heruitzendingen van De Mol.
De heruitzendingen lopen tot 8 maart en vallen na het laatavondjournaal. Op zaterdag 8 maart, de dag vóór de grote finale, staan er twee heruitzendingen geprogrammeerd.
Mollenvangers kunnen dus nog eens alles rustig bekijken en op 9 maart zien of hun vermoedens kloppen. Op 16 maart is er een aflevering waarin wordt getoond hoe De Mol kon ontmaskerd worden.bron : VRT TT
Moet trouwens de video sowieso nog eens terugspoelen naar het punt voor het bungeejumpen waar Stijn vertelt wat hij denkt dat zijn zus heeft voorspeld. Volgens mij staan de gegeven antwoorden precies omgekeerd in beeld, als je het vergelijkt met de andere kandidaten. Dus het antwoord van zijn zus rechts en dat van hem links (of omgekeerd) terwijl het bij de anderen andersom was.
quote:Klopt, ze stonden daar andersom. Dat vond ik nog verwarrend toen ik van alles zat te noteren.
Op zondag 16 februari 2003 23:26 schreef Jane het volgende:
Volgens mij staan de gegeven antwoorden precies omgekeerd in beeld, als je het vergelijkt met de andere kandidaten. Dus het antwoord van zijn zus rechts en dat van hem links (of omgekeerd) terwijl het bij de anderen andersom was.
Als Marc de Mol is is hij wel een slechte hoor. En ik kan me niet voorstellen dat de makers het al zo vroeg weg zouden geven. Zou te makkelijk zijn.
Die schat van een Shadia, die is het. Denk ik nu, en ik hoop het ook. Want zij is zo lief en leuk maar toch lekker pittig en vooral ook erg intelligent. Zou dus geweldig zijn als zij de Mol was. Dat zag je ook in die promo van volgende week waarin ze met Inge zat te praten, het kan haast niet anders als dat een hint van de makers was. Die vriendin Kelly van d'r had wel een sletterige berg cleevage trouwens.
Corry was deze aflevering wel leuk, aardig en vriendelijk lachen enzo. Maar haar tijd was gekomen. Haar gekrijs zal ik in ieder geval zeker niet missen. Eigenlijk vind ik nu iedereen wel leuk. Sandra is ook een sympathiek typje. Die heeft trouwens best een stud aan de haak geslagen. Ook Stijn is al minder irritant, maar ik blijf erbij dat een leuk vlot hip kapsel echt een wereld van verschil zou maken.
Wat ik jammer vind is dat je niet elke week aan het eind een foto van alle kandidaten te zien krijgt waarop dan steeds elke keer de afvaller wit wordt gemaakt zoals bij de Nederlandse Mol. Dat geeft altijd wat extra mystiek en spanning aan het geheel. The finishing touch, zeg maar.
quote:Net als vorige week was aan de muziek al te horen wie er uit ging. De muziek ging echt naar een eindpunt vlak voordat Corry het rode scherm kreeg
Op maandag 17 februari 2003 11:46 schreef SmashBro het volgende:
De muziek was weer erg goed gisteren
quote:dat klopt zeker
Wat ik jammer vind is dat je niet elke week aan het eind een foto van alle kandidaten te zien krijgt waarop dan steeds elke keer de afvaller wit wordt gemaakt zoals bij de Nederlandse Mol. Dat geeft altijd wat extra mystiek en spanning aan het geheel. The finishing touch, zeg maar.
quote:Van wie?
Op maandag 17 februari 2003 15:48 schreef dolle_hond het volgende:
zojuist was Corry op Studio Brussel. ze blijkt ook nog eens zwanger te zijn, leuk he.
Verder geen onderbouwing.
quote:Daar kun je toch echt niet van uit gaan hoor, ze faken dat ook vaak.
Op maandag 17 februari 2003 11:49 schreef calvobbes het volgende:[..]
Net als vorige week was aan de muziek al te horen wie er uit ging. De muziek ging echt naar een eindpunt vlak voordat Corry het rode scherm kreeg
quote:Lijkt me niet, het zou heel moeilijk zijn om de mol even af te zonderen net voor die "opdracht".
Op zondag 16 februari 2003 20:58 schreef Tom_Tom- het volgende:
En de mol zal ook wel van tevoren hebben geweten welke partner wat zei, dan kan die zo ook wat sjoemelen.
quote:Waar zou het dan weggegeven zijn?
Als Marc de Mol is is hij wel een slechte hoor. En ik kan me niet voorstellen dat de makers het al zo vroeg weg zouden geven. Zou te makkelijk zijn.
quote:Dat was bij 2 en 3 in Belgie wel zo, waarom nu niet weet ik niet...
Heeft iemand dit gezien of heeft iemand het programma gezien??? We hebben er geen idee van of de bron betrouwbaar is of niet.
quote:Er bestaat volgens mij gewoon niets wat je een opvallende mol kan noemen...
Op dinsdag 18 februari 2003 10:56 schreef Jane het volgende:
Ik vind niet dat Marc een te opvallende Mol zou zijn. Het merendeel van de kijkers verdenkt volgens mij nog steeds Inge of Shadia.
Alles kun je van verschillende perspectieven bekijken, iemand kan ook doen alsof hij/zij de mol is, om zo mensen op hem/haar, en dus verkeerd te laten stemmen, om zo zelf langer in het spel te blijven...
quote:Ik heb het niet gezien (goh...), maar het lijkt me onwaarschijnlijk eerlijk gezegd. En als Sandra de mol is, dan ben ik blij.
Op dinsdag 18 februari 2003 10:51 schreef krulletje het volgende:
Heeft iemand dit gezien of heeft iemand het programma gezien??? We hebben er geen idee van of de bron betrouwbaar is of niet.
Ik ga in elk geval eens extra op Sandra letten zondag
Trouwens, als Sandra de Mol is doet ze het heel goed. Ik heb even terug zitten lezen en bijna niemand verdenkt haar.
quote:Dan doet ze het inderdaad heel erg goed. Maar ja, ze doet alles goed natuurlijk.
Op dinsdag 18 februari 2003 18:53 schreef Rewimo het volgende:
Heeft dat programma ook een site? Misschien kunnen we daar een aanwijzing vinden.Ik ga in elk geval eens extra op Sandra letten zondag
Trouwens, als Sandra de Mol is doet ze het heel goed. Ik heb even terug zitten lezen en bijna niemand verdenkt haar.
quote:http://www.demol3.be
Op dinsdag 18 februari 2003 18:53 schreef Rewimo het volgende:
Heeft dat programma ook een site? Misschien kunnen we daar een aanwijzing vinden.
Mooie site!
quote:Uhm, ik bedoelde het programma waarin die medewerkster van De Mol zich versprak
Op dinsdag 18 februari 2003 21:13 schreef Jane het volgende:[..]
Mooie site!
quote:Oh sorry, weer niet verder gelezen dan mijn neus lang is.
Op dinsdag 18 februari 2003 21:32 schreef Rewimo het volgende:[..]
Uhm, ik bedoelde het programma waarin die medewerkster van De Mol zich versprak
Nou ja, de officiele site kan niet genoeg gepromoot worden, zal ik maar zeggen.
We zullen het vanavond wel weer zien.
Als Mol zou ik me niet op de achtergrond houden, gewoon goed mengen in de groep, maar ik zou me niet te erg op de voorgrond dringen en vooral niet teveel aandacht opeisen. Opdrachten subtiel verpesten en de sfeer in de groep lekker ongezellig maken.
Als kandidaat zou ik me wel op de voorgrond plaatsen, veel aandacht opeisen en me zo verdacht mogelijk maken. Ik zou niet te vaak bij de echte mol komen. Als veel mensen mij als Mol hebben en ze stemmen allemaal op mij is het het fijnst om niet steeds bij de echte Mol in de groep te zitten, gezien de vragen (wat heeft de mol vandaag gedaan, in welke groep zat hij, enz.), zo kun je de meeste mensen er volgens mij uitspelen.
quote:Ik zou me als kandidaat inderdaad juist als een verschrikkelijke mol gaan gedragen. Alles in de war schoppen, stoken, noem het maar op. Op die manier komen alle verdenkingen op jou te staan en heb je wat meer speling.
Op zondag 23 februari 2003 15:26 schreef Tom_Tom- het volgende:
Wat zou jullie tactiek zijn als jij de mol was of als je kandidaat was?Als Mol zou ik me niet op de achtergrond houden, gewoon goed mengen in de groep, maar ik zou me niet te erg op de voorgrond dringen en vooral niet teveel aandacht opeisen. Opdrachten subtiel verpesten en de sfeer in de groep lekker ongezellig maken.
Als kandidaat zou ik me wel op de voorgrond plaatsen, veel aandacht opeisen en me zo verdacht mogelijk maken. Ik zou niet te vaak bij de echte mol komen. Als veel mensen mij als Mol hebben en ze stemmen allemaal op mij is het het fijnst om niet steeds bij de echte Mol in de groep te zitten, gezien de vragen (wat heeft de mol vandaag gedaan, in welke groep zat hij, enz.), zo kun je de meeste mensen er volgens mij uitspelen.
Als mol zou ik me gewoon lekker op de achtergrond houden, maar wel leuk dingen in de war schoppen door dingen stiekem kwijt te maken en vooral veel dingen saboteren, liegen over dingen die je gehoord hebt enzo Heerlijk
Stijn met zijn raadsels was toch enigzins verdacht, hij wist er geen één en zo moeilijk waren ze niet. Of hij is niet zo slim of hij weet het goed te spelen.
Inge toch ook weer verdacht (vooral bij de laatste opdracht), schiet meteen al een kogel af terwijl het spel nog niet begonnen was. Dat had ze kunnen weten. Sandra pakte het trouwens wel slim aan bij dat spel.
Was het ook niet Inge die uit eindelijk het verkeerde vijsje koos????
En inderdaad, Inge: ze roept van alles en doet alsof ze veel doet maar eigenlijk doet ze niet veel.
Sandra begon ook heel leuk te lachen toen ze zeiden dat ze de volgende dag (met de dagboekpakopdracht dus) voor het geld gingen. Wie zorgde ervoor dat er geen geld in het laatje kwam? Juist, Sandra!
quote:Ik weet het niet, ik vind het er zo dik bovenop liggen. Maar ik heb al vaker bewezen dat ik er helemaal niets vanaf weet, dus....
Op zondag 23 februari 2003 21:04 schreef Kimmie het volgende:
Inge is het, ik weet het seker!
Vond het wel een leuke aflevering, het tweede spel zat goed in elkaar vooral.
Ik denk dat uiteindelijk Sandra de Mol is, Inge ligt er toc hte dik bovenop.
Marc is dus de enige bij wie ik geen mol-gevoelens heb.
quote:Het lag dus niet aan mij
Op zondag 23 februari 2003 21:08 schreef jessie het volgende:
Oh en Tom-Tom dat bliepje hoorde ik ook, dacht nog he wat is dat nou
quote:Ik heb zelf alleen nog maar de Mol uit de 1e Nederlandse serie door gehad, verder ook niet hoor
Op zondag 23 februari 2003 21:06 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Ik weet het niet, ik vind het er zo dik bovenop liggen. Maar ik heb al vaker bewezen dat ik er helemaal niets vanaf weet, dus....
quote:niets
Op zondag 23 februari 2003 21:10 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Het lag dus niet aan mij
. Zou het wat betekenen?
vond het vager dat ze een plaat wonnen....
quote:Misschien zeiden ze te vaak ikea
Op zondag 23 februari 2003 21:10 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Het lag dus niet aan mij
. Zou het wat betekenen?
quote:Ja die plaat, zo vaag, en dan die platenspeler bij de Ikea-kamer. Ik kan me niet voorstellen dat die plaat niets te betekenen heeft eigenlijk.
Op zondag 23 februari 2003 21:14 schreef cptmarco het volgende:
nietsvond het vager dat ze een plaat wonnen....
quote:Hahahaha, ja dat zou ook nog kunnen
Op zondag 23 februari 2003 21:15 schreef jessie het volgende:
Misschien zeiden ze te vaak ikea![]()
quote:Dat kan best nog wel eens iets met een opdracht te maken gaan hebben.
Op zondag 23 februari 2003 21:14 schreef cptmarco het volgende:[..]
niets
vond het vager dat ze een plaat wonnen....
Dit komt dus van een ander forum:
quote:En wat zien we vanavond? Marc en Stijn zingen in de wagen op weg naar de opdracht uit volle borst mee met "Hail Caesar" van AC/DC.. Is dit toeval?
Iedereen herinnert zich de pijltjes op de paal met Antwerpen en Rome erop. Er is al over gediscussieerd, sommigen dachten dat het een tip naar Antwerpen si als woonplaats van Shadia, anderen dachten aan sluikreclame.
Ik vermoed echter dat het meer is. Vooral die pijltjes intrigeren mij mateloos.Et voila, ik kreeg volgende ingeving:
Dit lijkt verdacht veel op een wegwijzer. Nu, langs welke Italiaanse weg zou zo'n pijl kunnen staan? Idd, een weg die vanuit Rome richting Antwerpen leidt.
Laten we even naar het oude Romeinse Rijk teruggaan. Zoals algemeen bekend leid(d)en alle wegen naar Rome, maar er is slechts één weg die in de richting van Antwerpen vertrekt, en dat is de Via Aurelius. Inderdaad Aurelius, zoals in keizer Marcus Aurelius. Hij heeft de weg laten aanleggen en er zijn naam aan gegeven. Deze weg loopt van Rome in Noordwestelijke richting langs de kust naar Livorno en Genua. Dat is dezelfde richting van Bracciano, Terni, Narni, Vierbo, kortom, hij doorkruist de streek waar de Mol zich dit jaar afspeelt (uitgezonderd aflevering 1 aflevering 1).Bovendien: Marcus Aurelius staat bekend als de keizer-filosoof. Dit zou een link kunnen zijn met "de denker" van Rodin.
quote:Inderdaad!
Op zondag 23 februari 2003 21:28 schreef cptmarco het volgende:
het is in ieder geval een briljante theorie
quote:Oho dat weet ik niet eens meer. Zou wel een goeie zijn, want hij verwijt Stijn het niet te kunnen, is dus aandacht van zichzelf halen en de nadruk op Stijn leggen. Terwijl niemand denkt dat Stijn het is, doen ze allemaal net alsof hij verdacht is. Maar toch denken ze niet dat hij het is anders zou hij niet in het tentje terecht zijn gekomen. volgen jullie me nog? Ja Marc is het ik weet het (bijna) zeker.
Op zondag 23 februari 2003 21:36 schreef annabegins het volgende:
Was het trouwens niet een beetje vreemd dat Marc tijdens de opdracht met de envelopjes geen enkel woord Italiaans kon vertalen, terwijl hij in het politiebureau toch wel Italiaans sprak met de fake agent achter de desk?(of zie ik spoken
)
quote:Ja ik gilde hier "blijf nou ahaf, blijf nou ahhhhhaf", maar hij luisterde niet
Op zondag 23 februari 2003 21:52 schreef sweek het volgende:
Nog iets over Marc... waarom bleef die maar aan die borden komen? Het was toch duidelijk dat alles wat hij aanraakte viel. Hij had er veel beter 1 of 2 gewoon kunnen laten draaien, dan hadden ze meer tijd gehad.
Stijn is nu officieel uitgeroepen tot de meest rampzalige raadsel-oplosser ooit! Als hij de Mol is overdrijft hij het wel een beetje. Als je het een beetje subtiel wilt spelen, zorg je toch dat je in al die afleveringen tenminste wel eens één miserabel raadseltje goed hebt? Wel opvallend dat ze bij het laatste raadsel (die Stijn al eens gezien/opgelost had) nu juist besloten hadden te wisselen. Vooral ook omdat er niet bij werd gezegd of deze beslissing van de kandidaten zelf of van de crew kwam.
Marc was vrij goed met de ham, redelijk met pijl en boog (ok, de eerste hoog over, maar goed...), maar werkelijk rampzalig met die bordjes! Ik heb het zelf ook nog nooit geprobeerd, maar als hij er af was gebleven, waren ze langer blijven draaien dan ze nu deden, zoals hierboven terecht werd opgemerkt! Maar ja, verder weinig molacties van Marc gezien, terwijl hij toch nog steeds mijn voornaamste mol-kandidaat is. Ik ben wel zwaar gaan twijfelen, na gisteren.
Sandra is bij mij ineens in beeld gekomen, maar ik kan niet goed uitleggen waarom. Misschien omdat ze het dagboekjes-spel tactisch zo goed speelde... Heel slim, maar het leek ook wel van te voren zo uitgedacht.
En Shadia weg. Voor veel mensen was zij de mol, maar voor mij is ze eigenlijk nooit een serieuze mol-kandidaat geweest.
Stijn was wel erg rampzalig in de spelletjes inderdaad. Maar, als hij de mol was dan lag 't er wel erg dik bovenop.
Marc deed 't erg slecht met de bordjes, maar dat is ook gewoon lastig. Ik denk dat ze inderdaad langer door waren gegaan als hij ze ongemoeid had gelaten, maar ik vrees dat je geneigd bent om 't tot de laatste te proberen.
Wat het pijl-en-boog schieten betreft, dat heb ik toevallig afgelopen herfst ook een keer gedaan. De eerste paar schoten hoog over en als je eenmaal de afwijking weet is 't redelijk makkelijk. Je moet gewoon even doorkrijgen hoe je moet richten. En dat liet Marc dus ook mooi zien.
Dan nog het torenspel. Toen het spel werd uitgelegd dacht ik al bij mezelf: ik zou eerst heel het dorp gaan verkennen en een zo makkelijk mogelijke weg uitzoeken van dagboek naar dagboek. En dat is ook precies wat Sandra heeft gedaan. Het was dus in mijn ogen ook een makkelijke opdracht als je maar slim bent.
De enige vraag is nu nog wie de mol is. Ik weet 't ff niet.
Edit: wat me nu ook nog bezighoud: wat moesten ze met de plaat en vooral met de ham. Die plaat konden ze afspelen op die grammofoon bij het bed, maar die ham..?
quote:
Op maandag 24 februari 2003 18:50 schreef Tom_Tom- het volgende:
Maar Jane, wie is nou je mol?
quote:
Op maandag 24 februari 2003 17:49 schreef Jane het volgende:
Maar ja, verder weinig molacties van Marc gezien, terwijl hij toch nog steeds mijn voornaamste mol-kandidaat is.
Kortom, ik kies voor Marc, omdat ik de rest om één of andere reden voor mezelf wegstreep. Neem nu die helicopteropdracht uit aflevering 2. Ik vind het heel aannemelijk dat de Mol bij de afgeschoten kandidaten heeft gezeten. Op die manier kon hij/zij immers meebeslissen over het afkopen van de vrijstelling. En dan houd je van de overgebleven kandidaten alleen Marc en Inge over (meteen ook de 2 mensen die er geen moment over twijfelden dat ze wilde afkopen).
Verdere redenen dat Stijn en Sandra voor mij minder verdacht zijn:
- Stijn die voor het grootste gedeelte verachtwoordelijk is voor het op de valreep slagen van de splitsingen-opdracht, waar hij Bruno bijna aan zijn haren over de streep sleurde.
- Sandra die het meeste geld in de pot heeft gebracht(!)
- Sandra en Stijn die beiden zonder enkele moeite op de paal klommen en bleven staan.
- Sandra die bij het vuur verplaatsen oprecht verbaasd leek te zijn dat ze te laat waren en kennelijk volledig op Marc's horloge vertrouwde.
- Stijn die als eerste de helicopter bereikt en dus ook niet probeert de zaak te vertragen (hetgeen ook geld kostte).
- Sandra die niet bij de bom-opdracht aanwezig was, maar op dat moment geld binnenhaalde door met Walter de superkandidaat te vinden.
- Stijn die de dubbele vrijstelling neemt en op deze manier hoe-dan-ook minder heeft kunnen mollen.
- Sandra die de bal vangt (tenminste, dat nemen we vooralsnog aan)
- Stijn die het 'magische vierkant' bij het bom-spel oplost.
- Sandra die de schroef van Marc wil kiezen, i.p.v. die van Stijn, en het daarmee goed gehad zou hebben.
Ok, Marc en Inge dus.... Waarom kies ik dan niet voor Inge? Zoals ik al zei ligt het er bij haar wat mij betreft een beetje te dik bovenop. Is vooral bezig zichzelf verdacht te maken. En aan de andere kant heeft ze zich in de laatste aflevering eigenlijk net zo onmols gedragen als Marc, door met het overbodige onderdeel in de Ikea-opdracht aan te komen zetten. Haar verklaring over het Quebec-antwoord klonk trouwens niet erg plausibel. Ik denk niet dat ze echt dacht dat het een 'spelleke' was, maar dat ze weer flink aan het proberen was zichzelf verdacht te maken. Mocht achteraf blijken dat Inge de Mol is, dan is ze wel een meest onsubtiele mol ooit!
Bovendien moet ik er altijd nog aan denken aan die vreemde montage in aflevering 1, toen de kandidaten die niet gevonden waren in de straten van Venetië de kamer binnen kwamen. Dacht op dat moment dat het een aanwijzing richting Stijn was, maar het kan net zo goed op Marc slaan. Stijn werd aan de kijker voorgesteld (foto + personalia in beeld), maar vervolgens zie je Marc binnenkomen en de rest begroeten. En dan pas komt Stijn de kamer binnen. Het voorstellen van Stijn en Marc was dus een beetje door elkaar gemonteerd. Vandaar dat ik in de pool op wieisdemol.com ook Marc als Mol en Stijn als winnaar heb ingevuld.
Maar ja, waar ik wel zenuwachtig van word is dat Marc, volgens de enige theorie m.b.t. de volgorde van vertrek die tot nu toe nog klopt, de volgende afvaller zou zijn.
Ik weet eigenlijk niet meer of die theorie ook hier gestaan heeft, maar het is dus de volorde waarbij de kandidaten bij de superkandidaat-opdracht in beeld kwamen. Een citaat van wieisdemol.com:
quote:Je ziet dat je van boven naar onder precies de volgorde van afvallen kunt lezen.
de superkandidaat theorie houdt voorlopig zeker stand want eerst kregen foto's close up te zien, en wel in deze volgorde :
NICOLE
BRUNO
WALTERgevolgd door een collectie van videobeelden in volgorde zijn te herkennen :
CORRY
SHADIA
MARCdan opnieuw 3 foto's close up, in deze volgorde :
SANDRA
INGE
STYN
Dankzij Jane's ongeluk-theorie ben ik op dat spoor gekomen en er vallen wel enkele dingen op de afgelopen afleveringen.
zoals de fysieke opdrachten van Marc, waarbij hij precies kon kijken hoe Stijn opschoot (ham en borden). het pijlschieten deed hij niet overdreven slecht. een echte mol saboteert natuurlijk niet elke opdracht!
en in het interview op de boot zei Marc dat zijn vrouw het zou weten als hij de mol was.
in de vorige aflevering zei zijn vrouw dat hij best de mol zou kunnen zijn!
dat gedoe met die horloge is natuurlijk ook vaag, te meer dat zijn vrouw alleen even zei dat het een dure horloge was en er verder niet op in ging. dus wist zijn vrouw het toen inderdaad al.
Verder vind ik het erg verdacht dat Stijn alle raadsel fout oplost, en op het moment dat er een raadsel aan gaat komen die hij weet, gaat ie met Marc wisselen.
Ik vond Inge opvallen liegen. Stijn gaf meteen toe dat hij bewust had gelogen voor het geld. Marc was en bleef eerlijk over wat hij deed.
Wel een vreemde ontknoping, 4 finalisten!
Als Marc de Mol is, zou hij dan zo gehamerd hebben op die vrijstelling? Alleen om het de anderen moeilijk te maken misschien.
quote:Waarom? Onderbouw dat eens
Op zondag 2 maart 2003 20:53 schreef cptmarco het volgende:
Sandra is de Molwederom was zij het meest verdacht vandaag....
quote:1) ze had haar eerste stunt fout, terwijl het (blijkbaar) overduidelijk wat anders was....
Op zondag 2 maart 2003 20:55 schreef Rewimo het volgende:[..]
Waarom? Onderbouw dat eens
en na het vliegen weer heel sarcastisch opmerken, dat ze vandaag toch echt voor het geld zouden gaan....
Stijn of Sandra denk ik, maar ergens op baseren kan ik het niet.
quote:Ik vind het ook heel erg vreemd, en weet niet of ik er blij mee ben....
Op zondag 2 maart 2003 20:51 schreef Rewimo het volgende:Wel een vreemde ontknoping, 4 finalisten!
De gespeelde spellen vond ik vandaag allemaal wel heel leuk.
quote:Ik ook, al is het maar om iemand van het potentiele-Mol-lijstje te kunnen schrappen.
Op zondag 2 maart 2003 21:09 schreef sweek het volgende:
Ik vind het ook heel erg vreemd, en weet niet of ik er blij mee ben....
Ik had er toch graag eentje zien afvallen.
Zij en Sandra hadden alleen maar te winnen bij die laatste beslissing. Marc had eigenlijk niets te verliezen (alleen een tegenstander) en Stijn was wel de klos (te goed voor het spel), die was zijn centen kwijt.
Oja, misschien heeft het niks te betekenen, maar Marc droeg een T-shirt in het begin met MM erop. Marc de Mol
quote:Dat kan wel ja.
Op zondag 2 maart 2003 21:15 schreef Tom_Tom- het volgende:
Maar die theorie bij de superkandidaatopdracht met die foto's kan nog steeds gelden dus.
quote:Enne, hoe was die theorie?
Op zondag 2 maart 2003 21:15 schreef Tom_Tom- het volgende:
Maar die theorie bij de superkandidaatopdracht met die foto's kan nog steeds gelden dus.
quote:Nog op deze bladzijde door Jane genoemd
Op zondag 2 maart 2003 22:03 schreef Rewimo het volgende:
Enne, hoe was die theorie?
quote:
de superkandidaat theorie houdt voorlopig zeker stand want eerst kregen foto's close up te zien, en wel in deze volgorde :
NICOLE
BRUNO
WALTER
gevolgd door een collectie van videobeelden in volgorde zijn te herkennen :
CORRY
SHADIA
MARCdan opnieuw 3 foto's close up, in deze volgorde :
SANDRA
INGE
STYN
Ja, die volgorde gaat dus nog steeds op. Hetgeen betekent dat Marc 3e wordt, Sandra 2e, Inge 1e en dan Stijn de Mol is, neem ik aan?
Ik wil niet dat Inge wint
quote:Dat neem ik ook aan, omdat het me het meest logisch lijkt dat dat rijtje zo loopt ja. Maar toch hoop ik dat
Op zondag 2 maart 2003 22:07 schreef Rewimo het volgende:
OepsJa, die volgorde gaat dus nog steeds op. Hetgeen betekent dat Marc 3e wordt, Sandra 2e, Inge 1e en dan Stijn de Mol is, neem ik aan?
![]()
quote:Ik denk niet dat ze een verschil gaan maken tussen de derde en tweede plaats, voor de rest heb je gelijk ja.
Op zondag 2 maart 2003 22:07 schreef Rewimo het volgende:
OepsJa, die volgorde gaat dus nog steeds op. Hetgeen betekent dat Marc 3e wordt, Sandra 2e, Inge 1e en dan Stijn de Mol is, neem ik aan?
![]()
quote:Komt ook overeen met mijn Mol-afzonderingstheorie (Stijn 2 dagen weg van de groep, Stijn een nacht in een tentje - erg handig voor de redactie)
Op zondag 2 maart 2003 22:14 schreef sweek het volgende:[..]
Ik denk niet dat ze een verschil gaan maken tussen de derde en tweede plaats, voor de rest heb je gelijk ja.
Dat zou dus wel overeenkomen met mijn idee dat Stijn de mol is.
MARC = de MOL
SANDRA = de WINNAAR
INGE en STIJN = 2de en 3de
Dit hoop ik tenminste.
Dat de Mol voor de vrijstelling gaat is op zich niet zoiets nieuws. Hugo in de 2e Vlaamse mol deed hetzelfde. Waar het de Mol om te doen is, is dat er geen geld in de pot komt en bij die opdracht lukt dat door iets te kiezen waar de anderen ook op azen. Ik zou zeggen dat de Mol dus voor de vrijstelling of de pasvragen is gegaan. Stijn heeft zich dus voor mij in dit spel ietwat onverdacht gemaakt, want hij wist toch bijna 100% zeker dat niemand anders voor het geld zou gaan. Ok, hij kon ook wel op z'n klompen aanvoelen dat niemand voor 'niets' zou gaan, maar in dat geval was het toch een gok geweest, want stel dat er één wel ineens voor gekozen had.
Ik vind het moeilijk om echte conclusies uit die opdracht te trekken. Inge was eigenlijk de enige die veranderd is van keuze. Sandra zei gelijk dat ze voor de pasvragen zou gaan en Marc voor de vrijstelling. Zij hebben zich aan hun woord gehouden, maar ja, het is een psychologisch spelletje natuurlijk.
Helaas voor mij was Marc niet erg mols bezig deze aflevering. Hij had zijn stunt goed, loog niet bij de onderhandeling en gaf in de geblindeerde auto niet 'per ongeluk' iets teveel gas (o.i.d.) waardoor er een bord omging en er tijd verloren zou gaan.
Stijn was m.i. ook onmols door voor het persoonlijk geld te gaan en niet fout te sturen in de geblindeerde auto. Ok, hij had zijn stunt fout, maar ja...
Inge was wel weer lekker bezig. Stunt fout geraden, liegen bij de onderhandeling (en kiezen voor de pasvragen terwijl ze wist dat Sandra daar voor zou gaan), de pedalen in de auto niet kunnen bedienen in de auto (dat was volgens mij de reden dat ze weer terugwisselden). Maar het ligt er voor mij nog steeds te dik bovenop. Het lijkt er nog steeds op dat ze vooral zichzelf verdacht wil maken.
En Sandra, tja... die was nu wel mols bezig, zou je denken. Haar eerste stunt had ze falikant fout, pasvragen kiezen, misschien vertragen in de auto (al waren ze echt nog ruim binnen de tijd)... Maar ja, die tranen die je zag in de biecht vind ik weer niks voor de Mol.
Marc vond ik trouwens het meest koel in die biecht. Hij sprak bijna als een Mol (dus misschien toch?). Hij vond ze alledrie symphatiek en gunde ze allemaal de finale. Hij klonk niet echt als een kandidaat die voor de overwinning gaat.
Nou ja, ik moet er nog maar eens goed over nadenken en de aflevering nog maar eens bekijken.
BTW, vanaf vanavond rond middernacht dus elke avond herhalingen van de afleveringen, he? Voor het geval je er één gemist hebt of nog iets wilt terugkijken.
Gingen ze nu al de afleveringen herhalen op belgie om 24.00 ofzo ? dan redden ze het toch niet tot de ontknoping of ligt dat weer aan mij?
De Mol moet de vrijstelling hebben of niemand en Marc maakte duidelijk dat hij de vrijstelling wilde.
Marc deed weinig moeite de anderen te bewegen iets anders te kiezen, bovendien hoefde hij alleen voor een dubbele te hopen. Als hij niet de mol zou zijn zou hij de vrijstelling niet op kunnen/mogen geven voor een ander. je verkleint je winstkans met 1/6 .
Enig andere verdachte is IMO Sandra, die gedroeg zich erg vreemd tijdens de stunts, alhoewel Marc steeds meteen riep: Dat is goed, als iemand een fout had gegokt.
Ik ga iig de herhalingen tapen en kijken.
quote:volgens mij wordt komende week elke dag een aflevering herhaald....
Op maandag 3 maart 2003 16:49 schreef Tom_Tom- het volgende:
Zondag een herhaling? Mooi! Hoe laat?
ergens einde van de avond.
quote:dat is niet helemaal waar:
Op maandag 3 maart 2003 09:45 schreef Jane het volgende:
Inge was eigenlijk de enige die veranderd is van keuze. Sandra zei gelijk dat ze voor de pasvragen zou gaan en Marc voor de vrijstelling. Zij hebben zich aan hun woord gehouden, maar ja, het is een psychologisch spelletje natuurlijk.
code:Stijn heeft als enige zijn keuze veranderd.
keuze na 1e ronde keuze na 2de ronde
Inge 5 pasvragen 5 pasvragen
Marc vrijstelling vrijstelling
Sandra 5 pasvragen 5 pasvragen
Stijn vrijstelling geld
quote:Ook niet helemaal waar, want Inge heeft dan uiteindelijk wel gekozen wat ze als eerste ook al op tafel legde, maar heeft van de vier het meest lopen draaien en bedriegen tijdens het spel.
Op maandag 3 maart 2003 19:41 schreef cptmarco het volgende:[..]
dat is niet helemaal waar:
code:Stijn heeft als enige zijn keuze veranderd.
keuze na 1e ronde keuze na 2de ronde
Inge 5 pasvragen 5 pasvragen
Marc vrijstelling vrijstelling
Sandra 5 pasvragen 5 pasvragen
Stijn vrijstelling geld
quote:Rond middernacht iedere keer.
Op maandag 3 maart 2003 19:38 schreef cptmarco het volgende:[..]
volgens mij wordt komende week elke dag een aflevering herhaald....
ergens einde van de avond.
Bij de andere kandidaten onderschepopdracht luisterde Sandra echt niet goed naar Nicole (Natalie, zoals ze haar ook noemde). Ze deed maar een beetje wat en ze bracht Inge en Nicole toch best wel in stress door geheel op eigen wijze te werken.
Inge had Bruno onderschept en Bruno ging naar Nicole. Daar had Nicole besloten dat ze Bruno ook mensen ging zoeken en pakken. Meteen daarop kreeg je een shot van Inge in een gezichtje.
Maar die hint dat ze eerst Marc's profiel lieten zien en Stijn als eerste binnen lieten komen bij als de groep voor het eerst samen is, is geen hint. Waarom niet? Bij Christophe en Corry deden ze het precies hetzelfde! Christophe's profiel kreeg je te zien, Corry komt binnen, dan kwam Corry's profiel en dan komt Christophe pas binnen!
Bij die puzzel/slaap/teken/behendigheidsopdracht werden de hoogste punten eigenlijk allemaal ingezet op de slaapploeg. Sandra, Marc en Corry zaten in de behendigheidsploeg en hebben doordat Sandra en Marc eerst gingen schieten en toen nadat Corry over de muur was geloodst, dus 5 tot 10 minuten later, ging Corry weer schieten. Dat hield de slapers dus goed uit hun slaap. En ik weet niet precies of Sandra of Marc daarvoor verantwoordelijk was, maar het wijst dus wel op hun natuurlijk.
Voordat die opdracht begon kwam iedere kandidaat even bij de presentator staan om te praten. Van iedere kandidaat had je een shot dat ze aan het praten waren, behalve bij.... Marc. Die stond een beetje aan z'n neus te frunniken. Als ik aan mollen denk, denk ik aan beestjes die onder de grond leven en met hun handjes door hun gezichtjes woelen, zeg maar.
Bij de touwbrugoversteekopdracht staat Christophe met een te hoge hartslag stil. Wat roept mevrouw Sandra? "Diep inademen en diep uitademen." Was dat niet het trucje van George bij zo'n zelfde soort opdracht om een te hoge hartslag te krijgen/houden?
Sandra roept bij de eerste biecht dat ze nooit kan winnen. Logisch, als je de Mol bent.
Van Sandra viel het me ook op dat alle opdrachten van haar chaotisch worden en in de soep lopen. Ze maakt eigenlijk overal een chaotisch geheel van. Je zou bijna kunnen zeggen dat Sandra chaos is.
Dan de mollen van de kandidaten:
code:In de aflevering zelf kwamen Nicole, Stijn, Sandra, Christophe en Corry als verdachten naar voren. De hints dat zij de mol zouden kunnen zijn zeiden de kandidaten zelf, dus het is logisch dat ze ook op diegene hebben gestemd. Dus ik ga er van uit dat de kandidaten waarvan ze niet zeiden op wie ze hadden gestemd, op een van die 5 kandidaten hebben gestemd.Kandidaat uit/in? Mol
-----------------------------------------------
Nicole al exit Stijn
Shadia al exit ??
Walter al exit ??
Inge in de race ??
Christophe al exit 2 verdachten
Marc in de race Stijn, Sandra of Inge
Bruno al exit Walter
Stijn in de race Sandra
Sandra in de race ??
Corry al exit ??
[Dit bericht is gewijzigd door Tom_Tom- op 04-03-2003 11:16]
(leuk raadsel wel, trouwens. )
Maar het is wel fijn om zo'n herhaling te zien: je hoeft maar op 4 van de 10 mensen te letten!
Ja, ik blijf het echt vreselijk vinden. Wat een kop. Net of er een schaap op ligt. .
Anyway, ik vind Sandra nu ook wel verdacht worden. Maar die was zo vaak goed bij opdrachten, en heeft zo veel aan de pot bijgedragen! (voor mijn gevoel dan, misschien is het wel helemaal niet zo. Dat zou dan wel weer een goede mollenstreek zijn, om de kijker te misleiden) Dus die kan het bijna niet zijn. Of toch wel...
quote:Ik denk aan het einde van de week, zaterdag ofzo. Want vannacht was de eerste aflevering, dus vandaag vannacht komt de 2e, enzovoorts.
Op dinsdag 4 maart 2003 12:51 schreef DJKoster het volgende:
Wanneer komen de herhalingen van de uitzending van afgelopen zondag en die zondag daarvoor op de tv?
Die heb ik beiden gemist...
quote:Dat heb ik dus ook. Net nu ik een beetje echt in het spel zit, is het alweer afgelopen. Dat vind ik erg jammer. Gelukkig ben ik zo wel helemaal klaar voor De Mol NL.
Op dinsdag 4 maart 2003 14:06 schreef SmashBro het volgende:
Vinden jullie ook niet dat het zo snel gaat allemaal? We zijn alweer toe aan de finale, het lijkt wel of het korter duurt dan anders!
quote:Wel je video veel langer laten lopen, de eerste herhaling heb ik gisteren gekeken en deze liep meer dan 15 min uit !
Op dinsdag 4 maart 2003 12:51 schreef DJKoster het volgende:
Wanneer komen de herhalingen van de uitzending van afgelopen zondag en die zondag daarvoor op de tv?
Die heb ik beiden gemist...
Werd er in het begin niet gezegd dat de mol de eerste drie kandidaten mocht uitkiezen, zou kunnen betekenen dat hij daar dus niet bij zat !
Hoewel hij wel weer zichzelf zou kunnen kiezen wat voor dit spel wel maximale mol kansen schept.
Sandra en Inge waren bij de kokercontrole allebei hun koker kwijt. Die presenator (hoe heet hij toch?) had de koker van Sandra van de mol gekregen. Die van Inge had hij niet. Sandra kan natuurlijk doodleuk haar koker aan hem gegeven hebben en die van Inge ergens verstopt ofzo. Of niet. Inge kan ook hetzelfde hebben gedaan.
Dat met die foto's bij de superkandidaat klopte. Ik heb 1 serietje gemist, maar dat is waarschijnlijk omdat ik toen zat te schrijven.
1) Nicole - Bruno - Walter
2) Corry - Shadia - Marc (die heb ik dus niet gezien)
3) Sandra - Inge - Stijn
Wat me ook opgevallen is, is dat ze in dat oude gebouw een rode lijn moesten volgen om de opdrachten uit te voeren. Inge was die dag in het rood gekleed. Nicole ook, maar die kan de mol dus niet zijn.
In dat oude gebouw viel mij ook iets frappants (kutwoord eigenlijk) op: er stond een vrouwenhoofd op de muur geschilderd! Wat doet een vrouwenhoofd in een vies, oud, vervallen fabriekachtig gebouw? En waarom leek dat gezicht verdacht veel op Inge? Het kan natuurlijk ook Sandra geweest zijn, maar dat gezicht deed me denken aan Inge.
Als ze die laserlijn zo moeten buigen dat die 15 seconden op die reflector schijnt, houdt Stijn zijn spiegeltje steeds op zijn borst. Opzich best stom, want je ademt en dan blijft dat nooit stil zitten op je borst.
Bij de Superkandidaat opdracht lag volgens Sandra geen rapport van Inge. Waarom niet, dat is toch stom? Heeft Sandra dat verstopt of was het er echt niet?
Stijn zegt: "Mensen verwachten van mij niet dat ik de mol ben. Maar met steun van jullie (hij doelt op de redactie van de Mol) zou ik het zeker kunnen."
Van Marc lagen heel veel foto's van Venetie bij zijn informatie die de kandidaten 's avonds allemaal nog even mochten inzien. De Mol is begonnen in Venetie. Toeval?
Bij de in-de-helikopter-kom-opdracht (waar Corry haar enkel verstuikte/kneusde/wat was het) leek het of Sandra heel goed was, maar door als 4e kandidaat, en dus overbodige kandidaat, bij de helikopter aan te komen had ze toch weer een boel geld de pot uit gehouden.
Maar opzich was die actie van Sandra helemaal overbodig, want later werd de vrijstelling die Walter had verdiend afgekocht door Marc, Shadia, Nicole en Inge.
Voordat die vrijstelling werd afgekocht zat Inge in de auto al gezellig te keuvelen dat ze de vrijstelling moesten afkopen als het kon enzo. Pure gok, of sprak ze zichzelf voorbij als mol?
Nog even de oplossing van dat cijferraadsel:
code:En de stemmingen deze aflevering:| |
2 | 9 | 4
| |
-------------------
| |
7 | 5 | 3
| |
--------------------
| |
6 | 1 | 8
| |
code:Van Sandra kon ik het niet goed verstaan, ze had het over Walter, maar wat ze precies zei weet ik niet. Inge zei duidelijk dat Marc, Corry en Shadia in ieder geval NIET de mol waren.kandidaat mol in/uit volgorde kleur
marc ??? nog in 1 groen
corry nicole al uit - -
sandra walter (?) nog in - -
walter ??? al uit 4 groen
shadia marc al uit - -
stijn nicole en nog in - -
zijn vorige
verdachten
nicole ??? al uit 5 rood
inge marc, corry nog in 2 groen
shadia NIET
bruno shadia al uit 3 groen
Vooral door die tekening op de muur ga ik nu voor Inge en Sandra als mol. Sandra gewoon omdat ik haar verdacht vind en Inge, vorig jaar zei ik constant dat George de mol echt niet was. Nou, als George het kan, kan Inge het ook!
-edit- Aanwijzing weggehaald, want bleek onzin te zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 05-03-2003 12:54]
Nog iets over aflevering 2: bij de terugblik op de eerste aflevering zag je Sandra, Inge en Nicole in Venetie staan en elkaar voorstellen. Ze stonden er alledrie, maar alleen Sandra en Nicole stelden zich voor, Inge hoorde je haar naam niet zeggen...
Nu echt aflevering 3:
Stijn, Walter en Sandra gaan op die palen klimmen om daar 15 seconden op te blijven staan. Best leuk voor hun, maar Marc gaat eerste even 'oefenen'. Vervolgens gaat hij heel moeilijk lopen doen, dat het zo wiebelt, zo eng, zo moeilijk, blablabla. Mollenstreek? Ik denk het niet, want hij gaat er wel echt bovenop staan. Als je een echte mol bent doe je dat ook niet, lijkt mij. Want als je er na veel gestrubbel op gaat staan denken de anderen vast: oooh, het valt best mee!
Wat me opviel aan Sandra bij die opdracht was dat ze als een speer naar boven klom en vervolgens allemaal opmerkingen maakte als 'da beweegt goe he?' enzo. Ze maakte heel veel haast om erop te gaan staan. Ze vroeg een paar keer aan Walter of hij er al was. Ze was misschien erg enthousiast, of ze probeerde de andere 2 nerveus te maken.
In de auto voordat ze werden aangereden zat Marc een liedje van Andrea Bocelli te zingen. Andrea Bocelli is blind. Een mol is ook blind. Is Marc dan de mol?
Dan de aanrijding: Marc zat in de auto die werd aangereden, Marc ging met de politie praten, Marc regelde het wel eens allemaal. Marc, Marc, Marc, Marc. Alleen maar Marc. Dat vond ik ook opvallend. Voor een mol staat hij zo wel erg op de voorgrond. Hij dringt zichzelf ook op de voorgrond valt mij op. Maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk. Ook was Marc een van de weinigen die begon te lachen toen ze hoorden 'gij hebt met d'n koker gefoefeld'.
Marc kwam ook als laatste met de politie in gesprek. Nou was het niet de politie, maar acteurs. Nou zullen die acteurs ook niet hebben geweten wie de mol is, maar misschien dat er met Marc een gesprekje achteraan is geplakt over de Mol. Nou kan dat ook met de andere kandidaten zijn geweest, maar omdat Marc als laatste kwam...
De kokers waren gecontroleerd en Shadia, Stijn en Walter moesten die sommetjes gaan oplossen (waarvan de antwoorden 123, 135 en 10 waren). Ze zaten in de cel. Ze hadden het alledrie fout. Weer een fout raadsel voor Stijn.
De andere kandidaten kregen allemaal een cheque van 2000 euro. Die konden ze ook inleveren om het geld dat Shadia, Stijn en Walter zouden verliezen als ze hun raadsel fout hadden weer in de pot te krijgen, dus dat die 3 geen geld uit de pot haalden. Dat hadden ze niet gedaan. Sandra zei eerst dat ze er niet over twijfelde: ze wilde die cheque niet aannemen. Later tijdens het spel zei ze dat ze er totaal geen moeite mee had om die cheque aan te nemen. Inge en Marc wilden die cheque ook, dat zeiden ze meteen. Marc had er totaal geen moeite mee, Inge wel.
Die volgende opdracht, de 5 vragen die ze moesten beantwoorden en dan een andere weg nemen enzo. Die kennen jullie nog wel. Marc wou geen encyclopedie meenemen. Ik had dat ook niet gedaan als ik hem was geweest, maar misschien was het wel een mollenstreek.
Bij die opdracht zei Inge meteen: laat Corry hier staan (ze wilden Corry meeslepen naar het eerste antwoord). Maar Inge zei dus: laat ze hier staan, dat scheelt veel duw en trekwerk. Het zijn van die kleine dingen die mensen helemaal niet meer verdacht maken...
Bij de vraag over hoeveel molverdachten er waren stelde Walter voor dat ze allemaal zeiden wie hun verdachte was. Ze hadden daar allemaal geen zin in, maar Sandra maakte er wel een erg groot probleem van.
Stijn kost de groep ook tijd. Als een klein groepje er al achter is gekomen dat hun antwoord fout was en er komt een ander groepje aangelopen omdat ze ook voor hetzelfde antwoord zijn gegaan, besluiten ze Corry daar te droppen. Logisch. Maar Stijn vindt het nodig om Corry helemaal naar het koffertje te rollen. Ze kan toch zelf ook wel daar naar toe gaan? Ze heeft toch niets aan haar handjes dat ze daar niet zelf heen kan rollen?
Ook heeft Stijn tijd gekost bij het laatste antwoord (Inge met haar Quebec). Hij zegt: "wacht even op d'n Bruno". Waarom op hem wachten? Ze kunnen de koffer toch wel al open maken?
Op het begin zegt Stijn ook dat hij totaal geen interesse heeft in de vrijstelling voor 2 afleveringen. Hij twijfelt er nog niet aan. Maar als later die vrijstelling wordt weggegeven wil hij ineens wel.
De enige 3 die geen interesse hebben zijn Marc, Sandra en Corry. De rest allemaal wel. Stijn wordt het dus.
code:Wat mij opvalt hieraan is dat Sandra bijna nooit wordt gevraagd voor een scherm. Dat valt mij gewoon op.Kandidaat Mol in/uit? volgorde scherm
Inge ?? in - -
Sandra Marc/Stijn/Corry in - -
Corry Shadia uit 2 Groen
Marc Inge in - -
Walter Corry uit - -
Shadia Marc uit 1 Groen
Bruno ? (hij heeft geen uit 3 Rood
idee)
quote:Toch lijkt het me vanuit de regie onlogisch dat ze als Sandra de mol is voor haar juist geen scherm laten zien, dat zou op kunnen gaan vallen.
Op donderdag 6 maart 2003 11:18 schreef Tom_Tom- het volgende:
Wat mij opvalt hieraan is dat Sandra bijna nooit wordt gevraagd voor een scherm. Dat valt mij gewoon op.
Ik denk trouwens al vanaf de eerste uitzending dat het òf Sandra òf Inge moet zijn omdat de mol mocht kiezen wie er het eerste spel zouden spelen. Als ik mol was, zou ik dat zelf willen zijn, dan heb je de meeste mogelijkheden om de boel te saboteren. Om dezelfde reden denk ik niet dat het Stijn is, die is immers 2 (?) dagen weggeweest, als mol is dat het domste wat je kan doen. Er valt teveel te saboteren in die tussentijd om dat te laten gaan, zelfs als afleidingsmanoeuvre niet effectief genoeg.
quote:Volgens oplettende zielen op wieisdemol.com, is Stijn de enige wiens naam nog nooit is ingetikt bij een executie. De eerste keer was bij de soort nep-executie van de laatste aflevering met zijn keuze voor wel/niet een finale met z'n vieren.
Op donderdag 6 maart 2003 11:18 schreef Tom_Tom- het volgende:Wat mij opvalt hieraan is dat Sandra bijna nooit wordt gevraagd voor een scherm. Dat valt mij gewoon op.
Kan een aanwijzing richting Stijn zijn, maar voorlopig durf ik nog niet van Marc af te stappen.
quote:Heb gestemd. Op Marc uiteraard.
Op donderdag 6 maart 2003 13:17 schreef Tom_Tom- het volgende:
Poll: Wie is de Mol?
quote:Overtuig mij: waarom is het Marc?
Op donderdag 6 maart 2003 13:31 schreef Jane het volgende:
Kan een aanwijzing richting Stijn zijn, maar voorlopig durf ik nog niet van Marc af te stappen.
quote:Ik weet niet of ik je wel wil overtuigen, want straks heb ik het fout en dan ben je boos!
Op donderdag 6 maart 2003 13:38 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Overtuig mij: waarom is het Marc?
Om te bepalen wie de Mol is kun je kijken wie het meeste 'gemold' heeft, maar omdat bijna iedereen er af ten toe mee bezig is zichzelf verdacht te maken, kun je andersom ook kijken hoe vaak de kandidaten zich nu echt (zonder twijfel) positief hebben ingezet voor het slagen van de opdrachten. En degene die je het minste op zulk gedrag kunt betrappen, heeft dan de meeste kans om de mol te zijn.
Ik heb geprobeerd het voor alle opdrachten op een rijtje te zetten:
Opzoeken overige kandidaten
Marc en Stijn worden beiden niet gevonden. Kan niet als mols of onmols betiteld worden. Sandra is enige tijd niet bereikbaar, dus toont wellicht mols gedrag.
Mol geeft punten
Stijn kan het raadsel niet oplossen, dus wellicht mols.
Marc en Sandra moeten allebei over de hindernissen en halen hun deel van de opdracht allebei. Onmols wellicht, echter de opdracht slaagt toch niet doordat de slapers hun deel niet halen. En Marc is er voor een grootste deel voor verantwoordelijk dat er over een lange periode geschoten wordt: hij staat er op Corry over de muur te tillen en op haar vraag of ze nog niet even moet wachten met schieten, antwoordt hij 'Nee'. Daarom zou ik Marc's gedrag in deze opdracht niet als 'onmols' durven betitelen.
Inge doet erg haar best bij de tekenopdracht en haalt deze samen met Bruno -> onmols.
Parallellen
Hier is Marc onmols, want hij rent zowat naar de overkant. Maar ja, iedereen gaat naar de overkant (zelfs Bruno uiteindelijk) en de opdracht wordt makkelijk gehaald, ondanks het feit dat 2 kandidaten 15 minuten straftijd opliepen. En hetgeen hier voor Marc geldt, geldt bovendien voor alle overgebleven kandidaten.
Tonen kokers
Marc en Stijn hebben hun koker bij zich. Niet mols, maar ook niet specifiek onmols. Sandra is de hare kwijt, wat mols zou kunnen zijn. Inge is haar koker ook kwijt, maar die blijkt door Walter te zijn weggenomen.
Superkandidaat
Sandra neemt actief deel aan de opdracht en haalt het samen met Walter. -> onmols
Bom vinden
Inge is onmols door de bowlingbal te vinden.
Stijn is onmols door het raadsel op te lossen.
Marc is niet op dergelijk positief actief gedrag te betrappen. Hij doet niet veel, behalve op de band rennen en zich een beetje bemoeien met de breekpunten van de laserstraal. Bovendien zaait hij verwarring over de leeftijd/geboortejaar van Walter, hetgeen eventueel voorafgaand positief gedrag geheel in het niet doet vallen.
Helikopter
Marc wordt afgeschoten en zit dus, net als Inge, bij de beslissers over het afkopen.
Stijn en Sandra zijn onmols door de helikopter te halen (Stijn zelfs in recordtijd) en derhalve de pot te spekken.
Paal
Stijn en Sandra zijn onmols door zonder moeite op de paal te gaan (en blijven) staan. Marc heeft er in de 'generale repetitie' beduidend meer moeite mee.
Aanrijding + afkopen foute raadsels
Stijn kost de pot geld, maar Sandra, Inge en Marc kunnen dit voorkomen. Dit doen ze echter niet. Inge heeft het er een klein beetje moeilijk mee, dus misschien een pietsje onmols, maar de rest allemaal zeker niet.
Raadseltocht
Stijn is onmols door Bruno nog net binnen de tijd over de streep te trekken. Alle vragen worden door de kandidaten fout beantwoord en Marc is er tot het laatste foute antwoord bij, maar moet dan achter blijven (hij krijgt geen keus van de anderen).
Dubbele vrijstelling
Moeilijk te zeggen wat hier mols en onmols gedrag is, maar het niet kiezen voor de dubbele vrijstelling (Marc en Sandra) lijkt mij in ieder geval niet ONmols (dus misschien wel mols).
Racen
Stijn doet niet mee (tenzij hij toch in één van de groene auto's zat, maar daar ga ik niet vanuit), dus is onmols. Marc rijdt zijn gele auto zowat in puin, maar zou het toch niet als echt onmols willen betitelen. Er worden toch 3 vlakken geraakt.
Bal vangen
Sandra vangt de bal en is dus onmols. Stijn is er niet bij (dus heeft geen sabotagekansen) en is wat dat betreft dus ook onmols. Over Marc en Inge valt niets te zeggen, behalve dan dat Marc de bal wel staat te vangen met een walkie talkie in z'n hand (niet zo handig).
Plofkoffers
Inge en Marc hebben allebei hun (postcode-)vraag fout. Sandra typt het enige goede antwoord (gevonden door Corry) in en is wat dat betreft dus ietsje onmols. Stijn kan invloed uitoefenen op de volgorde en het voorlezen van de vragen. Marc stuurt postbode Walter vóór de eerste postcodevraag op pad en is er zelf toch het laatste raadsel bij, dus is zeker niet onmols.
Bungeejumpen
Marc springt uiteindelijk, overeenkomstig de voorspelling van zijn vrouw, en is op deze manier onmols.
Hetzelfde geldt overigens voor alle overgebleven kandidaten.
Vuur verplaatsen
Marc en Sandra halen het bíjna.... ware het niet dat Marc's horloge er 5 minuten voor de eindtijd mee opgehouden is. Geen onmols gedrag te bespeuren bij de overgebleven kandidaten.
Duels
Marc wint van Shadia, hetgeen niet onmols is omdat Shadia zichzelf getipt had.
Stijn is wel onmols, want hij wint van Sandra en zorgt (op dat moment nog) voor geld in de pot. Van Sandra kun je dat niet zeggen, want missen met een paintballgeweer is makkelijker dan raken. Ik bedoel dus dat Stijn expres had kunnen missen.
Inge is niet onmols omdat ze wint van Corry.
Denker/doener
Stijn en Marc zijn beiden niet onmols.
Ikea
Inge is onmols omdat ze ontdekt dat de matras over is. En als Shadia hierover twijfels uit, is het Sandra die haar overtuigt, dus ook Sandra is hier ietsje onmols.
Marc is onmols door de goede schroef te kiezen, maar de opdracht wordt toch verloren omdat men voor de andere schroef kiest.
Dagboeken stelen
Sandra weet 5 boeken te stelen, dus geen onmols gedrag te bespeuren.
Stuntvliegen
Marc raadt zijn stunt goed. -> onmols
Stijn en Inge falen en Sandra faalt half. Opdracht gaat dus toch verloren.
Onderhandeling
Geen onmols gedrag te bespeuren.
Rush hour
Inge is wellicht iets onmols in het begin, maar is toch moeilijk te zeggen. Verder maakt niemand echt fouten of doet iemand extra zijn best.
Onderhandeling 4-mans finale
Marc geeft zijn vrijstelling op en Stijn zijn geld. Is niet aan te merken als onmols.
Als je het zo bekijkt, dan zie je dat Marc zich maar 2x echt onmols heeft gedragen terwijl de opdracht achteraf geslaagd was! Namelijk bij het parallellen en bij het bungeejumpen, maar tegelijkertijd hebben alle overgebleven kandidaten zich daar onmols gedragen. Nog op 2 andere momenten heeft Marc zich wellicht onmols gedragen (keuze schroef en stuntvliegen), maar die opdrachten slaagden niet.
Vergeleken met de anderen is dat toch heel weinig, zeker voor een superkandidaat(!), naar mijn idee.
Maar goed, ik kan er helemaal naast zitten, hoor.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 06-03-2003 23:26]
quote:Dat van Sandra is dus wel mols. Ze komt als 4e aankakken, dat was niet nodig, er hoefden maar 3 mensen in de helikopter. Ze kwam ook echt aangestrompeld net voordat de helikopter vertrok. Dat heeft de groep geld gekost.
Op donderdag 6 maart 2003 17:39 schreef Jane het volgende:
Helikopter
Marc wordt afgeschoten en zit dus, net als Inge, bij de beslissers over het afkopen.
Stijn en Sandra zijn onmols door de helikopter te halen (Stijn zelfs in recordtijd) en derhalve de pot te spekken.
quote:Wat ik toevallig nalas van mezelf: Sandra typt als antwoord met hoofdletters VALKUIL in. Dat vond ik zelf goed van mij gevonden: valkuilen worden gezet door de Mol, dat zou een hint richting Sandra kunnen zijn.
Plofkoffers
Inge en Marc hebben allebei hun (postcode-)vraag fout. Sandra typt het enige goede antwoord (gevonden door Corry) in en is wat dat betreft dus ietsje onmols. Stijn kan invloed uitoefenen op de volgorde en het voorlezen van de vragen. Marc stuurt postbode Walter vóór de eerste postcodevraag op pad en is er zelf toch het laatste raadsel bij, dus is zeker niet onmols.
quote:Ja dat horloge.... Ik snap het nog steeds niet helemaal. Daar wordt/werd veel ophef over gemaakt. Waarom?
Vuur verplaatsen
Marc en Sandra halen het bíjna.... ware het niet dat Marc's horloge er 5 minuten voor de eindtijd mee opgehouden is. Geen onmols gedrag te bespeuren bij de overgebleven kandidaten.
quote:Juist wel mols! Ze steelt 5 boeken, zorgt dat niemand anders de vrijstelling krijgt en dat kost duizenden euro's!
Dagboeken stelen
Sandra weet 5 boeken te stelen, dus geen onmols gedrag te bespeuren.
Goede samenvatting trouwens!
quote:Ja, Sandra's gedrag zou je als ietwat mols kunnen beschrijven - heeft misschien wat geld gekost - , maar toch lang niet zoveel als Marc en Inge de groep daarna kosten als ze de vrijstelling afkopen met het gewonnen geld! (ik laat degenen die inmiddels afgevallen zijn maar even buiten beschouwing)
Op donderdag 6 maart 2003 17:50 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Dat van Sandra is dus wel mols. Ze komt als 4e aankakken, dat was niet nodig, er hoefden maar 3 mensen in de helikopter. Ze kwam ook echt aangestrompeld net voordat de helikopter vertrok. Dat heeft de groep geld gekost.
quote:Ja, dat zou een hint kunnen zijn. Maar in dat geval heeft 'mol' Sandra in deze opdracht dus alleen maar zitten afwachten tot één van de anderen (Corry) het goede antwoord op dit raadsel vond, om het daarna in te gaan voeren in de computer? Het kan... Sandra was volgens mij ook niet zo actief in deze opdracht (of heb ik het mis?), maar ik verwacht toch meer echte (subtiele) sabotage-acties.
Wat ik toevallig nalas van mezelf: Sandra typt als antwoord met hoofdletters VALKUIL in. Dat vond ik zelf goed van mij gevonden: valkuilen worden gezet door de Mol, dat zou een hint richting Sandra kunnen zijn.
quote:Nou ja, veel ophef... Het was frappant dat Marc en vooral Sandra heel blij aankwamen, zo van we hebben het binnen de tijd gehaald, en dat toen bleek dat toevallig Marc's horloge net 5 minuten voor het verstrijken van de tijd was stil blijven staan. Kan allemaal toeval zijn, maar het is wel zeker dat áls dit een molactie is, het een actie van Marc geweest is, of Sandra moet telekinetische gaven bezitten.
Ja dat horloge.... Ik snap het nog steeds niet helemaal. Daar wordt/werd veel ophef over gemaakt. Waarom?
quote:Ja, dat zou een molactie kunnen zijn geweest, maar ik was dan ook meer bezig om ONmolse acties te zoeken in deze samenvatting. En die heb ik niet kunnen ontdekken in deze opdracht, zeker niet van Sandra's kant, nee.
Juist wel mols! Ze steelt 5 boeken, zorgt dat niemand anders de vrijstelling krijgt en dat kost duizenden euro's!
Maar ja, beoordeling van Sandra's gedrag in deze opdracht wordt natuurlijk wel vertroebeld door het feit dat ze er een vrijstelling mee kon verdienen. Of het nu de mol of een gewone kandidaat was die die boekjes te pakken moest zien te krijgen, ze zouden er allemaal voor gegaan zijn. De Mol om de pot zo laag mogelijk te houden en de kandidaat om de vrijstelling te krijgen. Voor de mensen op de toren (+ jager) ligt het anders. De 'gewone' kandidaten op de toren wilden uiteraard dat Sandra niet zou slagen om geld in de pot te brengen én de vrijstelling te verhinderen. Stond de Mol echter op de toren, dan was die erbij gebaat dat Sandra in haar missie slaagde, vanwege het geld dat dan verloren zou gaan. Dat ze er een vrijstelling mee kon winnen boeit de Mol dan niet zo.
Waarom is Inge de mol?
- Ziet Corry niet als die in een bootje onder de brug door vaart
- Wordt (als eerste!) afgeschoten bij de helikopteropdracht en wil hoe dan ook de vrijstelling van Walter afkopen
- Heeft de koker niet geopend en kan zo wederom meebeslissen over het afkopen van de foute raadsels (en het redden van de pot). Ze is echter haar koker wel kwijt geweest (aan Walter) en kon op die manier niet zeker weten dat hij niet geopend was. Bovendien had ze naar eigen zeggen moeite met deze afkoopbeslissing.
- Geeft bij de raadseltocht het onbegrijpelijke antwoord 'Quebec' op de vraag wat de hoofdstad van Australië is
- Haar auto houdt er mee op tijdens het racespel
- Laat het vuur 2x uitgaan
- Wint het duel van Corry waardoor er geen geld gewonnen wordt
- Kiest voor de schroef van Stijn
- Raadt haar stunt fout
Waarom is Inge NIET de mol?
- Vindt Bruno in Venetie
- Brengt samen met Bruno de tekenopdracht tot een goed einde en weet zich zelfs na 1 dag al veel informatie over haar medekandidaten te herinneren
- Heeft geen problemen met parallellen
- Vindt (snel) de bowlingbal bij de bom-opdracht en probeert actief het cijferraadsel mee op te lossen.
- Dingt mee naar de dubbele vrijstelling
- Raadt de voorspelling van haar man over het bungeejumpen gelijk goed
- Heeft als eerste door dat de matras over is
- Voert haar coördinerende taak aan het begin van 'Rush Hour' goed uit en laat geen onnodige tijd verloren gaan
Waarom is Stijn de mol?
- Wordt niet gevonden in Venetië en is tevens de bruine bol op de kaart
- Heeft zijn lampenraadsel fout
- Heeft zijn koker geopend en kost de groep zo geld doordat hij de raadsels niet kan oplossen.
- Geeft één van de vragen bij de plofkoffers niet volledig door
- Laat het vuur 1x uitgaan
- Weet tijdens de denker/doener opdracht geen enkel raadsel op te lossen en is al zijn kennis van het Italiaans kwijt
- Wijst de verkeerde schroef aan
- Raadt zijn stunt fout
Waarom is Stijn NIET de mol?
- Heeft geen moeite met parallellen
- Lost het cijferraadsel op bij de bom-opdracht
- Bereikt in recordtempo de helikopter en wint zo (in eerste instantie) geld voor de pot
- Heeft geen moeite met het paalklimmen
- Sleurt bij de raadseltocht Bruno aan het eind aan zijn haren over de finish, waardoor ze nét binnen de tijd binnen zijn
- Krijgt een dubbele vrijstelling (dubieus, maar ik blijf het vooralsnog ONmols vinden) en neemt op die manier niet deel aan de raceopdracht
- Wint het duel van Sandra waardoor er (op dat moment) geld gewonnen werd
Waarom is Sandra de mol?
- Is enige tijd onbereikbaar voor Nicole bij de opdracht in Venetië en heeft bovendien de extra walkie talkie meegenomen
- Gaat alvast schieten voordat Corry over de muur is
- Is haar koker kwijt geraakt (aan zichzelf?) en kost de groep zo geld
- Komt als vierde aan bij de helikopter en heeft derhalve de groep wat geld gekost vanwege de vertraging (geld ging echter later volledig verloren)
- Heeft haar koker niet geopend (maar is hem dus wel kwijt geweest) en kan zo meebeslissen over het afkopen van de foute raadsels, hetgeen ze stellig niet wil
- Kiest niet voor de dubbele vrijstelling
- Haar auto houdt er mee op tijdens de raceopdracht
- Wint het dagboeken spel op overtuigende wijze, bijna alsof ze vantevoren over de strategie na heeft kunnen denken
- Raadt één van haar 2 stunts fout
Waarom is Sandra NIET de mol?
- Vindt Shadia en Walter in Venetië
- Komt makkelijk (als eerste) over de klimmuur
- Wint samen met Walter de superkandidaatopdracht en neemt daar actief aan deel
- Bereikt de helikopter en kan zo niet meebeslissen over het afkopen van de vrijstelling
- Heeft geen moeite met het beklimmen van de paal
- Vangt de bal
- Raadt gelijk goed wat haar vriend heeft voorspeld over het bungeejumpen
- Overtuigt Shadia er van dat het echt een matras is die teveel is en wilde eigenlijk de schroef kiezen die Marc aanwees
Waarom is Marc de mol?
- Wordt niet gevonden in Venetië
- Gaat schieten voordat Corry over de muur is en overtuigt Corry dat ze (nadat hij haar over de muur geholpen had) vooral alvast moet gaan schieten en niet moet wachten t.b.v. de slapers (zoals ze zelf voorstelde)
- Hij blijkt de 'superkandidaat' te zijn
- Hij zaait verwarring over de leeftijd van Walter bij de bomopdracht
- Hij wordt afgeschoten tijdens de helikopteropdracht (en hij had nog wel het paintballgeweer) en kan op die manier meebeslissen over het afkopen van de vrijstelling, waar hij geen moment over twijfelt
- Hij heeft bij het proefklimmen enorme moeite op de paal te komen, terwijl de drie anderen er naderhand binnen een zucht op stonden
- Hij is de bestuurder van de aangereden auto en heeft zijn koker niet geopend zodat hij wederom kan beslissen over het afkopen, dit maal van de foute raadsels
- Zit achter de beslissing om de groep bij de raadseltocht in 2 groepen op te splitsen waardoor er sowieso al iemand bij de eerste vraag opgeofferd moest worden
- Kiest niet voor de dubbele vrijstelling
- Stuurt Walter weg, vlak voor de vraag over de postcodes
- Zijn horloge houdt er wonderlijk genoeg 5 minuten voor het verstrijken van de tijd bij het vuur verplaatsen mee op, zodat Sandra en hij denken dat ze op tijd zijn, maar achteraf toch te laat zijn
- Wint zijn duel van Shadia (echter, omdat ze er geen geld op gezet had gaat er geen geld verloren)
- Zwiept de bordjes van de stokjes en kan het 'magisch vierkant'-raadsel niet oplossen.
Waarom is Marc NIET de mol?
- Komt vrij goed over de hindernisbaan
- Blijft tot het laatst (samen met Walter) 'in de race' bij het racen
- Wijst de juiste schroef aan bij de Ikea-opdracht
- Ziet als eerste dat Sandra een dagboek te pakken heeft (dacht ik) en dat het spel dus begonnen is
- Raadt zijn stunt goed
Nou ja, voor iedereen zijn er dus 'voors' en 'tegens', maar ik heb er toch nog steeds veel moeite mee om veel positief gedrag van Marc te vinden.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 07-03-2003 01:06]
Wie is de mol?
Stijn 28%
Inge 28%
Sandra 22%
Marc 21%
En Jane, bedankt voor die uiteenzettingen, ze zijn erg goed . Mijn verhaaltje over aflevering 4 komt zo (al heb ik niet veel hints gevonden dacht ik zo).
De auto's bij dat botsspel
Sandra in oranje auto
Marc in gele auto
Inge in rode auto
Walter in blauwe auto
Corry en Shadia en de rood/geel/groen/blauw/zwarte auto
Ik vroeg me af of die teksten die op de 2 jaagauto's waren geschreven ook hints waren. Ik heb er een paar kunnen opschrijven: whiteboy, mr. Jungle, Team Race, 6005 en Raceval 65.
Inge had duidelijk veel plezier in het beuken op de 2 jaagauto's. Sandra en Inge kunnen op een gegeven moment allebei hun auto niet meer starten. Marc heeft geen banden meer op zijn auto, maar hij blijft doorrijden. Onmols gedrag is dat dan toch?
In alle auto's zat een fototje van Stijn met de tekst: rij voorzichtig en denk aan mij. Dat denk aan mij, is dat van: denk aan de mol?
Marc met z'n onderbroeken gezever. Corry en Sandra gingen de was van de kandidaten doen en Marc had er moeite mee dat ze in zijn onderbroeken gingen neuzen dan. Nou zou ik die onderbroeken van Marc (en van de andere kandidaten) met handschoenen aanpakken en zo snel mogelijk in de wasmachine mikken, maar Marc heeft daar schijnbaar andere ideeën over. Ook viel het me op dat Marc in de auto niemand liet uitpraten en constant zelf zat te tetteren.
Als Corry tegen Sandra zit te klagen dat Inge haar negeert heeft Sandra er duidelijk weinig belangstelling voor. Ze zegt later ook dat ze zich er niet mee gaat bemoeien. Onmols.
Marc wil de 'ruzie' tussen Corry en Inge graag in de groep gooien. Dat vind ik wel mols, omdat ik al eens eerder heb gezegd dat ik denk dat onrust in een groep goed is voor een Mol om beter te saboteren.
Iedere kandidaat zegt duidelijk dat ze niet mogen zeggen waar ze zijn als ze aan de telefoon zijn met familieleden, maar Sandra doet het doodleuk wel. Ach ja, als je Mol bent hoef je je niet aan de regels houden.
Inge en Sandra wilden beiden nog meer tegen hun familie zeggen, maar omdat er camera's waren deden ze het niet.
Iets anders tussendoor: ik vond het erg leuk dat Corry lang bleef wachten bij de balvangopdracht toen Walter vroeg of hij afgelost kon worden. Goed zo Corry, laat die zeikerd maar wachten!
Ik vroeg me af waarom ze alleen van Marc beelden lieten zien dat hij naar boven liep op die trap om de bal te vangen. Vond ik opvallend dus ik meld het even.
Ook als Sandra de bal heeft gevangen is Marc meteen ter plekke. Nou is het natuurlijk logisch dat hij gewoon de volgende in rij was om te vangen, maar dan nog, die vent zit overal met z'n neus bovenop.
Bij de beschuldigingen van de presentator wie de Mol is:
Inge lacht
Sandra lacht ook
Marc maakt rare knikjes
Shadia lacht
Corry lacht
Walter kijkt boos
Bij die vragen heeft Stijn natuurlijk alles in handen, hij kan van tevoren de vragen hebben bekeken en besloten hebben dat hij die postcode vraag liet wachten totdat minimaal 1 kandidaat al weg was. Dan was die eigenlijk gedoemd te mislukken.
Het getallenraadsel waar Marc het fout deed. Van de getallen 10, 10, 1, 2, 6 en 8 zo dicht mogelijk bij 927 (toch?) komen. Marc kwam maar op 921 terecht. Weer door Marc iets mislukt.
Als Sandra haar opdracht VALKUIL in heeft getypt lijkt het wel alsof ze zich verontschuldigt tegen de presentator: "Ja, Corry heeft het gevonden!"
Marc maakte niet veel haast in de grot om zijn oplossing in te tikken. Toen Inge daar wat van zei reageerde hij zo van, ja maar ik heb wel gelopen enzo en ik heb goed m'n best gedaan...
Ook zegt Marc dat Stijn een altruïst is. Zo leek het extra vreemd dat Stijn zijn vrijstelling niet had opgezegd voor de groepspot. Nou had ik mijn vrijstelling ook niet opgezegd, waarschijnlijk.
code:Kandidaat Mol in/uit volgorde scherm
Sandra -niet op TV- in - -
Shadia Inge (?) uit - -
Inge Marc in - -
Walter Corry uit 2 Rood
Corry Shadia uit 1 Groen
Marc Stijn (maar er in - -
zijn meer die
niet kunnen
rekenen)
quote:Ik ben het hier niet met je eens. Toen ik in het begin er van hoorde dacht ik, wie dit kiest is de mol niet, maar achteraf gezien kan dit best iets voor de mol zijn. Stijn kan de volgorde van de koffertjes bepalen. Walter is postbode dus iemand met veel kennis over postcodes, dus kan Stijn wachten met de vragen over de postcodes, tot Walter weg is. Ook was er een vraag 'In welk van de 2 rijtjes hoort België thuis'. Er bleek dat de hele rijtjes moest worden ingetypt ipv 1 of 2. Dat heeft Stijn (in beeld) niet gezegd. Hier is dus een absolute mogelijkheid om te mollen. De balvangopdracht valt in mijn ogen moeilijk te saboteren, dus die kan de mol laten schieten. Dan houden we de race-wagentjes over. Tsja, de mol kan niet alles saboteren, of stijn moet in één van de groene aanvalswagens hebben gezeten (hier geloof ik overigens NIET in). Kortom, ik vind dit absoluut NIET onmols.
Op vrijdag 7 maart 2003 00:49 schreef Jane het volgende:
Waarom is Stijn NIET de mol?
- Krijgt een dubbele vrijstelling (dubieus, maar ik blijf het vooralsnog ONmols vinden) en neemt op die manier niet deel aan de raceopdracht
quote:
Op zondag 9 februari 2003 20:43 schreef Rewimo het volgende:
Snap er niks van. Dat cijferraadsel was heel simpel op te lossen. Je moest 927 maken met de cijfers 10, 10, 1, 2, 6 en 8.6:2=3
10x10=100
100+3=103
8+1=9
9x103=927maar dat had zelfs de redactie niet door
quote:Zie mijn reactie hierboven. Volgens de redactie was 926 of 928 mogelijk. Snap ik nog steeds niks van trouwens.
Op vrijdag 7 maart 2003 12:44 schreef Tom_Tom- het volgende:Het getallenraadsel waar Marc het fout deed. Van de getallen 10, 10, 1, 2, 6 en 8 zo dicht mogelijk bij 927 (toch?) komen. Marc kwam maar op 921 terecht. Weer door Marc iets mislukt.
Volgens de presentator heeft de mol de groep veel geld gekost wegens uitstekend werk...
In de auto naar de eerste opdracht hebben Marc en Sandra het al over namen van bekenden die komen. Sandra weet bijvoorbeeld al dat Stijn z'n zus kwam. Hoe weten ze dat? Was dat al bekend? Ik bedoel, Stijn heeft een vriendin, is het niet logischer dat die dan komt?
Die Liesbeth (de zus van Stijn) lijkt trouwens wel wat op Daniel K. van DSDS. Gewoon even geheel terzijde.
Wat denkt de kandidaat en wat zegt zijn/haar bezoek? Wie gaat er wel/niet bungeejumpen?
code:Opvallend: Bij iedereen kwam het zo in beeld te staan: links het antwoord van de kandidaat, rechts het antwoord van het bezoek. Behalve bij Stijn, daar stond links het antwoord van zijn zus en rechts zijn antwoord.kandidaat denkt zhij bezoek
Sandra ja ja
inge nee nee
Corry nee ja
Shadia nee ja
Stijn nee ja
Marc nee ja
Net voordat Stijn gaat bungeejumpen kijkt hij heel eng in de camera, echt zo'n sneaky blik. Vond ik erg opvallend.
Als Marc als tweede gaat bungeejumpen treuzelt hij wel heel erg. Hij maakt er nogal een drama van en als hij springt kijkt hij ook heel raar. Hij vond het volgens mij oprecht eng. Ook vreemd: als hij is geland zeg maar, gaat hij met een verrekijker kijken. Alleen laat hij aan een verrekijkding het klepje erop zitten...
Sandra springt zonder moeite. Maar in tegenstelling tot de andere kandidaten zie je meteen dat Sandra afdaalt van de rotsen af. Bij Marc en Stijn kon je hun gezichten pas zien toen ze op het platform stonden. Bij Sandra eigenlijk toen ze net over de rand van de rots was.
Volgens het bezoek:
Inge kan de mol spelen volgens haar man. Inge miste ook iemand om mee te praten over de Mol waarmee ze niet met de andere kandidaten kon praten.
Sandra kan ook de mol zijn volgens de geluksvogel van een vriend van Sandra.
Stijn zou het ook kunnen, maar zijn zus Liesbeth zou wel verbaasd zijn.
Marc kan zeker de mol zijn. Zijn vrouw dacht ook dat hij de mol was omdat hij niets over het spel tegen haar had verteld, terwijl andere kandidaten dat wel hadden gedaan.
Inge stelt bij de vuurverplaatsingsopdracht voor dat Corry op het water gaat. Persoonlijk vond ik dat ook veel logischer dan Corry 600 treden opsleuren met haar voet gekneusd. Volgens mij gaat zwemmen dan veel beter dan strompelen.
Ik vroeg me ook af: Stijn, Inge en Corry die over het land gingen hadden een soort beschermkapje voor hun vuur zitten. Waarom hadden Sandra, Marc en Shadia in het water dat niet? Op die jetski en boot enzo zou dat best handig zijn, lijkt me zo.
Ook hield Marc het vuur erg vaak vast op het water. Net zoals dat Inge het vuur ook het meest vast had op het land. En je hoeft maar een keer te blazen en het is uit.
Inge wilde per sé dat zij en Stijn samen verder gingen en dat niemand achter bleef om het vuur aan te houden dat daar stond. Later ging het vuur bij Inge nog 2 keer uit...
Toen Marc en Sandra in de kano zaten zat Sandra wel heel erg veel met water te spatteren. Zij zat voor Marc (die de fakkel vasthield), probeerde ze met water het vuur te doven?
Inge zegt een paar keer dat ze kan paardrijden dat ze dat wel wil doen. Wat leuk dat ze daarna op het paard in paniek raakt als het gaat lopen. Zou het misschien zijn dat mollen en paarden niet samen kunnen?
Ook raar: op het laatst, als Stijn met het vuur naar het strandje loopt, is de beschermingskap ineens weg. Maar die had er wel gezeten tijdens het fietsen en lopen.
Marc z'n dure horloge is kapot. Hij maakt er niet zo'n drama van. Zijn vrouw wel.
Bij de laatste opdracht (met dat Shadia als uitverkorene en dat de rest opdrachtjes moest uitvoeren) vond ik ook opvallend dat het leek dat Inge echt goed aan het luisteren was naar wat er in de koptelefoon gezegd werd, maar dat Sandra, Stijn en Marc maar wat in hun cel hingen en niet echt een luisterende indruk maakten. De mol kon namelijk horen wat Shadia zei, dus zou Inge dat dan hebben gehoord?
Net als Shadia zegt dat Sandra de behendigheidsopdracht moet doen zie je een shot van Sandra in de cel die in de lach schiet...
Het lijkt alsof Marc veel weet bij de algemene kennisopdracht met Shadia. Maar wat heeft hij te verliezen? Shadia had geen geld ingezet op dat duel, dus Marc kan gewoon z'n best doen, geld uit de pot houden kan hij toch niet.
Bij de behendigheidsopdracht van Stijn en Sandra (schieten met een verfdingpistool) is Stijn onmols. Het geld voor die opdracht is op hem ingezet. Als Sandra met schieten mist had Stijn om geld uit de pot te houden ook moeten missen en zo blijven missen totdat Sandra een keer raakt en hij niet.
Bij de inschattingsopdracht waar Corry die grote blunder maakte door de klok niet meteen te stoppen nadat Inge haar klok had gestopt viel mij op dat Inge een zwarte klok had. Waarom zwart? Zwart omdat zij als mol veel verpest?
code:kandidaat mol in/uit volgorde scherm
Sandra ??? in 3 groen
Corry ??? uit 4 rood
Stijn Sandra in - -
Shadia ??Sandra?? uit - -
Inge ??? in 2 groen
Marc Shadia in 1 groenVan Shadia weet ik niet zeker wie haar verdachte was
quote:ik had eerder vanmiddag een korte discussie hier over: is het daadwerkelijke vangen van de bal in beeld geweest? Mijn broer beweerde namelijk van niet. Je ziet de bal vallen, je hoort Sandra schreeuwen en het volgende moment staat ze trots met bal buiten. Maar het daadwerkelijk opvangen zie je niet. Iemand???
Op vrijdag 7 maart 2003 00:49 schreef Jane het volgende:
Waarom is Sandra NIET de mol?
- Vangt de bal
quote:Als iemand de bal vangt dan zie je dat vanuit het camerapunt bovenin de toren. Volgens mij. Maar zeker weten dat het Sandra is doe ik niet.
Op zaterdag 8 maart 2003 19:44 schreef cptmarco het volgende:
ik had eerder vanmiddag een korte discussie hier over: is het daadwerkelijke vangen van de bal in beeld geweest? Mijn broer beweerde namelijk van niet. Je ziet de bal vallen, je hoort Sandra schreeuwen en het volgende moment staat ze trots met bal buiten. Maar het daadwerkelijk opvangen zie je niet. Iemand???
Mocht Sandra de Mol zijn (denk ik overigens niet, maar dat terzijde), lijkt me het wel een leuke stunt als ze het verdiende geld bij die opdracht uit de pot halen, omdat die opdracht niet gehaald is. De mol vangt de bal niet, lijkt mij...
Erg mooie en duidelijke verslagjes trouwens Tom_Tom-
quote:Dank je
Op zondag 9 maart 2003 10:20 schreef sweek het volgende:
Erg mooie en duidelijke verslagjes trouwens Tom_Tom-
Maar ik weet het gewoon nog niet. Ik zet nu mijn denkbeeldige geld nog in op Sandra, maar ik heb gewoon geen idee. Da's ook niet leuk!
Blijft wel een erg mooie, verzorgde site trouwens.
quote:Tja, ik weet het ook niet... na een tijdje wordt alles echt verdacht.
Op zondag 9 maart 2003 10:22 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Dank je
.
Maar ik weet het gewoon nog niet. Ik zet nu mijn denkbeeldige geld nog in op Sandra, maar ik heb gewoon geen idee. Da's ook niet leuk!
Ik twijfel toch altijd weer heel erg, maar ik zit nu toch met Stijn vooral in m'n hoofd. Maar ik kan ook net zo veel dingen zien die verdacht zijn aan ieder ander iemand, maar ik denk dat intuitie de doorslag geeft...
We zullen zien.
quote:Oepsie.
Op zondag 9 maart 2003 10:24 schreef Tom_Tom- het volgende:
Sandra!Maar: http://pub.alxnet.com/poll?id=2255432
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |