Ja \care, ik heb voor de goedkoopste optie om tv en internet te krijgen gekozen. Dat komt dan automatisch via glasvezel binnen. M'n laptop is uit 2009, dus ik geef geen ruk om snelheid.quote:Op zondag 20 februari 2022 23:04 schreef einzeinz het volgende:
En waarom? Als je bekabeld netwerk in huis geen glasvezel is stopt het al. Het hele netwerk is maar zo sterk als de zwakste schakel.
Het is meer dan KPN zegt dat ik het niet zelf kan/mag en die hebben een afspraak ingepland voor mij. Het is gratis, dus waarschijnlijk denken ze dat de meeste consumenten er blij mee zijn, maar als ik het zelf kan, dan doe ik het liever zelf. Die spullen komen ook pas 3 dagen voordat de monteur komt, dus ik kan ook niet echt checken of ik alles heb om het zelf te doen.quote:Op zondag 20 februari 2022 23:08 schreef einzeinz het volgende:
Persoonlijk zou ik het dan zo laten. Dan hoef je geen halve dag vrij te nemen.
Dat eerste dacht ik eigenlijk ook, maar er hangt een kaartje onder 'wel het modem, niet het signaal'.quote:Op zondag 20 februari 2022 23:14 schreef Fer het volgende:
Nee dat is geen modem, zit alleen een stuk glasvezel in. Het lijkt me geen rocket science maar ze willen het perse zelf doen.
Juist, daarom geen Ziggo. Ping beter, upload hoger. Juiste keuze. Ziggo gaat upgraden naar Docsis 3.1 voor betere bandbreedte (vandaar het schrappen van de analoge TV), maar dit duurt nog ff.quote:Op zondag 20 februari 2022 23:04 schreef einzeinz het volgende:
En waarom? Als je bekabeld netwerk in huis geen glasvezel is stopt het al. Het hele netwerk is maar zo sterk als de zwakste schakel.
Keurig toch?quote:Op zondag 20 februari 2022 23:08 schreef einzeinz het volgende:
Onlangs zei er ook zo'n monteur van 'Ik kom in de voormiddag'.
Die kerel stond er om 13u10
Dat jij het verschil tussen ochtend en voormiddag niet snapt kun je de monteur niet kwalijk nemen.quote:In de standaardtaal in Nederland wordt met voormiddag en namiddag (met de klemtoon alleen op de eerste lettergreep) doorgaans de tijd bedoeld respectievelijk aan het begin van de middag (ongeveer 12-14 uur) en aan het eind van de middag (ongeveer 16-18 uur).
Er zijn verschillende soorten aansluitingen. Wellicht weten ze niet precies wat er bij jou zit en sturen ze de monteur, zodat deze het juiste kastje ter plekke uit de bus kan pakken.quote:Op zondag 20 februari 2022 23:22 schreef Schuifpui het volgende:
Op google zag ik zo'n zwart kastje wat in plaats van de oranje kap zit. Lijkt me een kwestie van erop schuiven? Iemand die toevallig deze spullen heeft? Als dat het is, ga ik proberen die monteur af te bellen, maar dan moeten ze ook wel even zo'n modem op willen sturen.
[ afbeelding ]
Dit ja. Met een beetje pech moet er een nieuwe connector op, of iets gelast worden. Dat doe je niet met een striptangetje. Ook controleert de monteur de signaalkwaliteit (ja, ik weet dat dit adsl-achtig klinkt, maar de kwaliteit van een glasvezelkabellas is belangrijk.quote:Op maandag 21 februari 2022 00:01 schreef XanderH het volgende:
[..]
Keurig toch?
[..]
Dat jij het verschil tussen ochtend en voormiddag niet snapt kun je de monteur niet kwalijk nemen.
[..]
Er zijn verschillende soorten aansluitingen. Wellicht weten ze niet precies wat er bij jou zit en sturen ze de monteur, zodat deze het juiste kastje ter plekke uit de bus kan pakken.
Het is allemaal niet ingewikkeld, maar als je iets verkeerd doet / dat kastje erop forceert dan kun je de vezel beschadigen, waarschijnlijk wil men daarom niet dat je het zelf installeert.
Monteur kwam prachtig op tijd in voormiddag. Waarom ga je dan weg naar je werk??quote:Op zondag 20 februari 2022 23:08 schreef einzeinz het volgende:
Persoonlijk zou ik het dan zo laten. Dan hoef je geen halve dag vrij te nemen.
Onlangs zei er ook zo'n monteur van 'Ik kom in de voormiddag'. Ik zo 'Prima, ik neem een halve dag en ik vertrek om 12u. naar mijn werk'.
Die kerel stond er om 13u10 en belde me op met de vraag waar ik was omdat we een afspraak hadden. Ik zo 'Ja, we hadden een afspraak in de voormiddag. Kom volgende week maar eens terug'.
Ik haat zo'n monteurs.
Kijk, je houdt je aan de planning en dan is het prima ofwel komt er helemaal niets. Die snelheid zul je toch niet waarnemen in de praktijk.
Zo denk ik er over.
Dit! Weet je wel wat de voormiddag is, TS?quote:Op maandag 21 februari 2022 00:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
Monteur kwam prachtig op tijd in voormiddag. Waarom ga je dan weg naar je werk??
Mocht je onverhoopt de vezel beschadigen dan ben je het bokje.quote:Op maandag 21 februari 2022 00:05 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Dit ja. Met een beetje pech moet er een nieuwe connector op, of iets gelast worden. Dat doe je niet met een striptangetje.
Ja, en mis je een hoop bitjes...quote:Op maandag 21 februari 2022 00:34 schreef XanderH het volgende:
[..]
Mocht je onverhoopt de vezel beschadigen dan ben je het bokje.
Hij zou tussen 7u30 en 12u. komen. Voor mij is dat prima daarvoor neem ik een halve dag vrij. Als meneer beslist om later te komen is dat zijn zaak maar ik ga niet al mijn verlof opofferen aan een malloot die zo nodig moet langskomen!quote:Op maandag 21 februari 2022 00:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Monteur kwam prachtig op tijd in voormiddag. Waarom ga je dan weg naar je werk??
ZO DAN! DAT ZAL ZE LEREN!!!!quote:Op maandag 21 februari 2022 07:30 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Hij zou tussen 7u30 en 12u. komen. Voor mij is dat prima daarvoor neem ik een halve dag vrij. Als meneer beslist om later te komen is dat zijn zaak maar ik ga niet al mijn verlof opofferen aan een malloot die zo nodig moet langskomen!
Ik zit niet te wachten op een malloot die zo nodig moet langskomen. Mijn dagen vrij zijn belangrijker dan iemand die meent dat ik sneller internet moet hebben hoor.quote:
Ja, die digitale meter boeide me ook geen reet, maar.... ikke ben woningbouwpauper, dus ja.....quote:Op maandag 21 februari 2022 10:47 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Ik zit niet te wachten op een malloot die zo nodig moet langskomen. Mijn dagen vrij zijn belangrijker dan iemand die meent dat ik sneller internet moet hebben hoor.
Ik vind mijn internet prima genoeg!
Was ook zo bij plaatsing van digitale meter. Wie zit daar nu in godsnaam op te wachten. Kom maar eens langs als ik thuis ben
Zij zouden mijn planning gaan maken. Die vlieger gaat uiteraard niet op!
Nou, je had er kennelijk toch wel belang bij, aangezien je er een halve dag voor vrij had genomen.quote:Op maandag 21 februari 2022 10:47 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Ik zit niet te wachten op een malloot die zo nodig moet langskomen. Mijn dagen vrij zijn belangrijker dan iemand die meent dat ik sneller internet moet hebben hoor.
Ik vind mijn internet prima genoeg!
Was ook zo bij plaatsing van digitale meter. Wie zit daar nu in godsnaam op te wachten. Kom maar eens langs als ik thuis ben
Zij zouden mijn planning gaan maken. Die vlieger gaat uiteraard niet op!
Dit ja.quote:Op maandag 21 februari 2022 10:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, je had er kennelijk toch wel belang bij, aangezien je er een halve dag voor vrij had genomen.
De grap bij de dingen die jij noemt is dat als je ze later alsnog wilt/moet (glasvezel, digitale meter), je zelf diep in de buidel mag tasten.
Mmmh, kennelijk ben ik ook Belg. Nooit geweten. Het verklaart wel af en toe spraakverwarring met collega's.quote:Op maandag 21 februari 2022 00:18 schreef Lienekien het volgende:
Einzeinz is een Belg.
voor·mid·dag, voor·mid·dag (de m)
➊ eerste helft van de middag
▼ betekenisverwante termen
hyperoniem: helft
➋(voornamelijk België) de uren van de dag voor 12 uur
▼ betekenisverwante termen
synoniem(en): morgen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |