abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203761412
Afgelopen jaren heb ik Ziggo gebruikt via de kabel, maar zowel m'n 10 jaar oude modem als de 10 jaar oude tv ontvanger doen het slecht. Nu wil Ziggo opnieuw aansluitkosten én een hogere maandprijs voor een nieuw abonnement, dus wil ik overstappen.

KPN zag er het aantrekkelijkst uit, dus die heb ik besteld, maar nu zeggen ze dat er een monteur langs moet komen om glasvezel aan te sluiten. Volgens mij is dat alleen nodig als er nog helemaal geen aansluiting is, maar in mijn meterkast zit sinds de oplevering van de woning een glasvezelmodem. Dat is deze:

Is het niet een kwestie van een kabel tussen dit ding en het spul dat ik van KPN krijg trekken? Die oranje kappen kan je omhoog eraf schuiven. Ik er zit dat een of ander dopje op die glasvezelaansluiting. Die heb ik maar even laten zitten, maar het lijkt me een kwestie van iets daarop klikken?

Ik zit niet zo te wachten om weer een halve dag vrij te nemen voor zoiets. Heb al genoeg vrije dagen gebruikt voor twee ziekenhuisbezoeken en een vaatwassermonteur.
pi_203761436
En waarom? Als je bekabeld netwerk in huis geen glasvezel is stopt het al. Het hele netwerk is maar zo sterk als de zwakste schakel.
Cindy De Vuyst
pi_203761447
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 23:04 schreef einzeinz het volgende:
En waarom? Als je bekabeld netwerk in huis geen glasvezel is stopt het al. Het hele netwerk is maar zo sterk als de zwakste schakel.
Ja \care, ik heb voor de goedkoopste optie om tv en internet te krijgen gekozen. Dat komt dan automatisch via glasvezel binnen. M'n laptop is uit 2009, dus ik geef geen ruk om snelheid.
pi_203761467
Persoonlijk zou ik het dan zo laten. Dan hoef je geen halve dag vrij te nemen.
Onlangs zei er ook zo'n monteur van 'Ik kom in de voormiddag'. Ik zo 'Prima, ik neem een halve dag en ik vertrek om 12u. naar mijn werk'.

Die kerel stond er om 13u10 en belde me op met de vraag waar ik was omdat we een afspraak hadden. Ik zo 'Ja, we hadden een afspraak in de voormiddag. Kom volgende week maar eens terug'.

Ik haat zo'n monteurs.
Kijk, je houdt je aan de planning en dan is het prima ofwel komt er helemaal niets. Die snelheid zul je toch niet waarnemen in de praktijk.

Zo denk ik er over.
Cindy De Vuyst
pi_203761486
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 23:08 schreef einzeinz het volgende:
Het is meer dan KPN zegt dat ik het niet zelf kan/mag en die hebben een afspraak ingepland voor mij. Het is gratis, dus waarschijnlijk denken ze dat de meeste consumenten er blij mee zijn, maar als ik het zelf kan, dan doe ik het liever zelf. Die spullen komen ook pas 3 dagen voordat de monteur komt, dus ik kan ook niet echt checken of ik alles heb om het zelf te doen.
pi_203761493
ok
Cindy De Vuyst
pi_203761504
Nee dat is geen modem, zit alleen een stuk glasvezel in. Het lijkt me geen rocket science maar ze willen het perse zelf doen.
.
pi_203761576
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2022 23:14 schreef Fer het volgende:
Nee dat is geen modem, zit alleen een stuk glasvezel in. Het lijkt me geen rocket science maar ze willen het perse zelf doen.
Dat eerste dacht ik eigenlijk ook, maar er hangt een kaartje onder 'wel het modem, niet het signaal'. :')

Het moeilijke zit volgens mij in het maken van het aansluitpunt wat al in dit kastje zit, daarvoor moet die kabel goed gestript en gelast worden. Op dit aansluitpunt is het volgens mij een kwestie van dopje eraf en een kabel of ander kastje erop klikken.

Op google zag ik zo'n zwart kastje wat in plaats van de oranje kap zit. Lijkt me een kwestie van erop schuiven? Iemand die toevallig deze spullen heeft? Als dat het is, ga ik proberen die monteur af te bellen, maar dan moeten ze ook wel even zo'n modem op willen sturen.

pi_203761840
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 23:04 schreef einzeinz het volgende:
Juist, daarom geen Ziggo. Ping beter, upload hoger. Juiste keuze. Ziggo gaat upgraden naar Docsis 3.1 voor betere bandbreedte (vandaar het schrappen van de analoge TV), maar dit duurt nog ff.

Jarenlang KPN glas gehad, maar het werd te duur, prijdverhoging na prijsverhoging zonder upgrades. Nu T-mobile glas, maar dat maakt niet zo veel uit qua prestaties. 100/10 zonder TV is prima. (ik leech TV van t Ziggo account van mn vader). Toch tevreden over ziggo :D
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_203761861
quote:
Onlangs zei er ook zo'n monteur van 'Ik kom in de voormiddag'.

Die kerel stond er om 13u10
Keurig toch?

quote:
In de standaardtaal in Nederland wordt met voormiddag en namiddag (met de klemtoon alleen op de eerste lettergreep) doorgaans de tijd bedoeld respectievelijk aan het begin van de middag (ongeveer 12-14 uur) en aan het eind van de middag (ongeveer 16-18 uur).
Dat jij het verschil tussen ochtend en voormiddag niet snapt kun je de monteur niet kwalijk nemen.

quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 23:22 schreef Schuifpui het volgende:
Op google zag ik zo'n zwart kastje wat in plaats van de oranje kap zit. Lijkt me een kwestie van erop schuiven? Iemand die toevallig deze spullen heeft? Als dat het is, ga ik proberen die monteur af te bellen, maar dan moeten ze ook wel even zo'n modem op willen sturen.

[ afbeelding ]
Er zijn verschillende soorten aansluitingen. Wellicht weten ze niet precies wat er bij jou zit en sturen ze de monteur, zodat deze het juiste kastje ter plekke uit de bus kan pakken.

Het is allemaal niet ingewikkeld, maar als je iets verkeerd doet / dat kastje erop forceert dan kun je de vezel beschadigen, waarschijnlijk wil men daarom niet dat je het zelf installeert.
pi_203761881
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 00:01 schreef XanderH het volgende:

[..]
Keurig toch?
[..]
Dat jij het verschil tussen ochtend en voormiddag niet snapt kun je de monteur niet kwalijk nemen.
[..]
Er zijn verschillende soorten aansluitingen. Wellicht weten ze niet precies wat er bij jou zit en sturen ze de monteur, zodat deze het juiste kastje ter plekke uit de bus kan pakken.

Het is allemaal niet ingewikkeld, maar als je iets verkeerd doet / dat kastje erop forceert dan kun je de vezel beschadigen, waarschijnlijk wil men daarom niet dat je het zelf installeert.
Dit ja. Met een beetje pech moet er een nieuwe connector op, of iets gelast worden. Dat doe je niet met een striptangetje. Ook controleert de monteur de signaalkwaliteit (ja, ik weet dat dit adsl-achtig klinkt, maar de kwaliteit van een glasvezelkabellas is belangrijk.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_203761913
quote:
Onlangs zei er ook zo'n monteur van 'Ik kom in de voormiddag'. Ik zo 'Prima, ik neem een halve dag en ik vertrek om 12u. naar mijn werk'.

Die kerel stond er om 13u10 en belde me op met de vraag waar ik was omdat we een afspraak hadden. Ik zo 'Ja, we hadden een afspraak in de voormiddag. Kom volgende week maar eens terug'.

Ik haat zo'n monteurs.
Kijk, je houdt je aan de planning en dan is het prima ofwel komt er helemaal niets. Die snelheid zul je toch niet waarnemen in de praktijk.

Zo denk ik er over.
Monteur kwam prachtig op tijd in voormiddag. Waarom ga je dan weg naar je werk??
pi_203761934
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 00:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
Monteur kwam prachtig op tijd in voormiddag. Waarom ga je dan weg naar je werk??
Dit! Weet je wel wat de voormiddag is, TS?

(ik zocht het op, indien TS Vlaams is dan klopt het weer wel, dan is het de ochtend)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 21 februari 2022 @ 00:18:44 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203761945
Einzeinz is een Belg.

voor·mid·dag, voor·mid·dag (de m)
➊ eerste helft van de middag

▼ betekenisverwante termen
hyperoniem: helft

➋(voornamelijk België) de uren van de dag voor 12 uur

synoniem(en): morgen
The love you take is equal to the love you make.
pi_203762036
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 00:05 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Dit ja. Met een beetje pech moet er een nieuwe connector op, of iets gelast worden. Dat doe je niet met een striptangetje.
Mocht je onverhoopt de vezel beschadigen dan ben je het bokje.
pi_203762049
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 00:34 schreef XanderH het volgende:

[..]
Mocht je onverhoopt de vezel beschadigen dan ben je het bokje.
Ja, en mis je een hoop bitjes...

[ Bericht 10% gewijzigd door Het_Bokje op 21-02-2022 00:49:20 ]
  Moderator maandag 21 februari 2022 @ 06:17:19 #17
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_203762269
Het is geen rocket science om een glasvezelkast aan te sluiten, de glasvezel is al afgemonteerd in dat kastje. Op Google kun je wel vinden hoe je dit soort abonnee overname punt kunt openen. Dan moet er een convertor kastje van glas naar rj45 gemonteerd worden.
En daarna de bekabeling na je modem.

Helaas moet het vaak in de wijk software technische aangemeld en daar heb ik toen echt een monteur bij nodig gehad.

Bekabeling technische had ik alles zelf al gedaan, de monteur die moest komen deed ongevraagd een kaart in de brievenbus "u was niet thuis"..

Terwijl ik er wel was !
pi_203762364
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 00:11 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Hij zou tussen 7u30 en 12u. komen. Voor mij is dat prima daarvoor neem ik een halve dag vrij. Als meneer beslist om later te komen is dat zijn zaak maar ik ga niet al mijn verlof opofferen aan een malloot die zo nodig moet langskomen!
Cindy De Vuyst
  maandag 21 februari 2022 @ 07:46:37 #19
126068 Metal666
HardRock Rules
pi_203762401
Ik heb het ooit ook zelf geïnstalleerd.. inderdaad in het pakket van kpn zit een kastje wat je op de plek van zo’n dekseltje klikt. Dan alles aansluiten en klaar..

Nouja; ik moest kpn bellen om m’n aansluiting te activeren en heb toen meteen de Monteur afbesteld..
Ja. Dus..
pi_203763741
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 07:30 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Hij zou tussen 7u30 en 12u. komen. Voor mij is dat prima daarvoor neem ik een halve dag vrij. Als meneer beslist om later te komen is dat zijn zaak maar ik ga niet al mijn verlof opofferen aan een malloot die zo nodig moet langskomen!
ZO DAN! DAT ZAL ZE LEREN!!!!
pi_203763758
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 10:45 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
ZO DAN! DAT ZAL ZE LEREN!!!!
Ik zit niet te wachten op een malloot die zo nodig moet langskomen. Mijn dagen vrij zijn belangrijker dan iemand die meent dat ik sneller internet moet hebben hoor.
Ik vind mijn internet prima genoeg! :')

Was ook zo bij plaatsing van digitale meter. Wie zit daar nu in godsnaam op te wachten. Kom maar eens langs als ik thuis ben :')
Zij zouden mijn planning gaan maken. Die vlieger gaat uiteraard niet op!
Cindy De Vuyst
pi_203763812
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 10:47 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Ik zit niet te wachten op een malloot die zo nodig moet langskomen. Mijn dagen vrij zijn belangrijker dan iemand die meent dat ik sneller internet moet hebben hoor.

Was ook zo bij plaatsing van digitale meter. Wie zit daar nu in godsnaam op te wachten. Kom maar eens langs als ik thuis ben :')
Ja, die digitale meter boeide me ook geen reet, maar.... ikke ben woningbouwpauper, dus ja.....
Dat was echt waardeloos die planning. Komen ze in de buurt die zooimeters installeren, ik aan het begin van die hele operatie naar die gasten toegelopen (Stedin Schaftkeet bij mij op de parkeerplaats, gvd)."Ik ben vandaag en morgen wel thuis hoor" -Ja, zo werkt t niet. Joh, dan niet..... Uiteindelijk geplaatst, geen idee meer hoe... :D
  maandag 21 februari 2022 @ 10:53:22 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203763840
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 10:47 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Nou, je had er kennelijk toch wel belang bij, aangezien je er een halve dag voor vrij had genomen.

De grap bij de dingen die jij noemt is dat als je ze later alsnog wilt/moet (glasvezel, digitale meter), je zelf diep in de buidel mag tasten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_203763909
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2022 10:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Nou, je had er kennelijk toch wel belang bij, aangezien je er een halve dag voor vrij had genomen.

De grap bij de dingen die jij noemt is dat als je ze later alsnog wilt/moet (glasvezel, digitale meter), je zelf diep in de buidel mag tasten.
Dit ja.

Zelfs bij m n oma hebben we het toegestaan naar binnen te leggen (oma heeft uiteraard geen TV/Internet, alleen een POTS lijntje).
pi_203769236
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2022 00:18 schreef Lienekien het volgende:
Einzeinz is een Belg.

voor·mid·dag, voor·mid·dag (de m)
➊ eerste helft van de middag

hyperoniem: helft

➋(voornamelijk België) de uren van de dag voor 12 uur

synoniem(en): morgen
Mmmh, kennelijk ben ik ook Belg. Nooit geweten. Het verklaart wel af en toe spraakverwarring met collega's.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_203769875
bij mij mocht ik het niet zelf doen. Zonder dat een monteur het signaal vrij gaf stond er ook geen signaal op, dus ik had weinig keuze.
Maar nu met thuiswerken maakt het mij niks uit, maar in het verleden genoeg ellende meegemaakt met niet komen opdagen, te vroeg, te laat en zonder belletje allemaal.
Omdat ik in loondienst zit kan ik de schade ook niet claimen. Zzpers kunnen dit trouwens wel.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203773367
Hmm oke, lijkt erop dat het toch nodig is dat er een monteur komt. Ik dacht dat het een vergissing was omdat KPN niet wist dat de glasvezelaansluiting al afgemonteerd is. Nou ja, ik wacht wel even af tot het spul komt, als het lukt om het er zelf aan te hangen en aan te sluiten kan ik met geluk die monteur nog afbellen, anders blijf ik maar weer een paar uur thuis.
pi_203776066
In je pakket zitten volgens mij alleen je modem en je tv kastje. Om je modem op glasvezel aan te sluiten moet er nog een kastje op je glasvezel aangesloten worden. Deze had de monteur bij zich bij mij.
Dit doen ze zelf omdat als die glasvezel kabel breekt kun je dit niet verlengen of zelf inkorten.

Het voordeel van die onteur het laten doen is dat wanneer iets niet goed is zij een vervangend modem in de bus hebben liggen en je dus niet op de post hoeft te wachten.
pi_203776181
Ik krijg morgen mijn Ziggo pakket binnen.
Je gaat schrikken hoe slecht het beeld van KPN is als je Ziggo gewend bent :Y :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')