Ga ervoor zou ik zeggen.quote:Op zondag 20 februari 2022 10:33 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ja ik overweeg mijn geboorteland in zuid Amerika. Dat heeft geen banden met de EU of VS. Daar hebben we ook nog veel directe familie.
Daar vliegen we sowieso vaak naartoe voor korter of langer verblijf en zouden we ook nu kunnen doen en dan gewoon niet meer terugkomen.
Maar het is zo’n grote stap…. Nederland is ons thuis
Rutte is al te oud.quote:Op zondag 20 februari 2022 10:34 schreef Toine51 het volgende:
[..]
In NL? Zie je Rutte al mensen oproepen om te vechten?
Gaat ie dan zelf ook?
Ter verdediging: Nederlandse mannen hadden er ook weinig zin in 1940. Heb weleens foto's uit die tijd gezien, veel van die gasten stonden lachend naast hun Wehrmachtcollega's nadat ze zich hadden overgegeven. Blij dat het snel klaar was.quote:Op zondag 20 februari 2022 10:27 schreef wpor het volgende:
[..]
En terecht. Wat wil je dan als je aangevallen wordt? Het idee is dat als iedereen weigert, dat je dan sowieso wel kan vergeten rustig verder te leven als gezinnetje. Want dan is je land binnen de kortste keren naar de tering.
Of denk je dat mannen in het verleden allemaal stonden te springen om te vechten?
Ik zou het wel weten hoor. En niet vanwege de dreigende oorlog in het oosten. Het is dat mijn vrouw niet wil, anders zat ik allang in Zuid-Amerika.quote:Op zondag 20 februari 2022 10:33 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ja ik overweeg mijn geboorteland in zuid Amerika. Dat heeft geen banden met de EU of VS. Daar hebben we ook nog veel directe familie.
Daar vliegen we sowieso vaak naartoe voor korter of langer verblijf en zouden we ook nu kunnen doen en dan gewoon niet meer terugkomen.
Maar het is zo’n grote stap…. Nederland is ons thuis
Flikker aub zo snel mogelijk op met je angsthazen gedrag. Jezusquote:Op zondag 20 februari 2022 10:20 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Dat weet ik en daarom vraag ik me serieus af of we niet nu moeten wegvluchten uit Nederland. Maar hoe pak je zoiets aan?
Want ik wil het echt NIET.
Ik wil niet mijn man verliezen voor zoiets zinloos
Gevangenisstraf is beter dan sterven…. Die straf gaat voorbijquote:Op zondag 20 februari 2022 10:33 schreef quirina het volgende:
Weigeren is strafbaar. Staat gevangenisstraf op, maar ja in Nederland hebben we niet zoveel gevangenissen meer.
En als je wel moet zitten, moet je na je straf toch in dienst.
In Afghanistan, Somalië, Syrië, ... is wegvluchten een oplossing geweest. Die burgers werden niet meer opgeroepen.quote:Op zondag 20 februari 2022 10:20 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Dat weet ik en daarom vraag ik me serieus af of we niet nu moeten wegvluchten uit Nederland. Maar hoe pak je zoiets aan?
Want ik wil het echt NIET.
Ik wil niet mijn man verliezen voor zoiets zinloos
Ligt eraan wáár je gevangen zit. En hoe lang...quote:Op zondag 20 februari 2022 10:38 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Gevangenisstraf is beter dan sterven…. Die straf gaat voorbij
Ze kunnen jou ook oproepen. Dokters hebben ze nodig om soldaten te verzorgen.quote:Op zondag 20 februari 2022 10:20 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Daar gaat het me helemaal niet om. Wat kan mij het s nachts opstaan nou schelen. Ik ben arts en heb ook altijd nachtdienst. Ik wil m’n man gewoon hebben waar hij hoort, bij ons
Dat weiger ik. Sluit me dan maar op.quote:Op zondag 20 februari 2022 10:40 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Ze kunnen jou ook oproepen. Dokters hebben ze nodig om soldaten te verzorgen.
Ja amputaties enzo.quote:Op zondag 20 februari 2022 10:40 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Ze kunnen jou ook oproepen. Dokters hebben ze nodig om soldaten te verzorgen.
quote:Op zondag 20 februari 2022 10:42 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Dat weiger ik. Sluit me dan maar op.
Laat de heren die oorlog starten zelf maar dokteren
Dat dacht ik al inderdaad. Net zoals de rest van de jonge vaders.quote:Op zondag 20 februari 2022 10:22 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ja die wil het ook echt NIET
wat dacht jij dan?
Riesurtsquote:Op zondag 20 februari 2022 10:32 schreef Scrummie het volgende:
Maar, voor de zekerheid heb ik wel besloten in training te gaan.
(lees: tijd om Band of Brothers weer eens te kijken, lui vanaf de bank, puur genot)
Ja logisch toch. Ik zou er ook geen zin in hebben. Heb zelf ook een gezin. Maarja, als je alleen de mensen meeneemt die er zin in hebben dan is je land na 1 dag ingenomen :pquote:Op zondag 20 februari 2022 10:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ter verdediging: Nederlandse mannen hadden er ook weinig zin in 1940. Heb weleens foto's uit die tijd gezien, veel van die gasten stonden lachend naast hun Wehrmachtcollega's nadat ze zich hadden overgegeven. Blij dat het snel klaar was.
Precies, de Russen moeten wel ongeveer aan de poorten van Duitsland staan te rammelen voordat de dienstplicht geheractiveerd wordt.quote:Op zondag 20 februari 2022 10:29 schreef Scrummie het volgende:
Weigeren
Angst
Nee, je gaat niet opgeroepen worden, tenzij Rusland besluit door te trekken naar Polen en daarna Duitsland ofzo. En als het ooit zover zou komen wil je niet meer weigeren.
Als heel het land in de gevangenis zit kan je je vrijheid wel vergeten, dan worden we sowieso ingenomenquote:Op zondag 20 februari 2022 10:38 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Gevangenisstraf is beter dan sterven…. Die straf gaat voorbij
Ja precies, mensen zijn vaak niet in staat om persoonlijk in te schatten wat zo'n bezetting dan betekent. Hier een paar Nederlandse soldaten met hun Duitse collega's op 15 mei 1940. (Net na de overgave.) Goh wat hadden we een hekel aan die moffen.quote:Op zondag 20 februari 2022 10:48 schreef wpor het volgende:
[..]
Ja logisch toch. Ik zou er ook geen zin in hebben. Heb zelf ook een gezin. Maarja, als je alleen de mensen meeneemt die er zin in hebben dan is je land na 1 dag ingenomen :p
Nee ik wil dat men het vreedzaam oplostquote:Op zondag 20 februari 2022 10:45 schreef XDo het volgende:
[..]
Dat dacht ik al inderdaad. Net zoals de rest van de jonge vaders.
En jij dacht: wij gaan lekker op vakantie, laat de andere vaders dit maar oplossen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |