abonnement Unibet Coolblue
pi_203820970
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 10:18 schreef zeeland6 het volgende:
Chocolademevrouw bij GVE was rap vol. Wachtkamersysteem werkt wel naar behoren denk ik.
Ook meegenomen , echter opm tbv GVE taxatierapport verkort in niet gelinkt / zichtbaar
pi_203822368
Op CRE staat ontwikkeling Zoetermeer open voor de vulling van een bouwdepot. Vermoedelijke aflossing is al in september 2022 tegen 5,5% en een LTV van 56,7%.
pi_203822642
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 21:29 schreef mike79_n het volgende:
Op CRE staat ontwikkeling Zoetermeer open voor de vulling van een bouwdepot. Vermoedelijke aflossing is al in september 2022 tegen 5,5% en een LTV van 56,7%.
Vreemd, als ik wil investeren (extra, heb deze al basis meegenomen in aug.2021) krijg ik wel bemiddelingskosten erbij
24-02-2022
Benodigde bedrag verruimd

Investeren tot en met het streefbedrag is nu mogelijk. Dit ten behoeve van het bouwdepot. De aflossing zal naar verwachting in september 2022 plaatsvinden. U kunt hierbij deelnemen vrij van bemiddelingskosten.
pi_203822669
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 21:29 schreef mike79_n het volgende:
Op CRE staat ontwikkeling Zoetermeer open voor de vulling van een bouwdepot. Vermoedelijke aflossing is al in september 2022 tegen 5,5% en een LTV van 56,7%.
Dank voor de tip. Gelijk ingeschreven.
pi_203822756
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 21:43 schreef lykkefund het volgende:

[..]
Vreemd, als ik wil investeren (extra, heb deze al basis meegenomen in aug.2021) krijg ik wel bemiddelingskosten erbij
24-02-2022
Benodigde bedrag verruimd

Investeren tot en met het streefbedrag is nu mogelijk. Dit ten behoeve van het bouwdepot. De aflossing zal naar verwachting in september 2022 plaatsvinden. U kunt hierbij deelnemen vrij van bemiddelingskosten.
Ja ik zag het ook. Ik heb de betaling tegengehouden, de bemiddelingskosten zijn mij dan te gortig. Heb ze een mail gestuurd.
pi_203822814
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 21:49 schreef mike79_n het volgende:

[..]
Ja ik zag het ook. Ik heb de betaling tegengehouden, de bemiddelingskosten zijn mij dan te gortig. Heb ze een mail gestuurd.
Ja, heb om die reden ook niet betaald. Wilde net gaan mailen, zie dat jij het al gedaan hebt. Voor die paar maanden zijn de bemiddelingskosten buitensporig, dan maar niet.
pi_203823543
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 21:29 schreef mike79_n het volgende:
Op CRE staat ontwikkeling Zoetermeer open voor de vulling van een bouwdepot.
Uit nieuwsgierigheid, had je hiervoor mail gekregen? Ik heb namelijk in aug 2021 initieel ingeschreven maar heb geen mail gezien over aanvulling, was benieuwd of ik ergens iets gemist had in een mailing of zo?
pi_203823570
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 22:39 schreef tnhb het volgende:

[..]
Uit nieuwsgierigheid, had je hiervoor mail gekregen? Ik heb namelijk in aug 2021 initieel ingeschreven maar heb geen mail gezien over aanvulling, was benieuwd of ik ergens iets gemist had in een mailing of zo?
Nee hoor, ik keek toevallig op de site. Bij mijn weten heb je niets gemist dat je had kunnen missen.
pi_203825608
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 21:49 schreef mike79_n het volgende:

[..]
Ja ik zag het ook. Ik heb de betaling tegengehouden, de bemiddelingskosten zijn mij dan te gortig. Heb ze een mail gestuurd.
Kiezen voor directe overboeking en dan de inleg zonder bemiddelingskosten overmaken. Project zit bijna vol
  vrijdag 25 februari 2022 @ 07:57:57 #160
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_203825920
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 22:40 schreef mike79_n het volgende:

[..]
Nee hoor, ik keek toevallig op de site. Bij mijn weten heb je niets gemist dat je had kunnen missen.
Heb in de eerste run mee gedaan.
Nu geen email ontvangen.

Moet dus bij toeval erachter komen dat er opnieuw ruimte is.

Als het zo moet, hoeft het van mij NIET.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_203826806
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 07:57 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Heb in de eerste run mee gedaan.
Nu geen email ontvangen.

Moet dus bij toeval erachter komen dat er opnieuw ruimte is.

Als het zo moet, hoeft het van mij NIET.
Het verdient misschien geen schoonheidsprijs. Echter is het resterende openstaande bedrag heel klein. Als ze een mailing zouden doen, zouden ze heel veel investeerders ook teleurstellen.

Inmiddels zijn de bemiddelingskosten goed verwerkt, die staan nu daadwerkelijk op ¤ 0 bij de betaling. Ik zie het als een mooi kansje om tegen een sterk gereduceerd risico t.o.v. de initiële pitch een paar maanden geld weg te zetten tegen 5,5%. Er staat, op dit moment, nog ¤ 37.500 open.
pi_203826809
Bericht van max
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit bericht heb ik van twee projecten gekregen. Een woning die niet van eigenaar kan wisselen vanwege het kadaster? Dan zal iemand toch een fout hebben gemaakt met te laat aanmelden ofzo.

Daarnaast gaat vandaag #780442 Wallasey, CH44 5TP, United Kingdom open. Een lening voor de verbouwing. Daarvoor geven ze een eerste hypotheek. Maar in een ander project #639580 hebben ze voor de aankoop van het pand al een eerste hypotheek gegeven met een LTV gebaseerd alleen op die eerste lening. Ze hadden natuurlijk de LTV moeten baseren op de totale lening inclusief verbouwingskosten.
pi_203826935
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 04:38 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Kiezen voor directe overboeking en dan de inleg zonder bemiddelingskosten overmaken. Project zit bijna vol
Net klein meegenomen. Het ging nu zonder kosten. Blijkbaar heeft CRE de fout aangepast.
pi_203827302
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 09:47 schreef bubbels234 het volgende:
Bericht van max
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit bericht heb ik van twee projecten gekregen. Een woning die niet van eigenaar kan wisselen vanwege het kadaster? Dan zal iemand toch een fout hebben gemaakt met te laat aanmelden ofzo.

Daarnaast gaat vandaag #780442 Wallasey, CH44 5TP, United Kingdom open. Een lening voor de verbouwing. Daarvoor geven ze een eerste hypotheek. Maar in een ander project #639580 hebben ze voor de aankoop van het pand al een eerste hypotheek gegeven met een LTV gebaseerd alleen op die eerste lening. Ze hadden natuurlijk de LTV moeten baseren op de totale lening inclusief verbouwingskosten.
Ik vraag me wel af hoe er dan een hypotheek kan zijn gevestigd, als het og niet op naam van de lener staat...
pi_203827327
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 21:29 schreef mike79_n het volgende:
Op CRE staat ontwikkeling Zoetermeer open voor de vulling van een bouwdepot. Vermoedelijke aflossing is al in september 2022 tegen 5,5% en een LTV van 56,7%.
Dank, meegenomen. Met een onherroepelijke vergunning kan hier niet zo gek veel meer misgaan zou je zeggen.
pi_203827574
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 10:20 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Ik vraag me wel af hoe er dan een hypotheek kan zijn gevestigd, als het og niet op naam van de lener staat...
Precies dit.
Nou kan dit natuurlijk in principe wel echter zou dit dan in de pitch moeten staan. Ik weet niet of dat bij dit project het geval is.
pi_203827656
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 09:55 schreef Crowdyfunder het volgende:

[..]
Net klein meegenomen. Het ging nu zonder kosten. Blijkbaar heeft CRE de fout aangepast.
En is nu vol! Ik kreeg op m'n vraag over die kosten al vrij snel vanmorgen de reactie dat de bemiddelingekosten inderdaad zoals aangegeven niet van toepassing waren en dat dat inmiddels was aangepast bij de betaalpagina. De eventueel betaalde bemiddelingskosten zouden teruggeboekt worden, ik had betaling gisteravond gestopt en heb deze pas vanmorgen na de aanpassing pas verder doorgezet, dat was voor mij dus niet van toepassing.
pi_203828012
ZZ Beauty Support open op collin
pi_203828049
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 11:01 schreef zeeland6 het volgende:
ZZ Beauty Support open op collin
Basis meegenomen.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 11:06:01 #170
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_203828102
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 11:03 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Basis meegenomen.
collincrowdfund.nl/zz-beauty-support

Ook basis meegenomen. En vol.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_203828353
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 09:47 schreef bubbels234 het volgende:
Bericht van max
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit bericht heb ik van twee projecten gekregen. Een woning die niet van eigenaar kan wisselen vanwege het kadaster? Dan zal iemand toch een fout hebben gemaakt met te laat aanmelden ofzo.

Kun je de geldnemer in een spoiler delen? Is dat er één die veel projecten heeft lopen bij Max?
pi_203828374
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 10:20 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Ik vraag me wel af hoe er dan een hypotheek kan zijn gevestigd, als het og niet op naam van de lener staat...
edit: ik denk dat het (nog) niet op de leningnemer staat ivm de vertraging bij het "kadaster", juridisch is het dan misschien wel goed geregeld, maar nog niet uitgevoerd. Bij ons wordt bij een aankoop van een huis het kadaster ook pas later verwerkt dan het overdrachtsmoment bij de notaris.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 11:32:34 #173
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_203828597
GVE Kolthoff was vol. Nu weer ruimte.

https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=25546
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_203828728
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 11:19 schreef Red_arrow het volgende:

[..]
Kun je de geldnemer in een spoiler delen? Is dat er één die veel projecten heeft lopen bij Max?
Ja, de geldnemer die veel projecten heeft lopen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203828950
Bedankt. Kan een reden zijn om iets voorzichtiger te zijn met nieuwe projecten van deze leningnemer.
pi_203829424
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 09:47 schreef bubbels234 het volgende:
Dit bericht heb ik van twee projecten gekregen. Een woning die niet van eigenaar kan wisselen vanwege het kadaster? Dan zal iemand toch een fout hebben gemaakt met te laat aanmelden ofzo.
Of de procedures en regels omtrent vastgoedtransacties en hypotheekrecht zijn in UK niet helemaal hetzelfde als in NL.

Precies die onbekendheid met hoe het in andere landen precies werkt is voor mij reden om in principe niet te investeren in vastgoedprojecten buiten NL. Je loopt gewoon een extra risico als je niet precies weet wat daar de eventuele haken en ogen zijn.
pi_203831451
Transformatie van project cre uit 2020 gaat voorlopig niet door. Ontwikkelaar vraagt voorlopig geen omgevingsvergunning aan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203831619
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 09:47 schreef bubbels234 het volgende:
Bericht van max
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit bericht heb ik van twee projecten gekregen. Een woning die niet van eigenaar kan wisselen vanwege het kadaster? Dan zal iemand toch een fout hebben gemaakt met te laat aanmelden ofzo.
Door COVID heeft het kadaster in Engeland een behoorlijke achterstand met het registreren van nieuwe eigenaars. Op een enkeling na staan alle leningen keurig geregistreerd bij de HMLR, degene die nog niet zijn geregistreerd zijn als gevolg van de achterstand waar aan wordt gewerkt. Dit heeft verder geen nadelige gevolgen van de zekerheden die zijn gevestigd.

quote:
Daarnaast gaat vandaag #780442 Wallasey, CH44 5TP, United Kingdom open. Een lening voor de verbouwing. Daarvoor geven ze een eerste hypotheek. Maar in een ander project #639580 hebben ze voor de aankoop van het pand al een eerste hypotheek gegeven met een LTV gebaseerd alleen op die eerste lening. Ze hadden natuurlijk de LTV moeten baseren op de totale lening inclusief verbouwingskosten.
Scherp! De aanvullende informatie betreft de totale LTV ontbrak in de beschrijving maar is inmiddels toegevoegd.
pi_203832284
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 14:19 schreef Max_Crowdfund het volgende:

[..]
Scherp! De aanvullende informatie betreft de totale LTV ontbrak in de beschrijving maar is inmiddels toegevoegd.
Bedankt voor de toelichting. Nog een vraag meer.

Hoe wordt de bouw gefinancierd van Loan #791558 Langenselbold, 63505, Germany? Oftewel op welk moment wordt dit project afgelost?
pi_203832343
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 14:07 schreef KrekelJapie het volgende:
Transformatie van project cre uit 2020 gaat voorlopig niet door. Ontwikkelaar vraagt voorlopig geen omgevingsvergunning aan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dezelfde mail hier. Lijkt me prima zo. Onder dezelfde condities overstappen naar de tweede fase ga ik, aan de hand van de pitch wel, overwegen.

Overigens: na de tip van gisteravond heb ik additioneel toegezegd voor CRE Zoetermeer binnen de 100%, maar uiteindelijk niet meteen betaald omdat er onterecht transactiekosten in rekening werden gebracht. Mijn investering stond wel gewoon netjes in m'n portefeuille. Ik heb nog altijd niet betaald, maar het project staat wel op 'rendement' en 'uitbetaleningen', met de datum van vandaag. Dus misschien komt er wel gratis rente binnen ;) De investering is dan weer niet meegerekend in mijn totaal uitstaande investeringen, dus ik ga toch even navraag doen.
pi_203832540
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:00 schreef bubbels234 het volgende:

[..]
Bedankt voor de toelichting. Nog een vraag meer.

Hoe wordt de bouw gefinancierd van Loan #791558 Langenselbold, 63505, Germany? Oftewel op welk moment wordt dit project afgelost?
Het is de intentie van de projectontwikkelaar om het pand te laten herfinancieren en daarmee de lening op Max Crowdfund af te lossen.
pi_203832756
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 14:07 schreef KrekelJapie het volgende:
Transformatie van project cre uit 2020 gaat voorlopig niet door. Ontwikkelaar vraagt voorlopig geen omgevingsvergunning aan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus als ik het goed begrijp is het plan om het gebouw te verkopen zonder transformatie, maar met omgevingsvergunning die de transformatie mogelijk maakt?
pi_203832913
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:37 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
Dus als ik het goed begrijp is het plan om het gebouw te verkopen zonder transformatie, maar met omgevingsvergunning die de transformatie mogelijk maakt?
Zo lees ik het ook.
pi_203833024
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 14:19 schreef Max_Crowdfund het volgende:

[..]
Door COVID heeft het kadaster in Engeland een behoorlijke achterstand met het registreren van nieuwe eigenaars. Op een enkeling na staan alle leningen keurig geregistreerd bij de HMLR, degene die nog niet zijn geregistreerd zijn als gevolg van de achterstand waar aan wordt gewerkt. Dit heeft verder geen nadelige gevolgen van de zekerheden die zijn gevestigd.
Bij een project met een vertrouwde partij zal het geen probleem zijn, maar hoe kan frauduleus handelen worden voorkomen wanneer door die vertraging dus geen zekerheid van eerste inschrijving is? In Nederland is uitbetaling door de notaris daarom strikt geregeld:

Het is wettelijk verplicht de getekende akte(n) bij het kadaster te laten inschrijven en na inschrijving nogmaals te controleren of de transactie rechtsgeldig is geschied. Dit heeft te maken met de mogelijkheid dat er beslagen door schuldeisers worden gelegd, dubbele verkopen plaatsvinden of dat een van de partijen failliet is verklaard.
Gezien de tijd die het kadaster nodig heeft om de digitaal aangeboden akten te verwerken, garandeert het kadaster een wettelijk juiste inschrijving op de TWEEDE werkdag na aktepassering.

Bron: https://www.notariskantoo(...)etaling-gelden-2.pdf
pi_203833122
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:37 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
Dus als ik het goed begrijp is het plan om het gebouw te verkopen zonder transformatie, maar met omgevingsvergunning die de transformatie mogelijk maakt?
Zo staat het er, en dat zie je wel vaker hoor, er zijn nu eenmaal mensen die meer (betere?) contacten hebben om plannen ergens doorheen te krijgen, maar niet altijd de juiste kennissen hebben die het ook kunnen realiseren.

In augustus 2020 werd er nog geschreven "verwacht op korte termijn de omgevingsvergunning te kunnen aanvragen", we zijn inmiddels 1.5 jaar verder en er is nog geen aanvraag, sterker nog, er zal nog bijna een jaar gewacht worden is nu de verwachting, maar gaat het dan wel gebeuren? Maar is dat erg, weet ik niet, wat ik wel weet is dat ik graag zaken doe met partijen die "doen wat ze zeggen en zeggen wat ze doen", en dat is hier niet helemaal het geval. Ik moet de hele pitch nog eens opnieuw beoordelen, maar misschien is het, ondanks die voor mij "niet doen wat je zegt" factor, nog niet zo'n gek idee om de rit nog twee jaar langer uit te zitten, wat is het alternatief? Overigens is dit wel de manier waarop ik hoop dat cre het meer gaat doen, dus aan het eind van de afgesproken termijn de deelnemers de kans geven uit te stappen of desgewenst te blijven zitten als er een vervolgfinanciering nodig is.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 17:01:35 #186
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_203833827
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_203834401
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 16:00 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Bij een project met een vertrouwde partij zal het geen probleem zijn, maar hoe kan frauduleus handelen worden voorkomen wanneer door die vertraging dus geen zekerheid van eerste inschrijving is? In Nederland is uitbetaling door de notaris daarom strikt geregeld:

Het is wettelijk verplicht de getekende akte(n) bij het kadaster te laten inschrijven en na inschrijving nogmaals te controleren of de transactie rechtsgeldig is geschied. Dit heeft te maken met de mogelijkheid dat er beslagen door schuldeisers worden gelegd, dubbele verkopen plaatsvinden of dat een van de partijen failliet is verklaard.
Gezien de tijd die het kadaster nodig heeft om de digitaal aangeboden akten te verwerken, garandeert het kadaster een wettelijk juiste inschrijving op de TWEEDE werkdag na aktepassering.

Bron: https://www.notariskantoo(...)etaling-gelden-2.pdf
Deze zorgen zijn heel begrijpelijk en uiteraard hebben wij die ook. In Engeland laten we de solicitor van de kopende partij (de Fundraiser) een zogeheten 'priority search' bij het kadaster doen zodat we voorkomen dat de vorige eigenaar van de woning de schulden kan verhogen of deze kan doorverkopen (dubbele verkoop) aan een andere partij.
pi_203834439
quote:
Ik twijfel in ieder geval niet!
10 jaar, nauwelijks zekerheden en dan 5% bruto rente.
Veel makkelijker kan de keus niet zijn (voor mij in ieder geval).
pi_203834587
12 mnd project Collin voor loyaliteit
https://www.collincrowdfu(...)09b8fc32816c2798a71b
1e hypotheek op grond + bouwdepot

[ Bericht 20% gewijzigd door KrekelJapie op 26-02-2022 01:01:26 ]
pi_203834646
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 18:01 schreef KrekelJapie het volgende:
12 mnd project Collin voor loyaliteit
https://www.collincrowdfund.nl/sirrapa-vastgoed/
1e hypotheek op grond + bouwdepot
Voor de loyaliteit is het aardig, verder is het flink risicovol. Staat een hogere rente tegenover maar ik ben niet direct enthousiast.
pi_203834718
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 18:05 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Voor de loyaliteit is het aardig, verder is het flink risicovol. Staat een hogere rente tegenover maar ik ben niet direct enthousiast.
Inderdaad. En de opmerking dat de branche nauwelijks geraakt is door Corona is natuurlijk vreemd: ze hebben er van geprofiteerd dat "men" niet/nauwelijks naar het buitenland kon. Dat kan zomaar omslaan de komende jaren.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:04 schreef Incitatus3 het volgende:
Overigens: na de tip van gisteravond heb ik additioneel toegezegd voor CRE Zoetermeer binnen de 100%, maar uiteindelijk niet meteen betaald omdat er onterecht transactiekosten in rekening werden gebracht. Mijn investering stond wel gewoon netjes in m'n portefeuille. Ik heb nog altijd niet betaald, maar het project staat wel op 'rendement' en 'uitbetaleningen', met de datum van vandaag. Dus misschien komt er wel gratis rente binnen ;) De investering is dan weer niet meegerekend in mijn totaal uitstaande investeringen, dus ik ga toch even navraag doen.
Bij mij ook, maar aangezien ik niet kan betalen verwacht ik dat deze geruisloos weer uit de achterdeur gaat verdwijnen, en dat ik in het bakje "dank voor uw belangstelling maar helaas is de keuze niet op u gevallen" ben gelegd.
pi_203834894
Jaaroverzicht van SamenInGeld is beschikbaar.
pi_203835537
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 18:25 schreef dyna18 het volgende:
Jaaroverzicht van SamenInGeld is beschikbaar.
Verwarrend is dat het SIG jaaroverzicht 2020 degene is die je vanaf volgende week als particulier kunt gebruiken voor de IB aangifte 2021.
Het net gepubliceerde SIG jaaroverzicht 2021 mag nog een jaar op de plank blijven liggen voor de IB aangifte 2022.
Voor de zakelijke investeerders is dit misschien anders.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 19:46:42 #195
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_203836366
Nieuwe kans bij NLInvest

https://www.nlinvesteert.nl/investeren/Bruderlein

Wat denken we?
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 19:48:52 #196
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_203836421
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 17:50 schreef TisIk het volgende:

[..]
Ik twijfel in ieder geval niet!
10 jaar, nauwelijks zekerheden en dan 5% bruto rente.
Veel makkelijker kan de keus niet zijn (voor mij in ieder geval).
Al eerder over geschreven bla, bla, bla haalt mij niet over een streep.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_203837252
quote:
Wat is die hypotheek waard? De eerste 63% is voor de 1e hypotheekhouder.
Het stukje tussen 63% en 80% is voor deze hypotheek.

Wat is die schuit waard over een jaartje of 2? De eerste 575K is dan nog steeds voor de 1e hypotheek.

Ik stap niet in deze schuit. Ik ken geen waarde toe aan deze 2e hypotheek.
pi_203837390
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 19:07 schreef Inductor het volgende:
Voor de zakelijke investeerders is dit misschien anders.
Zakelijk is stand van zaken per balansdatum (31/12) van belang, particulier is het vermogen aan het begin van het belastingjaar van belang.
pi_203837778
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 19:07 schreef Inductor het volgende:

[..]
Verwarrend is dat het SIG jaaroverzicht 2020 degene is die je vanaf volgende week als particulier kunt gebruiken voor de IB aangifte 2021.
Het net gepubliceerde SIG jaaroverzicht 2021 mag nog een jaar op de plank blijven liggen voor de IB aangifte 2022.
Voor de zakelijke investeerders is dit misschien anders.
Inderdaad.
Ik zou hier zo wie zo wat meer informatie in willen zien.
Saldo 1-jan
Saldo 31-dec
Bijgeschreven rente
Betaalde kosten

En als kers op de taart:
Totaal geīnvesteerd
Totaal afgelost
Totaal afgeboekt

[ Bericht 1% gewijzigd door dyna18 op 25-02-2022 23:17:49 ]
pi_203838018
I
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 18:10 schreef lykkefund het volgende:
Bij mij ook, maar aangezien ik niet kan betalen verwacht ik dat deze geruisloos weer uit de achterdeur gaat verdwijnen, en dat ik in het bakje "dank voor uw belangstelling maar helaas is de keuze niet op u gevallen" ben gelegd.
Ik heb er toch maar even een berichtje aan gewaagd, want de fout ligt niet aan mijn kant. We'll see.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')