Veel mensen gooien ook het eigeel weg... eeuwig zonde!quote:Op donderdag 17 februari 2022 13:17 schreef Geerd het volgende:
Niet bakken idd maar koken...zijn al zoveel onderzoeken over gedaan, er blijkt geen nadelig effect te zijn op je slechte cholesterol
Maja met bakken gebruik je vaak weer vet...dusquote:Op donderdag 17 februari 2022 16:11 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Veel mensen gooien ook het eigeel weg... eeuwig zonde!
Bakken kan wel zeggen ze in de video.
Tja, genoeg mensen die een gekookt ei met mayo eten. Dan kun je 'm ook gewoon bakken in wat vetquote:Op donderdag 17 februari 2022 17:11 schreef Geerd het volgende:
[..]
Maja met bakken gebruik je vaak weer vet...dus
Duurt lang om een ei te koken? Dat is binnen 10 minuten gepiept.quote:Op donderdag 17 februari 2022 20:01 schreef roos94 het volgende:
Gekookt eitje is lekker, maar het maken duurt zo lang en tis in twee happen weg. De moeite niet waard.
Ja eerst moet dat water koken, dat duurt al een tijd, en dan moet het ei nog koken, en dan nog pellenquote:Op donderdag 17 februari 2022 20:02 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Duurt lang om een ei te koken? Dat is binnen 10 minuten gepiept.
En ja als je 1 ei gaat koken dan is het 10 minuten koken, 5 minuten pellen en 30 seconden eten. Als je er 10 kookt heeft het al meer nut.
Suikers onnatuurlijk? En appels dan? Of bananen, peren, etc. Of hadden ze die nog niet uitgevonden vroeger?quote:Op donderdag 17 februari 2022 20:00 schreef sirdanilot het volgende:
Cholestorol is een beetje uit de mode.
Tegenwoordig is het suiker, suiker en nog eens suiker wat de klok slaat.
Gevoelsmatig klopt dat ook voor mij: suiker is immers onnatuurlijk. Honing is de natuurlijke vorm van suiker die we al sinds de jager verzamelaartijd consumeren, maar was altijd een luxe. Mensen aten echt niet elke dag honing toen ze nog jager verzamelaar waren. Je vond eens in de zoveel tijd een bijennest in een holle boom en daar haalde je dan wat schepjes honing uit met gevaar voor eigen leven. Dan lijkt het me dus logisch dat het ongezond is om dagelijks zoete troep naar binnen te werken.
Vet hadden ze daarentegen wel, een everzwijn kon je ook als jager verzamelaar al krijgen en daar zit een boel vet aan.
Die hadden ze inderdaad nog niet uitgevonden vroeger in de vorm zoals wij die nou kennen, nee.quote:Op donderdag 17 februari 2022 20:05 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Suikers onnatuurlijk? En appels dan? Of bananen, peren, etc. Of hadden ze die nog niet uitgevonden vroeger?
Heb je een magnetron? Eitje in een schaaltje breken, met magnetronfolie of een passend deksel afdekken en even in de magnetron. Er bestaan ook speciale kunststof eierkokers voor in de magetron, maar in een klein schaaltje of beker werkt het primaquote:Op donderdag 17 februari 2022 20:05 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ja eerst moet dat water koken, dat duurt al een tijd, en dan moet het ei nog koken, en dan nog pellen
Ik heb geen quooker
Vet is niet slecht (met mate) en vet zorgt voor een vullend gevoelquote:Op donderdag 17 februari 2022 17:11 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ei-geel of ei-wit?quote:Op donderdag 17 februari 2022 16:11 schreef Bocaj het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 17 februari 2022 20:16 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Vet is niet slecht (met mate) en vet zorgt voor een vullend gevoel
in een goeie antiaanbakpan kun je makkelijk een eitje zonder vet bakken!quote:Op donderdag 17 februari 2022 17:11 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ei uit de magnetron is niet lekker. Kook dan je eitje in een pannetje water zo moeilijk is dat niet.quote:Op donderdag 17 februari 2022 20:11 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Heb je een magnetron? Eitje in een schaaltje breken, met magnetronfolie of een passend deksel afdekken en even in de magnetron. Er bestaan ook speciale kunststof eierkokers voor in de magetron, maar in een klein schaaltje of beker werkt het prima
Niet bang zijn voor een beetje olijfolie!quote:Op donderdag 17 februari 2022 17:11 schreef Geerd het volgende:
[..]
In veel wat luxere hotels gebruiken ze voor de Scrambled Eggs alleen het eigeel.quote:Op donderdag 17 februari 2022 16:11 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Dacht dat dit echt ging..om puur gekookte eieren..bv sporters die 2/4 gekookte eieren perdag eten ...quote:Op vrijdag 18 februari 2022 08:57 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Niet bang zijn voor een beetje olijfolie!
Ik meen dat, dat gedaan werd voor het kweken van spieren? (eiwitten)quote:Op vrijdag 18 februari 2022 09:25 schreef Geerd het volgende:
sporters die 2/4 gekookte eieren perdag eten ...
Oa, vult goed, en toch weer 7gram eiwitten..maar als je 2x per dag een ei gaat bakken verliest dat zijn waarde..en dan savonds nog een keer gaat koken..dus zegmaar 3x bakken met vet of olie ja.,.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 09:37 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ik meen dat, dat gedaan werd voor het kweken van spieren? (eiwitten)
Och, gezonde olie is niet zo slecht... Je bakt erin en je moet het dan misschien niet als jus gebruiken...quote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:26 schreef Geerd het volgende:
[..]
Oa, vult goed, en toch weer 7gram eiwitten..maar als je 2x per dag een ei gaat bakken verliest dat zijn waarde..en dan savonds nog een keer gaat koken..dus zegmaar 3x bakken met vet of olie ja.,.
Nou zou zeggen kijk eens achterop..hoeveel kcal...gezond of niet..als je teveel kip rijst broccoli naar binnen werkt word je ook gewoon dik..quote:Op vrijdag 18 februari 2022 13:08 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Och, gezonde olie is niet zo slecht... Je bakt erin en je moet het dan misschien niet als jus gebruiken...
Vind het nogal meevallen... je gooit ook geen liters olie in de pan... je hebt maar weinig nodig in je antiaanbakpan.
quote:Op vrijdag 18 februari 2022 13:21 schreef Geerd het volgende:
[..]
Nou zou zeggen kijk eens achterop..hoeveel kcal...gezond of niet..als je teveel kip rijst broccoli naar binnen werkt word je ook gewoon dik..
Ik zet een klein pannetje met een beetje water op en zet de waterkoker aan. Dan heb ik binnen een paar minuten een pan kokend water. Dat stel ik de kookwekker in, afhankelijk van de grote van het ei, ik wil de dooier namelijk nat maar deels gestold.quote:Op donderdag 17 februari 2022 20:05 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ja eerst moet dat water koken, dat duurt al een tijd, en dan moet het ei nog koken, en dan nog pellen
Ik heb geen quooker
Voedingswetenschap is voor een groot gedeelte best slecht. Het ging van 'te hoog cholesterol, veel eieren gegeten, in ei zit cholesterol, dus ei is slecht', het is allemaal begonnen met een slecht onderzoek en een verkeerde conclusie. Het probleem is dat als men daar dan achter is, men zich maar heel gedeeltelijk corrigeert. Dus het initiele onderzoek wordt dan eindelijk verworpen, maar de conclusies worden dan slechts afgezwakt ipv geschrapt. Dus nu 'mag' je wat meer eieren eten, maar nog steeds niet teveel per week.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 09:25 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dacht dat dit echt ging..om puur gekookte eieren..bv sporters die 2/4 gekookte eieren perdag eten ...
Daar werd van gedacht dat het ongezond was..
Wil nog wel eens een kriem zijn... Ik laat ze wel goed schrikken maar soms lukt het pellen slecht...quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |