SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik denk dat heel veel 'kwetsbaren' van #GeenDorHout ook gewoon denken dat ze kwetsbaar zijn. Ze zien zichzelf vooral als kwetsbaar.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)k-en-heel-schadelijk
OVV-voorzitter Dijsselbloem haalt nog maar eens uit over notulengate. Stelt dat wat Kuipers zegt niet klopt en er wel degelijk inhoudelijk beïnvloeding heeft plaatsgevonden…zie email 27 oktober![]()
Sorry, watquote:Op woensdag 16 februari 2022 23:46 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk dat heel veel 'kwetsbaren' van #GeenDorHout ook gewoon denken dat ze kwetsbaar zijn. Ze zien zichzelf vooral als kwetsbaar.
Tap tap tap![]()
Andersom gebeurt ook veel, mensen die denken dat ze niet kwetsbaar zijn maar dat wel zijnquote:Op woensdag 16 februari 2022 23:46 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk dat heel veel 'kwetsbaren' van #GeenDorHout ook gewoon denken dat ze kwetsbaar zijn. Ze zien zichzelf vooral als kwetsbaar.I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!![]()
Dan heeft Kuipers vandaag in de kamer dus gelogen?quote:Op woensdag 16 februari 2022 23:48 schreef trein2000 het volgende:
OVV-voorzitter Dijsselbloem haalt nog maar eens uit over notulengate. Stelt dat wat Kuipers zegt niet klopt en er wel degelijk inhoudelijk beïnvloeding heeft plaatsgevonden…![]()
Kortom wij van het ministerie tikken de OMT adviezen wel grotendeels, maar laten vervolgens de conceptversie niet meer zien aan het OMT zelf.quote:Dijsselbloem noemt het verder opvallend dat de leden van het OMT sommige van de conceptadviezen überhaupt niet te zien kregen. "Wij vinden het heel opmerkelijk dat er blijkbaar wél tijd was om conceptadviezen aan ambtenaren te laten zien, maar níet aan OMT-leden."wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Lekker zuiver wel. Snap ook niet daar Ernst dit verdedigt. Maakt het zichzelf moeilijk.quote:Op donderdag 17 februari 2022 00:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Kortom wij van het ministerie tikken de OMT adviezen wel grotendeels, maar laten vervolgens de conceptversie niet meer zien aan het OMT zelf.zie email 27 oktober![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Duh, en van Dissel net zo hard tijdens de briefing. Die bleef ook maar hameren dat het echt niet inhoudelijk was en dat het om verduidelijkingen gingquote:Op donderdag 17 februari 2022 00:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan heeft Kuipers vandaag in de kamer dus gelogen?
Agema: Was u op de hoogte van deze aanpassingen?
Dissel: Doet er niet toe.
Agema: Doet er wel toe, u weet toch nog wel of u hier wel of niet van af wist?
Agema: .....
Dissel: Mijn handtekening staat er onder, dus ik ben sowieso verantwoordelijk verder doet het er niet toe of ik op de hoogte was.
(niet exacte woorden misschien maar daar kwam het op neer)![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Onafhankelijk onderzoeksraad: Ministerie bemoeide zich met de inhoud en er zijn fouten gemaakt.
Hugo: OVV weet niet waar die het over heeft. Het was allemaal zo zwaar, zo complex. Zijn geen fouten gemaakt.
Dissel: Hebben geen inhoudelijke veranderingen plaatsgevonden.
Kuipers: Hebben geen inhoudelijke veranderingen plaatsgevonden.
![]()
![]()
![]()
Geef het gewoon toe. Vooral Kuipers, want hij was er niet bij. Uitgelezen kans om te zeggen dat je niet weet wat er gespeeld heeft en dat OVV serieus genomen moet worden en dat jij er alles aan gaat doen om dit niet meer te laten gebeuren.
Nee, hij kiest er voor om te liegen .... echt man man man.![]()
Zou zo uit een toneelstuk kunnen komen, een tragikomedie. Waren het niet dat er met mensenlevens gespeeld is.quote:Op donderdag 17 februari 2022 00:21 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Duh, en van Dissel net zo hard tijdens de briefing. Die bleef ook maar hameren dat het echt niet inhoudelijk was en dat het om verduidelijkingen ging
Agema: Was u op de hoogte van deze aanpassingen?
Agema: Doet er wel toe, u weet toch nog wel of u hier wel of niet van af wist?
Agema: .....
Dissel: Mijn handtekening staat er onder, dus ik ben sowieso verantwoordelijk verder doet het er niet toe of ik op de hoogte was.
(niet exacte woorden misschien maar daar kwam het op neer)"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Idd.quote:Op donderdag 17 februari 2022 00:25 schreef Evenstar het volgende:
Onafhankelijk onderzoeksraad: Ministerie bemoeide zich met de inhoud en er zijn fouten gemaakt.
Hugo: OVV weet niet waar die het over heeft. Het was allemaal zo zwaar, zo complex. Zijn geen fouten gemaakt.
![]()
![]()
![]()
Geef het gewoon toe. Vooral Kuipers, want hij was er niet bij. Uitgelezen kans om te zeggen dat je niet weet wat er gespeeld heeft en dat OVV serieus genomen moet worden en dat jij er alles aan gaat doen om dit niet meer te laten gebeuren.
Nee, hij kiest er voor om te liegen .... echt man man man.
En Kuipers had dit helemaal niet hoeven zeggen. Wat bereikt hij hier nu mee? Doet alleen maar meer afbreuk aan zijn geloofwaardigheid."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik zie nu bij Beau een persco van snip en snap uit maart 2020.
Die zijn echt in 2 jaar tijd 20 jaar ouder geworden hé.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Nu hugo is ingewisseld mag kuipers de shit opruimen.quote:Op woensdag 16 februari 2022 23:48 schreef trein2000 het volgende:
OVV-voorzitter Dijsselbloem haalt nog maar eens uit over notulengate. Stelt dat wat Kuipers zegt niet klopt en er wel degelijk inhoudelijk beïnvloeding heeft plaatsgevonden…
Zet mooi de verhoudingen gelijk op scherp in het kabinet tussen d666 en cda. Hoe eerder, hoe harder, hoe beter.
Mooi.
Erg mooi.
Wat een ratten die mark en hugo.
Directe politieke beïnvloeding in 'onafhankelijke' adviezen. Als je dit gezegd had in die periode mocht je naar bnw met een cor ban.
Maar zo blijkt maar weer, niets is te raar in deze periode. Wat de ene dag uit den boze is, wordt de volgende dag werkelijkheid.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Als je je land zo naait mag je in 2 jaar 200 jaar ouder worden van mij.quote:Op donderdag 17 februari 2022 00:33 schreef DonDruiper het volgende:
Ik zie nu bij Beau een persco van snip en snap uit maart 2020.
Die zijn echt in 2 jaar tijd 20 jaar ouder geworden hé.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Of mensen die denken dat ze niet kwetsbaar zijn en daadwerkelijk ook blijken niet kwetsbaar te zijn.quote:Op woensdag 16 februari 2022 23:59 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Andersom gebeurt ook veel, mensen die denken dat ze niet kwetsbaar zijn maar dat wel zijn´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Hij beschermt zichzelf er ook niet echt mee inderdaad.quote:Op donderdag 17 februari 2022 00:25 schreef Evenstar het volgende:
![]()
![]()
![]()
Nee, hij kiest er voor om te liegen .... echt man man man.
Wil je direct het vertrouwen van het NLse volk herstellen, zeg gewoon wat er aan de hand is. Deze rutte doctrine, kap er mee.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)vaccinatie-personeelNiet te geloven. Zeker in deze tijd waarin het hebben van goed personeel een grote zege is kun je dit gewoon niet voorstellen. 3 van mijn beste mensen zijn ongevaccineerd, moet ik ze daarom maar buiten trappen en ze naar de concurrent laten gaan? Nog niet bijna. En waarom gaat dit enkel over kantoorpersoneel?quote:AMSTERDAM - Nu het kabinet heeft besloten dat personeel weer vaker op kantoor kan werken, worstelen veel mkb’ers met de vraag hoe ze om moeten gaan met ongevaccineerde medewerkers. Liefst 45% zou hun personeel verplicht laten vaccineren als dit wettelijk mogelijk was. Dit blijkt uit de nieuwste MKB-barometer van softwarebedrijf Teamleader.
Meer dan vier op de tien ondervraagde ondernemers in de zakelijke dienstverlening geeft aan dat zij ongevaccineerd personeel liever niet op kantoor laten werken. Naast de uitdagingen die ontstaan door het uitvallen van personeel dat met corona is besmet, kampt 49% met steeds hogere personeelstekorten. Ruim driekwart geeft aan dat zij hierdoor noodgedwongen kansen laten liggen waarmee zij hun omzet zouden kunnen vergroten. Om die reden doen ze er alles aan om hun personeel zo goed mogelijk te beschermen tegen het virus.
Naast het hoge ziekteverzuim en de oplopende personeelstekorten maken veel ondervraagden zich zorgen over het terugbetalen van belasting en NOW-steun. Het ondernemersvertrouwen is dan ook gedaald (-10 procentpunt) ten opzichte van het vorige kwartaal.
[ Bericht 4% gewijzigd door leolinedance op 17-02-2022 01:53:25 ]![]()
Ernst is sowieso ongeschikt. Eerst de TU Delft 15% gate, nu dit. Wie neemt die man nog serieus.quote:Op donderdag 17 februari 2022 00:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lekker zuiver wel. Snap ook niet daar Ernst dit verdedigt. Maakt het zichzelf moeilijk.![]()
Jij zou mijn werkgever mogen/ kunnen zijn. Als er ook maar een werkgever was die meende iets te maken te hebben met mijn vaccinatiestatus kon die op zoek naar een ander.quote:Op donderdag 17 februari 2022 01:44 schreef leolinedance het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)vaccinatie-personeel
[..]
Niet te geloven. Zeker in deze tijd waarin het hebben van goed personeel een grote zege is kun je dit gewoon niet voorstellen. 3 van mijn beste mensen zijn ongevaccineerd, moet ik ze daarom maar buiten trappen en ze naar de concurrent laten gaan? Nog niet bijna. En waarom gaat dit enkel over kantoorpersoneel?Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.![]()
Die groep is er ook inderdaadquote:Op donderdag 17 februari 2022 00:42 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Of mensen die denken dat ze niet kwetsbaar zijn en daadwerkelijk ook blijken niet kwetsbaar te zijn.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!![]()
Misschien leeft dit niet in andere sectoren?quote:Op donderdag 17 februari 2022 01:44 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Niet te geloven. Zeker in deze tijd waarin het hebben van goed personeel een grote zege is kun je dit gewoon niet voorstellen. 3 van mijn beste mensen zijn ongevaccineerd, moet ik ze daarom maar buiten trappen en ze naar de concurrent laten gaan? Nog niet bijna. En waarom gaat dit enkel over kantoorpersoneel?
Bij mij op het werk werd precies andersom geredeneerd, hoe beschermen we onze ongevaccineerden als de overheid een vaccinatieplicht gaat invoeren op het werk?zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Dat ministeries (ambtenaren) wetenschappers onder druk zetten om hun adviezen aan te passen komt vaker voor. Daarom ben ik ook bang dat er niet veel gaat veranderen. Want een cultuur dat zo wijd verbreid is binnen de bestuursapparaten verander je niet snel.quote:Op donderdag 17 februari 2022 00:25 schreef Evenstar het volgende:
![]()
![]()
![]()
Nee, hij kiest er voor om te liegen .... echt man man man.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Bron: Liveblog RTLquote:Aruba schrapt alle coronamaatregelen
Aruba trekt vandaag alle coronamaatregelen in, maakte minister-president Evelyn Wever-Croes bekend. De enige regel die van kracht blijft, is dat mensen die Aruba binnen willen een coronatest moeten doen. Maar dat geldt niet voor reizigers die al twee vaccinaties en een boostershot hebben gehad.
Volgens Wever-Croes heeft het virus veel schade aangericht op het eiland, dat voor een belangrijk deel afhankelijk is van toerisme. Ook is de bevolking onderling verdeeld geraakt door het virus. "Covid-19 is niet weg, maar nu is het moment aangebroken om te stoppen met maatregelen en ermee te leren leven."
Sinds het begin van de pandemie zijn 198 mensen met corona overleden op Aruba, 193 bewoners en vijf bezoekers.
Dat moment dat je als land rechts wordt ingehaald door een afvallige kolonie![]()
![]()
Hij wilt daar nog langer dan een dag rondlopen, reken maar dat ze hem dan terugpakken.quote:Op donderdag 17 februari 2022 00:25 schreef Evenstar het volgende:
![]()
![]()
![]()
Nee, hij kiest er voor om te liegen .... echt man man man.![]()
Goeie discussie ook om aan te zwengelen nu half Nederland met of zonder booster in quarantaine thuis zit.quote:Op donderdag 17 februari 2022 01:44 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Niet te geloven. Zeker in deze tijd waarin het hebben van goed personeel een grote zege is kun je dit gewoon niet voorstellen. 3 van mijn beste mensen zijn ongevaccineerd, moet ik ze daarom maar buiten trappen en ze naar de concurrent laten gaan? Nog niet bijna. En waarom gaat dit enkel over kantoorpersoneel?
Voor de rest is deze discussie niet veranderd sinds november. Het is nog steeds een feit dat mijn werk maandenlang op zoek was om mijn functie te vervullen. Niet dat ik nou zó geweldig ben maar omdat er gewoon overal tekorten zijn. Het is ook nog steeds een feit dat ik kan en wil thuiswerken. Ik ga niet dagelijks testen. Dus een eventueel gesprek hierover zou nog steeds vrij kort van duur zijn.![]()
Deze discussie is meer voer voor WGR, maar veel werkgevers zitten sowieso nog een beetje vast in een arrogante houding van “je mag hier werken en als het je niet aanstaat dan rot je maar op”. Nu er overal tekorten zijn zal je je als werkgever ergens op moeten onderscheiden, en het schofferen van je personeel draagt daar niet echt positief aan bij.quote:Op donderdag 17 februari 2022 07:26 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Goeie discussie ook om aan te zwengelen nu half Nederland met of zonder booster in quarantaine thuis zit.
Voor de rest is deze discussie niet veranderd sinds november. Het is nog steeds een feit dat mijn werk maandenlang op zoek was om mijn functie te vervullen. Niet dat ik nou zó geweldig ben maar omdat er gewoon overal tekorten zijn. Het is ook nog steeds een feit dat ik kan en wil thuiswerken. Ik ga niet dagelijks testen. Dus een eventueel gesprek hierover zou nog steeds vrij kort van duur zijn.
Je merkt het ook aan bijvoorbeeld sollicitatiegesprekken. Waar dat vroeger echt een kruisverhoor was, is het tegenwoordig veel meer een soort vrijblijvende kennismaking om te kijken of er een wederzijdse klik is. Dat staat me eigenlijk ook wel aan moet ik zeggen.![]()
Lol, die tweets van Koopmans gisteren. Die houdt niet zo van evaluaties en kritiek
- verwijderd door admin -![]()
Dus ze willen een extra booster aanbieden voor de mensen die Janssen hebben gehad. Ze kunnen nog steeds mijn 1e booster na Janssen die ik uit noodzaak in het buitenland heb moeten halen niet verwerken. Dus dat loopt administratief weer voor geen meter.
Nu verwacht ik wel dat binnenkort er helemaal geen QR codes meer nodig zijn, maar toch..... Je zal zien dat er iets onverwachts gebeurd waardoor ik toch weer in de knel kom.![]()
Ik zit een reis door het Caribisch gebied in elkaar te schroeven maar veel eilanden voeren gewoon nog steeds een containmentbeleid met strenge testeisen. Dan vraag ik me af hoe lang je zoiets wil volhouden als land.
Er zit zelfs een eiland tussen waar bij je na aankomst een PCR moet laten doen op eigen kosten, in een hotel de uitslag afwachten en tot die tijd mag je niks. Zelfs geen auto huren. Maar je mag wel met je besmette hoofd achterin een taxi. Pure willekeur![]()
![]()
Koekoekquote:Op donderdag 17 februari 2022 01:44 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Niet te geloven. Zeker in deze tijd waarin het hebben van goed personeel een grote zege is kun je dit gewoon niet voorstellen. 3 van mijn beste mensen zijn ongevaccineerd, moet ik ze daarom maar buiten trappen en ze naar de concurrent laten gaan? Nog niet bijna. En waarom gaat dit enkel over kantoorpersoneel?![]()
![]()
Ik snap dit ook niet. Over deelname aan het RVP heeft nooit iemand vragen gesteld. Dit is een privézaak. Next.quote:![]()
Omdat niet-kantoorpersoneel gewoon 2 jaar lang naar het werk is gegaan.quote:Op donderdag 17 februari 2022 01:44 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Niet iedereen zit de hele dag achter een scherm.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
Quarantaine afschaffenquote:Op donderdag 17 februari 2022 07:26 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Goeie discussie ook om aan te zwengelen nu half Nederland met of zonder booster in quarantaine thuis zit.
Ik snap ook niet echt de beweegredenen.quote:Voor de rest is deze discussie niet veranderd sinds november. Het is nog steeds een feit dat mijn werk maandenlang op zoek was om mijn functie te vervullen. Niet dat ik nou zó geweldig ben maar omdat er gewoon overal tekorten zijn. Het is ook nog steeds een feit dat ik kan en wil thuiswerken. Ik ga niet dagelijks testen. Dus een eventueel gesprek hierover zou nog steeds vrij kort van duur zijn.
Tuurlijk wil de werkgever een veilige werkomgeving voor het personeel en zo laag mogelijk ziekteverzuim, maar is dat niet gewoon beter op te lossen door mensen vrijwillig thuis te laten werken, zodat wie bang is besmet te raken of bang is anderen te besmetten gewoon thuis aan de slag kan.
Hier op het werk hebben we zelfs 1 filiaal gehad waar iedereen die op dat moment besmet was, maar wel kon werken, aan de slag ging.
Zeker met Omikron haalt iedereen verplicht vaccineren en testen weinig meer uit.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
En als die ambtenaar nu eens heel gedwee een aanhanger was van Van Dissel? Iedereen beweert maar dat die ambtenaar wilde beínvloeden, ik heb meer het idee dat Van Dissel zijn ideeën heel graag scherper in de notulen wilde.quote:Op woensdag 16 februari 2022 23:48 schreef trein2000 het volgende:
OVV-voorzitter Dijsselbloem haalt nog maar eens uit over notulengate. Stelt dat wat Kuipers zegt niet klopt en er wel degelijk inhoudelijk beïnvloeding heeft plaatsgevonden…
Uit alles blijkt dat overal Van Dissel het meest voor het zeggen had. Hij was voorzitter van het OMT, er was dus geen onafhankelijk voorzitter, een voorzitter zet uiteindelijk zijn handtekening onder de notulen. Van Dissel zat bij alle politieke overleggen.
En kun je dat Van DIssel kwalijk nemen? Wet een beetje maar die man was al een hele piet in de wetenschappelijk wereld en vond het eigenlijk wel vanzelfsprekend dat hij het meest te zeggen had. Oftewel iedereen zat erbij en keek ernaar.
Luister naar Rutte de laatste keren, het is alsof je Van Dissel hoort praten. Die man heeft zijn stempel overal opgedrukt. Nogmaals, het is wel begrijpelijk maar iedereen, ook journalisten hadden al eerder daarover aan de bel kunnen trekken.
Als het klopt dat OMT-leden conceptnotulen niet te lezen kregen, dan is dat een fout van de voorzitter oftewel van Van Dissel. Niet van ambtenaren.
[ Bericht 11% gewijzigd door Mondkapje op 17-02-2022 09:04:12 ]![]()
idd, Fok hielp net zo hard meequote:Op donderdag 17 februari 2022 00:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nu hugo is ingewisseld mag kuipers de shit opruimen.
Zet mooi de verhoudingen gelijk op scherp in het kabinet tussen d666 en cda. Hoe eerder, hoe harder, hoe beter.
Mooi.
Erg mooi.
Wat een ratten die mark en hugo.
Directe politieke beïnvloeding in 'onafhankelijke' adviezen. Als je dit gezegd had in die periode mocht je naar bnw met een cor ban.
Maar zo blijkt maar weer, niets is te raar in deze periode. Wat de ene dag uit den boze is, wordt de volgende dag werkelijkheid.![]()
Walgelijk. Maar ik vind het dat het is gebeurt erg, maar eigenlijk vind ik het erger dat 'ze' het probleem niet zien en domweg ontkennen. Liever iemand die ziet wat er mis gaat, dan iemand die denkt dat het zo hoort te gaan.quote:Op woensdag 16 februari 2022 23:48 schreef trein2000 het volgende:
OVV-voorzitter Dijsselbloem haalt nog maar eens uit over notulengate. Stelt dat wat Kuipers zegt niet klopt en er wel degelijk inhoudelijk beïnvloeding heeft plaatsgevonden…![]()
Denkt iedereen nu echt dat een ambtenaar van VWS tegen iemand als Van Dissel kan zeggen: ik wil dat je dit advies aanpast want ons ministerie wil het graag anders? We kennen allemaal Van Dissel, die laat zich op die manier niet ompraten.
We zijn weer in complotdenken beland.
Het lijkt er veel meer op dat die ambtenaar Van DIssel van dienst wilde zijn, en opperde om zijn wetenschappelijke inzichten nog iets duidelijker te omschrijven. 'Natuurlijk, geen probleem', zegt dan Van Dissel. En die zet vervolgens zijn handtekening onder de notulen, zoals hij ook gisteren voor de camera vertelde: 'ik heb toch zelf mijn handtekening eronder gezet?'![]()
Kruisverhoren bestaan nog steeds hoorquote:Op donderdag 17 februari 2022 07:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je merkt het ook aan bijvoorbeeld sollicitatiegesprekken. Waar dat vroeger echt een kruisverhoor was, is het tegenwoordig veel meer een soort vrijblijvende kennismaking om te kijken of er een wederzijdse klik is. Dat staat me eigenlijk ook wel aan moet ik zeggen.![]()
Ik heb dus paar maandjes geleden een interne sollicitatie gedaan. Was een functie in een ander team binnen de organisatie waar ik werk.
Afijn, ik moet zeggen dat ik de afgelopen jaren niet veel solliciatiegesprekken heb gehad, maar over kruisverhoor gesproken. Mijn fucking hemel zeg.
Was met 2 gasten (online via Teams) die echt bij wijze van met de armen over elkaar en ijskoud strak gezicht zaten en vragen gingen stellen van: "Geef ons 3 redenen waarom we jou zouden moeten aannemen?"
En: "Waarom denk jij dat je bij dit team zou moeten horen?"
Echt, tijdens het gesprek al merkte ik dat mijn hele motivatie voor de job door het putje ging, puur door hun houding![]()
Ben het niet geworden uiteraard, en toen ze me dat vertelden heb ik ook gewoon eerlijk gezegd dat ik dat helemaal prima vond![]()
![]()
Vandaar dat je bent gevlucht naar het buitenlandquote:Op donderdag 17 februari 2022 09:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Kruisverhoren bestaan nog steeds hoor![]()
Ik heb dus paar maandjes geleden een interne sollicitatie gedaan. Was een functie in een ander team binnen de organisatie waar ik werk.
Afijn, ik moet zeggen dat ik de afgelopen jaren niet veel solliciatiegesprekken heb gehad, maar over kruisverhoor gesproken. Mijn fucking hemel zeg.
Was met 2 gasten (online via Teams) die echt bij wijze van met de armen over elkaar en ijskoud strak gezicht zaten en vragen gingen stellen van: "Geef ons 3 redenen waarom we jou zouden moeten aannemen?"
Echt, tijdens het gesprek al merkte ik dat mijn hele motivatie voor de job door het putje ging, puur door hun houding![]()
Ben het niet geworden uiteraard, en toen ze me dat vertelden heb ik ook gewoon eerlijk gezegd dat ik dat helemaal prima vond
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Dan krijg je ook echt het gevoel dat je welkom bent, jaquote:Op donderdag 17 februari 2022 09:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ben het niet geworden uiteraard, en toen ze me dat vertelden heb ik ook gewoon eerlijk gezegd dat ik dat helemaal prima vond![]()
![]()
Jesus...quote:Op donderdag 17 februari 2022 09:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ben het niet geworden uiteraard, en toen ze me dat vertelden heb ik ook gewoon eerlijk gezegd dat ik dat helemaal prima vond
Ik zou zeggen dat motivatie van beide kanten moet komen. Ik ben ook niet van dat soort gasten die denken tijdens de sollicitatie moeten laten zien dat ze denken de baas te zijn. Jullie zoeken personeel, personeel is lastig te verkrijgen, dus wees eerst maar eens blij dat je uberhaupt sollicitanten hebt.
Graag of niet = van beide kanten.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
True, en sure weet je... je mag de sollicitant heus wel aan de tand voelen en wat kritische vragen stellen. Maar vragen als "geef ons X reden waarom we jou zouden moeten aannemen" vind ik echt van die intense dooddoeners.quote:Op donderdag 17 februari 2022 09:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jesus...
Ik zou zeggen dat motivatie van beide kanten moet komen. Ik ben ook niet van dat soort gasten die denken tijdens de sollicitatie moeten laten zien dat ze denken de baas te zijn. Jullie zoeken personeel, personeel is lastig te verkrijgen, dus wees eerst maar eens blij dat je uberhaupt sollicitanten hebt.
Graag of niet = van beide kanten.
Het is geen fucking 1993 meer guys, for fuck sake![]()
![]()
ze weten zelf meestal ook niet hoe het moet en waarschijnlijk hadden ze "the one with the big tits" al geselecteerdquote:Op donderdag 17 februari 2022 09:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
True, en sure weet je... je mag de sollicitant heus wel aan de tand voelen en wat kritische vragen stellen. Maar vragen als "geef ons X reden waarom we jou zouden moeten aannemen" vind ik echt van die intense dooddoeners.
Are you employed, mr. Laurent?quote:Op donderdag 17 februari 2022 09:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
True, en sure weet je... je mag de sollicitant heus wel aan de tand voelen en wat kritische vragen stellen. Maar vragen als "geef ons X reden waarom we jou zouden moeten aannemen" vind ik echt van die intense dooddoeners.
Of zo’n vraag als: waar zie je jezelf over 5 jaar? Ja weet ik veel? Kansen komen en ze gaan toch? En wat wil zo’n pipo horen dan? Dat ik dan op zijn stoel wil zitten ofzo?quote:Op donderdag 17 februari 2022 09:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
The Dude abidesquote:Op donderdag 17 februari 2022 09:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Are you employed, mr. Laurent?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Wonend aan de Spaanse costa, enjoying life.quote:Op donderdag 17 februari 2022 09:36 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Of zo’n vraag als: waar zie je jezelf over 5 jaar? Ja weet ik veel? Kansen komen en ze gaan toch? En wat wil zo’n pipo horen dan? Dat ik dan op zijn stoel wil zitten ofzo?![]()
#goals
edit > al kan je dat beter niet in een sollicitatie gesprek in Nederland zeggen![]()
![]()
![]()
Ooit een keer een sollicitatiegesprek gehad waarbij de sollicitant zei dat ie over 5 jaar wel directeur wilde zijn.quote:Op donderdag 17 februari 2022 09:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wonend aan de Spaanse costa, enjoying life.![]()
#goals
edit > al kan je dat beter niet in een sollicitatie gesprek in Nederland zeggen![]()
![]()
Dat zei ie tegen... de directeur
![]()
![]()
Kutvraag, kutkandidaat, kutdirecteur én kutgesprek dus was een feest om bij te zijn![]()
Sollicitaties met mijn huidige autistische manager via Teams zijn ook weleens fantastisch geweest. Zo'n moment waarop ik dacht 'ik ga m echt graag even willen aantikken dat dit m níet gaat worden' en dat mijn manager dan vrolijk tegen die kandidaat aankondigt dat ie het wel ziet zitten met die persoon.
Mensen zijn kut
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Haha!quote:Op donderdag 17 februari 2022 09:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Ooit een keer een sollicitatiegesprek gehad waarbij de sollicitant zei dat ie over 5 jaar wel directeur wilde zijn.
Dat zei ie tegen... de directeur
![]()
![]()
Kutvraag, kutkandidaat, kutdirecteur én kutgesprek dus was een feest om bij te zijn![]()
Sollicitaties met mijn huidige autistische manager via Teams zijn ook weleens fantastisch geweest. Zo'n moment waarop ik dacht 'ik ga m echt graag even willen aantikken dat dit m níet gaat worden' en dat mijn manager dan vrolijk tegen die kandidaat aankondigt dat ie het wel ziet zitten met die persoon.
Mensen zijn kut
Via teams kan je juist uitstekend berichtjes tussen elkaar uitwisselen, wel even de geluidjes uitzetten
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nee dat is pas van de 25ste dacht ik. Morgen is vooral de langere openingstijden voor de horeca.quote:Op donderdag 17 februari 2022 09:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoe zit het nu vanaf morgen, dan vervallen de mondkapjes toch al op QR-locaties?![]()
Behalve dan dat je er ook anderen mee kunt benadelen door geen mondkapje te dragen.quote:Op woensdag 16 februari 2022 21:27 schreef Molo het volgende:
Het is daarbij niet verboden zelf een mondmasker te dragen. Alleen vrije keuzeCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Dat is inderdaad vrij logisch. Als kwetsbare kun je ervoor kiezen om op rustige tijden boodschappen te gaan doen waarin je afstand kunt houden.quote:Op woensdag 16 februari 2022 21:59 schreef trein2000 het volgende:
Maar niet bij de Appie. Logisch wel.
Dat het in stationswinkels ook moet is juist om één lijn te trekken.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Ohh dat geneuzel weer..... Sja. Ik voel me ook vrij regelmatig benadeeld door het gedrag van andere mensen. Wordt ook niks mee gedaan.quote:Op donderdag 17 februari 2022 09:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dan dat je er ook anderen mee kunt benadelen door geen mondkapje te dragen.
Ergo, zie laatste zin post van @Molo 6 posts hierboven![]()
Oh ja, ik was even vergeten dat dit tegenwoordig wel een heel sterk argument is.quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:02 schreef dick_laurent het volgende:
Ik voel me ook vrij regelmatig benadeeld door het gedrag van andere mensen. Wordt ook niks mee gedaan.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Vanaf vrijdag 18 februari:
kunnen alle locaties in ons land weer open tot 01.00 uur. Het coronatoegangsbewijs (3G) blijft nog tot 25 februari gelden op alle locaties waar die nu al getoond moet worden. Zoals in de horeca, in bioscopen, musea en theaters en bij professionele sportwedstrijden.
Eenmaal binnen op deze locaties is een vaste zitplaats, het dragen van een mondkapje en het houden van 1,5 meter afstand niet meer verplicht. Ook geldt er geen bezoekersnorm meer. Op locaties met meer dan 500 mensen is een vaste zitplaats en het dragen van een mondkapje bij verplaatsing nog wel verplicht.
Het isolatieadvies na een positieve test wordt ingekort naar 5 dagen, mits iemand 24 uur geen klachten meer heeft.
Dus geen mondkapje meer op de QR-locaties behalve bij meer dan 500 man, vanaf morgen.![]()
No worries bro.quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Oh ja, ik was even vergeten dat dit tegenwoordig wel een heel sterk argument is.![]()
Alleen beta's overkomt dit, je bent toch geen beta?quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ohh dat geneuzel weer..... Sja. Ik voel me ook vrij regelmatig benadeeld door het gedrag van andere mensen. Wordt ook niks mee gedaan.
Ergo, zie laatste zin post van @:Molo 6 posts hierboven![]()
Dat doe ik ook. Ik heb alleen geen zin om er zelf nog eentje te dragen. Heb jij daar ook respect voor?quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:04 schreef KingRadler het volgende:
Je moet mensen respecteren die een mondkapje dragen in het OV![]()
Volgens mij speelt hier gewoon een zeer hoge mate van confirmatiebias. Links- of rechtsom hebben de meesten hier ze toch al veroordeeld.quote:Op donderdag 17 februari 2022 00:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan heeft Kuipers vandaag in de kamer dus gelogen?
Er is één zinnetje rechtstreeks gekopieerd en hier wordt alweer gedaan alsof het ministerie de OMT-adviezen schreef. En er wordt alweer gesproken van fraude (jammer dat ik nooit een inhoudelijke reactie kreeg van @trein2000 waarom het dan precies fraude is).Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Sja. Ik heb vrij regelmatig ook ergens geen zin in wat ik wel moet doen. Wordt ook niks mee gedaan.quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat doe ik ook. Ik heb alleen geen zin om er zelf nog eentje te dragen. Heb jij daar ook respect voor?
@dick_laurentCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Zoals masturberen?quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sja. Ik heb vrij regelmatig ook ergens geen zin in wat ik wel moet doen. Wordt ook niks mee gedaan.
@:dick_laurent![]()
![]()
Het wekt in elk geval de indruk, en dat is niet juist.quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij speelt hier gewoon een zeer hoge mate van confirmatiebias. Links- of rechtsom hebben de meesten hier ze toch al veroordeeld.
Er is één zinnetje rechtstreeks gekopieerd en hier wordt alweer gedaan alsof het ministerie de OMT-adviezen schreef.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
For the mouth speaks what the heart is full of.quote:Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Als ik het zo lees gaan straks mensen aangevallen worden die een mondkapje dragen.
En het kapje van hun gezicht getrokken.![]()
Eens, maar dat hoeft niet groter gemaakt te worden dan dat het is. En het lijkt mij al helemaal niet strafbaar (maar ik ben geen jurist, dus ik laat me graag informeren). Het gaat over één regel, waar hebben we het over? Het is echt komkommertijd als we dáár over gaan vallen.quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het wekt in elk geval de indruk, en dat is niet juist.
De heksenjacht zoals nu is goede onderzoeksjournalistiek onwaardig. Zelfs Koopmans werd aangevoerd als iemand die zogenaamd zou vinden dat Van Dissel op moet stappen, en zich nu genoodzaakt voelt dit soort tweets eruit te gooien:Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ventquote:Op donderdag 17 februari 2022 10:14 schreef KingRadler het volgende:
Als ik het zo lees gaan straks mensen aangevallen worden die een mondkapje dragen.
![]()
Eraan trekken zodat de elastiekjes strak staan, en dan los laten opdat het ding in hun angstige tronie terugschiet.quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:14 schreef KingRadler het volgende:
Los van de inhoud, ik vind het wel raar dat Dijsselbloem voorzitter
is van zo'n OVV, die is pas zo recent uit de politiek gestapt dat je altijd een zweem van afrekenen houdt..Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Als je verder integer bent zou je dat gewoon prima van elkaar kunnen scheiden. Zelfde verhaal als dat Kuipers nog steeds zou denken als beddenbaas.quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:22 schreef TheVulture het volgende:
Los van de inhoud, ik vind het wel raar dat Dijsselbloem voorzitter
is van zo'n OVV, die is pas zo recent uit de politiek gestapt dat je altijd een zweem van afrekenen houdt..![]()
weer teveel regels om bij te houden, we leren het hier nooit in polderland.quote:Op donderdag 17 februari 2022 09:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoe zit het nu vanaf morgen, dan vervallen de mondkapjes toch al op QR-locaties?![]()
Nou goh het is wel extreem ingewikkeld zeg.quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
weer teveel regels om bij te houden, we leren het hier nooit in polderland.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Japie is een fail, vanaf het begin alquote:Op donderdag 17 februari 2022 10:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Eens, maar dat hoeft niet groter gemaakt te worden dan dat het is. En het lijkt mij al helemaal niet strafbaar (maar ik ben geen jurist, dus ik laat me graag informeren). Het gaat over één regel, waar hebben we het over? Het is echt komkommertijd als we dáár over gaan vallen.
De heksenjacht zoals nu is goede onderzoeksjournalistiek onwaardig. Zelfs Koopmans werd aangevoerd als iemand die zogenaamd zou vinden dat Van Dissel op moet stappen, en zich nu genoodzaakt voelt dit soort tweets eruit te gooien: [ twitter ]![]()
Dat is inderdaad ook wat ik gisterenavond zei. Ik vind dat de aandacht die richting van Dissel gaat wat misplaatst is. Ik heb het gevoel dat hij met de beste intenties aan is geschoven en met de beste intenties alles aangepakt heeft.quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Eens, maar dat hoeft niet groter gemaakt te worden dan dat het is. En het lijkt mij al helemaal niet strafbaar (maar ik ben geen jurist, dus ik laat me graag informeren). Het gaat over één regel, waar hebben we het over? Het is echt komkommertijd als we dáár over gaan vallen.
De heksenjacht zoals nu is goede onderzoeksjournalistiek onwaardig. Zelfs Koopmans werd aangevoerd als iemand die zogenaamd zou vinden dat Van Dissel op moet stappen, en zich nu genoodzaakt voelt dit soort tweets eruit te gooien: [ twitter ]
Tegelijkertijd doet Kuipers ook niet echt zn best die argwaan weg te nemen. Dat de indruk gewekt is dat het ministerie inhoudelijk adviezen beïnvloed heeft kun je relatief eenvoudig wegnemen, door de conceptadviezen (voor aanpassingen ministerie) te delen met in elk geval de kamer.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2022 10:35:10 ]![]()
Jaap zal enorm wakker liggen van je waardeoordeel.quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:30 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Japie is een fail, vanaf het begin al![]()
das altijd met die wetenschappers, geen respect voor mensen die een mindere titel hebben!quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:34 schreef Questular het volgende:
[..]
Jaap zal enorm wakker liggen van je waardeoordeel.![]()
Nou is het misschien wat kort dag voor van Dissel geweest maar hij heeft er zelf ook aan meegedaan door alle vragen omtrent af te doen als 'niet relevant'. Fijn dat hij overal z'n handtekening onder gezet heeft, daar gaat het niet om. Had gewoon die concept adviezen gedeeld en gezegd wat en waarom dat aangepast is. Ik geloof best dat die dingen af en toe te technisch zijn en ze daarom aangepast worden maar juist door er zo geheimzinnig over te doen en zo overdreven in het defensief te schieten vraag je er, mijns inziens, ook wel een beetje om dat mensen argwanend naar je verhaal gaan luisteren.quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ook wat ik gisterenavond zei. Ik vind dat de aandacht die richting van Dissel gaat wat misplaatst is. Ik heb het gevoel dat hij met de beste intenties aan is geschoven en met de beste intenties alles aangepakt heeft.![]()
Bijzonder dat er in Duitsland een vaccinatieplicht komt per 1 oktober 2022, bizar. Zal het dan toch nog ook in NL gaan komen?![]()
Ik denk juist dat hij een beetje teveel getraind is door de communicatie-adviseurs en daarom zo antwoord geeft. Maargoed, die hetze die plaatsvond tijdens die briefing vond ik wat tenenkrommend, dat hoort richting Kuipers/Rutte te gaan.quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:38 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Nou is het misschien wat kort dag voor van Dissel geweest maar hij heeft er zelf ook aan meegedaan door alle vragen omtrent af te doen als 'niet relevant'. Fijn dat hij overal z'n handtekening onder gezet heeft, daar gaat het niet om. Had gewoon die concept adviezen gedeeld en gezegd wat en waarom dat aangepast is. Ik geloof best dat die dingen af en toe te technisch zijn en ze daarom aangepast worden maar juist door er zo geheimzinnig over te doen en zo overdreven in het defensief te schieten vraag je er, mijns inziens, ook wel een beetje om dat mensen argwanend naar je verhaal gaan luisteren.![]()
Is dat er al door dan?quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:39 schreef mir1986 het volgende:
Bijzonder dat er in Duitsland een vaccinatieplicht komt per 1 oktober 2022, bizar. Zal het dan toch nog ook in NL gaan komen?
Ze zijn het wel al maanden aan het voorbereiden. Eerst dit voorjaar, nu deze herfst. Is het al zeker?
Overigens hou ik er in mijn achterhoofd wel rekening mee dat we dit najaar wel weer maatregelen krijgen. Kan best zo zijn dat het nog niet klaar is."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ja daar staan ze bekend om, vuig volk hoor.quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
das altijd met die wetenschappers, geen respect voor mensen die een mindere titel hebben!![]()
Toch in heel Europa dat ze het aan het voorbereiden zijn in parlement?quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:39 schreef mir1986 het volgende:
Bijzonder dat er in Duitsland een vaccinatieplicht komt per 1 oktober 2022, bizar. Zal het dan toch nog ook in NL gaan komen?Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Dan ben je direct een bedreiging....quote:Op donderdag 17 februari 2022 09:36 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Of zo’n vraag als: waar zie je jezelf over 5 jaar? Ja weet ik veel? Kansen komen en ze gaan toch? En wat wil zo’n pipo horen dan? Dat ik dan op zijn stoel wil zitten ofzo?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Eens, de manier van vragen stellen was behoorlijk aanvallend voor een technische briefing. Neemt niet weg als ie gewoon dat pak papier aan concepten mee had genomen, er helemaal geen probleem was geweest. Dan was iedereen gebrieft geweest en hadden ze daarna Kuipers in het debat onder vuur kunnen nemen.quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk juist dat hij een beetje teveel getraind is door de communicatie-adviseurs en daarom zo antwoord geeft. Maargoed, die hetze die plaatsvond tijdens die briefing vond ik wat tenenkrommend, dat hoort richting Kuipers/Rutte te gaan.![]()
waarvoor moet je nog vaccineren? tegen een griepje, misschien kunnen ze dat gelijk meenemen , het griep vaccin voor iedereen, kunnen die pillendraaiers nog rijker worden.quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:39 schreef mir1986 het volgende:
Bijzonder dat er in Duitsland een vaccinatieplicht komt per 1 oktober 2022, bizar. Zal het dan toch nog ook in NL gaan komen?![]()
Ik heb geen idee wat hier staat. Maar persoonlijk, dat was het zeker niet.quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
gaan we persoonlijk worden, maakt mij niet, ik reken dan wel met jou af???'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik word er angstig van. Waarom wil men iedereen nog aan de prik, terwijl het nu niet meer is dan een milde griep?quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:41 schreef RipCity het volgende:
[..]
Toch in heel Europa dat ze het aan het voorbereiden zijn in parlement?![]()
Yes inderdaad. Iedereen aan het farmacie-abonnement.quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
waarvoor moet je nog vaccineren? tegen een griepje, misschien kunnen ze dat gelijk meenemen , het griep vaccin voor iedereen, kunnen die pillendraaiers nog rijker worden.![]()
Koekoekquote:Op donderdag 17 februari 2022 10:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
gaan we persoonlijk worden, maakt mij niet, ik reken dan wel met jou af???![]()
Dat Van Dissel een aardige man is en zijn best heeft gedaan, dat geloof ik direct. Maar dat hij competent is en volledig onafhankelijk, daar geloof ik dan weer geen bal van.quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:15 schreef DireStraits7 het volgende:
Op dat soort posities kom je alleen als je bewezen loyaal bent aan je meerdere (en dus niet loyaal aan de wetenschap). Hij kan mooi recht lullen wat krom is. Nog zo'n vaardigheid die onder Rutte enorm aan importantie is toegenomen.
Het is overduidelijk dat de OMT adviezen zijn afgestemd en dat het OMT ook politieke afwegingen heeft meegenomen, en daar zelfs vooraf al rekening mee heeft gehouden.
Het advies had gewoon moeten zijn dat mensen in de verpleegzorg bescherming moest dragen. Hoe de politiek dat ging regelen was aan dee politiek. Nu hield het OMT al rekening met de omstandigheden (het tekort aan beschermingsmiddelen), dit is IMHO fout en geen scheiding van machten / verantwoordelijkheden.
Dat is Van Dissel best kwalijk te nemen.![]()
Stukje angstporno naar de mensen toe.quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:43 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik word er angstig van. Waarom wil men iedereen nog aan de prik, terwijl het nu niet meer is dan een milde griep?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Er zijn contracten met een afname verplichting afgesloten tussen Pfizer en de EU?quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:43 schreef mir1986 het volgende:
Ik word er angstig van. Waarom wil men iedereen nog aan de prik, terwijl het nu niet meer is dan een milde griep?![]()
Hetze..quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De heksenjacht zoals nu is goede onderzoeksjournalistiek onwaardig. Zelfs Koopmans werd aangevoerd als iemand die zogenaamd zou vinden dat Van Dissel op moet stappen, en zich nu genoodzaakt voelt dit soort tweets eruit te gooien: [ twitter ]
Je moet gewoon integer zijn met het landsbelang voorop. Als je met medeweten om politici je 'onafhankelijke' stukken laat aanpassen om de politici hun ass te redden ten koste van een hoop mensenlevens, ben je gewoonweg een landverrader.
Nu is het dissel die het even zwaar heeft, maar hey, hugo komt ook nog aan de beurt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik denk dat hij dat niet mag. Het is niet aan hem om die concepten openbaar te maken, dat moet door Kuipers (of de SG/DG) besloten worden.quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:42 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Eens, de manier van vragen stellen was behoorlijk aanvallend voor een technische briefing. Neemt niet weg als ie gewoon dat pak papier aan concepten mee had genomen, er helemaal geen probleem was geweest. Dan was iedereen gebrieft geweest en hadden ze daarna Kuipers in het debat onder vuur kunnen nemen.
Ik vond van Dissel in dit geval een beetje als de supermarktmedewerker die uitgeblaft wordt omdat iemand geen mondkapje wil dragen.![]()
Hugo is niet iemand die makkelijk met kritiek om gaat. Die gaat het nog zwaar krijgen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
dat vraag ik mij dus ook af, kan mij wel herinneren dat ze miljarden vaccins via de EU besteld hadden.quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:45 schreef zoost het volgende:
[..]
Er zijn contracten met een afname verplichting afgesloten tussen Pfizer en de EU?![]()
Laat men dan de kwetsbare en ouderen prikken. Waarom moet een 18-jarige of 30-jarige een 4e prik?quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:45 schreef zoost het volgende:
[..]
Er zijn contracten met een afname verplichting afgesloten tussen Pfizer en de EU?![]()
Die moeten natuurlijk op.quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat vraag ik mij dus ook af, kan mij wel herinneren dat ze miljarden vaccins via de EU besteld hadden.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: