abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 februari 2022 @ 11:17:30 #51
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203687325
Van Dissel wil nog steeds carnaval in kleine groepjes....twee jaar later nog steeds wereldvreemd. Sorry hoor. Werd ook gewoon uitgelachen net.
  woensdag 16 februari 2022 @ 11:17:32 #52
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_203687326
Wacht, hoor ik Van Dissel nou zeggen dat ze voor Carnaval 1G ingeregeld hebben? Dat was toch alleen voor 500+? En 'grote' carnavalsevenementen zijn afgelast voor zover ik heb begrepen.
pi_203687328
Het tijdelijke groene vinkje/booster als pressing middel. En volgende week is dat niet meer relevant binnen Nederland alleen als je nog over de grens wil.

Het FOK OMT was altijd al tegen de boosterwappies. @Lenny_Leonard @Oliver23
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 februari 2022 @ 11:19:03 #54
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203687337
quote:
2s.gif Op woensdag 16 februari 2022 11:17 schreef Mallerd01 het volgende:
Wacht, hoor ik Van Dissel nou zeggen dat ze voor Carnaval 1G ingeregeld hebben? Dat was toch alleen voor 500+? En 'grote' carnavalsevenementen zijn afgelast voor zover ik heb begrepen.
Om de grote feesten onder controle te houden.
pi_203687344
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 11:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]
[ twitter ]

Moet je even lezen. Wat een schaamteloze gek.
Ongekend, maakt het Kuipers daardoor ook niet makkelijk :') .
pi_203687352
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 11:19 schreef Mylene het volgende:

[..]
Ongekend, maakt het Kuipers daardoor ook niet makkelijk :') .
Dit kan écht niet hoor…
zie email 27 oktober
  woensdag 16 februari 2022 @ 11:20:26 #57
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203687355
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 11:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]
[ twitter ]

Moet je even lezen. Wat een schaamteloze gek.
een domoor is hij altijd al geweest :)
pi_203687359
quote:
De regels waren ook heel samenhangend. Echt fantastisch. De maatregel om niet handen te schudden was ook voor de verpleeghuizen! _O-

Ik snap op zich ook nog wel dat je niet alles had kunnen afdekken. Je kunt op papier tot de best voorbereide landen ter wereld behoren, maar als er dan een nieuwe ziekte komt waar je niet op bent voorbereid, dan heeft dat weinig zin. Zweden en de UK waren op papier ook top voorbereid, maar hebben ook die slachting in de verpleeghuizen gehad. In sommige staten in de VS werden mensen uit het ziekenhuis ontslagen en terug naar de verpleeghuizen gestuurd terwijl ze besmettelijk waren. Allemaal rijke landen die goed voorbereid waren.

Veel landen hadden ook wel draaiboeken voor een pandemie, maar gingen uiteindelijk toch razendsnel omschakelen naar lockdowns, vooral omdat de situatie uit de hand liep en andere landen ook lockdowns deden. In Nederland bleef dat gelukkig beperkt tot een 'intelligent' pakket aan maatregelen wat daarna gek genoeg nooit meer is teruggekomen. In Zweden is er nooit een echte lockdown geweest. In de UK is constant gejojo'd tussen extreme lockdowns en totale vrijheid.

Ik wil de schade in de verpleeghuizen niet bagatelliseren, want dat is echt een ramp geweest. Juist op dat moment had je veel gerichter moeten kijken naar de risicogroep. Zeker omdat je met de Wuhan-variant een virus had dat weliswaar besmettelijk was, maar waar je echt wel wat tegen kon doen op de korte termijn. Maar hierover kun je misschien nog zeggen: "Het was allemaal nieuw, gebeurd is gebeurd". Wat er in de bijna 2 jaar na de eerste lockdown gebeurde verdient ook bepaald geen schoonheidsprijs, en dan komen er meer dingen naar voren over de noodzaak voor een bredere focus in plaats van alleen de zorgspecifieke dingen of het voorkomen van infecties bij kwetsbare groepen.
pi_203687382
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 11:20 schreef Tarado het volgende:

[..]
een domoor is hij altijd al geweest :)
Met alle respect, ik hou niet zo van met dsm diagnoses strooien, maar iedereen die dit leest weet toch welke stoornis hier bij past. Dit is toch onbestaanbaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zie email 27 oktober
pi_203687385
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoe streng zouden de winkels nog op die mondkapjes toezien deze 1,5 week?
Niet, net als ze het daarvoor al niet deden.
pi_203687390
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:51 schreef Evenstar het volgende:
De kans op een nieuwe variant is natuurlijk aanwezig. Het is juist van belang om voorbereid te zijn. Inclusief het klaar hebben liggen van de juiste instrumenten en maatregelen. Dat die klaarliggen moet dan niet meteen gezien worden als een langdurig complot. Dat heeft daar natuurlijk niks mee te maken.
Ik denk dat er een verschil zit tussen ‘plannen maken voor worst case scenario’ & ‘plannen maken, en elke paar dagen/weken even tussen neus en lippen door benoemen dat het op elk moment ingevoerd kan worden als het nodig is; dan voelt het alsof het als een zwaard boven de samenleving blijft hangen. Denk aan Kuipers die gister liet vallen dat het CTB terug komt als besmettingen weer stijgen. Niet omdat ze bang zijn voor de zorg, maar personeel tekorten vanwege de quarantaines.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:30 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik wou zeggen dat ik verbaasd was over de teneur in dit topic na de goednieuws show van gister maar dat ben ik eigenlijk ook niet eens. Nu het allemaal toch gewoon tijdelijke maatregelen tegen de pandemie bleken te zijn is het een beetje een anti-climax voor sommigen.
In andere woorden: vooral niet zeiken over wat er mis is gegaan of over zaken als 1G die nog wel actief zijn, omdat we nu versoepelingen krijgen. Dat is ook precies wat de overheid wil bereiken, dus wat dat betreft reageer je precies zoals ze willen dat mensen reageren. Gemaakte fouten lekker aan de kant schuiven, want we mogen weer wat. Hieperdepiep hoera O+

Dat ze nu gaan versoepelen wil natuurlijk niet zeggen dat ze niet elk excuus aan zullen gaan grijpen om bepaalde zaken toch weer in te voeren. Wellicht ook niet natuurlijk, maar nu doen alsof al die angsten voor een vrij permanente CTB samenleving (om maar wat te noemen) onterecht gebleken zijn omdat er versoepeld word vind ik wel wat premature. We hebben eerder op dit punt gestaan; vol hoop dat we de laatste klappen gehad hadden.

Haalt niet weg dat ik oprecht verrast ben dat ze inderdaad in februari al zoveel versoepelen. Fantastisch. Had ik nooit verwacht. Maar dat betekent niet dat we dan maar alle gemaakte fouten aan de kant moeten schuiven onder het mom van: yay, versoepelingen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2022 11:29:29 ]
  woensdag 16 februari 2022 @ 11:25:45 #62
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203687395
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 11:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Met alle respect, ik hou niet zo van met dsm diagnoses strooien, maar iedereen die dit leest weet toch welke stoornis hier bij past. Dit is toch onbestaanbaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
het tekent wel de man dat hij hier meteen zo fel op ingaat, eerst wat meebuigen is sowieso wat handiger maar die tact heeft hij niet
pi_203687397
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 11:25 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik denk dat er een verschil zit tussen ‘plannen maken voor worst case scenario’ & ‘plannen maken, en elke paar dagen/weken even tussen neus en lippen door benoemen dat het op elk moment ingevoerd kan worden als het nodig is; dan voelt het alsof het als een zwaard boven de samenleving blijft hangen.
[..]
In andere woorden: vooral niet zeiken over wat er mis is gegaan of over zaken als 1G die nog wel actief zijn, omdat we nu versoepelingen krijgen. Dat is ook precies wat de overheid wil bereiken, dus wat dat betreft reageer je precies zoals ze willen dat mensen reageren. Gemaakte fouten lekker aan de kant schuiven, want we mogen weer wat. Hieperdepiep hoera O+

Dat ze nu gaan versoepelen wil natuurlijk niet zeggen dat ze niet elk excuus aan zullen gaan grijpen om bepaalde zaken toch weer in te voeren. Wellicht ook niet natuurlijk, maar nu doen alsof al die angsten voor een vrij permanente CTB samenleving (om maar wat te noemen) onterecht gebleken zijn omdat er versoepeld word vind ik wel wat premature. We hebben eerder op dit punt gestaan; vol hoop dat we de laatste klappen gehad hadden.

Haalt niet weg dat ik oprecht verrast ben dat ze inderdaad in februari al zoveel versoepelen. Fantastisch. Had ik nooit verwacht. Maar dat betekent niet dat we dan maar alle gemaakte fouten aan de kant moeten schuiven onder het mom van: yay, versoepelingen.
Niet verder gelezen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_203687409
Dus die 1G is eigenlijk alleen ingevoerd om carnaval in te kunnen tomen? Zal er ook wel weer van af gaan na 15 maart.
  Moderator woensdag 16 februari 2022 @ 11:28:44 #65
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_203687415
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 11:25 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Niet verder gelezen.
Okeh. En dat vond je nuttig om te melden omdat?
pi_203687424
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 11:25 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik denk dat er een verschil zit tussen ‘plannen maken voor worst case scenario’ & ‘plannen maken, en elke paar dagen/weken even tussen neus en lippen door benoemen dat het op elk moment ingevoerd kan worden als het nodig is; dan voelt het alsof het als een zwaard boven de samenleving blijft hangen.
[..]

Het zou ze in ieder geval sieren als ze een echt onafhankelijke commissie laten kijken naar hoe deze pandemie is aangepakt en wat er fout en goed is gegaan. Voor zowel de inwoners van Nederland als reflectie op hun eigen optreden.
pi_203687429
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 11:25 schreef Tarado het volgende:

[..]
het tekent wel de man dat hij hier meteen zo fel op ingaat, eerst wat meebuigen is sowieso wat handiger maar die tact heeft hij niet
Hij hoeft überhaupt niet meer te reageren, het is zijn pakkie an niet meer. Dat je dan met zo’n gestrekt been komt zegt heel veel…
zie email 27 oktober
pi_203687434
quote:
10s.gif Op woensdag 16 februari 2022 11:28 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Okeh. En dat vond je nuttig om te melden omdat?
Als 'nuttig' een must is voor posts op Fok kan Danny de stekker er wel meteen uit trekken.
In Southern Sun
pi_203687436
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 11:29 schreef Questular het volgende:

[..]
Het zou ze in ieder geval sieren als ze een echt onafhankelijke commissie laten kijken naar hoe deze pandemie is aangepakt en wat er fout en goed is gegaan. Voor zowel de inwoners van Nederland als reflectie op hun eigen optreden.
Zoals de OVV? ;)
zie email 27 oktober
pi_203687438
Dat mag ietsjes minder

[ Bericht 34% gewijzigd door Straatcommando. op 16-02-2022 11:34:43 ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203687445
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 11:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Hij hoeft überhaupt niet meer te reageren, het is zijn pakkie an niet meer. Dat je dan met zo’n gestrekt been komt zegt heel veel…
Lol ja het gaat ook helemaal niet over hem natuurlijk.
In Southern Sun
pi_203687452
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 11:29 schreef Questular het volgende:

[..]
Mee eens ja

En bedankt voor het lezen O+
pi_203687456
Van de NOS liveblog:

quote:
Zonder de boostercampagne zouden er in de periode van 26 januari tot en met 8 februari twee keer zoveel ziekenhuisopnames zijn geweest. Dat zei RIVM-baas Jaap van Dissel in de briefing in de Tweede Kamer.

"Dit is opnieuw een illustratie dat booster helpt", zegt Van Dissel.
Ik vind het mooi hoe van Dissel altijd met cijfers strooit. Als het voorspellende cijfers zijn, dan blijkt achteraf altijd dat de schatting te hoog is, dus dit nemen wij ook maar met een korreltje zout.
pi_203687457
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:56 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Hier niet. Vanochtend al in de winkel geweest (supermarkt). Zelfs de caissière zat al zonder.
Hier vanochtend ook zonder mondkapje naar de supermarkt geweest.

Ben de winkel uitgeflikkerd omdat ze tegen m'n lelijke rotkop aan moesten kijken ;(
  Moderator woensdag 16 februari 2022 @ 11:32:25 #75
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_203687458
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 11:30 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Als 'nuttig' een must is voor posts op Fok kan Danny de stekker er wel meteen uit trekken.
True, maar dit is gewoon een beetje tof lopen doen om het tof lopen doen.

Ben ik zelf ook goed in, maar ik geef het tenminste toe :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')