quote:Op dinsdag 15 februari 2022 13:47 schreef mascara-klodder het volgende:
Prima column van Hester Zitvast (What's in a name)
https://www.telegraaf.nl/(...)ederland-je-uitlacht
quote:
quote:Draai om zijn oren
De rest is geschiedenis. Glennis zit nu al een paar dagen achter slot en grendel, want het is niet bij krijsen alleen gebleven. Er zijn supermarktmedewerkers gewond geraakt, het overvalalarm moest worden ingeschakeld; het was kortom nogal hysterisch en vooral pedagogisch volstrekt onverantwoord. Glennis had dat verwende kind van haar namelijk een draai om zijn oren moeten geven en haar woede niet moeten richten op een onschuldige vakkenvuller. Maar ja, de liefde voor je eigen kind hè?
Tandje minder
Het maakt blind. Het maakt sommige ouders echt volledig blind. En dan maakt het niet uit of de zoon of dochter zich mateloos misdragen heeft: kom mensen gewoon niet aan hun bloedjes. Menig leerkracht zal kunnen beamen dat het allemaal best een tandje minder kan met het kritiekloze ’gaan voor je kroost’. Hoe haal je het in je hoofd een beter cijfer of een hoger schooladvies af te dwingen, met je vlakke hand op het bureau van een docent? Hou je gewoon gedeisd.
Opvoedmethode
Ik ben opgegroeid in een gezin waarin het precies andersom ging. Als ik ergens mijn beklag over deed, zei mijn moeder: ’Nou, dan zal je het er wel naar gemaakt hebben.’ En eerlijk? Negen van de tien keer had ze daar volledig gelijk in of lag het verhaal in elk geval een stuk genuanceerder dan ik haar voorhield. Ik pas de opvoedmethode ook toe op mijn eigen kinderen. No way dat ik briesend hun kant kies. Ze lossen het zelf maar op. En een slecht cijfer of gezakt? Dan een volgende keer harder leren. Als ze later groot zijn, is er ook niemand die het voor ze regelt.
De lik
Het is wat, dat je tegenwoordig al niet meer mag roken in de supermarkt... Hoe Anthony dat überhaupt heeft gedaan met een mondkapje op, is een tweede, maar dat hem groot onrecht is aangedaan door hem de zaak uit te sturen, moge duidelijk zijn. En daar zit je dan, in de gevangenis met je moeder (of, om in Glenda’s taal te spreken ’in de lik’) terwijl heel Nederland je uitlacht. Gênant hoor. Glenda herkent zich niet in de aanklacht. Verrassend. Ook dat hoort erbij, een totaal gemis aan zelfreflectie. Gelukkig hebben we de beelden nog, moeders! En binnenkort ongetwijfeld online.”
Was ook een grap, paardentrailer van de politie.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 13:50 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Zie trouwens nog niks op de nieuwssites dus nog maar even afwachten.
Ohhh, ik FOK! altijd mobiel en klik zelden twitterberichten aan dus dat zag ik nietquote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:00 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Was ook een grap, paardentrailer van de politie.
Ja dit.quote:Ik ben opgegroeid in een gezin waarin het precies andersom ging. Als ik ergens mijn beklag over deed, zei mijn moeder: ’Nou, dan zal je het er wel naar gemaakt hebben.’ En eerlijk? Negen van de tien keer had ze daar volledig gelijk in of lag het verhaal in elk geval een stuk genuanceerder dan ik haar voorhield. Ik pas de opvoedmethode ook toe op mijn eigen kinderen. No way dat ik briesend hun kant kies. Ze lossen het zelf maar op. En een slecht cijfer of gezakt? Dan een volgende keer harder leren. Als ze later groot zijn, is er ook niemand die het voor ze regelt.
Zo gaat dat idd in een normaal beschaafd gezin.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:12 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ja dit.Als ik op mn 15de een supermarkt uitgegooit was, omdat ik zat te roken en stennis zat te schoppen, had ik een enorm probleem gehad als mn ouders erachter kwamen
Plus dat de kans groot is dat hij zijn moeder de waarheid niet heeft verteld over wat er eerder was voorgevallen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zo gaat dat idd in een normaal beschaafd gezin.
Ik vermoed dat Anthony niet bepaald een voorbeeldopvoeding krijgt. Anders ga je uberhaupt al niet roken in een winkel. Laat staan dat je als je daarop aangesproken wordt een grote bek opzet. Laat staan dat je met je tokkiemoeder en een meute andere idioten later nog de boel kort en klein komt rammen vanwege al je eerdere asogedrag.
Hadden ze maar alleen ‘de boel’ kort en klein geslagen. Dan was die ambulance niet nodig geweest.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zo gaat dat idd in een normaal beschaafd gezin.
Ik vermoed dat Anthony niet bepaald een voorbeeldopvoeding krijgt. Anders ga je uberhaupt al niet roken in een winkel. Laat staan dat je als je daarop aangesproken wordt een grote bek opzet. Laat staan dat je met je tokkiemoeder en een meute andere idioten later nog de boel kort en klein komt rammen vanwege al je eerdere asogedrag.
Wat was er vorige week?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:51 schreef marc0871 het volgende:
Alweer?
Vorige week ook al
Of is dit deel 2?
Op wat voor manier een probleem?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:12 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ja dit.Als ik op mn 15de een supermarkt uitgegooit was, omdat ik zat te roken en stennis zat te schoppen, had ik een enorm probleem gehad als mn ouders erachter kwamen
Mijn ouders zouden ook niet zeggen: knap het zelf maar op. Er is namelijk niets op te knappen, behalve misschien excuses aanbieden. Mijn ouders zouden wel zeggen: terecht dat ze je er uit hebben gegooid en ik zou daarbij nog straf krijgen van mijn ouders. Ik denk/hoop dat de meeste ouders er zo over denken. Ik zou met mijn kinderen ook wel een goed gesprek voeren, maar op zich weet natuurlijk elk kind van die leeftijd dat hij fout zat, dus daarover hoef je geen gesprek te hebben.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 15:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Op wat voor manier een probleem?
Ik zou echt niet als Glennis reageren, maar ook niet zo autoritair en ‘knap het maar zelf op’
Wat is er mis met een goed gesprek?
quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:57 schreef mascara-klodder het volgende:
@:deisyy of @:ole kunnen jullie reeksen en deel 2 in de TT zetten, please?
Verplicht vakkenvullen daar?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 15:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Op wat voor manier een probleem?
Ik zou echt niet als Glennis reageren, maar ook niet zo autoritair en ‘knap het maar zelf op’
Wat is er mis met een goed gesprek?
Verhaal halen als jij fout zat?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 16:04 schreef potjecreme het volgende:
Mijn ouders zouden ook geen verhaal zijn gaan halen. Persoonlijk had ik dat liever wel. Als kind voel je je dan erg gesteund.
Dat is de dooddoener mediatraining uiting van iedereen tegenwoordig he? Niemand tegen de haren instrijken, maar ff laten weten dat je het 'super-errug' vindt voor álle betrokkenen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 15:32 schreef 297534 het volgende:
https://www.ad.nl/show/la(...)etrokkenen~a257daf6/
Vervelend voor alle betrokkenen
Ook als ik goed zat deden ze het niet. Andere volwassen hebben altijd gelijk.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 16:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Verhaal halen als jij fout zat?
Ja, dat was vast rot.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 16:09 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ook als ik goed zat deden ze het niet. Andere volwassen hebben altijd gelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |