abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206409790
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 20:33 schreef Dutch_view het volgende:
We zijn er weer *O*
Een hotel kopen in Oostenrijk voor 2 miljoen. Met wellness en aquarium *O*
Toen ze “opengingen” en de welness gingen opstarten zag je dat het aquarium leeg was (want inhoud verkocht).
Dat is toch ook geen gezicht. Zit je in een jacuzzi naar die vieze ruiten te kijken :{

Wel fijn om te zien hoe snel jonge kinderen zich aanpassen. Vrienden maken, de taal spreken.
pi_206411867
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 16:53 schreef lily het volgende:

[..]
Toen ze “opengingen” en de welness gingen opstarten zag je dat het aquarium leeg was (want inhoud verkocht).
Dat is toch ook geen gezicht. Zit je in een jacuzzi naar die vieze ruiten te kijken :{

Wel fijn om te zien hoe snel jonge kinderen zich aanpassen. Vrienden maken, de taal spreken.
Nee dat is niet bepaald iets wat je bij wellness verwacht. Vieze groene ruiten van een leeggelopen aquarium :')
Ze wilden het verbouwen tot sauna maar je kunt op zijn minst het voorlopig afdekken met bijvoorbeeld bamboe en wat hoge planten.
pi_206429520
Wat was bedrag voor nieuwe vloer, 30.000? Kan je betere dingen voor doen. Wellness ombouwen naar bierkelder ofzo
life is like a box of chocolates
pi_206471017
Zweden en mooie paarden vanaaf O+
pi_206471057
En een veulentje geboren O+

Dr. Pol praktijken :9
  donderdag 27 oktober 2022 @ 21:51:25 #156
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_206471447
Mooie paardjes. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_206486536
Ik heb deze mensen ook al eens voorbij zien komen in Droomhuis Gezocht.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:24:46 #158
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_206486643
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 11:10 schreef lily het volgende:
Dat was het! Ik zat de hele tijd al te bedenken waar ik ze eerder eens gezien had.
https://www.npostart.nl/droomhuis-gezocht/06-11-2020/POW_04627014

[ Bericht 12% gewijzigd door golfer op 29-10-2022 11:41:28 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_206506828
Het laatste huis wat ze bekeken, staat nog steeds te koop, zag ik afgelopen week :D
pi_206512281
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 11:10 schreef lily het volgende:
Ze komen graag op de TV en blijkbaar ook geld zat, beetje saaie aflevering
pi_206512932
Vrij makkelijke verlopen emigratie, zo te zien. In de “hoe is het nu met” vertellen ze dat ze in het dorp nu ook een soort van camping exploiteren, aan huisbemiddeling doen en dat er Nederlandse vrienden in het dorp zijn komen wonen. Die nemen in no-time Föllinge over, lijkt het.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  donderdag 3 november 2022 @ 14:16:27 #162
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_206543843
Vanavond:

Renate en Bart verhuizen met twee dochters naar Zuid Frankrijk. Ze hebben grootse verbouwplannen, maar de Franse gemeente werkt niet mee, waardoor het nog maar de vraag is of ze vergunningen krijgen. Daarnaast zijn de twee puber dochters niet bepaald gelukkig met de hele emigratie.
Poef.....gone! ©golfer
pi_206544977
Klinkt als de bekende voorwaarden voor pech en ellende :P
  donderdag 3 november 2022 @ 21:40:55 #164
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_206550120
Arme meisjes. Eerst hun moeder verliezen en dan 3 jaar later met een nieuwe moeder emigreren naar Frankrijk.

Het pand is gelukkig geen bouwval.
Poef.....gone! ©golfer
pi_206550175
Vreselijke mensen. Kinderen meesleuren naar het buitenland, zonder enige ervaring de hotellerie in willen en dan erachter komen dat het tegenvalt. En de taal kent vooral zij nog totaal niet.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_206550227
Ah, ze gaan verhuizen want ze zijn precies daar gaan wonen waar weinig was waar ze van hielden.

Oké, dat die kinderen niet kunnen aarden door rottige klasgenoten, dat kun je niet voorspellen.
Maar dat je als ouders van stad en zee houdt… dat weet je toch al?

Wel fijn dat de meiden nu, met een beter taalbegrip, een nieuwe start kunnen maken.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 3 november 2022 @ 22:05:34 #167
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_206550431
Waar hebben ze al die tijd van geleefd?

En hebben ze ervaring met verslaafden, behalve dat hijzelf blijkbaar een ex-alcoholist is. Die overigens wel bij aankomst in Frankrijk champagne dronk?
Poef.....gone! ©golfer
pi_206550436
"Werken met mensen in herstel dat kunnen we"
Ehhhh hebben jullie daar ervaring mee?

Ik vind t allemaal maar heel vreemd gaan..

Arme meisjes. Weer verkassen.
In 4 jr tijd je moeder verliezen, verhuizen, je vader een nieuwe vriendin, emigreren en nog een keer verhuizen.
;(
pi_206558009
Wat een raar stel: ze gingen naar Frankrijk zonder het huis gezien te hebben. Ze kopen het pand zonder dat de vergunning er is (en of die überhaupt gegeven wordt weten ze niet).

Het doel was om gites te gaan verhuren en als je eenmaal een paar gasten hebt gehad in een hok waar je niet eens rechtop kan staan kom je er ineens achter dat je geen bedden wilt verschonen en ontbijt wilt regelen. Daar ben je dan al snel achter.

De 2 dochters konden totaal niet aarden in Frankrijk en miste alles wat los en vast zat en dan besluit je maar om 3 ex-renpaarden te gaan kopen. Beslis eerst wat je daar überhaupt als gezin gaat doen en schaf daarna pas dieren aan.

Van de schuur wilden ze 2 gites maken, maar daarvoor was een bestemmingswijziging nodig. Een procedure die in Nederland 2 jaar duurt zonder tegenslag. Alsof dat in Frankrijk in 3 maanden geregeld zou zijn. En tot slot nog boos worden op de burgemeester omdat de vergunning niet vergeven wordt.

En ja: niemand zit te wachten op een opvang voor verslaafden. Dus gek is het niet dat dat plan op weinig steun kon rekenen van de gemeente en de omgeving.
pi_206558294
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2022 18:36 schreef JanGroen het volgende:
Wat een raar stel: ze gingen naar Frankrijk zonder het huis gezien te hebben. Ze kopen het pand zonder dat de vergunning er is (en of die überhaupt gegeven wordt weten ze niet).

Het doel was om gites te gaan verhuren en als je eenmaal een paar gasten hebt gehad in een hok waar je niet eens rechtop kan staan kom je er ineens achter dat je geen bedden wilt verschonen en ontbijt wilt regelen. Daar ben je dan al snel achter.

De 2 dochters konden totaal niet aarden in Frankrijk en miste alles wat los en vast zat en dan besluit je maar om 3 ex-renpaarden te gaan kopen. Beslis eerst wat je daar überhaupt als gezin gaat doen en schaf daarna pas dieren aan.

Van de schuur wilden ze 2 gites maken, maar daarvoor was een bestemmingswijziging nodig. Een procedure die in Nederland 2 jaar duurt zonder tegenslag. Alsof dat in Frankrijk in 3 maanden geregeld zou zijn. En tot slot nog boos worden op de burgemeester omdat de vergunning niet vergeven wordt.

En ja: niemand zit te wachten op een opvang voor verslaafden. Dus gek is het niet dat dat plan op weinig steun kon rekenen van de gemeente en de omgeving.
En dat trouwen was ook zo belangrijk. Dat gaf de niet zo gastvrouw al snel aan. En ja hoor. Feestje (zonder drank) _O-
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  vrijdag 4 november 2022 @ 20:25:49 #171
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_206559384
quote:
Correctie: ze hadden het huis al 2x daarvoor bekeken, maar wisten een aantal zaken (zoals die lage plafonds ) niet meer.
Poef.....gone! ©golfer
pi_206573941
quote:

Oplossing is verhuizen naar ander deel van Frankrijk en iets vergelijkbaars opstarten, gelukkig was geld geen probleem.
pi_206576961

[ Bericht 100% gewijzigd door 4EverBlackEyed op 06-11-2022 14:58:27 ]
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_206629367
We gaan weer verder, nu in Italië *O*
pi_206629460
Dit is een gezin die redelijk in de slappe was zit zo te zien
pi_206630112
Een 2e al verhuurd appartement is totaal nog een bouwput en de groep toeristen is al onderweg-genot *O*

- Kale vloer
- geen elektra
- keuken nog niet af
- geen meubels
- niet geschilderd
- geen glas

:')

[ Bericht 1% gewijzigd door Dutch_view op 10-11-2022 21:26:50 ]
pi_206630347
Heerlijk *O*
pi_206630393
Gasten afbellen en onderbrengen ergens anders, dan heb je t wel erg bont gemaakt qua planning :o
pi_206630408
En ik dacht dat dit een saaie aflevering zou worden.
pi_206630437
Het zwembad kan wel mooi worden als ze het nog wat aankleden :D

man wordt emotioneel en houdt van de Polski's :@
  donderdag 10 november 2022 @ 21:53:34 #181
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_206630809
"De afgelopen 2 jaar waren interessant."
Dat is wel het understatement van het jaar. _O-
Poef.....gone! ©golfer
pi_206713692
Laatste aflevering alweer.
Om een alternatieve levenswijze te beginnen in Portugal is tot daar aan toe. Hoe primitief je ook je elektra en water moet verzorgen. Maar je 10 jarige zoon mee laten slepen in dit toch wel 'experiment' vind ik wel een dingetje. :N :X :%

Geen telefoon kunnen opladen want anders is er niet voldoende stroom om je lampje in de woonkamer aan te zetten savonds :')
Geen Portugees spreken, maar hé ik spreek wel wat woordjes Spaans. :')
pi_206713802
|:)
twitter
pi_206713823
quote:
Een originele poepdoos :o
pi_206713873
Off-grid leven... De koelkast is op 20 autominuten rijden bij vrienden :|W
Shit.. de kaas vergeten mee te nemen. Hup weer terug naar de koelkast en 40 minuten rijden
Dit gaat echt mijn verbazing te boven :o
  donderdag 17 november 2022 @ 21:43:19 #186
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_206714078
We beginnen nu net met terugkijken en ik heb nu al medelijden met dat jochie.
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 17 november 2022 @ 21:47:55 #187
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_206714157
Zoontje niet naar school dus niet de taal leren en geen sociale contacten met leeftijdsgenoten. :N
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 17 november 2022 @ 21:52:10 #188
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_206714226
Dat onzekere lachje van haar na elke zin erger ik mij ook aan.
Poef.....gone! ©golfer
pi_206714557
Hele bijzondere kijk op dingen.
In mijn ogen dan.
Triest ogend jongetje, die gepest werd op de NL school.
Tuurlijkn is het leven een leerschool! Maar OOK. Naast school!
pi_206720111
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 21:29 schreef Dutch_view het volgende:
Shit.. de kaas vergeten mee te nemen. Hup weer terug naar de koelkast en 40 minuten rijden
Ben nu terug aan het kijken.

‘Off grid leven is helemaal niet moeilijk! Als we de telefoon willen opladen dan gaan we even ergens heen waar stroom is’.

Ja joh, je bent echt zelfvoorzienend en losgekoppeld van de wereld :')
pi_206721514
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2022 21:52 schreef golfer het volgende:
Dat onzekere lachje van haar na elke zin erger ik mij ook aan.
Oh ik ergerde me er ook aan. Ik kan het niet zo goed plaatsen allemaal. We doen lekker hip maar toch is het allemaal kut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_206736645
En dan ook een fucking winkel in gaan waar je een dom kaarsen ding koopt en wat meer shit 8)7 Die je op een markt voor 25 ct. koopt
pi_206736700
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 18:03 schreef Soury het volgende:
En dan ook een fucking winkel in gaan waar je een dom kaarsen ding koopt en wat meer shit 8)7 Die je op een markt voor 25 ct. koopt
Minimalistisch leven jonguh *O*

Met haar lampje op elektriciteit die ze toch maar mee ging nemen uit Nederland ook al gaan ze daar (zo goed als) stroomloos :') Maar het maakt anders een leuk ornament :Y :'(
pi_206749343
quote:
Ik zie het vooral als teren op de zak van een ander
Andermans stroom en koeling gebruiken en er niets voor terug geven

Zullen ook wel geen verzekering hebben voor zorg

Wordt nog leuk als de auto kapot gaat
pi_206750722
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 16:48 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]

Ze geven een hoop liefde terug ;-)
pi_207506182
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 16:52 schreef Soury het volgende:

[..]
Oh ik ergerde me er ook aan. Ik kan het niet zo goed plaatsen allemaal. We doen lekker hip maar toch is het allemaal kut
Dat joch heeft inderdaad een gedragsprobleem, dan kun je de molen in Nederland in of je gevoel volgen. Zij kiezen voor het laatste, tja ik heb er wel respect voor. Zeker met de hoge huur en koop prijzen, het gebrek aan vrijheid en de tekorten in de zorg.

Bouw je eigen droom met je gebakje, maak hem gelukkig in je eigen situatie.
Ik snap het wel. Maar dat is niet mainstream.
En ik denk dat het voor hun wel werkt.
pi_207870460
Grafcamper
pi_207870532
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 19:34 schreef Pap89 het volgende:
Grafcamper
Waar kijk je het?
pi_208188869
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 16:48 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Ik zie het vooral als teren op de zak van een ander

Zullen ook wel geen verzekering hebben voor zorg

Wordt nog leuk als de auto kapot gaat
Als je in Portugal resident hebt dan heb je geen zorgverzekering nodig, het is wel handig maar zorg is gratis hier. Ik zou mensen wel aanraden om een zorgverzekering af te sluiten in verband met wachttijden.
pi_208188941
quote:
Een restaurant beginnen zonder de nodige papieren en vergunningen is ook niet al te handig. Portugal is toch wel het land van regels en vergunningen voor van alles. Er zijn hier ook markten die door buitenlanders worden georganiseerd en eens in de zoveel tijd komt de politie de papieren controleren, je kan namelijk niet zo maar op een markt gaan staan, je hebt een verkoopvergunning nodig. De boetes zijn redelijk hoog.

Als mensen eten willen verkopen dan heb je een professionele roestvrij stalen keuken nodig + nog wat andere papieren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')