Toen ze “opengingen” en de welness gingen opstarten zag je dat het aquarium leeg was (want inhoud verkocht).quote:Op donderdag 20 oktober 2022 20:33 schreef Dutch_view het volgende:
We zijn er weer![]()
Een hotel kopen in Oostenrijk voor 2 miljoen. Met wellness en aquarium
Nee dat is niet bepaald iets wat je bij wellness verwacht. Vieze groene ruiten van een leeggelopen aquariumquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 16:53 schreef lily het volgende:
[..]
Toen ze “opengingen” en de welness gingen opstarten zag je dat het aquarium leeg was (want inhoud verkocht).
Dat is toch ook geen gezicht. Zit je in een jacuzzi naar die vieze ruiten te kijken
Wel fijn om te zien hoe snel jonge kinderen zich aanpassen. Vrienden maken, de taal spreken.
Dat was het! Ik zat de hele tijd al te bedenken waar ik ze eerder eens gezien had.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 11:10 schreef lily het volgende:
Ik heb deze mensen ook al eens voorbij zien komen in Droomhuis Gezocht.
Ze komen graag op de TV en blijkbaar ook geld zat, beetje saaie afleveringquote:Op zaterdag 29 oktober 2022 11:10 schreef lily het volgende:
Ik heb deze mensen ook al eens voorbij zien komen in Droomhuis Gezocht.
En dat trouwen was ook zo belangrijk. Dat gaf de niet zo gastvrouw al snel aan. En ja hoor. Feestje (zonder drank)quote:Op vrijdag 4 november 2022 18:36 schreef JanGroen het volgende:
Wat een raar stel: ze gingen naar Frankrijk zonder het huis gezien te hebben. Ze kopen het pand zonder dat de vergunning er is (en of die überhaupt gegeven wordt weten ze niet).
Het doel was om gites te gaan verhuren en als je eenmaal een paar gasten hebt gehad in een hok waar je niet eens rechtop kan staan kom je er ineens achter dat je geen bedden wilt verschonen en ontbijt wilt regelen. Daar ben je dan al snel achter.
De 2 dochters konden totaal niet aarden in Frankrijk en miste alles wat los en vast zat en dan besluit je maar om 3 ex-renpaarden te gaan kopen. Beslis eerst wat je daar überhaupt als gezin gaat doen en schaf daarna pas dieren aan.
Van de schuur wilden ze 2 gites maken, maar daarvoor was een bestemmingswijziging nodig. Een procedure die in Nederland 2 jaar duurt zonder tegenslag. Alsof dat in Frankrijk in 3 maanden geregeld zou zijn. En tot slot nog boos worden op de burgemeester omdat de vergunning niet vergeven wordt.
En ja: niemand zit te wachten op een opvang voor verslaafden. Dus gek is het niet dat dat plan op weinig steun kon rekenen van de gemeente en de omgeving.
Correctie: ze hadden het huis al 2x daarvoor bekeken, maar wisten een aantal zaken (zoals die lage plafonds ) niet meer.quote:Op vrijdag 4 november 2022 18:36 schreef JanGroen het volgende:
Wat een raar stel: ze gingen naar Frankrijk zonder het huis gezien te hebben. Ze kopen het pand zonder dat de vergunning er is (en of die überhaupt gegeven wordt weten ze niet).
Oplossing is verhuizen naar ander deel van Frankrijk en iets vergelijkbaars opstarten, gelukkig was geld geen probleem.quote:Op vrijdag 4 november 2022 18:36 schreef JanGroen het volgende:
Het doel was om gites te gaan verhuren en als je eenmaal een paar gasten hebt gehad in een hok waar je niet eens rechtop kan staan kom je er ineens achter dat je geen bedden wilt verschonen en ontbijt wilt regelen. Daar ben je dan al snel achter.
De 2 dochters konden totaal niet aarden in Frankrijk en miste alles wat los en vast zat en dan besluit je maar om 3 ex-renpaarden te gaan kopen. Beslis eerst wat je daar überhaupt als gezin gaat doen en schaf daarna pas dieren aan.
Van de schuur wilden ze 2 gites maken, maar daarvoor was een bestemmingswijziging nodig. Een procedure die in Nederland 2 jaar duurt zonder tegenslag. Alsof dat in Frankrijk in 3 maanden geregeld zou zijn. En tot slot nog boos worden op de burgemeester omdat de vergunning niet vergeven wordt.
En ja: niemand zit te wachten op een opvang voor verslaafden. Dus gek is het niet dat dat plan op weinig steun kon rekenen van de gemeente en de omgeving.
Ben nu terug aan het kijken.quote:Op donderdag 17 november 2022 21:29 schreef Dutch_view het volgende:
Off-grid leven... De koelkast is op 20 autominuten rijden bij vrienden![]()
Shit.. de kaas vergeten mee te nemen. Hup weer terug naar de koelkast en 40 minuten rijden
Dit gaat echt mijn verbazing te boven
Oh ik ergerde me er ook aan. Ik kan het niet zo goed plaatsen allemaal. We doen lekker hip maar toch is het allemaal kutquote:Op donderdag 17 november 2022 21:52 schreef golfer het volgende:
Dat onzekere lachje van haar na elke zin erger ik mij ook aan.
Minimalistisch leven jonguhquote:Op zaterdag 19 november 2022 18:03 schreef Soury het volgende:
En dan ook een fucking winkel in gaan waar je een dom kaarsen ding koopt en wat meer shitDie je op een markt voor 25 ct. koopt
Ik zie het vooral als teren op de zak van een anderquote:Op donderdag 17 november 2022 21:29 schreef Dutch_view het volgende:
Shit.. de kaas vergeten mee te nemen. Hup weer terug naar de koelkast en 40 minuten rijden
Ze geven een hoop liefde terug ;-)quote:Op zondag 20 november 2022 16:48 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Andermans stroom en koeling gebruiken en er niets voor terug geven
Dat joch heeft inderdaad een gedragsprobleem, dan kun je de molen in Nederland in of je gevoel volgen. Zij kiezen voor het laatste, tja ik heb er wel respect voor. Zeker met de hoge huur en koop prijzen, het gebrek aan vrijheid en de tekorten in de zorg.quote:Op vrijdag 18 november 2022 16:52 schreef Soury het volgende:
[..]
Oh ik ergerde me er ook aan. Ik kan het niet zo goed plaatsen allemaal. We doen lekker hip maar toch is het allemaal kut
Waar kijk je het?quote:
Als je in Portugal resident hebt dan heb je geen zorgverzekering nodig, het is wel handig maar zorg is gratis hier. Ik zou mensen wel aanraden om een zorgverzekering af te sluiten in verband met wachttijden.quote:Op zondag 20 november 2022 16:48 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Ik zie het vooral als teren op de zak van een ander
Andermans stroom en koeling gebruiken en er niets voor terug geven
Zullen ook wel geen verzekering hebben voor zorg
Wordt nog leuk als de auto kapot gaat
Een restaurant beginnen zonder de nodige papieren en vergunningen is ook niet al te handig. Portugal is toch wel het land van regels en vergunningen voor van alles. Er zijn hier ook markten die door buitenlanders worden georganiseerd en eens in de zoveel tijd komt de politie de papieren controleren, je kan namelijk niet zo maar op een markt gaan staan, je hebt een verkoopvergunning nodig. De boetes zijn redelijk hoog.quote:Op donderdag 17 november 2022 21:29 schreef Dutch_view het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |