abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 maart 2022 @ 11:20:08 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_203919641
Beterschap voor de zieken! Hopelijk is het ergste geweest :)
disclaimer
pi_203921487
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 11:19 schreef Donna het volgende:

[..]
Oh dat hadden wij 2 weken terug. |:)
Hier ook waterpokken in huis. }:|
Vooralsnog alleen de dreumes sinds dinsdag, ben benieuwd wanneer kleuter volgt.

Beterschap allemaal!
  Moderator donderdag 3 maart 2022 @ 14:31:27 #53
382129 crew  Donna
pi_203922259
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 13:24 schreef Nolita het volgende:

[..]
Hier ook waterpokken in huis. }:|
Vooralsnog alleen de dreumes sinds dinsdag, ben benieuwd wanneer kleuter volgt.

Beterschap allemaal!
Er zat bij ons exact 1 week tussen. :')
  Moderator donderdag 3 maart 2022 @ 16:54:15 #54
447051 crew  Peejtur
pi_203924107
Hoe lang duurt zoiets? Het lijkt er iig op dat ze er geen last van hebben.
  donderdag 3 maart 2022 @ 17:06:54 #55
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_203924261
Vandaag dokter gebeld en fotos gestuurd. J had ook ineens een paar rode blaasjes rond zijn mond en een aantal op zijn hand en voet vandaag. En flinke uitslag op zijn billen ook.

Dokter zegt dat het hoogst waarschijnlijk hand voet mond ziekte is. Arme jongen! Lekker uitzieken dus!

Wat zacht voedsel gehaald, want die blaasjes in zijn mond doen hem zo zeer met eten en snachts!
  donderdag 3 maart 2022 @ 17:36:21 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_203924603
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2022 16:54 schreef Peejtur het volgende:
Kan verschillen, maar meestal iets van een weekje. Mijn dochter had het mild toen mijn jongste net geboren was, daarna kreeg mijn zoon het heel heftig, en tot slot kreeg de 4 weken oude baby het :')
disclaimer
  Moderator donderdag 3 maart 2022 @ 18:22:12 #57
382129 crew  Donna
pi_203925194
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2022 16:54 schreef Peejtur het volgende:
Hier een paar dagen blaasjes, maar die droogden al snel in. Stipte elke pok in met zinkzalf, dan drogen ze sneller in schijnt. Beide gelukkig geen jeuk gehad.
pi_203929985
Ik smeer/dep met zinkolie zoveel mogelijk pokjes idd. De hoeveelheid pokken valt me nog mee hier. Alleen in het luiergebied is het een echt maanlandschap. Echt top met poepluiers.
Ze heeft wel jeuk, krabt af en toe aan haar oor en vannacht lag ze een uurtje tussen ons in te kronkelen (niet huilen gelukkig). Toen maar een zetpil gegeven en in haar eigen bed gelegd, dat hielp. ^O^
  Moderator donderdag 3 maart 2022 @ 22:20:46 #59
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203930897
Gaan de waterpokken rond momenteel? Beterschap voor de zieken :*

Aapie had een paar dagen terug koorts en rode vlekjes op zijn lichaam. Ik dacht aan de zesde ziekte maar na twee dagen was de koorts weg en de vlekjes ook :?

Hij is nu druk aan het lopen. Eerst liep hij echt van stoel naar tafel en weer naar de bank, maar nu loopt hij hele stukken los. Wanneer zijn jullie aan de schoentjes gegaan en ze ook buiten laten lopen? Ik had hem laatst (gekregen) schoentjes aangedaan en buiten neergezet maar hij bleef gewoon stilstaan :D hij is sowieso nog niet echt van het buiten zijn, ik had hem in de zandbak gezet en hij bleef stokstijf zitten _O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator donderdag 3 maart 2022 @ 23:00:33 #60
382129 crew  Donna
pi_203931482
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 21:39 schreef Nolita het volgende:
Ik smeer/dep met zinkolie zoveel mogelijk pokjes idd. De hoeveelheid pokken valt me nog mee hier. Alleen in het luiergebied is het een echt maanlandschap. Echt top met poepluiers.
Ze heeft wel jeuk, krabt af en toe aan haar oor en vannacht lag ze een uurtje tussen ons in te kronkelen (niet huilen gelukkig). Toen maar een zetpil gegeven en in haar eigen bed gelegd, dat hielp. ^O^
Ohja in het oor idd. Dreumes zat zo in haar oor te poeren dat ik bang was dat ze ook nog oorontsteking had on top of the corona, kiezen en waterpokken, maar het bleken 3 waterpokken in haar oor te zijn. Ook zielig, maar gelukkig niet nog erger. Wel zetpil idd voor het slapen gaan.

De peuter vond een havermoutbad het einde, maar dreumes vond dat helemaal niks (gillen na de tijd) dus dat was ook snel klaar.

Waterpokken heerst hier in de regio ontzettend idd. :D
  Moderator donderdag 3 maart 2022 @ 23:02:48 #61
382129 crew  Donna
pi_203931515
A-tje heeft al een paar zachte zolen schoentjes versleten met buiten spelen, dus die heeft nu wat stevigere schoentjes gekregen die ik nog had van zus. Die heeft nooit maat 19 ( O+ ) gehad met echt lopen, dus waren nog puntgaaf.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 07:30:53 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_203932966
Hahaha jullie kinderen hebben al versleten schoenen en goud vertikt het met zijn 17 maanden nog steeds _O- luie vetklep.
Ik kreeg een Google memory van 6 jaar geleden waar ik mijn oudste met staartjes in door de kinderboerderij zag hobbelen, lastig voor te stellen dat ze exact even oud was als Goud nu :P
disclaimer
  vrijdag 4 maart 2022 @ 07:34:19 #63
149959 SQ
snelle trees
pi_203932985
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 22:20 schreef MaJo het volgende:
Gaan de waterpokken rond momenteel? Beterschap voor de zieken :*

Aapie had een paar dagen terug koorts en rode vlekjes op zijn lichaam. Ik dacht aan de zesde ziekte maar na twee dagen was de koorts weg en de vlekjes ook :?

Hij is nu druk aan het lopen. Eerst liep hij echt van stoel naar tafel en weer naar de bank, maar nu loopt hij hele stukken los. Wanneer zijn jullie aan de schoentjes gegaan en ze ook buiten laten lopen? Ik had hem laatst (gekregen) schoentjes aangedaan en buiten neergezet maar hij bleef gewoon stilstaan :D hij is sowieso nog niet echt van het buiten zijn, ik had hem in de zandbak gezet en hij bleef stokstijf zitten _O-
Ja niet ieder kind weet zich even goed raad met zand :D leuk dat hij zo enthousiast loopt nu O+
En beterschap aan alle pokkekindjes :*
disclaimer
  vrijdag 4 maart 2022 @ 08:52:00 #64
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_203933539
@MaJo Wij waren al vroeg buiten, maar J houdt er wel van om buiten zijn. Die wordt enorm chagerijnig als we twee dagen binnen zitten als het regent. Duurde wel twee weken om hem aan schoenen te wennen. Binnenshuis is hij altijd blootvoets geweest. Krijsen dat ie deed als ik zijn schoenen aan deed! :D Nu haalt hij zijn eigen schoenen als hij naar buiten wilt! Haha!
  vrijdag 4 maart 2022 @ 09:45:06 #65
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_203934019
Zusje kwam vanmorgen toen ze haar pyjama nog aan had al met haar jas en schoenen aanzetten :D Zelf lopen en buitenspelen is leven. In tegenstelling tot de peuter, die gister in de speeltuin aan mij vroeg waar hij “schoon kon zitten” :')
  Moderator vrijdag 4 maart 2022 @ 20:08:30 #66
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203942482
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 23:02 schreef Donna het volgende:
A-tje heeft al een paar zachte zolen schoentjes versleten met buiten spelen, dus die heeft nu wat stevigere schoentjes gekregen die ik nog had van zus. Die heeft nooit maat 19 ( O+ ) gehad met echt lopen, dus waren nog puntgaaf.
Wat klinkt dat zoet, lekker buiten spelen O+

Ik wil eigenlijk bij de schoenenwinkel zijn voetjes op laten meten en goede schoentjes kopen maar dan zou het wel fijn zijn als hij er ook mee gaat lopen _O-

quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 07:34 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja niet ieder kind weet zich even goed raad met zand :D leuk dat hij zo enthousiast loopt nu O+
En beterschap aan alle pokkekindjes :*
Vorig jaar heeft hij wel lekker zitten spelen op het strand, maar dat is ook wel weer een heel ander gevoel qua zand.

Het leverde wel een heerlijke foto op:

Hij heeft dus serieus 5 minuten zo gezeten _O-

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 08:52 schreef Bienelientjee het volgende:
@:Majo Wij waren al vroeg buiten, maar J houdt er wel van om buiten zijn. Die wordt enorm chagerijnig als we twee dagen binnen zitten als het regent. Duurde wel twee weken om hem aan schoenen te wennen. Binnenshuis is hij altijd blootvoets geweest. Krijsen dat ie deed als ik zijn schoenen aan deed! :D Nu haalt hij zijn eigen schoenen als hij naar buiten wilt! Haha!
Aapie lijkt op zijn ouders, wij zijn best huismussen :@ Ik had gehoopt met een kind wat meer gemotiveerd zou worden om naar buiten te gaan maar het boeit hem nog niks. Ik ga ervan uit dat dit nog wel gaat komen :)

Wat lief dat hij zelf zijn schoenen pakt! Ik denk dat we er maar een beetje mee moeten gaan oefenen binnen zodat hij er alvast aan went.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 09:45 schreef 1inamelon het volgende:
Zusje kwam vanmorgen toen ze haar pyjama nog aan had al met haar jas en schoenen aanzetten :D Zelf lopen en buitenspelen is leven. In tegenstelling tot de peuter, die gister in de speeltuin aan mij vroeg waar hij “schoon kon zitten” :')
Dat is wel heel cute O+ En ik moet lachen om je peuter, OCD? _O-

Aapie is toch (weer) ziek geworden -O- Hele hoge koorts en ontzettend zielig. Hij wil alleen maar op ons hangen, spelen wil hij niet. Af en toe even lopen maar verder vooral heel veel aandacht. Hij wilde ook niet slapen, alleen op mij. Nu ligt ie op bed, hopelijk slaapt ie lekker en voelt ie zich morgen weer wat beter.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_203943975
Hier krijgen we te horen dat sinds ze kan lopen ze wel een minder leuk kind is geworden. :9

Als in; meid met een plan. Wie haar tegen probeert te houden..... }:|
pi_203945374
Ah beterschap aan de ziekenboeg :*.

Hier wordt ook veel gelopen (nja, meer gerend eigenlijk)
en naar buiten gaan vindt ze heel leuk. En hier pakt ze inderdaad ook regelmatig haar schoenen uit de kast die ze dan zelf aan wil doen om naar buiten te gaan :P. Schoentjes zijn nog niet versleten maar ze is er wel bijna uitgegroeid dus wij moeten binnenkort ook maar even langs de schoenenwinkel :Y.
pi_203945424
Ze is trouwens wel extreem ongeduldig/wordt snel boos als iets niet lukt. Ze wilde laatst iets uit de la pakken waar ze net niet bij kon, trekt ze de halve la uit z’n fatsoen, begint ze keihard te schreeuwen en bijt ze in de zijkant van de la :{ . Is dat normaal? :')
pi_203947785
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 22:10 schreef Smart_ass het volgende:
Ze is trouwens wel extreem ongeduldig/wordt snel boos als iets niet lukt. Ze wilde laatst iets uit de la pakken waar ze net niet bij kon, trekt ze de halve la uit z’n fatsoen, begint ze keihard te schreeuwen en bijt ze in de zijkant van de la :{ . Is dat normaal? :')
Jep, ze is nu 21 maanden en het wordt nu ietsiepietsie minder voor mijn idee maar de laatste maanden ontzettend ongeduldig en snel boos wanneer je niet precies doet wat zij in gedachten heeft. Dan is het schreeuwen, huilen en op de grond stampen en als ik haar niet kan afleiden dan kan ze zo boos blijven, dan blijft ze er in hangen. Meestal lukt het wel om haar af te leiden gelukkig en dan is het snel over.
pi_203948394
Fijn dat het herkenbaar is (of nja, niet fijn natuurlijk, maar dan heb ik gelukkig geen uitzonderlijk kind :P). Afleiding werkt hier gelukkig ook wel :Y. Hopelijk wordt het snel beter bij jullie!
pi_203948772
Ja hoop ook dat wanneer ze gaat praten dit ook minder wordt omdat ze zich beter duidelijk kan maken. Nu weet ik meestal wel waarom ze boos is maar soms heb ik echt geen idee.
  Moderator zaterdag 5 maart 2022 @ 18:04:05 #73
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203955671
Aapie is echt ontzettend zielig vandaag. Inmiddels 40 graden koorts en hij wil alleen maar op ons hangen. Hij maakt echt zielige geluidjes ook, het arme ding ;(
pi_203959839
Beterschap @MaJo voor Aapie. :*

Poffertje is eindelijk aan de beterende hand maar kan nog steeds niet op vol volume huilen. Vinden mijn oren niet zo erg. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:19:59 #75
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203960842
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 22:10 schreef Smart_ass het volgende:
Kinderen van een jaar zijn echt slecht in emotieregulatie }:| . Hier krijgt Barry de beer er regelmatig van langs als Colin z'n vinger niet in het stopcontact krijgt bijvoorbeeld.

Volgens mij hebben wij wel geluk: Colin is bijzonder snel afgeleid dus zijn tantrums zijn doorgaans van korte duur.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')