Hier ook waterpokken in huis.quote:
Er zat bij ons exact 1 week tussen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:24 schreef Nolita het volgende:
[..]
Hier ook waterpokken in huis.
Vooralsnog alleen de dreumes sinds dinsdag, ben benieuwd wanneer kleuter volgt.
Beterschap allemaal!
Kan verschillen, maar meestal iets van een weekje. Mijn dochter had het mild toen mijn jongste net geboren was, daarna kreeg mijn zoon het heel heftig, en tot slot kreeg de 4 weken oude baby hetquote:Op donderdag 3 maart 2022 16:54 schreef Peejtur het volgende:
Hoe lang duurt zoiets? Het lijkt er iig op dat ze er geen last van hebben.
Hier een paar dagen blaasjes, maar die droogden al snel in. Stipte elke pok in met zinkzalf, dan drogen ze sneller in schijnt. Beide gelukkig geen jeuk gehad.quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:54 schreef Peejtur het volgende:
Hoe lang duurt zoiets? Het lijkt er iig op dat ze er geen last van hebben.
Ohja in het oor idd. Dreumes zat zo in haar oor te poeren dat ik bang was dat ze ook nog oorontsteking had on top of the corona, kiezen en waterpokken, maar het bleken 3 waterpokken in haar oor te zijn. Ook zielig, maar gelukkig niet nog erger. Wel zetpil idd voor het slapen gaan.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:39 schreef Nolita het volgende:
Ik smeer/dep met zinkolie zoveel mogelijk pokjes idd. De hoeveelheid pokken valt me nog mee hier. Alleen in het luiergebied is het een echt maanlandschap. Echt top met poepluiers.
Ze heeft wel jeuk, krabt af en toe aan haar oor en vannacht lag ze een uurtje tussen ons in te kronkelen (niet huilen gelukkig). Toen maar een zetpil gegeven en in haar eigen bed gelegd, dat hielp.
Ja niet ieder kind weet zich even goed raad met zandquote:Op donderdag 3 maart 2022 22:20 schreef MaJo het volgende:
Gaan de waterpokken rond momenteel? Beterschap voor de zieken
Aapie had een paar dagen terug koorts en rode vlekjes op zijn lichaam. Ik dacht aan de zesde ziekte maar na twee dagen was de koorts weg en de vlekjes ook
Hij is nu druk aan het lopen. Eerst liep hij echt van stoel naar tafel en weer naar de bank, maar nu loopt hij hele stukken los. Wanneer zijn jullie aan de schoentjes gegaan en ze ook buiten laten lopen? Ik had hem laatst (gekregen) schoentjes aangedaan en buiten neergezet maar hij bleef gewoon stilstaanhij is sowieso nog niet echt van het buiten zijn, ik had hem in de zandbak gezet en hij bleef stokstijf zitten
Wat klinkt dat zoet, lekker buiten spelenquote:Op donderdag 3 maart 2022 23:02 schreef Donna het volgende:
A-tje heeft al een paar zachte zolen schoentjes versleten met buiten spelen, dus die heeft nu wat stevigere schoentjes gekregen die ik nog had van zus. Die heeft nooit maat 19 () gehad met echt lopen, dus waren nog puntgaaf.
Vorig jaar heeft hij wel lekker zitten spelen op het strand, maar dat is ook wel weer een heel ander gevoel qua zand.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 07:34 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja niet ieder kind weet zich even goed raad met zandleuk dat hij zo enthousiast loopt nu
En beterschap aan alle pokkekindjes
Aapie lijkt op zijn ouders, wij zijn best huismussenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 08:52 schreef Bienelientjee het volgende:
@:Majo Wij waren al vroeg buiten, maar J houdt er wel van om buiten zijn. Die wordt enorm chagerijnig als we twee dagen binnen zitten als het regent. Duurde wel twee weken om hem aan schoenen te wennen. Binnenshuis is hij altijd blootvoets geweest. Krijsen dat ie deed als ik zijn schoenen aan deed!Nu haalt hij zijn eigen schoenen als hij naar buiten wilt! Haha!
Dat is wel heel cutequote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:45 schreef 1inamelon het volgende:
Zusje kwam vanmorgen toen ze haar pyjama nog aan had al met haar jas en schoenen aanzettenZelf lopen en buitenspelen is leven. In tegenstelling tot de peuter, die gister in de speeltuin aan mij vroeg waar hij “schoon kon zitten”
Jep, ze is nu 21 maanden en het wordt nu ietsiepietsie minder voor mijn idee maar de laatste maanden ontzettend ongeduldig en snel boos wanneer je niet precies doet wat zij in gedachten heeft. Dan is het schreeuwen, huilen en op de grond stampen en als ik haar niet kan afleiden dan kan ze zo boos blijven, dan blijft ze er in hangen. Meestal lukt het wel om haar af te leiden gelukkig en dan is het snel over.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:10 schreef Smart_ass het volgende:
Ze is trouwens wel extreem ongeduldig/wordt snel boos als iets niet lukt. Ze wilde laatst iets uit de la pakken waar ze net niet bij kon, trekt ze de halve la uit z’n fatsoen, begint ze keihard te schreeuwen en bijt ze in de zijkant van de la. Is dat normaal?
Kinderen van een jaar zijn echt slecht in emotieregulatiequote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:10 schreef Smart_ass het volgende:
Ze is trouwens wel extreem ongeduldig/wordt snel boos als iets niet lukt. Ze wilde laatst iets uit de la pakken waar ze net niet bij kon, trekt ze de halve la uit z’n fatsoen, begint ze keihard te schreeuwen en bijt ze in de zijkant van de la. Is dat normaal?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |