abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_205127098
Apart, ja. Zulke veranderingen zonder overleg.

Bij ons is het nog niet zo spannend. Het lange wachten kan beginnen. Keuken rond, badkamer bijna rond, ronde 2 meerwerk staat klaar. Maar die is dan ook erg simpel, want dingen als trappen en deuren laten we niet zoveel mee doen. Ze delen in de groep soms foto's van de grond, maar dat is dan ook letterlijk wat het is, grond. :D

De dubbele lasten zijn nu wel begonnen, maar vielen ons gelukkig nu nog erg mee.
  donderdag 23 juni 2022 @ 11:38:41 #202
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_205127142
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2022 09:53 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Geen seconde over nagedacht. Onze directe buren laten stucen, wij niet. Ik weet ook dat er best wat mensen dingen zelf gaan doen en de opleveringen liggen nogal uit elkaar, de eerste huizen zijn opgeleverd en de laatste zijn waarschijnlijk eind oktober aan de beurt.
Voor schuttingen hadden ze dat in de eerdere fase wel gedaan, en nu werd er ook een poging gedaan, ik geloof dat wij de enige bewoners zijn die geen schutting willen maar gewoon de aangeplante hagen laten staan, dus dat gaat verder een beetje langs me heen.
Zijn je buren het daar mee eens dan?

De warmtepomp en boilervat zijn een mooie grote kollos op zolder ja :Y Bij ons is het ook niet in een technische ruimte.

En kopersbegeleiders zijn in elk project net zo slecht zo te lezen -O- Bij ons wisselde de persoon halverwege en die nieuwe had persoonlijke omstandigheden en toen was er helemaal niks of niemand meer waar nog contact mee viel te leggen }:|
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_205127245
Het project wordt met hagen rondom een bouwblok als erfafscheiding opgeleverd, dus daar lijkt me geen discussie over te voeren. Voor het grootste deel staan de hagen rondom ons perceel langs een pad, dus dat zal niemand sowieso niemand boeien. Tussen ons en de anderen onder de tweekapper wordt vanuit het project geen erfafscheiding geleverd, dus dat gaat in overleg, zij willen de tuin graag goed afsluiten vanwege hun huisdieren, dus daar werken we dan aan mee, zijn heel aardige mensen en het is een beetje geven en nemen, ze weten al dat wij van het groen zijn, de buuf had al bedacht dat ze hun overtollige haagjes van de achterzijde wel aan ons zou geven.
pi_205127288
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 11:31 schreef Myraela het volgende:
Apart, ja. Zulke veranderingen zonder overleg.

Bij ons is het nog niet zo spannend. Het lange wachten kan beginnen. Keuken rond, badkamer bijna rond, ronde 2 meerwerk staat klaar. Maar die is dan ook erg simpel, want dingen als trappen en deuren laten we niet zoveel mee doen. Ze delen in de groep soms foto's van de grond, maar dat is dan ook letterlijk wat het is, grond. :D

De dubbele lasten zijn nu wel begonnen, maar vielen ons gelukkig nu nog erg mee.
Ja, qua dubbele lasten is het heel verschillend hoe de hypotheekbank met de rentevergoeding van het nieuwbouwdepot omgaat. Wij betalen vanaf het begin, dus nu al anderhalf jaar, elke maand de volle mep en de rentevergoeding wordt in het depot er bij gestort. Depot begint nu een beetje leeg te raken, volgens mij zijn er nog 2 termijnen te gaan.

Onze keuken werd dinsdag ingemeten en omdat er die dag verder toch geen werkzaamheden in onze woning waren mochten we van de uitvoerder de hele dag in het huis blijven. Na een halve ochtend waren we er wel klaar mee, maar het was echt relaxed om gewoon rustig in het huis te zijn.
pi_205133527
Jeetje zeg, dat van die warmtepomp is wel echt slordig! En dat ze er dan ook zo nonchalant over doen vind ik wel weer typisch.

Ze weten toch wel dat je er uiteindelijk niks mee gaat doen.

Hoe ,iet zo'n geval er uit?
pi_205134292
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 05:50 schreef dodoria het volgende:
Jeetje zeg, dat van die warmtepomp is wel echt slordig! En dat ze er dan ook zo nonchalant over doen vind ik wel weer typisch.

Ze weten toch wel dat je er uiteindelijk niks mee gaat doen.

Hoe ,iet zo'n geval er uit?
De kopersbegeleider was niet blij dat die monteur dat zonder overleg had gedaan, ik vind het vooral vreemd dat ik het bij meerdere huizen heb gezien en dat het kennelijk ook bij de bouwer niet opgevallen is.

Het is een enorm gevaarte, google maar op Mitsubishi Ecodan 200 liter
  vrijdag 24 juni 2022 @ 10:25:32 #207
62913 Blik
The one and Only!
pi_205134686
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 09:30 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
De kopersbegeleider was niet blij dat die monteur dat zonder overleg had gedaan, ik vind het vooral vreemd dat ik het bij meerdere huizen heb gezien en dat het kennelijk ook bij de bouwer niet opgevallen is.

Het is een enorm gevaarte, google maar op Mitsubishi Ecodan 200 liter
Het is dan ook niet alleen een warmtepomp, maar ook een boiler. Dat warme water moet ergens vandaan komen natuurlijk.
pi_205134826
Ik lees net in de technische omschrijving van de volgende fase dat zij wel vloerkoeling en vooral ook een thermostaat per kamer krijgen, wij krijgen alleen maar 1 thermostaat in de woonkamer.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 11:23:18 #209
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_205135252
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 10:40 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik lees net in de technische omschrijving van de volgende fase dat zij wel vloerkoeling en vooral ook een thermostaat per kamer krijgen, wij krijgen alleen maar 1 thermostaat in de woonkamer.
Hier moest je extra betalen per verdieping.
De bewoners die dat gedaan hebben zijn er niet super enthousiast over.

Je kan op de verdeler ook aanvoer dicht draaien of één lus op een kamer dicht draaien. Werkt voor mijn warmbloedige kind goed.
Moet je wel de tekening hebben van de vloerverwarming.

En krijgt de nieuwere fase dan een bodem warmtepomp waar jij een L/W hebt?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_205135692
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 11:23 schreef laziness het volgende:

[..]
Hier moest je extra betalen per verdieping.
De bewoners die dat gedaan hebben zijn er niet super enthousiast over.

Je kan op de verdeler ook aanvoer dicht draaien of één lus op een kamer dicht draaien. Werkt voor mijn warmbloedige kind goed.
Moet je wel de tekening hebben van de vloerverwarming.

En krijgt de nieuwere fase dan een bodem warmtepomp waar jij een L/W hebt?
Nee, zij krijgen ook gewoon een L/W waterpomp. Ik ga inderdaad lussen dichtdraaien, we hebben tekeningen. Voor onze slaapkamer vind ik dat geen probleem, die staat dan permanent dicht, maar ik vind het een beetje jammer dat de werkkamer van mijn man niet apart te regelen is, want hij werkt wel veel thuis, maar die ruimte hoeft in de weekenden en in bijvoorbeeld de tweeweekse kerstvakantie eigenlijk niet verwarmd te worden.
pi_205135954
Het gaat echt enorm snel zeg 😃 zou t eerst Q1 volgend jaar worden (makelaar:”reken maar gewoon op februari/maart”), zei de opzichter tijdens de kijkdag van t kan wel eens november worden, werd 2 weken terug duidelijk dat t waarschijnlijk oktober wordt. Moeten dus rap ons eigen huis in de verkoop gaan zetten en bv kijken naar vloeren voor het nieuwe huis.

Ik twijfel nog wat handig is qua muren:
Stucen en saucen
Of
Glasvliesbehang en saucen?

Ik wil het behang en saucen wel zelf doen, stucen heb ik nog nooit gedaan maar ik wil sowieso nog een stuk muur stucen om daar dan een soort van boekenkast in te laten maken.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_205136049
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 10:40 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik lees net in de technische omschrijving van de volgende fase dat zij wel vloerkoeling en vooral ook een thermostaat per kamer krijgen, wij krijgen alleen maar 1 thermostaat in de woonkamer.
Welk waarborgfonds heb je?

SWK stelt zoneregeling met een thermostaat per ruimte verplicht. Woningborg niet bijvoorbeeld. Wettelijk hoeft het ook niet. Als je bouwer bij SWK is aangesloten dan moet je het alsnog kunnen krijgen.
pi_205136083
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 12:53 schreef ArnosL het volgende:

[..]
Welk waarborgfonds heb je?

SWK stelt zoneregeling met een thermostaat per ruimte verplicht. Woningborg niet bijvoorbeeld. Wettelijk hoeft het ook niet. Als je bouwer bij SWK is aangesloten dan moet je het alsnog kunnen krijgen.
Ah, dank voor de info. We hebben Woningborg
pi_205136126
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 12:43 schreef kalinhos het volgende:
Het gaat echt enorm snel zeg 😃 zou t eerst Q1 volgend jaar worden (makelaar:”reken maar gewoon op februari/maart”), zei de opzichter tijdens de kijkdag van t kan wel eens november worden, werd 2 weken terug duidelijk dat t waarschijnlijk oktober wordt. Moeten dus rap ons eigen huis in de verkoop gaan zetten en bv kijken naar vloeren voor het nieuwe huis.

Ik twijfel nog wat handig is qua muren:
Stucen en saucen
Of
Glasvliesbehang en saucen?

Ik wil het behang en saucen wel zelf doen, stucen heb ik nog nooit gedaan maar ik wil sowieso nog een stuk muur stucen om daar dan een soort van boekenkast in te laten maken.
Wow, da’s schrikken, je moet opeens in actie schieten, maar ook wel fijn natuurlijk.
Wij laten de muren die geverfd worden eerst met renovlies beplakken en dan doet de schilder er een mooi kleurtje op. De muren worden behangklaar opgeleverd. Boven komt er behang, dat doet de schilder ook, we gaan niks zelf doen
pi_205146984
Heeft iemand hier ervaring met de opleveringskeuring vanuit de Vereniging eigen huis?
pi_205150343
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 16:06 schreef jesseax het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de opleveringskeuring vanuit de Vereniging eigen huis?
Nope, maar wij gaan die ook inschakelen tzt
  zondag 26 juni 2022 @ 10:15:41 #217
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_205152126
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 22:38 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Nope, maar wij gaan die ook inschakelen tzt
Wij helaas hele slechte ervaring (was wel al in 2009). Man was alles behalve onpartijdig, kwam al binnen met hey Piet, lang niet gezien en ga zo maar verder. Hij kwam op een stuk of 8 opleverpunten, wij zelf op meer dan 20. Hebben uiteindelijk ook niet hoeven betalen voor de keuring.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_205152210
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 10:15 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Wij helaas hele slechte ervaring (was wel al in 2009). Man was alles behalve onpartijdig, kwam al binnen met hey Piet, lang niet gezien en ga zo maar verder. Hij kwam op een stuk of 8 opleverpunten, wij zelf op meer dan 20. Hebben uiteindelijk ook niet hoeven betalen voor de keuring.
Oh wat vreselijk zeg. Ik heb zelf wel oog voor details, maar verder geen bouwkundige kennis, dus we hebben echt wel een deskundige nodig.
pi_205152802
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 10:15 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Wij helaas hele slechte ervaring (was wel al in 2009). Man was alles behalve onpartijdig, kwam al binnen met hey Piet, lang niet gezien en ga zo maar verder. Hij kwam op een stuk of 8 opleverpunten, wij zelf op meer dan 20. Hebben uiteindelijk ook niet hoeven betalen voor de keuring.
Dat is ook lekker dan, mocht je zelf niet op die 20 punten gekomen zijn was de schadepost natuurlijk veel groter dan de kosten van de keuring.

Mijn idee was om mijn schoonvader een inspectie te laten doen, die heeft namelijk een goed oog daarvoor maar ook daarnaast een keuring te laten uitvoeren door VvE. Heb er zelf nauwelijks verstand van en hoor om mij heen dat er eigenlijk altijd wel iets gevonden wordt. Van verkeerd kitwerk tot een raam wat er helemaal niet hoort te zitten. Wat ging er bij jullie zoal mis?
pi_205152867
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 16:06 schreef jesseax het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de opleveringskeuring vanuit de Vereniging eigen huis?
Zelf niet, een familielid wel en daar was ik bij. Hij lette op heel veel zaken die ons niet opgevallen waren, bijv de onderkant van de douchedeur was niet geverfd en een vochtrisico daardoor.
En hij heeft ook dingen getest met ventilatie, verwarming. Daar hadden wij met een oplevering in een warme maand ook niet op gelet.
En hij had wat praktische zaken over hoe we de zolder die afgetimmerd was met donkergroene platen relatief makkelijk wit konden krijgen. En vooral ook veel uitleg over zaken waar we rekening mee moesten houden.

Het is al wel jaren geleden, dus alle punten weet ik niet meer. Maar het was de uitgave in elk geval waard.
  zondag 26 juni 2022 @ 12:19:16 #221
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_205152967
Hier ook prima ervaring met iemand van Vereniging Eigen Huis.
Gaf ons nog wat uitleg over de verschillende systemen en waar in de toekomst op te blijven letten.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_205153250
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 11:56 schreef jesseax het volgende:

[..]
Dat is ook lekker dan, mocht je zelf niet op die 20 punten gekomen zijn was de schadepost natuurlijk veel groter dan de kosten van de keuring.

Mijn idee was om mijn schoonvader een inspectie te laten doen, die heeft namelijk een goed oog daarvoor maar ook daarnaast een keuring te laten uitvoeren door VvE. Heb er zelf nauwelijks verstand van en hoor om mij heen dat er eigenlijk altijd wel iets gevonden wordt. Van verkeerd kitwerk tot een raam wat er helemaal niet hoort te zitten. Wat ging er bij jullie zoal mis?
Krijgen jullie wel een vooroplevering? Wij alleen de definitieve oplevering en we hadden dus vorige week het enige kijkmoment van de hele bouw.
pi_205153276
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2022 12:49 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Krijgen jullie wel een vooroplevering? Wij alleen de definitieve oplevering en we hadden dus vorige week het enige kijkmoment van de hele bouw.
Ja een voorschouw en om de ~6 weken een kijkmiddag waarbij de bouwer de voortgang doorneemt.
pi_205153451
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 12:52 schreef jesseax het volgende:

[..]
Ja een voorschouw en om de ~6 weken een kijkmiddag waarbij de bouwer de voortgang doorneemt.
Dan lekker je schoonvader meenemen naar de voorschouw. Wel fijn dat je regelmatig een kijkje kunt nemen, wij moesten het doen met illegale foto’s van de buuf totdat de boel echt op slot ging en dus vorige week zo goed mogelijk dingen proberen te signaleren. Zo blij dat we na het inmeten van de keuken nog een tijd in het huis mochten blijven (op voorstel van de uitvoerder) zo kregen we een beetje gevoel voor de ruimtes
pi_205187531
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2022 12:49 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Krijgen jullie wel een vooroplevering? Wij alleen de definitieve oplevering en we hadden dus vorige week het enige kijkmoment van de hele bouw.
Hoe zit dat dan? Is de woning op dit moment nog van de ontwikkelaar?
pi_205187592
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 09:30 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
De kopersbegeleider was niet blij dat die monteur dat zonder overleg had gedaan, ik vind het vooral vreemd dat ik het bij meerdere huizen heb gezien en dat het kennelijk ook bij de bouwer niet opgevallen is.

Het is een enorm gevaarte, google maar op Mitsubishi Ecodan 200 liter
Ik heb m even gegoogled. Wij hebben er ook zo een, maar die zit ingebouwd in een soort kast. Zou je zoiets kunnen doen, of is dat door de verkeerde lokatie nu net niet handig?

Op zich zouden ze je wel een vergoeding schuldig zijn als ze het huis in anders opleveren als was overeengekomen, alleen denk ik niet dat het veel zou zijn, als je al zin zou hebben om dat gevecht aan te gaan.
pi_205192283


Vlag hangt!
Met een meidenkwartet
pi_205241616
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 19:07 schreef Cathmar het volgende:

[ link | afbeelding ]

Vlag hangt!
Ik kan de foto niet zien, is het af?
pi_205357889
Goede (niet zo goede) morgen nieuwbouwers,

Hoe kijken we tegen dit nieuws aan? Of zitten hier vooral mazzelaars waarbij de overdracht recent al heeft plaatsgevonden of voor oktober gaat plaatsvinden? :P Bij mij ligt momenteel net de dekvloer en het begint erop te lijken dat ik straks een paar jaar hypotheek mag gaan betalen voor een huis waar ik niet in kan wonen omdat het niet afgebouwd mag worden.

https://nos.nl/artikel/24(...)te-stikstofuitspraak
pi_205357894
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 10:41 schreef Kalgoorlie het volgende:
Goede (niet zo goede) morgen nieuwbouwers,

Hoe kijken we tegen dit nieuws aan?

https://nos.nl/artikel/24(...)te-stikstofuitspraak
Heeft voor ons geen enkele invloed
  zaterdag 16 juli 2022 @ 10:44:37 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205357908
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 02:24 schreef dodoria het volgende:

[..]
Ik kan de foto niet zien, is het af?
De vlag wordt uitgestoken als het hoogste punt bereikt is ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 16 juli 2022 @ 10:44:48 #232
62913 Blik
The one and Only!
pi_205357909
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 10:41 schreef Kalgoorlie het volgende:
Goede (niet zo goede) morgen nieuwbouwers,

Hoe kijken we tegen dit nieuws aan? Of zitten hier vooral mazzelaars waarbij de overdracht recent al heeft plaatsgevonden? :P Bij mij ligt momenteel net de dekvloer en het begint erop te lijken dat ik straks een paar jaar hypotheek mag gaan betalen voor een huis waar ik niet in kan wonen omdat het niet afgebouwd mag worden.

https://nos.nl/artikel/24(...)te-stikstofuitspraak
Denk dat dit eerder gaat gelden voor projecten waar nog gebouwd moet gaan worden en grondoverdracht nog niet is geweest.
pi_205357914
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 10:44 schreef Blik het volgende:

[..]
Denk dat dit eerder gaat gelden voor projecten waar nog gebouwd moet gaan worden en grondoverdracht nog niet is geweest.
Dat hoop ik ook maar ik vraag het me af. Dit land kennende smijten ze je gewoon voor de bus en leggen ze per oktober direct de hele boel stil om vervolgens maanden, misschien zelfs jaren te polderen en vervolgens tot een oplossing puur op papier te komen.
pi_205357937
We hadden afgelopen week een borrel van de ontwikkelaar, volgens mij kwamen ze er opeens achter dat ze nooit meer wat hadden georganiseerd voor de kopers waarbij het feestelijke startmoment niet door kon gaan vanwege coronamaatregelen. Driekwart van de nieuwe bewoners woont er al. Maar goed, was leuk om even wat mensen in het echt te zien en vantevoren hebben we even gegluurd bij ons huis. Beneden zagen we stucwerk, vensterbanken en de nutsaansluitingen in de meterkast. Komende week worden er nog 2 huizen opgeleverd en dan gaan ze half september weer verder met opleveren.
  zaterdag 16 juli 2022 @ 10:53:57 #235
62913 Blik
The one and Only!
pi_205357966
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 10:45 schreef Kalgoorlie het volgende:

[..]
Dat hoop ik ook maar ik vraag het me af. Dit land kennende smijten ze je gewoon voor de bus en leggen ze per oktober direct de hele boel stil om vervolgens maanden, misschien zelfs jaren te polderen en vervolgens tot een oplossing puur op papier te komen.
Dat zal allemaal wel meevallen, de soep wordt nooit zo heet gegeten als dienwordt opgedient
pi_205488321
Hoe gaat het bij iedereen? Is er nog enige voortgang voor de bouwvak?
Bij ons zit de isolatie er nu in en de buitenkant is bijna helemaal af. Nu het binnenwerk nog.
Ik ben maar eens begonnen met dingen als gordijnen en lampen.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 11:30:00 #237
62913 Blik
The one and Only!
pi_205488345
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 11:27 schreef dodoria het volgende:
Hoe gaat het bij iedereen? Is er nog enige voortgang voor de bouwvak?
Bij ons zit de isolatie er nu in en de buitenkant is bijna helemaal af. Nu het binnenwerk nog.
Ik ben maar eens begonnen met dingen als gordijnen en lampen.
Begane grondvloer gereed, na de bouwvak gaan ze denk ik snel beginnen met opbouwen. Hoop op oplevering einde Q1 of begin Q2 van 2023.
pi_205580482
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 11:27 schreef dodoria het volgende:
Hoe gaat het bij iedereen? Is er nog enige voortgang voor de bouwvak?
Bij ons zit de isolatie er nu in en de buitenkant is bijna helemaal af. Nu het binnenwerk nog.
Ik ben maar eens begonnen met dingen als gordijnen en lampen.
Ik moet zeggen dat het hier behoorlijk rap gaat. Natuurlijk is de ruwbouw ook de fase waarin je het meeste resultaat ziet.
• storten fundering halverwege mei
• beganegrond vloer begin juni
• eerste verdiepingsvloer halvewege juni
• Tweede verdiepignsvloer eind juni
• dak week 31 direct na de bouwvak

Ze werken wel netjes efficient volgens mij, het dak zit er nog niet op maar ze zijn al wel begonnen met metselen op de beganegrond. Bij ons gaf de makelaar destijds aan dat ons huis in het voorjaar 2023 gereed zou zijn, aannemer heeft het nu al over begin 2023. Hopelijk blijft dat ook zo ;-)
pi_205580917
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 11:27 schreef dodoria het volgende:
Hoe gaat het bij iedereen? Is er nog enige voortgang voor de bouwvak?
Bij ons zit de isolatie er nu in en de buitenkant is bijna helemaal af. Nu het binnenwerk nog.
Ik ben maar eens begonnen met dingen als gordijnen en lampen.
Dak zit erop, dakpannen ook en de gevels zijn bijna klaar. De bakstenen geveld zijn af maar de 1e etage wordt hout, dat komt na de bouwvak.
Heb intussen mijn huis verkocht (onder voorbehoud etc) en vanwege de gunstige verkoopprijs zijn we nu aan het kijken of we een glazen dakkapel gelijk bij oplevering willen, dus ben nu maar contact aan het zoeken met de aannemer of hij iets van tekeningen of wat heeft zodat niet gelijk mn halve dak instort als de dakkapel geplaatst wordt :P
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_205605637
Dak zit er bij ons ook op! Verder is het waterdicht. Nog geen kozijnen, maar alles dicht gezet met plastic dus er kan geen water meer in.

Buiten is de bovenste etage helemaal al gestuct. Onderste laag zijn bakstenen, die zijn pas over een maand leverbaar. Een ander gedeelte van het huis wordt bekleed me panelen/pannen/of hoe het ook heet. Daar zijn ze mee bezig.

Binnen zijn alle stutten weg en kan ik de ruimtes nu beter inschatten. Leidingen zitten er in. Eerste week na de bouwvak gaan de leidingen voor de vloerverwarming/koeling er in. En daarna kan het snel gaan met de binnenmuren etc. Oplevering zeggen ze nog november, maar heb daar zelf niet zo'n vertrouwen in. Dat is nl incl keuken, badkamers, vloeren, plinten en alles. Ik ga zelf uit van voor kerst. Dan valt het uiteindelijk (hopelijk) mee.

Tuinontwerp wordt nu gemaakt. Daar ben ik wel heel benieuwd naar! We gaan dat in fases uit (laten) voeren dus een goed plan is van belang om uiteindelijk een mooie tuin te krijgen met vooral de juiste verhoudingen. Zodra het ontwerp af is ga ik eens kijken naar bestrating. Dat wordt een restpartij ergens, maar moet eerst weten hoeveel m2 ik nodig heb.
Achtertuin is 230m2. Voortuin net zoveel. Aan de voorkant komen: oprit, 2 parkeerplekken, de enorme trampoline en verder voorlopig denk ik alleen gras.
Met een meidenkwartet
  donderdag 11 augustus 2022 @ 10:07:19 #241
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205605902
Even een ouderwetse TVP - wij staan aan de vooravond van onze oplevering dus zal even eea plaatsen als ik tijd heb
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205606038
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 10:07 schreef Scorpie het volgende:
Even een ouderwetse TVP - wij staan aan de vooravond van onze oplevering dus zal even eea plaatsen als ik tijd heb
Spannend, en leuk! Succes!
Met een meidenkwartet
pi_205606660
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 10:07 schreef Scorpie het volgende:
Even een ouderwetse TVP - wij staan aan de vooravond van onze oplevering dus zal even eea plaatsen als ik tijd heb
Ja leuk
pi_205722883
Zo, bouwvak is hier achter de rug, dat ze maar snel verdergaan met het afmaken van ons huis. Heb net offertes opgevraagd bij verhuizers. Verder ben ik bezig om de inhoud van de kasten een beetje aan het nalopen om te kijken wat er sowieso weg kan, Symph mag zich binnenkort met de inhoud van de schuur bezig gaan houden
  woensdag 31 augustus 2022 @ 14:22:05 #245
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205802181
Zo, eindelijk tijd om eens ons huis te plaatsen hier en de vorderingen die we hebben gemaakt.

Laten we beginnen met de plattegrond en de algemene karakteristieken.

Het is een hoekhuis in een nieuwbouwwijk in de Randstad, 3 verdiepingen in totaal met een totale woonoppervlakte van 210m2 op een kaveloppervlakte van ongeveer 290m2 met de achtertuin op het zuiden.

De bouwstijl is elegant, tikkeltje klassiek maar met moderne elementen.
Het huis heeft 6 slaapkamers, 4 op de 1e verdieping en 2 op de zolder.

Indeling 1e verdieping: slaapkamer 1 & 3 zijn de slaapkamers voor de kinderen, kamer 2 gaat mijn thuiskantoor worden terwijl kamer 4 het washok & logeerkamer gaat worden.

Wij gaan op zolder slapen waar we proberen een loft-omgeving te maken met een aparte badkamer en slaapkamer voor onszelf.

Aangezien de kinderen nu nog jong zijn lijkt het misschien een tikkeltje overkill, maar als de kinderen straks ouder zijn dan hebben wij de gehele zolder als onze eigen verdieping terwijl de kinderen op de 1e verdieping een badkamer en hun eigen slaapkamers & chill-room gaan hebben.

Plattegronden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oplevering:
De oplevering stond oorspronkelijk voor Q2 dit jaar, maar zoals zoveel projecten is het uitgesteld en staat de oplevering nu gepland voor october. We laten het huis min of meer casco opleveren en hebben een aannemer ingehuurd die na oplevering nog 6 weken nodig gaat hebben om al onze wensen uit te voeren.

Wat moet er nog gedaan worden?
- Dakkapel plaatsen
- Extra zonnepanelen
- 2 badkamers plaatsen
- Keuken plaatsen
- Vloeren
- Wanden sauzen & afmaken
- Plafond met verlichting volgens het verlichtingsplan
- Leidingwerk & electriciteit voor de keuken/badkamer/woonkamer etc
- Airconditioning op zolder & begane grond

Alles op uitzondering van de keuken en de tuin wordt gedaan door de aannemer, wat best een project is dus :)

Interieur & Aankleding
Aangezien we hier best wel ons droomhuis van willen maken hebben we een interieurstylist in de arm genomen, die voor ons een kleurenpalet, een lichtplan & een interieurplan heeft gemaakt, voor de begane grond en zolder.

Hieronder wat plaatjes van het plan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We hebben er nog veel meer maar dit geeft wel een beetje een indruk denk ik.

Keuken
De keuken hebben we al in december vorig jaar uitgezocht, wat achteraf best een goede zet blijkt te zijn gezien de levertijden, de oplopende kosten en de kleine wijzigingen die we gaandeweg nog wilden doen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De keuken zelf is een Tristar keuken, het fijne daaraan is dat het een Nederlandse firma is en dat een hoop zaken nog op maat gemaakt kunnen worden. Zo zijn de kasten in de kastenwand netjes uitgelijnd zodat er 4 naast elkaar passen, terwijl dat bij een "standaard" keukenmerk al gauw 3x60 zou zijn, waarmee we dus een hoop ruimte zouden verliezen.

Badkamer
Zoals gezegd hebben we 2 badkamers in het huis; de 1e is de "standaard" badkamer met een inloopdouche en een recht-toe-recht-aan meubel en spiegel, en de 2e badkamer is een grote badkamer met inloopdouche, apart toilet en een bad. Dit wordt denk ik ons pronkstuk van het huis; het is groot en ruimtelijk opgezet en geeft door een schuifdeur echt het "hotel/loft" gevoel voor ons.

Plaatjes:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tuin
We zijn ook maar gelijk de tuin in orde gaan maken (dit was dus al in maart 2022)
We wilden een veranda en een schuur in de achtertuin hebben, en van daaruit kwam het volgende plan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zonnepanelen
Vanuit de bouw komen er maar een schamele 2 panelen in het dak. We pakken gelijk de kans om het hele dak vol te leggen aangezien het dak sowieso open gaat voor de dakkapel.
Het legplan gaat nu uit van 19 panelen in totaal maar we hebben nog meer ruimte, dus ik verwacht zelf dat het er 23-24 gaan worden. Dat zou voldoende moeten zijn in deze tijd om de kosten behoorlijk te drukken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In dit plan zit de dakkapel nog teveel naar rechts, maar hij komt uiteindelijk gecentreerd waardoor we aan beide zijden een paneel kunnen leggen. Ook gaan we op het zijgebouwtje en op de opbouw beneden panelen bijleggen.

Kosten
Het werd al vaker gezegd tegen me maar nu pas realiseer ik me hoeveel de kosten zijn voor het aankleden van een nieuwbouwhuis. Wat komt er veel bij kijken, en ook veel min of meer verborgen kosten die opeens om je oren vliegen.

In de spoiler een ruwe breakdown:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig valt dit nog ruim binnen onze begroting, maar het gaat wel hard. Zeker omdat we ervoor gekozen hebben onze huidige woning aan te houden hebben we geen overwaarde die we mee kunnen nemen, dus alles moet uit spaargeld en overige bezittingen komen. We zullen wel weer even moeten sparen hierna _O-

We hopen er voor einde dit jaar in te zitten, als alles volgens plan verloopt moet dat lukken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Scorpie op 31-08-2022 17:48:20 ]
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator woensdag 31 augustus 2022 @ 14:25:52 #246
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205802234
quote:
7s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 14:22 schreef Scorpie het volgende:
Zo, eindelijk tijd om eens ons huis te plaatsen hier en de vorderingen die we hebben gemaakt.

Laten we beginnen met de plattegrond en de algemene karakteristieken.

Het is een hoekhuis in een nieuwbouwwijk in de Randstad, 3 verdiepingen in totaal met een totale woonoppervlakte van 210m2 op een kaveloppervlakte van ongeveer 290m2 met de achtertuin op het zuiden.

De bouwstijl is elegant, tikkeltje klassiek maar met moderne elementen.
Het huis heeft 6 slaapkamers, 4 op de 1e verdieping en 2 op de zolder.

Indeling 1e verdieping: slaapkamer 1 & 3 zijn de slaapkamers voor de kinderen, kamer 2 gaat mijn thuiskantoor worden terwijl kamer 4 het washok & logeerkamer gaat worden.

Wij gaan op zolder slapen waar we proberen een loft-omgeving te maken met een aparte badkamer en slaapkamer voor onszelf.

Aangezien de kinderen nu nog jong zijn lijkt het misschien een tikkeltje overkill, maar als de kinderen straks ouder zijn dan hebben wij de gehele zolder als onze eigen verdieping terwijl de kinderen op de 1e verdieping een badkamer en hun eigen slaapkamers & chill-room gaan hebben.

Plattegronden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oplevering:
De oplevering stond oorspronkelijk voor Q2 dit jaar, maar zoals zoveel projecten is het uitgesteld en staat de oplevering nu gepland voor october. We laten het huis min of meer casco opleveren en hebben een aannemer ingehuurd die na oplevering nog 6 weken nodig gaat hebben om al onze wensen uit te voeren.

Wat moet er nog gedaan worden?
- Dakkapel plaatsen
- Extra zonnepanelen
- 2 badkamers plaatsen
- Keuken plaatsen
- Vloeren
- Wanden sauzen & afmaken
- Plafond met verlichting volgens het verlichtingsplan
- Leidingwerk & electriciteit voor de keuken/badkamer/woonkamer etc
- Airconditioning op zolder & begane grond

Alles op uitzondering van de keuken wordt gedaan door de aannemer, wat best een project is dus :)

Interieur & Aankleding
Aangezien we hier best wel ons droomhuis van willen maken hebben we een interieurstylist in de arm genomen, die voor ons een kleurenpalet, een lichtplan & een interieurplan heeft gemaakt, voor de begane grond en zolder.

Hieronder wat plaatjes van het plan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We hebben er nog veel meer maar dit geeft wel een beetje een indruk denk ik.

Keuken
De keuken hebben we al in december vorig jaar uitgezocht, wat achteraf best een goede zet blijkt te zijn gezien de levertijden, de oplopende kosten en de kleine wijzigingen die we gaandeweg nog wilden doen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De keuken zelf is een Tristar keuken, het fijne daaraan is dat het een Nederlandse firma is en dat een hoop zaken nog op maat gemaakt kunnen worden. Zo zijn de kasten in de kastenwand netjes uitgelijnd zodat er 4 naast elkaar passen, terwijl dat bij een "standaard" keukenmerk al gauw 3x60 zou zijn, waarmee we dus een hoop ruimte zouden verliezen.

Badkamer
Zoals gezegd hebben we 2 badkamers in het huis; de 1e is de "standaard" badkamer met een inloopdouche en een recht-toe-recht-aan meubel en spiegel, en de 2e badkamer is een grote badkamer met inloopdouche, apart toilet en een bad. Dit wordt denk ik ons pronkstuk van het huis; het is groot en ruimtelijk opgezet en geeft door een schuifdeur echt het "hotel/loft" gevoel voor ons.

Plaatjes:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tuin
We zijn ook maar gelijk de tuin in orde gaan maken (dit was dus al in maart 2022)
We wilden een veranda en een schuur in de achtertuin hebben, en van daaruit kwam het volgende plan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zonnepanelen
Vanuit de bouw komen er maar een schamele 2 panelen in het dak. We pakken gelijk de kans om het hele dak vol te leggen aangezien het dak sowieso open gaat voor de dakkapel.
Het legplan gaat nu uit van 19 panelen in totaal maar we hebben nog meer ruimte, dus ik verwacht zelf dat het er 23-24 gaan worden. Dat zou voldoende moeten zijn in deze tijd om de kosten behoorlijk te drukken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In dit plan zit de dakkapel nog teveel naar rechts, maar hij komt uiteindelijk gecentreerd waardoor we aan beide zijden een paneel kunnen leggen.

Kosten
Het werd al vaker gezegd tegen me maar nu pas realiseer ik me hoeveel de kosten zijn voor het aankleden van een nieuwbouwhuis. Wat komt er veel bij kijken, en ook veel min of meer verborgen kosten die opeens om je oren vliegen.

In de spoiler een ruwe breakdown:

[spoiler]
Arbeidskosten:
Aannemer: 100.000 - 110.000

Materiaalkosten:
Dakkapel: 12.500
Keuken: 40.000
Tuin: 42.500
Badkamers & Toiletten: 32.000
Vloeren: 32.000
Interieur: 20.000-30.000
Verlichting: 15.000
Gordijnen & Zonneweringen: 8000

Totale kosten: 290.000 euro
[spoiler]

Gelukkig valt dit nog ruim binnen onze begroting, maar het gaat wel hard. Zeker omdat we ervoor gekozen hebben onze huidige woning aan te houden hebben we geen overwaarde die we mee kunnen nemen, dus alles moet uit spaargeld en overige bezittingen komen. We zullen wel weer even moeten sparen hierna _O-

We hopen er voor einde dit jaar in te zitten, als alles volgens plan verloopt moet dat lukken.
_O_
Breitling - Instruments for Professionals
pi_205803514
Zo, da’s een serieus huis zeg, wat een enorme leefruimte. Leuk plan ook voor de zolder
  woensdag 31 augustus 2022 @ 17:20:02 #248
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205804132
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 16:08 schreef Doedezemaar het volgende:
Zo, da’s een serieus huis zeg, wat een enorme leefruimte. Leuk plan ook voor de zolder
L

De zolder gaat wel echt onze eye-catcher zijn denken we.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 31 augustus 2022 @ 17:34:20 #249
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205804259
Is die eerste plattegrond afbeelding nou de gespiegelde van de buren?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 31 augustus 2022 @ 17:48:55 #250
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205804387
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 17:34 schreef Leandra het volgende:
Is die eerste plattegrond afbeelding nou de gespiegelde van de buren?
Ja klopt, want dat was de enige waar ze de optie voor de uitbouw in getekend hadden :')

Mijn vrouw raakt er nog steeds van in de war iedere keer als we deze tekening moeten gebruiken _O-
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')