Een anderhalve meter lange matje die aan je deur gelegd wordt waar achter die zeikneuzen gaan staan om duidelijk te maken dat ze niet te dicht voor je neus staan. Komen zo betrouwbaarder over enzo. "Wij volgen de regels!"quote:Op zaterdag 12 februari 2022 16:40 schreef HansCojona het volgende:
Wat is een colportagemat? Ik ken wel de haagse mat.
[ afbeelding ]
Iedereen moet een hobby hebbenquote:Op zaterdag 12 februari 2022 17:02 schreef Cockwhale het volgende:
Je ma gaat ook de deuren langs om haar kokosmat te verkopen.
Weet ik.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 17:08 schreef ToT het volgende:
[..]
Een anderhalve meter lange matje die aan je deur gelegd wordt waar achter die zeikneuzen gaan staan om duidelijk te maken dat ze niet te dicht voor je neus staan. Komen zo betrouwbaarder over enzo. "Wij volgen de regels!"
En dan ben je sneller geneigd toch even naar zo iemand te luisteren i.p.v. de deur gelijk weer dicht te pleuren, want hij heeft wel al die moeite gedaan ongevraagd dat kutmatje voor je deur neer te leggen.
quote:Op zaterdag 12 februari 2022 19:41 schreef Werkman het volgende:
[..]
Weet ik.
Die gasten hebben cursus gehad om mensen aan de praat te houden en te voorkomen dat de deur dicht gedaan wordt.
Ook als ze je aanspreken in de winkelstraat weten ze je nieuwsgierig te maken.
Maar als je dat weet prik je er ook makkelijk doorheen en zijn ze stomverbaasd als hun toneelstukje heen zin heeft.
Altijd wel mooi.
Jammer dat ik dan nooit dat smoelwerk kan zien als ik de deur dicht gooi.
Wel eens gezien van iemand die een cam bij de voordeur heeft, de reactie van zo'n gast is onbetaalbaar! Staat daar een partij dom te kijken en in zichzelf te vloeken en te mopperen en dan dat ze opgefokt die mat weer op moeten rollen l!
Ik ben niet zo modern maar ik ben hier wel voor te vinden denk ik.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 19:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik heb ook een Ring deurbel, maar ik doe altijd gewoon open i.p.v. dat ik op zo'n schermpje ga kijken. Zelfs bij dit soort types. Ben niet zo onbeschoft wat dat betreft!
quote:Op zaterdag 12 februari 2022 19:49 schreef Werkman het volgende:
[..]
Ik ben niet zo modern maar ik ben hier wel voor te vinden denk ik.
Ik vind het wel mooi om te zien dat die gasten te horen krijgen dat ze op moeten tyfen zonder dat ze iemand te zien krijgen.
Doet me denken aan dat ik, als er werd aangebeld op het woonpaleis, altijd kon gluren vanaf mijn kamer wie het was. En als het iemand was waar ik niet op zit te wachten dan doe ik alsof ik niet thuis ben.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 19:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik heb ook een Ring deurbel, maar ik doe altijd gewoon open i.p.v. dat ik op zo'n schermpje ga kijken. Zelfs bij dit soort types. Ben niet zo onbeschoft wat dat betreft!
Ik krijg ook wel eens spontane bezoekjes van mijn maties en kennissen.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 22:15 schreef Linkesoep het volgende:
Open gewoon niet man, je weet toch wel wie langskomen mochten vrinden je bezoeken?
Ja goed, maar jij komt uit A-dam. Dan heb je een excuus.quote:Op zondag 13 februari 2022 09:00 schreef damsco het volgende:
Ik durf nooit nee te zeggen. Daardoor zit ik sinds deze maand vast aan:
- lidmaatschap wereldnatuurfonds
- aspirant lid van jehova getuigen
- diverse betalingen aan goede doelen zoals hersenstichting en long fonds
- diverse diensten afgenomen waaronder een alarmsysteem (en heb er al twee) en tafeltje dekje kant en klaar maaltijden
De lijst loopt maar op.
Je hoort het accent al alleen kijkend naar het plaatje.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 16:40 schreef HansCojona het volgende:
Wat is een colportagemat? Ik ken wel de haagse mat.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 13 februari 2022 08:47 schreef Bitlord het volgende:
Bestel deze en plak hem boven je bel. Klaar met alle ongein. Het is hier gegaan van 1x in 3 dagen lastigvallen naar nooit meer.
Investeer die paar euro je krijgt het dubbel en dwars in woongenot en rust terug.
https://www.neesticker.co(...)een-verkopers-zwart/
[ afbeelding ]
Nee zeggen kun je leren hoor.quote:Op zondag 13 februari 2022 09:00 schreef damsco het volgende:
Ik durf nooit nee te zeggen. Daardoor zit ik sinds deze maand vast aan:
- lidmaatschap wereldnatuurfonds
- aspirant lid van jehova getuigen
- diverse betalingen aan goede doelen zoals hersenstichting en long fonds
- diverse diensten afgenomen waaronder een alarmsysteem (en heb er al twee) en tafeltje dekje kant en klaar maaltijden
De lijst loopt maar op.
Waar blijft het Tiels nieuwsquote:Op zaterdag 12 februari 2022 16:28 schreef Werkman het volgende:
Het zonnetje schijnt, druk aan het stoffen en ruimen thuis, bellen ze om de haverklap aan met mondkapje en colportagemat.
Mijn antwoord, "inderdaad, mooie mooie mat jongen maar ik ik heb er al één (of: past niet bij mijn interieur!) rol maar snel weer op!"
Om vervolgens de deur dicht te smijten.
Tyf op met je gezeik in het weekend!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |