abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203619110
Gisteren deed ik de vaatwasser open terwijl het programma nog draaide. Normaal gesproken geen probleem. Je doet de bak weer dicht en het programma gaat door waar het gebleven was. Ik drukte nu echter de vaatwasser uit (foutje) en deed toen de bak dicht.

Nog steeds geen probleem zou je denken. Gewoon de vaatwasser weer aan drukken en het zal wel weer lukken, maar tot mijn verbazing gaat de vaatwasser opeens helemaal niet meer aan. Er gebeurt niets, geen lampjes die gaan branden, geen geluid, geen enkele reactie. Alles blijft zwart. Alsof de stroom eraf is... of alsof het ding kapot is.

Als ik zoek op internet zou het aan een aantal zaken kunnen liggen:

• de stekker zit er niet in --> Gecheckt en is niet het geval. Er zit ook gewoon stroom op.
• zekering probleem --> alle zekeringen staan aan. Heb ook een paar minuten de stroom eraf gehaald via de stoppenkast in de hoop het te resetten, maar helaas tot zover geen effect.
• Vaatwasser staat niet waterpas --> Lijkt me geen optie.
• Een uitgestelde programmastart staat aan --> lijkt me onwaarschijnlijk. Hij zat midden in het programma en dan zou er toch wel een signaaltje moeten zijn

• Een sensortje (warmte/vocht?) is blijven hangen in een verkeerde stand--> lijkt me een mogelijke optie aangezien het plots stopte tijdens het programma toen hij natuurlijk in de volle draai zat, maar hoe check (of fix) ik dat?
• Hij is gewoon kapot, kaduk, stuk. Het is een oud Zanussi van de vorige bewoner dus dit kan natuurlijk best het geval zijn. Verder nooit echt problemen mee gehad.

Het betreft een Zanussi ZDT111. Ik heb ook in de gebruikershandleiding gezocht, maar daar staat weinig nuttigs in. Volgende stap is het bellen van een monteur, maar voordat ik dat doe, hoop ik dat hier iemand is met een gouden tip om nog zelf te kunnen checken :7 Iemand een idee?
pi_203619410
Ik heb het toestel uiteindelijk dan toch aan de praat gekregen door de 2de en 3de knop ingedrukt te houden voor enkele seconden

Van internet
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_203619447
staat er wat onderin de vaatwasser? Is het filter schoon?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203620303
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:51 schreef halfway het volgende:
Ik heb het toestel uiteindelijk dan toch aan de praat gekregen door de 2de en 3de knop ingedrukt te houden voor enkele seconden

Van internet
Heb het geprobeerd, maar helaas geen effect. Heb ook andere mogelijke knoppencombinaties geprobeerd maar ook zonder succes. Wel bedankt voor de tip ^O^
pi_203620390
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
staat er wat onderin de vaatwasser? Is het filter schoon?
Het filter was redelijk goed schoon (en sinds een paar minuten weer helemaal schoon). Er staat nu nog wel een klein laagje water in de vaatwasser. Enig idee waar het door komt en wat zou kunnen helpen?
pi_203620615
Haal eens voor een uurtje de stekker uit het stopcontact en probeer daarna weer eens opnieuw.

En ja, het is elektronica dus het kan kapot gaan opeens. Er kan ook nog intern een zekering door zijn gegaan.
pi_203625057
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 20:53 schreef Alex_Jef het volgende:

[..]
Het filter was redelijk goed schoon (en sinds een paar minuten weer helemaal schoon). Er staat nu nog wel een klein laagje water in de vaatwasser. Enig idee waar het door komt en wat zou kunnen helpen?
je pomp doet het niet meer. Het kan zijn dat die simpel kan worden gemaakt of hij moet worden vervangen.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203626654
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 21:14 schreef qajariaq het volgende:
Haal eens voor een uurtje de stekker uit het stopcontact en probeer daarna weer eens opnieuw.

En ja, het is elektronica dus het kan kapot gaan opeens. Er kan ook nog intern een zekering door zijn gegaan.
Poging gedaan, maar helaas. Wel bedankt!
pi_203626659
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 09:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
je pomp doet het niet meer. Het kan zijn dat die simpel kan worden gemaakt of hij moet worden vervangen.
Toch maar die monteur gaan bellen dan.
pi_203626915
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 09:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
:N

Als dat het was, zouden er nog wel gewoon lampjes moeten branden.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_203627170
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 11:30 schreef r_one het volgende:

[..]
:N

Als dat het was, zouden er nog wel gewoon lampjes moeten branden.
dat hoeft niet, dat heb ik uit ervaring...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')