abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 februari 2022 @ 11:08:55 #1
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203611504
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.

• Framblij89: "Beer" 14 februari
• Monsterd: “E.” 9 maart
• Aure: Otis, 15 maart
• Tink89: Spruit, 18 maart
• Kwakz0r: Pep, 19 maart
• Mango91: Fox, 22 mei
• Djenuziz: Kyra, 22 juni
• Flav: S., 20 juli
• Komkommerschijfje: F., 16 augustus
• BellaaElisa: A, 4 september
• Rebubbled: Elvie, 8 september
• Mahra: Titi, 1 oktober
• douche-eendje: Anna, 7 oktober
• _Lily_: J, 10 oktober
• LauriLynne: Purk, 15 oktober
• TheGirlNextDoor: Bambi, 7 november
• Takkie88: kuiken, half november
• Eponine: "R" begin januari

[ Bericht 4% gewijzigd door MaJo op 01-03-2022 12:08:56 ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 11 februari 2022 @ 11:09:29 #2
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203611515
Oeps, ik gooide hem dicht en had dat even niet door.

Hier verder! Ik heb nog een maand en een week een baby. Echt jongens, stop de tijd. Nu.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_203611887
Ja, mijn baby is over vijf dagen een half jaar oud... Hoe dan? 😱

Misschien de OP nog even updaten, Tink? December en januari en een stukje februari kunnen weg. :D En er zijn nog wel verse baby's!
  vrijdag 11 februari 2022 @ 11:51:07 #4
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203612180
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 11:36 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ja, mijn baby is over vijf dagen een half jaar oud... Hoe dan? 😱

Misschien de OP nog even updaten, Tink? December en januari en een stukje februari kunnen weg. :D En er zijn nog wel verse baby's!
Ik heb niet de tijd om terug te zoeken wie de verse baby's heeft, maar als mensen in de op willen: geef een gil en ik regel het :D
pi_203612382
Ja hou op hoor. Die van mijn kletst hele verhalen in onverstaanbaar gekir. Heerlijk O+ .
pi_203612441
Leuk een meet! Midden van het land is voor mij prima. Woon niet zo ver van utrecht.

Ik lees mee maar kom niet altijd toe aan reageren.

Hier gisteravond voor het eerst verhoging en een piepbaby. Slechte macht met veel wakker, maar lijkt nu wel beter te gaan. Klopt af!
pi_203612523
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 11:51 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik heb niet de tijd om terug te zoeken wie de verse baby's heeft, maar als mensen in de op willen: geef een gil en ik regel het :D
Doe mij maar in de OP met dochter, begin januari :s)
  vrijdag 11 februari 2022 @ 12:12:27 #8
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203612548
Nu al twee nachten zonder nachtvoeding gedaan *O* Ze is wel alsnog regelmatig wakker, maar we helpen haar gewoon steeds weer in slaap tot het tijd is om op te staan. Wel slopend voor onze nachtrust, maar hopelijk plukken we hier op den duur wel de vruchten van. En dan over een maandje ofzo maar eens kijken of ze ook 's nachts naar d'r eigen kamer gaat. Nu slaapt ze daar overdag wel (en dat gaat ook steeds beter), maar 's nachts nog bij ons.

En volgende week gaat ze uit logeren, voor het eerst! :o
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_203614387
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 12:12 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Nu al twee nachten zonder nachtvoeding gedaan *O* Ze is wel alsnog regelmatig wakker, maar we helpen haar gewoon steeds weer in slaap tot het tijd is om op te staan. Wel slopend voor onze nachtrust, maar hopelijk plukken we hier op den duur wel de vruchten van. En dan over een maandje ofzo maar eens kijken of ze ook 's nachts naar d'r eigen kamer gaat. Nu slaapt ze daar overdag wel (en dat gaat ook steeds beter), maar 's nachts nog bij ons.

Misschien een gekke vraag maar waarom het ten koste van je nachtrust laten gaan?
Met net 3 maanden is het nog heel natuurlijk om voor een nachtvoeding te komen.

L. slaapt soms al een hele week de nachten door maar kan gerust daarna ook weer een hele week wel een nachtvoeding nodig hebben. Als ze wakker wordt ‘s nachts slaapt ze na een voeding snel weer verder. Ik zou mezelf meer kwellen als ik haar zonder te voeden weer in slaap probeer te krijgen :P
  vrijdag 11 februari 2022 @ 13:37:39 #10
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203614516
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 13:31 schreef Takkie88 het volgende:

[..]
Misschien een gekke vraag maar waarom het ten koste van je nachtrust laten gaan?
Met net 3 maanden is het nog heel natuurlijk om voor een nachtvoeding te komen.

L. slaapt soms al een hele week de nachten door maar kan gerust daarna ook weer een hele week wel een nachtvoeding nodig hebben. Als ze wakker wordt ‘s nachts slaapt ze na een voeding snel weer verder. Ik zou mezelf meer kwellen als ik haar zonder te voeden weer in slaap probeer te krijgen :P
Omdat het CB zei dat dat kon :o
En het is ook niet dat ze huilt. Ze wordt gewoon elke anderhalf uur ongeveer even wakker, maakt dan allemaal geluidjes en daar word ik wakker van. Eerder deed ik dan, zonder dat ze signalen gaf, wel gewoon een flesje ergens halverwege (rond 3/4 uur meestal), waarvan ze ook meestal minimaal dronk (hooguit 80cc). Maar volgens CB is dat niet meer nodig, tenzij ze wel echt hongersignalen geeft. En dat heeft ze dus de afgelopen twee nachten niet gedaan (ook omdat we nu overdag meer in de fles geven, van 150+5 naar 180+6). Maar wel elke anderhalf uur wakker, zoals eerder ook. Dus in die zin gaat het met onze nachtrust al wel beter, omdat we er niet meer uit hoeven en haar gewoon vanuit bed weer in slaap helpen.
|| justdiggit.org ||
pi_203615791
Ik heb geen ervaring met FV, maar nachtvoedingen bij BV zijn heel normaal - volgens mij zelfs tot en met anderhalf jaar oud, en daarna kan het ook nog zo zijn dat je dreumes het wil (om weer in slaap te kunnen komen). Het is even een flink half uur werk en F. wil daarvoor altijd een schone luier, maar daarna kunnen we vaak nog wel tukken samen. En net als vannacht, als ze 10 uur achter elkaar heeft geslapen en daarna niet meer wil, ach. :D Ik ben al zo blij dat mijn baby 's nachts maar 1x komt. Het is echt op een hand te tellen dat het 2x is, en vaak is er dan wat aan de hand (tandjes die verder doorkomen, verkouden).
pi_203618265
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 08:41 schreef Komkommerschijfje het volgende: [..] Ik heb er op de middelbare school gezeten. :D Leuk dorp, vooral de weg naar de C1000 werd vaak befietst. :D
Hoe oud ben je :D ik heb daar ook op gezeten.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_203618923
Wij proberen nu ook de nachtvoeding af te bouwen. Mijn baby is bijna 10 kilo (8,5 maand). Overdag krijgt hij 3 flessen kv en om 10 uur nog bv, dus hij krijgt genoeg haha.

Afgelopen week ging het niet zo lekker overdag, maar plots kwamen er vier tandjes door. We staan nu alweer op 8 in totaal! En sinds drie dagen slaapt hij op zijn buik, hij lijkt beter te slapen, dus prima.
pi_203618976
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 12:12 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

Met drie maanden al zonder nachtvoeding :o ? Dat heb ik echt nog nooit eerder gehoord. Ik zou ook niet weten waarom je dat perse zou willen ( ja nachtrust, dat snap ik, maar dat is gewoon een utopie met een baby :+ ) is het echt in het belang van je kindje om het zo te doen vraag ik me af.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_203619291
Mijn oudste had na pakweg een maand geen nachtvoedingen meer. Hij bleef gewoon slapen als we hem toch een fles gaven en ik vond het zonde om telkens weg te gooien (kv dus). Er zijn zeker wel kinderen die zonder kunnen en waarbij het geen toegevoegde waarde heeft om ze (proberen) wakker te maken voor een voeding die ze niet drinken. Maar dat is mijn ervaring met de oudste. Jongste zit vooralsnog op twee voedingen per nacht, maar goed die is bijna 6 weken en was met geboorte al een kg lichter dan oudste was, wat wellicht ook verschil maakt (geen idee verder maar oudste had wat meer reserves dan jongste, denk ik dan maar).
pi_203619688
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 18:17 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Hoe oud ben je :D ik heb daar ook op gezeten.
27. 😅
pi_203621003
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 11:51 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Mijnes mag er ook wel in. W. Begin februari :)
pi_203621055
Ik kom me langzaamaan melden met W. :W We hebben een heerlijke kraamweek achter de rug en ze doet het erg goed tot nu toe! Ik zal me een dezer dagen eens een beetje inlezen hier :P
  vrijdag 11 februari 2022 @ 22:05:35 #19
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203621466
Mijn baby voldeed rond 3 maanden makkelijk aan de doorslaapnorm (5 uur aaneengesloten is dat toch?), hij haalde soms zelfs mijn doorslaapnorm (niet wakker tussen dat ik ga slapen en 5 uur 's ochtends).

Maar ja.

Toen kwamen er virussen, en tanden, en waterpokken, en ouder worden, en het leven.

Waarmee ik maar wil zeggen: leuk als je baby een periode doorslaapt maar begin nu vast met accepteren dat het weer over kan gaan, dat scheelt straks frustratie.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 11 februari 2022 @ 22:06:43 #20
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203621482
Ik vind mijn baby wel superleuk trouwens.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 11 februari 2022 @ 22:25:36 #21
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203621770
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:26 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Met drie maanden al zonder nachtvoeding :o ? Dat heb ik echt nog nooit eerder gehoord. Ik zou ook niet weten waarom je dat perse zou willen ( ja nachtrust, dat snap ik, maar dat is gewoon een utopie met een baby :+ ) is het echt in het belang van je kindje om het zo te doen vraag ik me af.
Het is niet dat we dat per sé willen hè, de arts stelde het voor. Ik vertelde dat ze 6 x 150+5 kreeg, maar dat ze van die zesde, 's nachts dus, eigenlijk altijd meer dan de helft liet staan. En dat ze er nooit 'zelf om vroeg' maar dat ik dat gewoon deed omdat ze wel gewoon elke anderhalf uur wakker wordt. Toen zei de arts dat ze die zesde dus niet nodig heeft, zeker niet als we naar 5 x 180+6 gaan. Dat doen we nu twee dagen. En ze wordt dus nog steeds wel elke anderhalf uur wakker (en ik dus ook), maar ze krijgt geen voeding meer, tenzij ze toch duidelijk honger heeft. Waarom zou ik dan vast blijven houden aan die nachtvoeding als ze blijkbaar ook zonder kan?

Ik snap heus wel dat mijn nachtrust de komende jaren niet normaal zal zijn, dat is 'ie nu zonder nachtvoeding dus ook niet. Het is alleen wel lekker dat ik er nu niet meer uit hoef en haar gewoon vanuit bed weer in slaap help, waardoor ik makkelijker en sneller zelf weer in slaap val.

Het voelt een beetje alsof ik mezelf moet verdedigen, terwijl dit dus blijkbaar prima voor ons werkt. En natuurlijk zou ik nooit mijn belang boven het belang van mijn baby kiezen, zeker niet als dat betekent dat ze onnodig honger lijdt :{
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 11 februari 2022 @ 22:35:26 #22
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203621961
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 22:25 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Het voelt een beetje alsof ik mezelf moet verdedigen, terwijl dit dus blijkbaar prima voor ons werkt. En natuurlijk zou ik nooit mijn belang boven het belang van mijn baby kiezen, zeker niet als dat betekent dat ze onnodig honger lijdt :{
Nou ja het hoort een beetje bij een forum dat de een zegt 'x' en dan de ander 'huh, hier y' en dan de derde 'jaaaa, team y hier' en zo verder. Verdedig je vooral niet als het goed voelt voor jullie, zou ik zeggen.

En zeker fijn als je er niet uit hoeft! Het laat vooral zien hoe iedereen een eigen verhaal heeft. Ik hoef er namelijk sowieso niet uit voor nachtvoedingen, en heb (had) een slecht groeiend kind waardoor ik graag even 10 minuten wakker ben om er nog wat calorieën in te stoppen. Dat was hier de reden om dus wel 's nachts te voeden, zelfs een periode een wekker te zetten midden de nacht terwijl hij zelf vond dat hij zonder kon. Blij dat die fase over is, trouwens.

Maar ik heb dus wel heel even gedacht dat ik misschien voor altijd een doorslaapbaby had. En deed daarna :') naar mezelf.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 22:38:29 #23
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203622013
Oh, mijn baby huilt. Ik ga 'm even voeden :Y) .
pi_203622054
Het is met een baby altijd uitvogelen wat werkt en wat niet. (En op het moment dat je het uitgevogeld hebt veranderen ze weer :P)
@TheGirlNextDoor als dit nu voor jullie lijkt te werken vooral zo doen. Vanuit je eerste post had ik niet door dat jullie baby sowieso elke 1.5 uur wakker wordt. Ergens leren ze ook hoe ze weer zelf in slaap kunnen vallen. Het ene kind sneller dan de ander.
L. lijkt die slaapfunctie al goed door te hebben, maar haar peuter-zus is die functie alweer een tijdje kwijt :{
  vrijdag 11 februari 2022 @ 22:48:43 #25
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203622164
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 22:35 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Nou ja het hoort een beetje bij een forum dat de een zegt 'x' en dan de ander 'huh, hier y' en dan de derde 'jaaaa, team y hier' en zo verder. Verdedig je vooral niet als het goed voelt voor jullie, zou ik zeggen.

En zeker fijn als je er niet uit hoeft! Het laat vooral zien hoe iedereen een eigen verhaal heeft. Ik hoef er namelijk sowieso niet uit voor nachtvoedingen, en heb (had) een slecht groeiend kind waardoor ik graag even 10 minuten wakker ben om er nog wat calorieën in te stoppen. Dat was hier de reden om dus wel 's nachts te voeden, zelfs een periode een wekker te zetten midden de nacht terwijl hij zelf vond dat hij zonder kon. Blij dat die fase over is, trouwens.

Maar ik heb dus wel heel even gedacht dat ik misschien voor altijd een doorslaapbaby had. En deed daarna :') naar mezelf.
Dat een forum zo werkt snap ik. Dat ieder zijn eigen verhaal en kijk op dingen heeft vind ik juist mooi. Maar de opmerking 'is het in het belang van het kindje' deed me gewoon even pijn. Alsof ik zo'n moeder ben die daar niet over na heeft gedacht :) Daardoor voelde het alsof ik mezelf moet verdedigen. Maar misschien las ik het wel verkeerd :)
|| justdiggit.org ||
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')