Ik heb niet de tijd om terug te zoeken wie de verse baby's heeft, maar als mensen in de op willen: geef een gil en ik regel hetquote:Op vrijdag 11 februari 2022 11:36 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ja, mijn baby is over vijf dagen een half jaar oud... Hoe dan? 😱
Misschien de OP nog even updaten, Tink? December en januari en een stukje februari kunnen weg.En er zijn nog wel verse baby's!
Doe mij maar in de OP met dochter, begin januariquote:Op vrijdag 11 februari 2022 11:51 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik heb niet de tijd om terug te zoeken wie de verse baby's heeft, maar als mensen in de op willen: geef een gil en ik regel het
Misschien een gekke vraag maar waarom het ten koste van je nachtrust laten gaan?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 12:12 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Nu al twee nachten zonder nachtvoeding gedaanZe is wel alsnog regelmatig wakker, maar we helpen haar gewoon steeds weer in slaap tot het tijd is om op te staan. Wel slopend voor onze nachtrust, maar hopelijk plukken we hier op den duur wel de vruchten van. En dan over een maandje ofzo maar eens kijken of ze ook 's nachts naar d'r eigen kamer gaat. Nu slaapt ze daar overdag wel (en dat gaat ook steeds beter), maar 's nachts nog bij ons.
En volgende week gaat ze uit logeren, voor het eerst!
Omdat het CB zei dat dat konquote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:31 schreef Takkie88 het volgende:
[..]
Misschien een gekke vraag maar waarom het ten koste van je nachtrust laten gaan?
Met net 3 maanden is het nog heel natuurlijk om voor een nachtvoeding te komen.
L. slaapt soms al een hele week de nachten door maar kan gerust daarna ook weer een hele week wel een nachtvoeding nodig hebben. Als ze wakker wordt ‘s nachts slaapt ze na een voeding snel weer verder. Ik zou mezelf meer kwellen als ik haar zonder te voeden weer in slaap probeer te krijgen
Hoe oud ben jequote:Op vrijdag 11 februari 2022 08:41 schreef Komkommerschijfje het volgende: [..] Ik heb er op de middelbare school gezeten.
Leuk dorp, vooral de weg naar de C1000 werd vaak befietst.
![]()
Met drie maanden al zonder nachtvoedingquote:Op vrijdag 11 februari 2022 12:12 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Nu al twee nachten zonder nachtvoeding gedaanZe is wel alsnog regelmatig wakker, maar we helpen haar gewoon steeds weer in slaap tot het tijd is om op te staan. Wel slopend voor onze nachtrust, maar hopelijk plukken we hier op den duur wel de vruchten van. En dan over een maandje ofzo maar eens kijken of ze ook 's nachts naar d'r eigen kamer gaat. Nu slaapt ze daar overdag wel (en dat gaat ook steeds beter), maar 's nachts nog bij ons.
En volgende week gaat ze uit logeren, voor het eerst!
27. 😅quote:Op vrijdag 11 februari 2022 18:17 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Hoe oud ben jeik heb daar ook op gezeten.
Mijnes mag er ook wel in. W. Begin februariquote:Op vrijdag 11 februari 2022 11:51 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik heb niet de tijd om terug te zoeken wie de verse baby's heeft, maar als mensen in de op willen: geef een gil en ik regel het
Het is niet dat we dat per sé willen hè, de arts stelde het voor. Ik vertelde dat ze 6 x 150+5 kreeg, maar dat ze van die zesde, 's nachts dus, eigenlijk altijd meer dan de helft liet staan. En dat ze er nooit 'zelf om vroeg' maar dat ik dat gewoon deed omdat ze wel gewoon elke anderhalf uur wakker wordt. Toen zei de arts dat ze die zesde dus niet nodig heeft, zeker niet als we naar 5 x 180+6 gaan. Dat doen we nu twee dagen. En ze wordt dus nog steeds wel elke anderhalf uur wakker (en ik dus ook), maar ze krijgt geen voeding meer, tenzij ze toch duidelijk honger heeft. Waarom zou ik dan vast blijven houden aan die nachtvoeding als ze blijkbaar ook zonder kan?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:26 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Met drie maanden al zonder nachtvoeding? Dat heb ik echt nog nooit eerder gehoord. Ik zou ook niet weten waarom je dat perse zou willen ( ja nachtrust, dat snap ik, maar dat is gewoon een utopie met een baby
) is het echt in het belang van je kindje om het zo te doen vraag ik me af.
Nou ja het hoort een beetje bij een forum dat de een zegt 'x' en dan de ander 'huh, hier y' en dan de derde 'jaaaa, team y hier' en zo verder. Verdedig je vooral niet als het goed voelt voor jullie, zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 22:25 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Het voelt een beetje alsof ik mezelf moet verdedigen, terwijl dit dus blijkbaar prima voor ons werkt. En natuurlijk zou ik nooit mijn belang boven het belang van mijn baby kiezen, zeker niet als dat betekent dat ze onnodig honger lijdt
Dat een forum zo werkt snap ik. Dat ieder zijn eigen verhaal en kijk op dingen heeft vind ik juist mooi. Maar de opmerking 'is het in het belang van het kindje' deed me gewoon even pijn. Alsof ik zo'n moeder ben die daar niet over na heeft gedachtquote:Op vrijdag 11 februari 2022 22:35 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Nou ja het hoort een beetje bij een forum dat de een zegt 'x' en dan de ander 'huh, hier y' en dan de derde 'jaaaa, team y hier' en zo verder. Verdedig je vooral niet als het goed voelt voor jullie, zou ik zeggen.
En zeker fijn als je er niet uit hoeft! Het laat vooral zien hoe iedereen een eigen verhaal heeft. Ik hoef er namelijk sowieso niet uit voor nachtvoedingen, en heb (had) een slecht groeiend kind waardoor ik graag even 10 minuten wakker ben om er nog wat calorieën in te stoppen. Dat was hier de reden om dus wel 's nachts te voeden, zelfs een periode een wekker te zetten midden de nacht terwijl hij zelf vond dat hij zonder kon. Blij dat die fase over is, trouwens.
Maar ik heb dus wel heel even gedacht dat ik misschien voor altijd een doorslaapbaby had. En deed daarnanaar mezelf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |