quote:
Op donderdag 29 september 2022 16:09 schreef golfer het volgende:Vanavond:
Het
‘Beter voor’-keurmerk prijkt op meer dan zevenhonderd producten van Albert Heijn. Op vlees- en kaasverpakkingen bijvoorbeeld, maar ook op groenten, fruit en zuivelwaren. Wat belooft de grootgrutter nu eigenlijk, vragen de presentatoren van Keuringsdienst van waarde zich af. En waarom maken ze er niet ‘het beste voor’ van?
Vijf jaar geleden startte de supermarktketen met het ‘Beter voor’-programma, waarbij Albert Heijn samenwerkt met honderden Nederlandse en internationale melkveehouders, varkensboeren, pluimveehouders en groente- en fruittelers. Wat de supermarkt precies wil bereiken met de boeren, wordt duidelijk in deze aflevering.
Keuringsdienst van Waarde heeft overigens nieuws: vanaf volgend jaar verhuist het programma van NPO 3 naar NPO 1.
Ik voorspel dat het vooral marketing is.
Aldi Süd hier in D is inmiddels (met afstand) de grootste detailist in Biologische producten, en hebben dat dit jaar nog versterkt door meer Biologische levensmiddelen in het assortiment te nemen. Ditzelfde zie je ook in de UK waar bij de grote supermarkten heel veel biologische producten aangeboden worden. Farmers Markets zijn al een jaar of 20 een stijgende Trend in UK, National Health koopt steeds meer regionaal en biologisch in voor de ziekenhuizen.
Ik denk dat het vooral een kwestie is van de vraag, dan komt het aanbod vanzelf. Mensen moeten niet klagen over AH en wat ze verkopen, maar vooral zelf de juiste keuzes maken bij wat ze kopen en zich goed informeren. Stem met je Euro en je Voeten!
Maar dat maakt natuurlijk geen sappige TV.