abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 donderdag 10 februari 2022 @ 08:56:04 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_203594274
Boodschappen worden al enige tijd fors duurder en dat zal in de nabije toekomst niet minder worden. Unilever, maker van voeding- en verzorgingsmiddelen, waarschuwt dat de kosten van het bedrijf flink oplopen. Afgelopen jaar was ook al sprake van een "dramatische toename" van de kosten, zegt het concern bij de bekendmaking van de cijfers over 2021.



"De grootste uitdaging het afgelopen jaar was de dramatische toename van de kosten", zegt het bedrijf, dat onder meer de merken Unox, Knorr, Robijn, Ola en Lipton produceert.

Van Nestlé, dat net als Unilever veel consumentenproducten maakt, is naar buiten gekomen dat het overhoop ligt met Albert Heijn over wie de rekening voor de oplopende grondstof- en energiekosten moet betalen. Kellogg's en Bonduelle ruziën met Jumbo over de prijzen.

Doorgaans betaalt de consument uiteindelijk de rekening en dat is steeds duidelijker te zien in de oplopende inflatie. Unilever zegt dat het bedrijf voor het eerste half jaar "zeer hoge kosteninflatie verwacht". Dit kan in de tweede helft van het jaar minder worden, maar het bedrijf houdt daarbij veel slagen om de arm.

Unilever behaalde in 2021 een omzet van 52,4 miljard euro.

https://www.nu.nl/economi(...)an-boodschappen.html

Met z'n allen naar de Aldi......

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_203594326
Is maar tijdelijk zeggen alle experts. Komt door tekort aan grondstoffen zeggen alle experts. En dure transportkosten aldus alle experts. Komt niet door de hoeveelheid geld en mensen die nu grof geld verdienen verlagen de prijzen gewoon weer straks zeggen alle experts. Zo werkt vraag en aanbod namelijk zeggen de experts.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_203594365
Aardig lijstje tot nu toe van de kosten die al merkbaar zijn toegenomen:

- Brandstofprijzen
- Energieverbruik
- Boodschappen

Ongetwijfeld gaan andere kosten ook verder omhoog, terwijl ik blij mag zijn als onze nieuwe CAO een plusje van 4,5% laat zien. Dat wordt bezuinigen. :(
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_203594393
Tijd voor lockdowns en adviezen van een OMT.
  donderdag 10 februari 2022 @ 09:07:47 #5
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203594400
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:06 schreef Nober het volgende:
Tijd voor lockdowns en adviezen van een OMT.
Inflatie Management Team.
Zolang ze Klaas Knot maar niet erin zetten.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:04 schreef Tomatenboer het volgende:
Ongetwijfeld gaan andere kosten ook verder omhoog, terwijl ik blij mag zijn als onze nieuwe CAO een plusje van 4,5% laat zien. Dat wordt bezuinigen. :(
Mag je mee in je handen knijpen. Onderwijs een magere 1,5.
  donderdag 10 februari 2022 @ 09:10:56 #6
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_203594429
Koop dan vaker huismerken.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 10 februari 2022 @ 09:11:47 #7
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203594439
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:10 schreef thedeedster het volgende:
Koop dan vaker huismerken.
Werkt ook niet altijd . Jumbo Huismerk cola flesje van 25 cent nu 28 cent. Het is 'maar' drie cent maar toch ruim 10 procent erbij.
pi_203594446
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:10 schreef thedeedster het volgende:
Koop dan vaker huismerken.
Die worden ook duurder.

Één voorbeeld dat mij afgelopen week opviel;

Ik koop altijd een 1,5 liter kan halfvolle melk van het huismerk. Waar die voorheen maar een euro kostte, kost die voortaan 1,75. Een stijging van 75%!
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_203594450
Klaas Knot zei gisteren,oei, inflatie! Unilever: OK!

:')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_203594469
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:10 schreef thedeedster het volgende:
Koop dan vaker huismerken.
Bij de Aldi is hun eigen brood met 20 cent gestegen. Was 1,79 en nu 1,99.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2022 09:14:27 ]
  donderdag 10 februari 2022 @ 09:15:22 #11
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_203594477
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:12 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Die worden ook duurder.

Één voorbeeld dat mij afgelopen week opviel;

Ik koop altijd een 1,5 liter kan halfvolle melk van het huismerk. Waar die voorheen maar een euro kostte, kost die voortaan 1,75. Een stijging van 75%!
Absurd natuurlijk, maar over wat voor periode praten we?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 10 februari 2022 @ 09:15:23 #12
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203594478
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:12 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Die worden ook duurder.

Één voorbeeld dat mij afgelopen week opviel;

Ik koop altijd een 1,5 liter kan halfvolle melk van het huismerk. Waar die voorheen maar een euro kostte, kost die voortaan 1,75. Een stijging van 75%!
Waar koop je dat joh.

https://www.jumbo.com/pro(...)e-melk-1,5l-52950PAK
pi_203594512
Niets aan de hand mensen. Volgens Klaas is dit alleen te wijten aan productieproblemen en niet het printen van honderden miljarden euro's.

Ohja. Niet om loonsverhoging vragen want dan stijgt de inflatie wel. Dus nogmaals, elke maand tientallen miljarden printen heeft er NIETS mee te maken. Echt niet.
pi_203594522
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:00 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Is maar tijdelijk zeggen alle experts. Komt door tekort aan grondstoffen zeggen alle experts. En dure transportkosten aldus alle experts. Komt niet door de hoeveelheid geld en mensen die nu grof geld verdienen verlagen de prijzen gewoon weer straks zeggen alle experts. Zo werkt vraag en aanbod namelijk zeggen de experts.
Yeah, right.

Kappen met die ongein met alle quarantaines.
Vraag een aanbod moet in balans. Straks komen er nog giga rellen wegens de onvrede.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 10 februari 2022 @ 09:23:01 #15
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_203594551
Vlak de ecb niet uit. De euro wordt ook gewoon minder waard
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 10 februari 2022 @ 09:23:46 #16
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203594557
quote:
dat onder meer de merken Unox, Knorr, Robijn, Ola en Lipton produceert.
Dat scheelt dan weer want dat koop ik nooit
pi_203594585
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Yeah, right.

Kappen met die ongein met alle quarantaines.
Vraag een aanbod moet in balans. Straks komen er nog giga rellen wegens de onvrede.
'giga rellen' in Nederland _O- In andere landen waren er al lang overheidsgebouwen in vlammen opgegaan als ze ¤2,20 voor een litertje peut durven te vragen en ¤2,- voor een kuub gas. Nee, in Nederland niet
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_203594598
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:18 schreef Confetti het volgende:
Niets aan de hand mensen. Volgens Klaas is dit alleen te wijten aan productieproblemen en niet het printen van honderden miljarden euro's.

Ohja. Niet om loonsverhoging vragen want dan stijgt de inflatie wel. Dus nogmaals, elke maand tientallen miljarden printen heeft er NIETS mee te maken. Echt niet.
Ome Klaas zei afgelopen zondag bij Buitenhof toch echt wat anders, wellicht vind je dat het terugkijken waard.
  donderdag 10 februari 2022 @ 09:28:36 #19
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_203594610
Fuck onze generatie zeg. Huizen niet meer te betalen, betaalbaar autorijden komt ook steeds meer in het gedrang. Energie- en zorgkosten stijgen en natuurlijk ook de boodschappen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_203594662
Geen geld hebben voor duurdere boodschappen. :')

Probleem van de onderklasse en mensen met een uitkering.

pi_203594708
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:33 schreef laforest het volgende:
Geen geld hebben voor duurdere boodschappen. :')

Probleem van de onderklasse en mensen met een uitkering.

[ afbeelding ]
Ik denk dat je nog niet zo heel lang trolled en ik waardeer zeker de poging hoor maar dit is echt te geforceerd. Dat komt omdat je geen logica toepast. Jouw act is dus dat je veel geld hebt en dat is een goed uitgangspunt. Probleem is alleen dat niemand meer geld wilt betalen voor duurdere boodschappen, dat is onlogisch. Logischer was dus dat je iets zei als: "Mensen die onopgeleid zijn en nu de consequenties plukken van hun eigen lamheid :')". Daarmee schop je ook naar beneden, geef je nog een trap na omdat je ze, ondanks gebrek aan competenties, toch deelgenoot maakt van een groter maatschappelijk probleem. Is zeg maar een iets meer gelaagde benadering. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Mike-The-Situation op 10-02-2022 09:50:45 ]
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_203594763
Klant is koning gaat blijkbaar niet op bij unilever.
pi_203594778
Het scheelt om zo min mogelijk spullen van unilever of nestle te kopen. Geen kant en klare processed zooi meer dus, maar echt eten, liefst ook nog lokaal en van het seizoen. Goed voor je portemonnee en voor je gezondheid. Het enige wat ik van unilever koop is dingen als tandpasta en wasmiddel. En nestle is helemaal een misdadig bedrijf dat geboycot moet worden.
pi_203594793
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:43 schreef Farenji het volgende:
Het scheelt om zo min mogelijk spullen van unilever of nestle te kopen. Geen kant en klare processed zooi meer dus, maar echt eten, liefst ook nog lokaal en van het seizoen. Goed voor je portemonnee en voor je gezondheid. Het enige wat ik van unilever koop is dingen als tandpasta en wasmiddel. En nestle is helemaal een misdadig bedrijf dat geboycot moet worden.
Want?
pi_203594886
Komende jaren zullen salarissen flink omhoog moeten om niet in een consumptiecrisis te komen. Knot zegt dat het tijdelijk is, maar prijzen blijven natuur hoog. Enkel de forse prijsstijgingen zullen afnemen, de prijzen blijven daarna in elk geval nog een tijd op dat niveau. Gaan lonen niet mee dan zal een deel van de bevolking uit gaan vallen of in armoede belanden. Uiteindelijk gevolg zal een verminderde consumptie zijn en dat gaan organisaties vanzelf weer merken in de resultaten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')