Karma gaf hem al tia's maar hij is hardleers.quote:Op woensdag 9 februari 2022 22:18 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het nogal wat dat zulke beschuldigingen zonder enige vorm van bewijs in de media worden gepleurd.
Benieuwd of die aangifte ook daadwerkelijk volgt zodat er onderzoek gedaan kan worden, of dat dit weer een clickbaitactie van Dennis Schouten is waarvoor iemand publiekelijk aan de schandpaal wordt genageld.
Ik hoop dat de dag komt dat hij zelf een enorme bak karma in zijn gezicht terug krijgt.
Ja.quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Eerst maar eens afwachten of er een aangifte komt, dan het oordeel van de rechtbank. Lijkt weer eens een gevalletje van zijn woord tegen het hare.
Ja al vind ik dat wel al een vrij heftig iets. Als er mensen zijn die haar hebben zien huilen (wat ik nog niet wist) suggereert het wel wat.quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja.
De getuigen waar over wordt gesproken zijn mensen die haar weg hebben zien gaan en zien huilen. Da's wat anders dan gezien hebben dat hij z'n pielemuis er ongevraagd in jaste bij haar.
Tsja, en dan heb je gewoon je pik/handen/mond bij je te houden, anders ben je een verkrachter/aanrander. Zo werkt de wetquote:Op woensdag 9 februari 2022 23:45 schreef Hathor het volgende:
Ze vond hem wel leuk en wel ook gewoon zoenen, en daarna nee zeggen.....cocktease.
Ja, dat heb ik gelezen in een van die stukjes van Dennis Schouten. Als het verkrachting is, dan mag 'ie van mij een flinke straf krijgen en lekker belangrijk dan dat hij door het slijk wordt gehaald in de media, maar da's nog even de vraag natuurlijk.quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja al vind ik dat wel al een vrij heftig iets. Als er mensen zijn die haar hebben zien huilen (wat ik nog niet wist) suggereert het wel wat.
Maar goed, Dennis Schouten is de bron en die heeft al vaak genoeg dingen opgeblazen.
Dat er nog geen aangifte ligt vind ik wel echt vreemd ja, ik begrijp dat niet. Maar als er echt een verkrachting heeft plaatsgevonden dan ga ik die vrouw daar niet de schuld van geven, dan zal ze echt een enorme klotetijd hebben gehad met veel angst enzo. Vind dat totaal anders dan dat je wat vunzige appjes krijgt, eerst een roddelcultuurtje op de werkvloer laat ontstaan en na een paar jaar met de pers praat. Maar dat weet je inmiddels.quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik gelezen in een van die stukjes van Dennis Schouten. Als het verkrachting is, dan mag 'ie van mij een flinke straf krijgen en lekker belangrijk dan dat hij door het slijk wordt gehaald in de media, maar da's nog even de vraag natuurlijk.
Ook hier is de dame (nog) niet gestapt naar degene waar ze naar toe moet stappen (de politie), maar wel naar Dennis Schouten.
Ajax is straks behalve hofleverancier aan Oranje ook hofleverancier aan het bajeselftal.
Het is ook wel toevallig dat uitgerekend Dennis Schouten dan weer bij zo'n meisje op een date beland, gelukkig is Dennis altijd een enorme gentlemen in contacten met vrouwen. Daar valt volgens mij ook wel een beerputje op open te trekken....quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja al vind ik dat wel al een vrij heftig iets. Als er mensen zijn die haar hebben zien huilen (wat ik nog niet wist) suggereert het wel wat.
Maar goed, Dennis Schouten is de bron en die heeft al vaak genoeg dingen opgeblazen.
Vertrouw die jongen ook niet zo nee. Maar hij is wel glad en redelijk sociaal in vergelijking met veel andere gasten, dus denk dat hij er genoeg het bed in heeft geluld.quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is ook wel toevallig dat uitgerekend Dennis Schouten dan weer bij zo'n meisje op een date beland, gelukkig is Dennis altijd een enorme gentlemen in contacten met vrouwen. Daar valt volgens mij ook wel een beerputje op open te trekken....
Er staat dat ze inmiddels wel naar de politie is geweest en dat de afspraak om de aangifte te doen later deze maand plaats vind.quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik gelezen in een van die stukjes van Dennis Schouten. Als het verkrachting is, dan mag 'ie van mij een flinke straf krijgen en lekker belangrijk dan dat hij door het slijk wordt gehaald in de media, maar da's nog even de vraag natuurlijk.
Ook hier is de dame (nog) niet gestapt naar degene waar ze naar toe moet stappen (de politie), maar wel naar Dennis Schouten.
Ajax is straks behalve hofleverancier aan Oranje ook hofleverancier aan het bajeselftal.
Daar heeft ze al dik een half jaar de tijd voor gehad. Ze moet het zelf weten uiteraard, maar ik zou toch eerder naar de politie stappen dan naar Dennis Schouten.quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:24 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Er staat dat ze inmiddels wel naar de politie is geweest en dat de afspraak om de aangifte te doen later deze maand plaats vind.
Het is niet zo dat als je naar de politie gaat er ook gelijk aangifte gedaan kan worden. Daarvoor moet je een afspraak maken op een later moment.
Ik ook. Maar goed, als ze verkracht is dan moet hij de bak in.quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar heeft ze al dik een half jaar de tijd voor gehad. Ze moet het zelf weten uiteraard, maar ik zou toch eerder naar de politie stappen dan naar Dennis Schouten.
Ja, dat zeker. Dan is meneer wel even klaar met voetballen.quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:29 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik ook. Maar goed, als ze verkracht is dan moet hij de bak in.
Het is vrij normaal dat slachtoffers pas later aangifte doen en eerst met mensen in hun omgeving gaan praten na een tijdje.quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar heeft ze al dik een half jaar de tijd voor gehad. Ze moet het zelf weten uiteraard, maar ik zou toch eerder naar de politie stappen dan naar Dennis Schouten.
Dennis Schouten is natuurlijk wel iemand die met dit soort dingen graag aandacht wil trekken. Dat weet je ook wel weer.quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:30 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Het is vrij normaal dat slachtoffers pas later aangifte doen en eerst met mensen in hun omgeving gaan praten na een tijdje.
Als het verhaal klopt is ze niet naar Schouten gestapt om haar verhaal te doen, maar waren ze aan het daten en heeft ze dingen verteld tijdens dat daten.
Zo raar is dat allemaal niet eigenlijk.
Schouten had dit niet naar buiten moeten brengen, dat is niet aan hem. Maar de gang van zaken rond het vermeende slachtoffer is echt niet raar.
Er bestaat ook nog zoiets als een tussengebied. Het kan zijn dat hij haar op zijn minst aangerand heeft en daar toch niet voor veroordeeld wordt.quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, dat zeker. Dan is meneer wel even klaar met voetballen.
En als dat niet het geval is, dan mag zij wel straf krijgen voor iemand zo in de media door het slijk laten halen.
Valse aangifte is strafbaar en in dit geval zou een lasterlijke aanklacht ook kunnen.quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
En als dat niet het geval is, dan mag zij wel straf krijgen voor iemand zo in de media door het slijk laten halen.
Als je zoiets aan Dennis Schouten vertelt, kun je redelijkerwijs wel verwachten dat....quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:36 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Valse aangifte is strafbaar en in dit geval zou een lasterlijke aanklacht ook kunnen.
Dat wil zeggen als zij dit naar buiten heeft gebracht ipv dat hij met haar verhaal op de loop is gegaan.
Ok en stel dat deze zaak wordt geseponeerd? Ik zou haar dan niet van een valse aangifte willen beschuldigen.quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:36 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Valse aangifte is strafbaar en in dit geval zou een lasterlijke aanklacht ook kunnen.
Dat wil zeggen als zij dit naar buiten heeft gebracht ipv dat hij met haar verhaal op de loop is gegaan.
In de rechtbank is hij of schuldig of onschuldig. Meer smaken zijn er niet.quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:33 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Er bestaat ook nog zoiets als een tussengebied. Het kan zijn dat hij haar op zijn minst aangerand heeft en daar toch niet voor veroordeeld wordt.
Het kan ook zijn dat ze later spijt heeft gehad en haar ervaring nog eens heeft geherevalueerd. En er zijn nog een heleboel andere grijs gebied-scenario's mogelijk. Altijd lastig dit soort zaken.
Hoe weet je dat ze het aan niemand anders heeft verteld?quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dennis Schouten is natuurlijk wel iemand die met dit soort dingen graag aandacht wil trekken. Dat weet je ook wel weer.
Snap ook niet zo goed waarom ze het dan niet bespreekt met 'n vriendin, familielid o.i.d Eigenlijk waarom niet met iemand anders dan Dennis Schouten...
Verder is het het beste uiteraard om zo snel mogelijk aangifte te doen.
Ik weet dat het zo werkt in de rechtbank maar er is ook nog zoiets als de realiteit. Vaak is er bij dit soort zaken wel iets gebeurd maar is het te klein om het verkrachting te noemen.quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
In de rechtbank is hij of schuldig of onschuldig. Meer smaken zijn er niet.
Als hij haar op z'n minst heeft aangerand en dat wordt bewezen, dan wordt hij veroordeeld voor aanranding. En als het niet tot een zaak komt, dan is hij ook onschuldig.
Dat weet ik niet. Wel dat ze het in elk geval aan Dennis Schouten heeft verteld. Snap dat niet zo goed. Denk niet dat dat de kant is die je op moet gaan in Nederland dat je eerst naar journalisten of figuren als Dennis Schouten stapt en daarna pas naar degene bij wie je echt moet zijn.quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:39 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Hoe weet je dat ze het aan niemand anders heeft verteld?
En ja, het beste is zo snel mogelijk naar de politie gaan (is wat anders dan werkelijk aangifte doen, belangrijk verschil!), liefst binnen 48 uur zelfs. Maar in de praktijk is dat heel erg vaak niet aan de orde.
Daarin is dit absoluut niet apart.
Voor een veroordeling voor valse aangifte is natuurlijk wel bewijs van valse aangifte nodig. Dat lijkt me nogal logisch.quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ok en stel dat deze zaak wordt geseponeerd? Ik zou haar dan niet van een valse aangifte willen beschuldigen.
quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:42 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Voor een veroordeling voor valse aangifte is natuurlijk wel bewijs van valse aangifte nodig. Dat lijkt me nogal logisch.
Smaad zou dan wel kunnen evt.
Dat vind ik ook niet wenselijk hoor.quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Wel dat ze het in elk geval aan Dennis Schouten heeft verteld. Snap dat niet zo goed. Denk niet dat dat de kant is die je op moet gaan in Nederland dat je eerst naar journalisten of figuren als Dennis Schouten stapt en daarna pas naar degene bij wie je echt moet zijn.
Het heeft ook heel vaak niet zoveel zin, dat is een beetje het probleem bij dit soort zaken.quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:48 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat vind ik ook niet wenselijk hoor.
Er moet gestimuleerd worden zo snel mogelijk naar de politie te gaan.
Op de een of andere manier lijkt er voor de gang naar de politie een enorme drempel te liggen, dat is iets wat opgelost dient te worden.
Ik zie daar wel redenen voor, maar die zijn niet altijd even terecht. Het zou een goed plan zijn als er eens een campagne komt vanuit justitie waarin ze zin en onzin van elkaar scheiden en laten zien wat de gang van zaken is.
Het komt veelste veel voor dat (vermeende) slachtoffers denken dat het toch geen zin heeft.
Yep, dat maakt het allemaal nogal lastig idd.quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]Lekker dit soort zaken altijd. Want ook dat is dan weer niet te bewijzen natuurlijk, dat die aangifte vals is.
Dus wat je in de praktijk ziet is dat zowel dader als slachtoffer er slechter uitkomen en er niemand veroordeeld wordt. Ja dan snap ik wel dat je geen aangifte doet.
Oja dat laatste is wel een goede inderdaad. Want vaak doen mannen die dit doen het niet bij 1 persoon maar bij meerdere personen. En als je dan meerdere zaken krijgt dan wordt de bewijslast wel groter.quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:54 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Yep, dat maakt het allemaal nogal lastig idd.
Maar ik ben wel voorstander van naar de politie gaan met je verhaal. Je hoeft niet gelijk aangifte te doen (sterker nog, dat gebeurd helemaal niet zo direct). Je zit helemaal nergens aan vast als je naar de politie gaat.
Ze zullen je opvangen, naar je verhaal luisteren, je advies geven en helpen met hulp zoeken. Van daaruit kan je kiezen of je het wil doorzetten naar een rechtszaak toe, of misschien niet.
Maar zelfs als jouw zaak te weinig juridisch bewijs kent ligt er dan wel een melding, waardoor er bij meer meldingen alsnog een zaak gemaakt kan worden evt.
Dat ligt er maar aan. Als je kunt bewijzen dat ze wist dat die aangifte vals was, hangt ze gewoon natuurlijk.quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]Lekker dit soort zaken altijd. Want ook dat is dan weer niet te bewijzen natuurlijk, dat die aangifte vals is.
Dus wat je in de praktijk ziet is dat zowel dader als slachtoffer er slechter uitkomen en er niemand veroordeeld wordt. Ja dan snap ik wel dat je geen aangifte doet.
En hoe bewijs je dat?quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat ligt er maar aan. Als je kunt bewijzen dat ze wist dat die aangifte vals was, hangt ze gewoon natuurlijk.
Dat verschilt per situatie uiteraard. Maar stel bv. dat er getuigen zijn die hebben gezien dat hij niet eens seks met haar heeft gehad. Of getuigen en ander bewijs dat het seks was met wederzijdse instemming.quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
En hoe bewijs je dat?Alleen met appjes wellicht.
Het kan. Maar je weet dat dit in 95 procent van de gevallen niet te doen is. Dit vindt vaak gewoon plaats binnen slaapkamers, niet in openbare ruimtes.quote:Op donderdag 10 februari 2022 11:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat verschilt per situatie uiteraard. Maar stel bv. dat er getuigen zijn die hebben gezien dat hij niet eens seks met haar heeft gehad. Of getuigen en ander bewijs dat het seks was met wederzijdse instemming.
In dit geval lijkt het er wel op dat er seks is geweest. En bij die seks zullen niet 10 mensen toe hebben staan kijken waarschijnlijk.
Klopt en er moet wel bewijs zijn om iemand te kunnen veroordelen. Da's maar goed ook, anders zouden er heel wat mannen achter de tralies verdwijnen, waarvan een significant deel ook door toedoen van boze ex-partners, scharrels, etc.quote:Op donderdag 10 februari 2022 11:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het kan. Maar je weet dat dit in 95 procent van de gevallen niet te doen is. Dit vindt vaak gewoon plaats binnen slaapkamers, niet in openbare ruimtes.
Dat is wel de pest van die roddeljuicekanalen in combinatie met social media. Vroeger stond iets eens per week in de Story en Privé en was er vaak toch nog wel een soort van onderzoek gedaan of het verhaal klopte, om er vervolgens wel een sensationele draai aan te geven.quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het gaat met zowel Dennis als Jan niet bepaald lekker mentaal dus wat dat betreft hebben ze die karma al wel aardig gehad de laatste 10 jaar. Snap dan alleen inderdaad niet dat je jezelf blijft vullen met negativiteit.quote:Op donderdag 10 februari 2022 11:40 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat is wel de pest van die roddeljuicekanalen in combinatie met social media. Vroeger stond iets eens per week in de Story en Privé en was er vaak toch nog wel een soort van onderzoek gedaan of het verhaal klopte, om er vervolgens wel een sensationele draai aan te geven.
Wat er met die roddelkanalen gebeurt is echt vele malen erger en ook qua impact veel groter. Je flikkert een item op Youtube, op je Instagram-stories, vermeld dat je van mensen hebt gehoord dat etc etc. en je kunt je lekker verschuilen achter "Ja maar ik beweer dat niet zelf, ik vermeld alleen wat ik ergens gehoord heb." Het is echter wel meteen door de hele wereld te horen en zien.
Het is echt next level van walgelijk, omdat je hiermee echt trial by media krijgt zonder onderzoek of wederhoor toe te passen of een strafrechterlijk onderzoek. BOOS heeft in ieder geval nog maanden zelf eigen research gedaan en vermoedelijke daders geconfronteerd voor een reactie, alvorens het online te zetten.
Daarom hoop ik ook dat de Dennis Schoutens en Jan Roosen van deze wereld echt die bak karma krijgen die ze verdienen.
Als leugens aangetoond kunnen worden. Bv niet op die tijd op die plaats geweest zijn, kwetsuren die er niet waren (foto’s uit die tijd die dat aantonen) of wat dan ook.quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
En hoe bewijs je dat?Alleen met appjes wellicht.
Fake newsquote:Op donderdag 10 februari 2022 12:24 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Heel frappant dit, overduidelijk een agenda van ' plots' verkrachtingen.
Ik zou nu weleens de vrouwen gestraft zien willen worden die valse aangiftes hebben gedaan. Volgens de statistieken is dit 50%.
Ja, net zoals de transgender nieuws opeens.quote:Op donderdag 10 februari 2022 12:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dus volgens de statistieken heb je 50% kans dat je nu een verkrachting aan het bagatelliseren bent als zijnde 'frappant' en 'overduidelijk een agenda' van 'plots verkrachtigen'.
Neequote:Op donderdag 10 februari 2022 12:27 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
[..]
houd je bek over me moer
Wat? 50%, welnee joh…quote:Op donderdag 10 februari 2022 12:24 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Ik zou nu weleens de vrouwen gestraft zien willen worden die valse aangiftes hebben gedaan. Volgens de statistieken is dit 50%.
Ook allemaal wel definitiekwesties dit. Het percentage echt valse aangiftes ligt laag, maar het aantal grijze gebied-gevallen ("iemand krijgt spijt, zei geen nee maar "bevroor" wel en dat soort moeilijk te bewijzen zaken etc.) is natuurlijk enorm en ik vind daarbij zowel het woord valse aangifte als verkrachting niet echt op zijn plaats.quote:Op donderdag 10 februari 2022 12:30 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Wat? 50%, welnee joh…
Valse aangifte voor seksueel misbruik ligt ergens tussen de 2 en de 5%.
Dat tegenover 1/3 van de rape kits die niet eens van de plank af komen voor onderzoek om maar een ander, wel realistisch cijfer, te noemen.
jij bent niet goed bij je kanariequote:Op donderdag 10 februari 2022 12:24 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Ja, bevriezen is niet te bewijzen. Of je moet gaan werken met een app met toestemming of zo. Maar ja, ook weer een heel gedoe. Moet je in het heetst van de strijd allebei die app tevoorschijn toveren om even aan te geven dat het gewenst is.quote:Op donderdag 10 februari 2022 14:45 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ook allemaal wel definitiekwesties dit. Het percentage echt valse aangiftes ligt laag, maar het aantal grijze gebied-gevallen ("iemand krijgt spijt, zei geen nee maar "bevroor" wel en dat soort moeilijk te bewijzen zaken etc.) is natuurlijk enorm en ik vind daarbij zowel het woord valse aangifte als verkrachting niet echt op zijn plaats.
Selfie net na de daad met 2 lachende gezichten ofzo. Maar dan kan de vrouw weer zeggen dat ze gedwongen is om te lachen.quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, bevriezen is niet te bewijzen. Of je moet gaan werken met een app met toestemming of zo. Maar ja, ook weer een heel gedoe. Moet je in het heetst van de strijd allebei die app tevoorschijn toveren om even aan te geven dat het gewenst is.
In Zweden hebben ze zo'n app volgens mij, waarin je vooraf aangeeft dat het vrijwillig is geweest. Maar goed, heel gedoe en dan staat er wel in de app met wie je allemaal hebt geneukt.quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Selfie net na de daad met 2 lachende gezichten ofzo. Maar dan kan de vrouw weer zeggen dat ze gedwongen is om te lachen.Zelfs met een contract op het moment zelf. Ja, ik ben gedwongen om te tekenen.
Misschien voortaan gewoon een filmpje maken als bewijs.
Het haalt de spontaniteit er wel lekker vanaf ja. Wordt dat ding veel gebruikt?quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
In Zweden hebben ze zo'n app volgens mij, waarin je vooraf aangeeft dat het vrijwillig is geweest. Maar goed, heel gedoe en dan staat er wel in de app met wie je allemaal hebt geneukt.
En dan nog sluit je discussies niet uit inderdaad. Hij kan als zij straalbezopen is natuurlijk wel even die app opsnorren via haar telefoon en 'm daarna erin jassen.
Die grijs gebied zaken komen zelden tot een aangifte.quote:Op donderdag 10 februari 2022 14:45 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ook allemaal wel definitiekwesties dit. Het percentage echt valse aangiftes ligt laag, maar het aantal grijze gebied-gevallen ("iemand krijgt spijt, zei geen nee maar "bevroor" wel en dat soort moeilijk te bewijzen zaken etc.) is natuurlijk enorm en ik vind daarbij zowel het woord valse aangifte als verkrachting niet echt op zijn plaats.
Geen idee.quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:13 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het haalt de spontaniteit er wel lekker vanaf ja. Wordt dat ding veel gebruikt?
Ah dat wist ik niet. In dat geval verandert dat de zaak wel wat ja. En hoeveel aangiftes zijn er per jaar?quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:17 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Die grijs gebied zaken komen zelden tot een aangifte.
Natuurlijk is het je recht om een aangifte door te zetten, maar verreweg de meeste mensen zullen dat niet doen als er geadviseerd wordt dat het echt amper kans heeft.
Je krijgt bij de politie eerst een voorgesprek. Ze luisteren goed naar je verhaal en geven eerlijk en open advies. Aan de hand daarvan kan je beslissen aangifte te doen of niet.
Zo uit mijn hoofd ziet een 45% van de vermeende slachtoffers af van aangifte. Niet omdat er niets gebeurd is, maar omdat een strafzaak rond krijgen niet alleen moeilijk is, maar ook erg zwaar.
Tja, als het helpt...quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Geen idee.
Hier wat meer informatie over die app: https://www.ad.nl/buitenl(...)r-naar-bed~a33516e1/ en https://www.dailymail.co.(...)g-new-rape-laws.html
Mwah. Je zult best wel wat verkrachtingen tot een veroordeling krijgen waar dat zonder die app niet zou kunnen. Aan de andere kant kun je natuurlijk ook gigantisch in de problemen komen als het geen verkrachting was, die app niet is gebruikt en mevrouw achteraf naar de politie stapt.quote:
Ah dat ding is verplicht?quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mwah. Je zult best wel wat verkrachtingen tot een veroordeling krijgen waar dat zonder die app niet zou kunnen. Aan de andere kant kun je natuurlijk ook gigantisch in de problemen komen als het geen verkrachting was, die app niet is gebruikt en mevrouw achteraf naar de politie stapt.
Hm. Als die dame niet naar de politie stapt, komt er geen gedoe van. Doet ze dat wel en heb je niet allebei toestemming gegeven via die app, dan wel.quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ah dat ding is verplicht?
quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hm. Als die dame niet naar de politie stapt, komt er geen gedoe van. Doet ze dat wel en heb je niet allebei toestemming gegeven via die app, dan wel.
Ja, vind ik ook.quote:
Daarvoor moest ik ook even googelen hoor. Ik was blijkbaar zelfs voorzichtig met hoeveel meldingen tot aangiften leiden.quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ah dat wist ik niet. In dat geval verandert dat de zaak wel wat ja. En hoeveel aangiftes zijn er per jaar?
Zweden, daar zijn sperma donoren verplicht tot het betalen van onderhoud van hun kinderen.quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
In Zweden hebben ze zo'n app volgens mij, waarin je vooraf aangeeft dat het vrijwillig is geweest. Maar goed, heel gedoe en dan staat er wel in de app met wie je allemaal hebt geneukt.
En dan nog sluit je discussies niet uit inderdaad. Hij kan als zij straalbezopen is natuurlijk wel even die app opsnorren via haar telefoon en 'm daarna erin jassen.
687 aangiftes per jaar dus. Nog best veel.quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:29 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Daarvoor moest ik ook even googelen hoor. Ik was blijkbaar zelfs voorzichtig met hoeveel meldingen tot aangiften leiden.
[ afbeelding ]
Omgekeerd hebben ze daar bij co-ouderschap wel vaak geen alimentatie. In Nederland krijgt de vrouw vaak toch nog alimentatie, omdat de welvaart in beide huishoudens niet teveel van elkaar mag verschillen.quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zweden, daar zijn sperma donoren verplicht tot het betalen van onderhoud van hun kinderen.
Euhm nee…quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hm. Als die dame niet naar de politie stapt, komt er geen gedoe van. Doet ze dat wel en heb je niet allebei toestemming gegeven via die app, dan wel.
Het zou mij trouwens niets verbazen dat als jij een dame sperma doneert in Nederland, en zij komt later in de bijstand terecht dat de sociale dienst bij jouw komt aankloppen voor een bijdrage.quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Omgekeerd hebben ze daar bij co-ouderschap wel vaak geen alimentatie. In Nederland krijgt de vrouw vaak toch nog alimentatie, omdat de welvaart in beide huishoudens niet teveel van elkaar mag verschillen.
Verder op veel punten een achterlijk land inderdaad dat Zweden.
En wat ga je dan doen als er een aanklacht loopt en je kunt de toestemming niet bewijzen?quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Euhm nee…
In Zweden is enkel de expliciete nee als voorwaarde voor een veroordeling uit de wet gehaald.
Deze app is meer een reactie op wat hysterische heren die dachten dat het om in drievoud toestemming moeten krijgen in het vervolg ging.
Op geen enkel moment is deze app een wettig middel.
Het land verlatenquote:Op donderdag 10 februari 2022 15:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
En wat ga je dan doen als er een aanklacht loopt en je kunt de toestemming niet bewijzen?
Geen idee, ben nooit in de verleiding gekomen om mijn sperma ergens te doneren ten behoeve van 'n kind wat dan wordt opgevoed zonder mij erbij.quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het zou mij trouwens niets verbazen dat als jij een dame sperma doneert in Nederland, en zij komt later in de bijstand terecht dat de sociale dienst bij jouw komt aankloppen voor een bijdrage.
Ik ben ooit gevraagd om te doneren, maar na er ff over na te hebben gedacht heb ik vriendelijk bedankt omdat je nooit weet wat er nog aan wetswijzigingen gaat komen.quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Geen idee, ben nooit in de verleiding gekomen om mijn sperma ergens te doneren ten behoeve van 'n kind wat dan wordt opgevoed zonder mij erbij.
Het klinkt ook allemaal een beetje als vragen om problemen.
Ja, mij lijkt het ook niks. Om de reden die jij noemt, maar ook omdat er dan ergens 'n kind is wat je verder helemaal niet kent, maar waarvan je wel de biologische vader bent.quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik ben ooit gevraagd om te doneren, maar na er ff over na te hebben gedacht heb ik vriendelijk bedankt omdat je nooit weet wat er nog aan wetswijzigingen gaat komen.
Er is nogsteeds bewijs voor verkrachting nodig. Dat het op z’n minst zeer aannemelijk was dat het slachtoffer niet wilde.quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
En wat ga je dan doen als er een aanklacht loopt en je kunt de toestemming niet bewijzen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |