abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 februari 2022 @ 12:44:05 #51
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203597222
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Dat de complete staal en betonconstructie aan vervanging toe is, dat is al talloze keren gerenoveerd maar dat houdt een keer op voordat je gewoon moet vervangen en dan ben je een nieuw stadion aan het bouwen.
maar uit onderzoek bleek toch dat dat nog wel 50 jaar ofzoiets mee kon?
  donderdag 10 februari 2022 @ 12:58:09 #52
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203597447
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:44 schreef Scrummie het volgende:

[..]
maar uit onderzoek bleek toch dat dat nog wel 50 jaar ofzoiets mee kon?
Ik denk dat financiering van een verbouwing ook veel moeilijker is, ken verder de eigendomsverhoudingen niet maar dat is bij een nieuw stadion op een nieuwe plek anders, verder heb je met een verbouwing een probleem dat je niet in een vol stadion kan voetballen of zelfs af en toe helemaal niet even afhankelijk van hoe ze het aanpakken.
pi_203597481
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:58 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ik denk dat financiering van een verbouwing ook veel moeilijker is, ken verder de eigendomsverhoudingen niet maar dat is bij een nieuw stadion op een nieuwe plek anders, verder heb je met een verbouwing een probleem dat je niet in een vol stadion kan voetballen of zelfs af en toe helemaal niet even afhankelijk van hoe ze het aanpakken.
Gaat bij Feyenoord ook vooral om de business, die ruimtes zijn nu al extreem beperkt omdat je vrij snel tegen die staalconstructie achter het stadion komt. Dat hebben ze in de jaren 90 soort van opgelost door er een Maasgebouw tegenaan te bouwen maar dat blijft een houtje touwtje oplossing. Als ik de businessruimtes in de huidige Kuip bijvoorbeeld vergelijk met het gelredome ( @yats ) is dat echt een wereld van verschil. Als je bij Feyenoord een unit afneemt betaal je een hoop maar je kan je kont er nog niet in keren en er past net een klein barretje in.

Punt is ook nog eens dat als je hem dan gaat verbouwen je altijd naar achteren moet en dan kom je over de Coen Moulijnweg (kant van het uitvak daar) heen, zie niet in hoe ze dat elegant en zonder flinke additionele kosten kunnen oplossen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 10 februari 2022 @ 13:05:36 #54
498282 Scrummie
pi_203597540
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:58 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat zou kunnen, ik heb er echt geen verstand van verder.
pi_203598247
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 13:00 schreef Caland het volgende:

[..]
Gaat bij Feyenoord ook vooral om de business, die ruimtes zijn nu al extreem beperkt omdat je vrij snel tegen die staalconstructie achter het stadion komt. Dat hebben ze in de jaren 90 soort van opgelost door er een Maasgebouw tegenaan te bouwen maar dat blijft een houtje touwtje oplossing. Als ik de businessruimtes in de huidige Kuip bijvoorbeeld vergelijk met het gelredome ( @:yats ) is dat echt een wereld van verschil. Als je bij Feyenoord een unit afneemt betaal je een hoop maar je kan je kont er nog niet in keren en er past net een klein barretje in.

Punt is ook nog eens dat als je hem dan gaat verbouwen je altijd naar achteren moet en dan kom je over de Coen Moulijnweg (kant van het uitvak daar) heen, zie niet in hoe ze dat elegant en zonder flinke additionele kosten kunnen oplossen.
Dat maasgebouw zit toch aan de kant van de parkeerplaatsen? Daar kun je toch nog tientallen meters uitbreiden?

Lijkt nog ruimte genoeg rond het stadion.
pi_203598286
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 13:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat maasgebouw zit toch aan de kant van de parkeerplaatsen? Daar kun je toch nog tientallen meters uitbreiden?

[ [url=https://r.testifier.nl/Acbs8526SDKI/resizing_type:fill/watermark:Pro+Shots/width:1200/height:675/plain/https://s3-newsifier.ams3(...)24571.jpg]afbeelding[/url] ]

[ afbeelding ]

Lijkt nog ruimte genoeg rond het stadion.
Had het niet over het Maasgebouw maar het stadion an sich. Je zal per definitie naar achteren moeten, schil er omheen whatever. Dan kom je altijd over de weg heen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203598368
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 13:46 schreef Caland het volgende:

[..]
Had het niet over het Maasgebouw maar het stadion an sich. Je zal per definitie naar achteren moeten, schil er omheen whatever. Dan kom je altijd over de weg heen.
Even kijken, met Coen Moulijnweg bedoel je de korte zijde rechts op de foto toch? En daarachter ligt een trainingscomplex van Feyenoord zie ik, want daar liggen voetbalvelden.

Kortom, je legt die weg gewoon over die velden heen (als dat toch van de club Feyenoord is) en dan ben je er al. :P
  donderdag 10 februari 2022 @ 13:50:44 #58
498282 Scrummie
pi_203598378
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 13:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Even kijken, met Coen Moulijnweg bedoel je de korte zijde rechts op de foto toch? En daarachter ligt een trainingscomplex van Feyenoord zie ik, want daar liggen voetbalvelden.

Kortom, je legt die weg gewoon over die velden heen (als dat toch van de club Feyenoord is) en dan ben je er al. :P
Ik zou een tunneltje doen maar goed, dat is ook niet gratis.
pi_203598409
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 13:50 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Ik zou een tunneltje doen maar goed, dat is ook niet gratis.
Een weg 40 meter verderop leggen of een tunnel. Lijkt me dat een weg goedkoper is.

Maar goed, de gemeente mag dan ook weleens gaan meewerken. Want ik heb het idee dat in Nederland bij elke club de gemeente zijn centjes bijdraagt maar in Rotterdam de hand al jaren op de knip houdt.
pi_203598474
quote:

[..]

Vrij belangrijke toegangsweg voor zuid. Die leg je ook niet zomaar even over wat velden heen, paar meter verderop zit je alweer aan de luchtbrug.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203598515
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 13:55 schreef Caland het volgende:

[..]
Vrij belangrijke toegangsweg voor zuid. Die leg je ook niet zomaar even over wat velden heen, paar meter verderop zit je alweer aan de luchtbrug.
Dan een tunnel zoals Scrummie zei. De club Feyenoord is enorm belangrijk voor de stad, mag toch hopen dat ze dat bij de gemeente ook een keer door gaan krijgen.
pi_203598537
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 13:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dan een tunnel zoals Scrummie zei. De club Feyenoord is enorm belangrijk voor de stad, mag toch hopen dat ze dat bij de gemeente ook een keer door gaan krijgen.
De gemeente wil dan ook een nieuw stadion.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203598553
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 13:57 schreef Caland het volgende:

[..]
De gemeente wil dan ook een nieuw stadion.
;( Wat een gezeik dit zeg. Likje verf maar weer dan, zoals het al 30 jaar gaat?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2022 13:57:57 ]
  donderdag 10 februari 2022 @ 13:58:13 #64
498282 Scrummie
pi_203598562
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 13:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
;( Wat een gezeik dit zeg.
Vanaf 2007 ofzo al. Kansloos gedoe.
pi_203598592
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 13:58 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Vanaf 2007 ofzo al. Kansloos gedoe.
Hoe komt het dat het zo'n besluiteloos zooitje is? Rotterdamse gemeenteraad te verdeeld?
  donderdag 10 februari 2022 @ 14:15:57 #66
498282 Scrummie
pi_203599090
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 13:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Hoe komt het dat het zo'n besluiteloos zooitje is? Rotterdamse gemeenteraad te verdeeld?
Vooral club en supporters geloof ik, maar ik verdiep me er niet meer zoveel in.

Dat BAM stadion was ook al helemaal akkoord en toen wilde BAM ineens niet meer omdat ze het niet meer konden bouwen voor de afgesproken prijs geloof ik (en zaten ook dicht tegen een faillissement aan dacht ik toen). Dat laatste plan gaat ook niet door wegens te hoge kosten. Traject voor dat BAM plan heeft ook erg lang geduurd, dat was 2015 meen ik, en er werd dus al vanaf 2007 (oid) over gesproken. Gewoon een zooi met al die verschillende entiteiten.
  donderdag 10 februari 2022 @ 14:18:20 #67
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_203599140
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 13:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Het probleem was deze keer dat de materialen te duur waren geworden.

Op zich wel logisch dat het nu afgekapt werd hoor, maar ja, er is altijd wel iets.
Makkelijk eerste
pi_203599556
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 14:15 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Vooral club en supporters geloof ik, maar ik verdiep me er niet meer zoveel in.

Dat BAM stadion was ook al helemaal akkoord en toen wilde BAM ineens niet meer omdat ze het niet meer konden bouwen voor de afgesproken prijs geloof ik (en zaten ook dicht tegen een faillissement aan dacht ik toen). Dat laatste plan gaat ook niet door wegens te hoge kosten. Traject voor dat BAM plan heeft ook erg lang geduurd, dat was 2015 meen ik, en er werd dus al vanaf 2007 (oid) over gesproken. Gewoon een zooi met al die verschillende entiteiten.
Het is gewoon zonde allemaal. Maar dat supporters massaal tegen die nieuwe Kuip in verzet kwamen vond ik ook wel jammer.

Teveel nostalgisch denken.
  donderdag 10 februari 2022 @ 14:44:57 #69
498282 Scrummie
pi_203599637
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 14:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Het is gewoon zonde allemaal. Maar dat supporters massaal tegen die nieuwe Kuip in verzet kwamen vond ik ook wel jammer.

Teveel nostalgisch denken.
Weet ik niet of dat nostalgisch denken is, en nostalgie is ook wat waard. Als renovatie/verbouw rendabel genoeg is zou ik daar ook voor gaan. Nieuwbouw hoeft het doel niet te zijn, wat mij betreft. Genoeg andere stadions die de laatste tijd juist ook voor renovatie kiezen ipv nieuwbouw (los van de verschillen tussen hier en elders).
pi_203599720
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 14:44 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Weet ik niet of dat nostalgisch denken is, en nostalgie is ook wat waard. Als renovatie/verbouw rendabel genoeg is zou ik daar ook voor gaan. Nieuwbouw hoeft het doel niet te zijn, wat mij betreft. Genoeg andere stadions die de laatste tijd juist ook voor renovatie kiezen ipv nieuwbouw (los van de verschillen tussen hier en elders).
Dat is zo maar doe in ieder geval iets. Je wilt als Feyenoord toch gewoon het hoogste van het hoogste? Soms denk ik weleens: Laat een paar investeerders de club maar opkopen.
  donderdag 10 februari 2022 @ 14:53:43 #71
498282 Scrummie
pi_203599794
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 14:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat is zo maar doe in ieder geval iets. Je wilt als Feyenoord toch gewoon het hoogste van het hoogste? Soms denk ik weleens: Laat een paar investeerders de club maar opkopen.
Nee, niet perse het hoogste van het hoogste. Als dat haalbaar blijkt, mooi. Maar ik vind identiteit van een club belangrijker dan het hoogst haalbare.
pi_203599853
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 14:53 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Nee, niet perse het hoogste van het hoogste. Als dat haalbaar blijkt, mooi. Maar ik vind identiteit van een club belangrijker dan het hoogst haalbare.
Het heeft ook wel wat om vanuit de underdogpositie prijzen te winnen natuurlijk. Ik heb het idee dat dit bij Feyenoord ook wel lekker zo gecultiveerd is. Vaak kut, en als er dan iets wordt binnengehaald dan is het ook op het uiterste nippertje.

Feyenoord dat 10 jaar op rij kampioen wordt. Zie je het voor je? :D Heb echt het idee dat veel fans dan afhaken.
pi_203600149
quote:

[..]
Even kijken, met Coen Moulijnweg bedoel je de korte zijde rechts op de foto toch? En daarachterí ligt een trainingscomplex van Feyenoord zie ik, want daar liggen voetbalvelden.

Een trainingscomplex van Feyenoord? Even een weg omleggen? Ben je überhaupt wel eens daar geweest? dat is al even verhuist hoor. Daar ligt nu (op voormalig sc feyenoord complex) de jeugdvelden van nieuw varkenoord. De velden op de foto (dus de oude traininsvelden van Feyenoord) dat ligt nu braak en gaan ze bebouwen. Er komen daar oa huizen, een nieuwe middelbare school en een park en dergelijke. Tevens is de gemeente dat gebied al aan het herontwikkelen en zijn ze nu oa de jeugdvelden van Feyenoord en de amateurvelden, park de twee heuvels en het eiland van brienenoord aan het verbinden met elkaar om zo een groot groen sport/park/wandelgebied te creëren.

Kortom, ze gaan dus niet “even” een tunnel maken. Wat ook nog eens lastig is omdat je al snel bij de rotonde uitkomt daar, en aan de andere kant bij de luchtbrug. Ik denk zelfs dat een tunnel praktisch onhaalbaar is. En het is een belangrijke weg, zitten bedrijven, woonwijken.
pi_203600241
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 15:18 schreef alopio het volgende:

[..]
Een trainingscomplex van Feyenoord? Even een weg omleggen? Ben je überhaupt wel eens daar geweest? dat is al even verhuist hoor. Daar ligt nu (op voormalig sc feyenoord complex) de jeugdvelden van nieuw varkenoord. De velden op de foto (dus de oude traininsvelden van Feyenoord) dat ligt nu braak en gaan ze bebouwen. Er komen daar oa huizen, een nieuwe middelbare school en een park en dergelijke. Tevens is de gemeente dat gebied al aan het herontwikkelen en zijn ze nu oa de jeugdvelden van Feyenoord en de amateurvelden, park de twee heuvels en het eiland van brienenoord aan het verbinden met elkaar om zo een groot groen sport/park/wandelgebied te creëren.

Kortom, ze gaan dus niet “even” een tunnel maken. Wat ook nog eens lastig is omdat je al snel bij de rotonde uitkomt daar, en aan de andere kant bij de luchtbrug. Ik denk zelfs dat een tunnel praktisch onhaalbaar is. En het is een belangrijke weg, zitten bedrijven, woonwijken.
Ah dat schiet ook lekker op dus. En het stadion compleet verplaatsen? (Op wieltjes.) Dat is ook weleens gebeurd toch? Of ook veel te duur en onmogelijk met de huidige constructie?
  vrijdag 11 februari 2022 @ 09:44:28 #75
2796 Rocket Ride
Na regen komt prijzenregen
pi_203609748
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 15:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ah dat schiet ook lekker op dus. En het stadion compleet verplaatsen? (Op wieltjes.) Dat is ook weleens gebeurd toch? Of ook veel te duur en onmogelijk met de huidige constructie?
Een soort tiny house? Maar dan iets groter. :)

Het beste zou natuurlijk een nieuw stadion zijn. Maar dat had er al lang moeten zijn, is door de huidige situatie de eerste jaren niet meer mogelijk. Jammer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')